Voor welk systeem is dit

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
peterspie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2014 14:00

Voor welk systeem is dit

Bericht door peterspie »

Weet iemand toevallig voor welk systeem dit voetje is in onze Honda Civic 2012. (in de bijlage)
Zou ook van een telefoon kunnen zijn?
Kan geen typeaanduiding of nummer vinden.

Gr Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door wmp »

Staat er helemaal niets op de andere kant van het dekseltje ? Logo'tje ofzo.
Heb al zitten Google'n op 'powered dash mount', en ben wel één en ander tegengekomen wat er qua blokjes die er op zitten, op lijken, maar daar hield het ook mee op.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door DigiWalker »

Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg,denk ik.
Schroef het ding los,en kijk of er aan de onderkant iets op staat.
Via Active Car mount,Active Car holder,Active Dash mount etc etc,kom ik niet verder.
Wat je uit kunt sluiten,althans mijn eerste ingeving,is een navigatie toestel die meerdere functies heeft dan plus en min.
Want zo te zien zitten er maar 2 aansluitingen op,en dat zijn de plus draad en de min draad.
Ik heb via uploading van de foto in Chrome ook niets bereiken.
Vorige eigenaar van voertuig maar opsporen denk ik.
Het lijkt i.i.g. niet iets standaards te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterspie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2014 14:00

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door peterspie »

Bedankt voor jullie reacties.
Er staat verder niks op de deksel, zelfs geen logo.
Vorige eigenaar weet ik waar die woont, heb echter geen telefoonnummer of emailadres.
Even naar Den Helder rijden doe ik ook niet zo gauw.

Zou het toch en geen van Honda zijn?
Ik heb al bij TomTom en Garmin gekeken, maar kan geen voetje/houder vinden wat hier op lijkt.

Misschien kan ik inderdaad de unit losschroeven en verder onderzoeken. Ik ben alleen bang dat het boutjes zijn en geen schroeven waardoor misschien de moertjes naar beneden vallen.

Wordt vervolgd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door DigiWalker »

Ik ben alleen bang dat het boutjes zijn en geen schroeven waardoor misschien de moertjes naar beneden vallen.
Dat kan,maar hoeft niet zo te zijn.
Haal boutje/schroef een klein stukje los.
Steek een platte schroevendraaier onder de kop,en probeer de schroef iets op te lichten.
Is het grof draad dan is het een parker,is het fijn draad of een glad stuk,dan is het een boutje.

En als je weet waar de vorige eigenaar woont,dan is een briefje gauw geschreven,denk ik.
Telefoonnummer of emailadres is niet zo belangrijk.
Eventueel is het telefoonnummer wel te achterhalen.
Vaak staat men niet in het telefoonboek,maar men is wel lid van een vereniging,en ja hoor,telefoonnummer staat in een pdf van een infoblad bij een club.Mensen springen soms vreemd om met hun privacy.

Wat het is?
Ik vermoed iets wat er direct in kan,zonder gebruik te hoeven maken van een craddle,en alleen spanning nodig heeft.Je kunt het namelijk direct fixeren in het voetje.
Ik zat te denken aan dashcam of een Radarverklikker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterspie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2014 14:00

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door peterspie »

Hoi allemaal,
ik heb inmiddels een brief geschreven naar de vorige eigenaar. Zojuist een heel vriendelijk antwoord gekregen.
Er kan inderdaad een navigatie op van Garmin. Hij zegt dat hij deze bij de auto heeft ingeleverd, toen de auto werd ingeruild.
Ik heb de auto echter bij een andere dealer gekocht dan dat hij hem heeft ingeruild, en de navigatie zat er helaas niet bij
Ik weet het telefoonnummer, dus ga nu even bellen of het systeem er nog is. En zo niet, welke Garmin het dan zou moeten zijn.
Wordt vervolgd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door DigiWalker »

peterspie schreef:Er kan inderdaad een navigatie op van Garmin...
Dan denk ik,dat het een oudere motornavigatie is,die op die manier ook in een auto is te gebruiken.
Waarom?
Er zijn maar 2 kopen puntjes te zien.Dus dat zijn de plus en min van de aansluitpunten.Motornavigatie heeft bij Garmin 2 van die puntjes aan de achterzijde,o.a bij de Zumo.In verband met het waterdicht van het toestel maken.Bij autonavigatie is dat niet noodzakelijk,en deze hebben vaak meer functies,o.a TMC.Daar is de cradle ook meestal anders.
Ik weet wel,dat je destijds de oude Streetpilot ook ergens op kon klikken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door Janloco »

De VW Up heeft een soortgelijk systeem. Aan de achter zijde van de "losse" nav zit een beugel die je zo in de houder schuift. Je kunt de "beugel" ook van het toestel loshalen en hem meenemen naar een andere auto met een zuignap op de ruit. Ook is er dan een afdek plaatje bij aanwezig.

