Verschil tussen Becker Silverstone 2660 en 7860?

Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Verschil tussen Becker Silverstone 2660 en 7860?

Bericht door Edwin :-) »

Ik overweeg een cd-wisselaar voor mijn Becker Traffic Pro High Speed te kopen. Nu zie ik op het forum twee cd-wisselaars de Silverstone 2660 en de 7860. Op de site van Becker staat alleen de laatste nog vermeld. Als ik zo snel op het forum kijk dan zie ik weinig verschillen tussen beiden. Wie kan mij vertellen wat daadwerkelijk het verschil is tussen de één en de ander?

Mijn handelaar heeft nog een 2660 op de plank liggen die hij voor een klant besteld had, doch die door de klant niet is opgehaald. Hij biedt deze aan voor € 320,= inclusief BTW én (niet onbelangrijk) inbouw. Is dit een reeele prijs?~

Wie kan mij op dit punt verder helpen?

Bij voorbaat dank :D

Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Edwin,

Ik had zo'n soort vraag ook al eens op het duitse forum voorbij zien komen, en als je daar de zoekfunktie gebruikt http://navi-forum.net/board/search.php?mode=results dan kun je een hele serie vragen over de silverstone 2660 vinden.
Ik heb even gekeken, en op het eerste gezicht lijkt deze wisselaar wat "obsolete" en het is de vraag of 'ie met de nieuwere SW versies nog wel werkt.

Wellicht dat Beckeronline wat meer kan vertellen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Uiteraard kan ik wat meer vertellen......

Becker 2660 is een oud type wisselaar en niet meer nieuw leverbaar (of inderdaad moet nog ergens op de plank liggen maar daar ligt dan wel een laagje stof op!)

Becker 7860 is opvolger van de 2660 (6cd) en 2630 (10cd) wisselaar. Advies going prijs voor deze wisselaar is € 375,-- inclusief btw.

LET WEL deze wisselaar werkt bij een Becker Traffic Pro low speed alleen vanaf software versie 6.0!

Veel verschil zit er niet tussen de twee verschillende types de nieuwe is ietsje platter en heeft een ruis van maximaal 93 db de 2660 heeft maximaal 95 db dus dat is minimaal.

Wel een belangrijk punt van aandacht is de garantie!! Als het apparaat al even op de plank ligt (is nl. al bijna 1,5 jaar niet meer leverbaar!) zit je daar misschien wel mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

De garantie mag geen probleem zijn, die gaat toch in op het moment van aankoop.
En mocht "Becker" moeilijk doen wat ik me niet voor kan stellen, dan is dat een probleem voor de handelaar met Becker en niet voor de klant.
Het is toch 50 euro voordeliger en de inbouw zit er ook al bij in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Als ik het goed begrijp dan zit het verschil hem alleen in het uiterlijk en de 2dB ruis. Is dat inderdaad het enige verschil tussen beide modellen?

Ik heb een TPHS met (sinds vandaag :D) 3.0 software dus zou ik ook geen software problemen moeten hebben. Terwijl de garantie ook geen probleem mag zijn... Het aanbod ziet er dan toch wel erg interessant uit.

Kijken of ik nog wat verder kan onderhandelen, kreeg via dit forum al een aanbieding voor de 7860 voor 299,00 in. BTW en exclusief inbouw...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Edwin,

De verhalen en reacties op het duitse forum een beetje gelezen hebbende zou mijn keuze snel gemaakt zijn, dus gaan voor de nieuwere 7860. De oude 2660 had nogal wat problemen, met name met de "Rüttelfestigkeit", iets dat de 7860 niet heeft.
En de vraag blijft hoe de 2660 op de TP HS voorzien van SW 3.0 reageert. Met de 7860 is dat in orde.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Uiteindelijk heb ik ook nog even op het Duitse forum gekeken en zag daar inderdaad wat klachten over de 2660 (waar JW terecht al op wees). Naast de al genoemde verschillen blijkt de 7860 i.t.t. de 2660 ook ESP (Electronisch Shock Protection) te hebben. Als laatste kreeg ik van iemand op dit forum wel een heel erg mooi aanbod. Hoe dan ook: het is een 7860 geworden die ik vanmorgen door iemand heb laten inbouwen.

Mijn eerste indruk is dat het een hele mooie combinatie is (heb nu ook cd-muziek op het moment dat de Navi een route berekend vanaf de cd-rom). Wat mij betreft zeker een aanrader!
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 281
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 818
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 953
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 746
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2626
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1138
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1047

Terug naar “Vaste Becker systemen”