Fine-tuning RNS 510 in VW Caddy

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Dazzler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:59

Fine-tuning RNS 510 in VW Caddy

Bericht door Dazzler »

Hallo allemaal,

Ik heb net een uurtje of 2 door het forum zitten bladeren en merk dat er hier best wat kennis aanwezig is over de RNS 510 en Fiscon (plus) Kufatec bluetooth module.

Voordat ik naar de dealer rij, vraag ik of jullie me kunnen helpen.

Ik heb een 2e hands RNS 510 aangeschaft.
Volgens de sticker op het apparaat is het een type B van 03-2009.
Ik heb er een visitekaart formaat kaartje bij gekregen met de 4 cijferige code erop.
Ik ga er vanuit dat het een eerlijk systeem is, terplekke uit zijn golf en in mijn Caddy gebouwd.
Ik heb bij een lokale auto-handelaar een Fiscon plus en externe GPS antenne gekocht.
De Caddy is nieuw gekocht in Januari 2009, Bluemotion TDI 1.9 met groot Multi Functional Display.

Nu heb ik een aantal problemen:

- Mijn MFD geeft geen navigatie informatie weer, wat volgens mij wel zou moeten kunnen.
- In de setup van het MFD ( 5 sec. de knop van de flippers indrukken) zie ik de navigatie ook niet staan.
- Mijn Blackberrie 9700 Bold is gekoppeld aan de Fiscon, ik kan bellen en gebeld worden over bluetooth, maar de Fiscon is niet gekoppeld aan de RNS 510, Als ik op Phone op de RNS druk, gaat het systeem op mute.
- In de setup van het MFD ( 5 sec. de knop van de flippers indrukken) zie ik de Fiscon ook niet staan.

Volgens de lokale auto-handelaar, die even zijn laptop aan mijn caddy heeft gehangen "staat het vinkje wel aan" en hij verwijst mij naar de dealer....

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, zonder een ritje naar de dealer!


Groeten

Robert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: Fine-tuning RNS 510 in VW Caddy

Bericht door vwgolf »

Dit lijkt op een probleem met de codering van de auto.
Verstandigste is om iemand te laten kijken met ervaring met deze systemen.
Niet iedere dealer heeft ervaring met Fiscon.

Dazzler schreef:Hallo allemaal,

Ik heb net een uurtje of 2 door het forum zitten bladeren en merk dat er hier best wat kennis aanwezig is over de RNS 510 en Fiscon (plus) Kufatec bluetooth module.

Voordat ik naar de dealer rij, vraag ik of jullie me kunnen helpen.

Ik heb een 2e hands RNS 510 aangeschaft.
Volgens de sticker op het apparaat is het een type B van 03-2009.
Ik heb er een visitekaart formaat kaartje bij gekregen met de 4 cijferige code erop.
Ik ga er vanuit dat het een eerlijk systeem is, terplekke uit zijn golf en in mijn Caddy gebouwd.
Ik heb bij een lokale auto-handelaar een Fiscon plus en externe GPS antenne gekocht.
De Caddy is nieuw gekocht in Januari 2009, Bluemotion TDI 1.9 met groot Multi Functional Display.

Nu heb ik een aantal problemen:

- Mijn MFD geeft geen navigatie informatie weer, wat volgens mij wel zou moeten kunnen.
- In de setup van het MFD ( 5 sec. de knop van de flippers indrukken) zie ik de navigatie ook niet staan.
- Mijn Blackberrie 9700 Bold is gekoppeld aan de Fiscon, ik kan bellen en gebeld worden over bluetooth, maar de Fiscon is niet gekoppeld aan de RNS 510, Als ik op Phone op de RNS druk, gaat het systeem op mute.
- In de setup van het MFD ( 5 sec. de knop van de flippers indrukken) zie ik de Fiscon ook niet staan.

Volgens de lokale auto-handelaar, die even zijn laptop aan mijn caddy heeft gehangen "staat het vinkje wel aan" en hij verwijst mij naar de dealer....

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, zonder een ritje naar de dealer!


Groeten

Robert
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dazzler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:59

Bericht door Dazzler »

Ik heb zelf wat research gedaan, en trek voorlopig de volgende conclussie:

-In mijn Caddy zit een andere soort CAN-bus als in de Golf, navigatie op mijn MFD gaat niet werken, tenzij ik daar hardware voor aanschaf twv zo`n € 200,-

-Ik heb een Iphone gekoppeld aan mijn Fiscon, maar ook de Iphone geeft geen informatie aan de RNS 510, terwijl diezelfde Iphone in een andere Caddy, met RNS 510 met Fiscon wel werkt. Ik denk dat mijn Fiscon dus kapot is.

Inmiddels de Fiscon geupdate, de RNS 510 geupdate naar 2720, en kaarten V6 geinstalleerd. Dit lijkt allemaal goed te functioneren.......


Wordt vervolgd !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Dazzler schreef:Ik heb zelf wat research gedaan, en trek voorlopig de volgende conclussie:

-In mijn Caddy zit een andere soort CAN-bus als in de Golf, navigatie op mijn MFD gaat niet werken, tenzij ik daar hardware voor aanschaf twv zo`n € 200,-

-Ik heb een Iphone gekoppeld aan mijn Fiscon, maar ook de Iphone geeft geen informatie aan de RNS 510, terwijl diezelfde Iphone in een andere Caddy, met RNS 510 met Fiscon wel werkt. Ik denk dat mijn Fiscon dus kapot is.

Inmiddels de Fiscon geupdate, de RNS 510 geupdate naar 2720, en kaarten V6 geinstalleerd. Dit lijkt allemaal goed te functioneren.......


Wordt vervolgd !!!
Weergave in de MFA+ moet werken mits juist gecodeerd, is geen andere hardware voor nodig.
Je hebt toch de grote boardcomputer?

Wat betreft de Fiscon, deze lijkt inderdaad defect.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dazzler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:59

Bericht door Dazzler »

Ik heb inderdaad een groot display, en kan zelf o.a. de coming home / leaving home verlichting instellen.

Wat bedoel jij met een MFA+ ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Dazzler schreef:Ik heb inderdaad een groot display, en kan zelf o.a. de coming home / leaving home verlichting instellen.

Wat bedoel jij met een MFA+ ?
Een MFA+ is een groot display, een MFA is een klein display.
Dus de weergave van de RNS510 moet werken mits juist gecodeerd.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dazzler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:59

Bericht door Dazzler »

Vandaag even langs Emiel van Ham gereden in Beek en Donk.

Mijn fiscon was dus voor een Audi en niet voor een VW !!!!
Even de fiscon omgeruild en werkt perfect op mijn Blackberrie Bold 9700

Emiel heeft de RNS 510 in de auto ingelezen, en nu heb ik dus ook alle info op mijn MFD

Tevens even de software-matige DVD vrijgeschakeling gekocht, en binnen 30 minuten stond ik weer buiten

Emiel, bedankt!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”