Eerste ervaringen met de VDO Dayton PN2050 via Routemobiel

Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Eerste ervaringen met de VDO Dayton PN2050 via Routemobiel

Bericht door Night_Fly »

Ben sinds donderdag 28 december ook in het bezit van een PN2050, deze aangeschaft via de Route-Mobiel actie € 225,- met de BeNeLux kaart, via Route mobiel kan ik nu ook nog de Europa kaart voor € 49,- aanschaffen, niet echt duur lijkt mij, normaal zou die europa kaart ± € 95,- kosten.

Mijn eerste bevinden met de PN2050 zijn wel goed.
De kaart is zelfs ZO up-to date dat ie vanuit Eindhoven vanaf de Kenydylaan afslaand de A2 op over een stuk van 300 meter zegt "ga terug op de route" dit komt dat ie het huidige stukje snelweg niet herkend maar wel het in aanleg zijnde nieuwe 30 meter verderop gelegen stukje snelweg.
Verder heb je binnenshuis geen SAT ontvangst, buiten heeft ie binnen ± 45 seconden een stuk of 5 SAT's te pakken wat dan binnen no time oploopt naar een stuk of 9 (van de max 12).
Kun je trouwens de huidige kaart gegevens van de europa kaart zomaar kopieren (zonder kopieer beveiliging e.d.) naar een grotere 2 GIG SD kaart, zodat ik nog wat muziek op die SD kaart kan plaatsen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Klinkt goed :D

De 2050 heeft een SD kaart slot dat compatible is tot 2GB SD Kaarten, aldus de specs die op dit forum te vinden zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

JW schreef:Klinkt goed :D
De 2050 heeft een SD kaart slot dat compatible is tot 2GB SD Kaarten, aldus de specs die op dit forum te vinden zijn.
Groet,
JW
Zover was ik ook al maar ik vraag mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het kopieren van de kaart naar een grotere SD kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gisteren nog gedaan bij een PN2050 BNL, geen enkel probleem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

Ok thanks,
Mijn vader heeft ook een pn 2050 dus dat wordt gewoon ff 1 kaartje Europa kopen via Route Mobiel voor 49 euri en dan ff kopieren voor m'n vader. :D :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Night_Fly schreef:Ok thanks,
Mijn vader heeft ook een pn 2050 dus dat wordt gewoon ff 1 kaartje Europa kopen via Route Mobiel voor 49 euri en dan ff kopieren voor m'n vader. :D :wink:
Daar gaan we dus, da's gewoon illegaal "gebruiken" van Software waarvoor je niet betaald hebt :oops:
Zie ook het Reglement waarvoor je getekend hebt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Ervaring met de VDO MS 2050 is tot nu toe zeer positief.
Ik heb de MS 2010 van een collega mogen proberen,omdat deze geen PC heeft,en zodoende de updates niet op het device kan zetten.
Dit regel ik dus voor hem.
Eerlijk gezegd,is de 2050 vergeleken met de 2010 een hele grote vooruitgang.
De 2010 is in mijn ogen totaal ongeschikt voor dat werk.
Het device ontbeert rekenkracht,valt geregeld uit.Kom je een tunnel uit,en moet het weer contact zien te maken met de sateliet,is het gewoon over met de pret.
Met de MS 2050 heb je dat niet.
Heb al 11 van de 12 satelieten op het blokje onder scherm mogen noteren.
Grafisch ben ik wat anders gewend,namelijk Navigon.
Dat vind ik dus een stuk beter.Maar ga je de vergelijking aan,en je neemt het prijsverschil in acht,dan is de MS 2050 t.o.v een Transonic 6000T,en goed alternatief,met kaarten die van een recentere datum zijn dan MN6,en afkomstig van dezelfde leverancier,namelijk Navteq.
Ik zie persoonlijk meer wegen in beeld met namen op een device,maar dat is een persoonlijke smaak.
En wat je daar voor over hebt.
Kortom,mooi device,goed vormgeving,doet wat ie doen moet,en blijft dat ook doen.
Ook als je de Westerscheldetunnel uitkomt.
Ik wacht op mijn bestelde Europakaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je uitvoerige berichtgeving, interessant te lezen.

Overigens heet dit device PN2050, geen MS2050. Voor de vorige types gebruikte VDO nog wel de naam MS, maar die is nu alleen nog voor de vaste Navi's in gebruik.

Dat de PN2050 meer te bieden heeft dan de MS2010 was te verwachten.
Toch zou ik even afwachten wat de komende update gaat doen met die MS2010, als ik de berichten goed interpreteer wordt ook daar een boel verbeterd.
Daarna is een vergelijking pas echt mogelijk, denk ik zo, en hoeven de bezitters van een MS2010 zich niet meteen ongelukkig te voelen met hun systeem. Want dat zouden ze nu zó kunnen ervaren, op basis van jouw uitspraak :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Bericht door Dutch5751 »

Heb de PN 2050 inmiddels ook binnen en al aardig mee zitten spelen. Eerste bevindingen zijn heel positief; volume is heel goed; beeldkwaliteit is perfect met een automatische helderheid instelling, het aparaat voelt ook heel solide aan en oogt lekker compact.