Het hoeft dus niet speciaal voor een motorfiets te zijn. Maar het kan natuurlijk wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door DigiWalker »

Dat klopt enigszins wel,maar dat van VW,Seat en Skoda,dat is één en zelfde systeem.ERr staat nu Garmin op,maar officieel is dat een Navigon 7071 systeem.Je kunt dan op het device meerdere zaken zien van de auto,dus heb je meer contacten nodig.Dat klopt ook,want dit toestel wordt met de achterzijde vastgeklikt aan de houder.En in de houder zitten een aantal contactpunten,die weer onderaan het voetje ook weer contact maken met doe plaat.Als je dan het device eraf neemt,dan ben je een laadkabel van Navigon nodig,waarin ook de antennedraad voor TMC verwerkt zit.
Het systeem van de 3 merken is dus van totaal andere orde,dan het voetje wat ik de Honda zit.Dat heeft maar 2 contactpunten,de min en plus.Dus verder geen functies.Een toestel dat daarvoor in principe in aamerking komt,is een motornavigatie.Maar oké,het kan een autonavigatie zijn.Maar die heeft dan geen mogelijkeheid voor het ontvangen van andere zaken.Logischerwijze valt dus een autonavigatie af,omdat voor e.d. toestel geen contactpunten aan de buitenzijde hoeven te zitten, i.v.m de waterdichtheid.Maar wat je zegt,het kan wel.Ik gqa er vooralsnog niet vanuit.heb trouwens nog geen systeem kunnen ontdekken van Garmin,wat er dan eventueel op zou moeten passen.Ben er wel benieuwd naar.Misschien zoek ik wel in een totaal verkeerde hoek.
Gebruiksaanwijzing VW UP Maps & More systeem:
http://www.navigon.com/portal/common/Do ... ore_NL.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door wmp »

peterspie schreef:Ik weet het telefoonnummer, dus ga nu even bellen of het systeem er nog is. En zo niet, welke Garmin het dan zou moeten zijn.
Wordt vervolgd...
Ben zeer benieuwd, zeker nu er nog iemand met een Honda is die een zelfde houder heeft aangetroffen in zijn gebruikte wagen. >> wat-voor-navigatie-systeem-t18649.html
Mogelijk heeft Honda een actie gehad met die systemen, en is daar nog wat mee te vinden. :speechless_:


edit: en we hebben beeld en Leasplan heeft mogelijk ook informatie < afbeelding > (let op Honda logo)

En als ik deze afbeelding goed bekijk, is er mogelijk sprake van een adapter-set.
Dus navigatie gaat er niet rechtstreeks op, achter op de navigatie zit deel 2 van de houder bevestigd.
08A44-9J1-000-2T.jpg
edit: En ja hoor, hier een instructievideo hoe dit systeem te installeren. Stop filmpje op 22 seconden, en je ziet precies alle onderderdelen.

Bron / directe link
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door DigiWalker »

Als ik dat filmpje zo bekijk,moet het in principe in ieder merk te installeren zijn.Honda mag er dan een actie mee hebben gehad,maar het ziet er nogal universeel uit.
Als de eigenaar van het voetje ook de houder kan krijgen,moet het denk ik ook mogelijk zijn om daar een moderne Garmin op aan te sluiten.Ieder Garmin houder heeft dat kogelgewricht systeem.Dus de devicehouder eraf,en een ander er weer aan.
Enigste nadeel is,dat je dan geen TMC of id hebt.Maar bv een Zumo 340/350 moet mogelijk zijn.De active houder daarbij werkt ook via dat kogelsysteem.Misschien moet je wel de draad verlengen.
Zo te zien was het al een ouder systeem van Garmin,want er stak een soort van klepje bovenuit tijdens het navigaren.
Vermoedelijk is dat de GPS ontvanger,die destijds uitklapbaar gemaakt werd voor zgnd. beter ontvangst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door wmp »

Mogelijk, diverse systemen gemonteerd gezien gedurende het zoeken, ook zonder klepje/uit-klap-gps-antenna.

Maar je hebt toch ook systemen met TMC erin ?
Dat heeft met de getoonde aansluitingen niet perse te doen, dacht ik zo.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civic023
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2014 21:58

Re: Voor welk systeem is dit

Bericht door Civic023 »

Ik heb nog wat verder gezocht en gevraagd en heb de volgende reactie gekregen:
info@navco.nl
6 aug. (5 dagen geleden)

aan mij

Dit is een Honda Compact Navi systeem, weliswaar met een Garmin navigatie, echter niet door ons geleverd destijds. Dit was een O.E. project tussen Honda en Garmin.

Onze systemen passen niet op deze cradle.

Ik raad u daarom aan om langs een Honda dealer te gaan, wellicht is er een kans dat zij u verder kunnen helpen.

Dus toch maar naar de dealer....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1406
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6599
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 773
  • Welk type RNS + problemen streamen iPhone 6
    door Bert Beverdam » 24 sep 2015 23:09 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 742
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 517
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1020
  • Backup terugplaatsen op systeem
    door kees1957 » 10 jan 2019 17:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 597

Terug naar “Navigatie algemeen”