Navigatie in Volvo S60 bouwen

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
Gebruikersavatar
Ruudvanderhoek
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2005 02:02

Navigatie in Volvo S60 bouwen

Bericht door Ruudvanderhoek »

:P Beste Forum leden

Ik wil een navigatie systeem van Pioneer kopen en aansluiten in mijn Volvo S60 Bouw jaar 2005 wie kan mij vertellen waar ik de pulsdraad kan vinden en hoe ik deze aan sluit.

Alvast bedankt Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.petri.de

S 60 2000- links unterm Armaturenbrett, CEM 4 / 56 Stecker D, PIN 10
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ruudvanderhoek
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2005 02:02

Bericht door Ruudvanderhoek »

Hoi Gerritje

Kan je me ook vertellen of deze stekker pin 10 voor het nieuwe bouwjaar 2005 is ik heb me namelijk laten vertellen bij de Volvo dealler dat de aansluiting veranderd is en achter de radio ligt meer wilde ze niet zeggen.


Groet Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Absoluut geen enkel idee, ik heb je alleen doorgegeven wat ik zelf heb opgezocht.
Ik begrijp niet dat een Volvodealer zich verlaagt tot deze arrogante opstelling door niets te willen zeggen. Zij hebben die info zoals elke andere dealer natuurlijk gewoon beschikbaar.
Het zou me echter niet verbazen dat bij jouw nieuwe Volvo net als bij een helebooel nieuwe autos het GALA signaal op Pin 1 van de ISO Stekker zit aangesloten. Wellicht dat hier nog een ander zijn licht over kan laten schijnen.
Overigens hebben ze bij een heleboel inbouwstations natuurlijk deze gegevens zo op de plank en zeker in een boek of op de PC. Bij Halfords inbouwstations trouwens ook!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Absoluut geen enkel idee, ik heb je alleen doorgegeven wat ik zelf heb opgezocht.
Ik begrijp niet dat een Volvodealer zich verlaagt tot deze arrogante opstelling door niets te willen zeggen. Zij hebben die info zoals elke andere dealer natuurlijk gewoon beschikbaar.
Het zou me echter niet verbazen dat bij jouw nieuwe Volvo net als bij een helebooel nieuwe autos het GALA signaal op Pin 1 van de ISO Stekker zit aangesloten. Wellicht dat hier nog een ander zijn licht over kan laten schijnen.
Overigens hebben ze bij een heleboel inbouwstations natuurlijk deze gegevens zo op de plank en zeker in een boek of op de PC. Bij Halfords inbouwstations trouwens ook!
Ik begrijp je reactie :wink:
Wat zou kunnen spelen is dat bij de nieuwe S60 de puls wel ergens beschikbaar is doch dat er een CAN-Bus probleem is. Ik meen me zoiets te herinneren gelezen te hebben.

Ik zou Ruud willen aanbevelen nog eens rustig met de dealer te gaan babbelen, tenslotte heeft die hem net een kostelijk en kostbaar automobiel geleverd. En in die relatie moet er toch wat te bepraten zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ben het met JW eens.... er zijn diverse uitvoeringen mogelijk en ook waar het snelheidssignaal dat ligt....

Bijvoorbeeld zit er wel of geen electrische stuurbekrachtiging in e.d. ik zou ook gewoon even met je dealer praten en in de meeste gevallen zijn ze voor een € 50,-- bereid om het snelheidsignaal netjes naar 'buiten' te brengen. Bij bovenstaande auto heb je nl. geen zogehete canbus interface nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Gerritje schreef:Absoluut geen enkel idee, ik heb je alleen doorgegeven wat ik zelf heb opgezocht.
Ik begrijp niet dat een Volvodealer zich verlaagt tot deze arrogante opstelling door niets te willen zeggen. Zij hebben die info zoals elke andere dealer natuurlijk gewoon beschikbaar.
Ik heb dat ook vaak gehoord dat dealers niets door willen geven.
Ik vind dat heel vervelend. Maar daar heb ik een oplossing voor gevonden.
Ik had gewoon meerdere dealers door het land gemaild.
En vaak krijg je dan wel een normaal antwoord terug.

Maar dan heb je er ook bij die er voor betaald willen krijgen.
Of die het expres niet zeggen, omdat ze het zelf in willen bouwen zodat ze weer geld binnen krijgen.

Gelukkig heb ik een hele goeie (wat is goed) dealer. En die kan mij vaak wel helpen.
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tafa
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2004 12:36

Bericht door tafa »

hoi wie zou me kunnen helpen met het vinden van de impuls signaal kabel in vovlo s60 bj 2002 heb hier al gelezen van links unter armaturen brett maar weet echt niet wat dat betekent en waar dat is in de auto alvast bedankt voor alle hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

tafa schreef:hoi wie zou me kunnen helpen met het vinden van de impuls signaal kabel in vovlo s60 bj 2002 heb hier al gelezen van links unter armaturen brett maar weet echt niet wat dat betekent en waar dat is in de auto alvast bedankt voor alle hulp
Tafa, svp. NIET je vraag in TWEE berichten stellen. Hier viewtopic.php?t=5264 heb je hem ook al gesteld en daar heb je ook al antwoord binnen. Dank je.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tafa
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2004 12:36

Bericht door tafa »

oke zal niet meer gebeuren groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1284
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1062
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • Camper navigatie
    door ernstrichard » 14 sep 2023 08:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 243
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 606
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 827

Terug naar “Volvo”