Er staat wat mij betreft wel wat veel knopjes in beeld.. Van mij had dat compas en die inzoom/uitzoom knopjes wel wat verder naar de zijkant mogen staan of liever nog een mogelijkheid om deze uit te schakelen. Op de doos staat een plaatje van de PN 2050 waarbij de inzoom en uitzoom knopjes niet zichtbaar zijn, terwijl er toch maar een klein gedeelte van de route te zien is.. Deze instelling heb ik helaas nog niet kunnen reproduceren.. Ik krijg het weliswaar voor elkaar om de zoomknoppen uit te zetten, maar dan zie je de volledige route in beeld en zie je dus totaal geen details meer..

Verder heb ik ook al zitten spelen met de mp3 en jpg functies. Je kunt makkelijk plaatjes en mp3 kopieren naar het kaartje en het aparaat scant zelf alle directories om ze te vinden.. Leuk dat je mp3 kunt luisteren en dan terug kunt gaan naar de plattegrond, wel jammer dat je dan geen volume opties meer hebt en wil je het geluid uitzetten moet je weer 4 stappen uitvoeren om terug bij de mp3 speler te komen.

Het duurde even voordat ik doorhad hoe je het thuisadres en het werkadres kunt instellen; voer een bestemming in en klik op het rechter symbooltje wat onderaan in beeld staat op het "controleer bestemming" scherm.. Ook jammer dat je adresgegevens wel kunt opslaan, maar niet kunt wijzigen.. Wil je de naam of adres aanpassen in je adressenlijst, zul je deze moeten verwijderen en opnieuw moeten toevoegen..

Het kaartje is makkelijk uit te lezen en te beschrijven. De plattegrond van de Benelux staat in een aparte dir en is makkelijk te kopieren, ook de flitspaal info (die ik nog niet werkend heb gezien overigens) is makkelijk te kopieren en te updaten.

Even had ik de illusie dat als ik de plattegrond van Europa zou kopen dat ik er dan een 2 gb kaartje bij zou krijgen waar deze op zou staan, maar je krijgt kennelijk een dvd thuisgestuurd en je moet zelf deze plattegrond dan op een geheugenkaartje kopieren.. Het zal dus ook niet lang duren (vermoed ik) voordat deze kaarten, flitspaal info en stemmen te downloaden zijn van nieuwsgroepen/bittorrent. Hier had ik stiekem al opgehoopt, aangezien die flitspaal info tenslotte moet worden bijgehouden..

Vanmorgen even meegenomen naar het werk (35 minuten rijden).. Tot m'n tevredenheid vond hij binnen een halve minuut satellieten en liep het tellertje op tot 12 van 12.. en dat terwijl ik de PN 2050 niet direct onder het raam, maar lager, te hoogte van het dashboardkastje heb zitten..

Ook even met de USB zitten spelen.. Je kunt met USB de PN 2050 opladen, wat handig is aangezien er geen los 220 volt oplaadaparaat bij wordt geleverd. Je kunt verder met USB echter weinig; hij wordt niet herkend door de computer en je ziet hem dus helaas niet als externe schijf..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wil je de naam of adres aanpassen in je adressenlijst, zul je deze moeten verwijderen en opnieuw moeten toevoegen..
Als je een naam kiest uit Adresboek kun je door op de straat te gaan staan deze veranderen en daarna het adres weer opslaan, desnoods onder dezelfde naam. Meteen daarna zie je dus twee records waarvan je er meteen weer één kunt verwijderen.
Ook even met de USB zitten spelen.. Je kunt met USB de PN 2050 opladen, wat handig is aangezien er geen los 220 volt oplaadaparaat bij wordt geleverd. Je kunt verder met USB echter weinig; hij wordt niet herkend door de computer en je ziet hem dus helaas niet als externe schijf..
Dat gaat wel degelijk. Maar je moet wel eerst even active sync installeren en daarna wordt de PN2050 gewoon herkend als mobile device.
Even had ik de illusie dat als ik de plattegrond van Europa zou kopen dat ik er dan een 2 gb kaartje bij zou krijgen waar deze op zou staan, maar je krijgt kennelijk een dvd thuisgestuurd en je moet zelf deze plattegrond dan op een geheugenkaartje kopieren..
Vertel eens waar je dat hebt gelezen want dat zou de handel ook graag vernemen waar die te koop is.
Het duurde even voordat ik doorhad hoe je het thuisadres en het werkadres kunt instellen;
Je gaat naar instellingen-adresboek en gaat een nieuw adres maken. Als je klaar bent kun je het opslaan, thuis of werk van maken.
Het zal dus ook niet lang duren (vermoed ik) voordat deze kaarten, flitspaal info en stemmen te downloaden zijn van nieuwsgroepen/bittorrent
Op dit onderwerp rust een forum-taboe waarmee je zelf accoord bent gegaan bij aanmelding
Dat er stemmen voor komen lijkt me hoogst onlogisch omdat deze per taal in één file zitten waarbij voor elk fragment precies wordt aangegeven waar de tekst moet beginnen en eindigen. Hierdoor is de uiteindelijk te produceren tekst alleen gelimiteerd door het aantal lettergrepen dat in de voicefile staat.
Je kunt met USB de PN 2050 opladen
Dat is een uitspraak die je geheel voor eigen rekening moet nemen want dat staat nergens in de gebruiksaanwijzing!

Verder is wellicht het vermelden waard dat bij adresingave na de eerste letters al meteen de meest logisch geachte mogelijkheid in beeld komt, en dat postcode invoer dmv cijfers en letters mogelijk is (de enige die dit kan dacht ik).

Bij het gebruik als picture viewer kun je hem op slide zetten en de beelden komen één voor één langs zetten.
Heeft iemand al ontdekt hoe je hier weer uit komt? Uitzetten is totnutoe de enige optie die ik ken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Bericht door Dutch5751 »

Bedankt voor de nuttige tips! Ga me zometeen effe verdiepen in Active Sync.

Uit de slideshow kun je simpelweg komen door een keer midden op een plaatje te klikken.. Althans, bij mij werkt dat; dat ben ik weer terug in het menu..

Op het bijgeleverde informatiekaartje van VDO Dayton / Route Mobiel staat "U kunt ook een DVD met de wegenkaart van Europa Compleet bestellen [..] Deze landen dient u zelf geheel of gedeeltelijk (met een SD-kaart reader) op een SD-kaart te kopieeren.

De reden dat ik dacht een 2 gb SD kaart te krijgen bij een kaart van heel Europa was omdat ik er vanuit ging dat deze niet zo eenvoudig te kopieren zouden zijn.. Ik was op internet al diverse websites tegengekomen met de PN2050FE versie (PN2050 met kaart voor heel Europa) en daar zit kennelijk standaard een 2 gb kaartje bij.. Dus vermoede ik dat als ik een kaar van Europa bestelde dat ik dan waarschijnlijk een 2 gb thuis zou krijgen met software erop..

en eh.. per definitie is overigens alles wat ik zeg of schrijf voor eigen rekening.. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Bericht door Dutch5751 »

En dat hij via USB op te laden is heb ik zelf vast kunnen stellen door hem aan te sluiten, het 'charge' lampje te zien branden en na verloop van tijd het batterij icon van geel naar groen te zien veranderen.. Dus laadt hij op via USB..
QED.. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

He Dutch, bedankt voor je lange review. Interessant om te lezen , fijn dat hij het goed doet!
Vwb je onderstaande issue mbt het kompas en de inzoom /uitzoom knopjes: Bij mijn ms2010 kan je, naast de volledige route, ook kiezen voor autozoom in het INstellingen-Kaartweergave menu. Dan verdwijnen de zoomknopjes en zoomt hij de kaart in en uit naarmate je harder/zachter rijdt. Probeer dat eens!

Dutch5751 schreef: Er staat wat mij betreft wel wat veel knopjes in beeld.. Van mij had dat compas en die inzoom/uitzoom knopjes wel wat verder naar de zijkant mogen staan of liever nog een mogelijkheid om deze uit te schakelen. Op de doos staat een plaatje van de PN 2050 waarbij de inzoom en uitzoom knopjes niet zichtbaar zijn, terwijl er toch maar een klein gedeelte van de route te zien is.. Deze instelling heb ik helaas nog niet kunnen reproduceren.. Ik krijg het weliswaar voor elkaar om de zoomknoppen uit te zetten, maar dan zie je de volledige route in beeld en zie je dus totaal geen details meer..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Bericht door Dutch5751 »

Gniewold,

Zoiets heeft de PN 2050 ook, maar dat heet daar "Automatische schaal".. Als ik dat echter aanzet, zijn de in- en uitzoom knoppen nog steeds zichtbaar.. De enige manier die ik zie om die knoppen uit te schakelen is om "Toon hele route" aan te zetten.. Helaas..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Bericht door Dutch5751 »

Even een update..

Via USB de PN 2050 uitlezen en beschrijven werkt inderdaad als je Microsoft ActiveSync hebt geinstalleerd..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

flitspaal info

Bericht door Dutch5751 »

Heeft iemand al kunnen testen of die flitspaal info werkt in de PN 2050? Ik heb wat rondgereden op plekken waar een behoorlijk aantal verkeerslicht flitspalen staan, maar het apparaat waarschuwt nergens voor..

- Heeft iemand dit uberhaupt al werkend gezien?
- Staan er geen verkeerslicht flitspalen in de database?
- Is de database niet up to date?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

in en uitzoom knoppen

Bericht door Dutch5751 »

gniewold schreef:Bij mijn ms2010 kan je, naast de volledige route, ook kiezen voor autozoom in het Instellingen-Kaartweergave menu. Dan verdwijnen de zoomknopjes en zoomt hij de kaart in en uit naarmate je harder/zachter rijdt.
Grappig.. Heb net met VDO gebeld en die wisten me te vertellen dat als je "Automatsch Schalen" aanzet op de pn2050, dat de knopjes nog wel zichtbaar zijn, maar dat die niet meer werken.. Ze wisten ook dat deze bij de ms2010 dan verdwenen... .. als je het mij vraagt dus een 'foutje' in de PN2050 software.. Hopelijk passen ze dat in een nieuwe versie aan..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Re: flitspaal info

Bericht door Dutch5751 »

Volgens VDO zou de flitspaal info moeten werken in Nederland, staan er zowel snelheids- als verkeerslichtflitspalen in de database en zou de flitspaal info niet los te updaten zijn (althans zij bieden het niet los aan).. Deze wordt door Navtech (de kaartleverancier) aangeleverd en wordt dus bij de aanschaf van een nieuwe kaart geupdate..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heb net met VDO gebeld en die wisten me te vertellen dat als je "Automatsch Schalen" aanzet op de pn2050, dat de knopjes nog wel zichtbaar zijn, maar dat die niet meer werken
Dit kan ik bevestigen. En het is hoogst irritant als je knopjes ziet die niet functioneren. Je zoekt je en hoedje waarom dit is, totdat je er achter komt dat Automatische Schaal aanstaat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Over dit onderwerp kreeg ik wat aanvullende info, waaruit mi blijkt dat het geen "bugje" is maar een bewuste keuze.

In de 2050 zijn de knoppen met opzet zichtbaar gemaakt omdat de auto-zoomfunctie nu is aan te passen.
Dat is als volgt voor te stellen: er is een snelheids-schaalcurve gedefinieerd aan de hand waarvan de schaal wordt bepaald. Die staat standaard ingesteld op maximaal 1250 meter.
Als je nu op de min-toets (uitzoomen) drukt, wordt de curve steiler gemaakt met als gevolg dat je een hogere zoom-schaal bij hogere snelheden kunt bereiken en vice versa voor inzoomen. Oftewel, je ziet niet meer vast aan een vaste curve zoals bij de 2010 die oploopt tot 1250m, maar je kunt hem zelf steiler maken :idea:
Een puntje van verwarring hier is wellicht dat bij "stilstand" de schaal niet verandert, echter de steilheidsfactor verandert wel!. Je zult zien dat als je een aantal keer op de min-toets drukt en je gaat dan rijden, dat je dan maar zo de 100km-schaal kunt bereiken t.o.v. 1250m in het "standaardgeval"
In de korte handleiding is hierover niks te lezen, maar het feature werkt dus als hier beschreven.

En als ik het goed heb komen deze aanpassingen straks ook op de update voor de 2010!

Probeer het maar eens uit, dan lezen we hier wel weer hoe jullie dat ervaren :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In de korte handleiding is hierover niks te lezen
Sterker, het is de allerslechtste handleiding die ik ooit van VDODayton heb gezien. Men is zelfs niet in staat gebleken om synchroon te lopen tussen de vertalingen en de werkelijke namen in de menu's.

Hoewel dit volgens een opdruk een Quick Start Guide is, ben ik tot nu toe geen volledige handleiding tegengekomen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat gezegd zijnde...... :wink:

En dus: hoe zit het nu met de inhoudelijke kant?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Inhoudelijk?
gewoon een hele slechte handleiding die aanwijzingen geeft maar niet meer dan dat.
Enige ervaring met andere navi's strekt tot aanbeveling.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Inhoudelijk?
gewoon een hele slechte handleiding die aanwijzingen geeft maar niet meer dan dat.
Enige ervaring met andere navi's strekt tot aanbeveling.
Zou het kunnen zijn dat ik met die vraag bedoel: hoe werkt dat nou met die scaling, en is die verklaring duidelijk?
Daarover ging m'n posting toch, niet over het manual :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ach so!

Ja ik kan dat pas over enkele weken verder controleren als het apparaat terug is van de uitleenperiode bij mijn familie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 589
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 924
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 606
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1171
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3123
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 861
  • Afstandsbediening VDO Dayton MS 5200
    door wmr » 20 okt 2014 15:45 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 702

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”