avic F700BT valt uit in de bergen en tunnels.

Gebruikersavatar
sonnyhe
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:54

avic F700BT valt uit in de bergen en tunnels.

Bericht door sonnyhe »

Net terug uit Italie :o . Mijn reis door Zwitserland met de avic F700BT was een hel :x . Om de haverklap valt het systeem uit in tunnels en tussen de bergen. Tijdens het rijden valt hij uit en start automatisch weer op. Soms blijft de muziek gewoon doorspelen en soms ook niet. Wel houdt hij de laatste route in geheugen en pakt hij die na het opstarten weer op. Iemand enig idee wat dit is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe vervelend ook maar je vertelt niets nieuws.
In feite is elk toestel dat alleen met GPS werkt onbruikbaar in die situaties die de ontvangst belemmeren of onmogelijk maken.
Ondanks vele prachtige verhalen over TomTom-achtige toestellen met superieure ontvangstmogelijkheden blijft een navi die mbv puls en gyro zijn weg kan vinden veruit de voorkeur genieten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De 700 is niet voor niets goedkoper dan de 900, men heeft bespaard op de kosten.
Daarover is een verhaal: Puls-aansluiting of alleen GPS, wat speelt daar mee?
Aan de in dat verhaal genoemde merken kan inmiddels ook Clarion toegevoegd worden, die hebben de N.509 serie geïntroduceerd, aanzienlijk goedkoper dan de NAX 843/943, maar helaas wel zonder pulsaansluiting en ingebouwde gyro.
Gebruikers daarvan zullen tegen hetzelfde probleem aanlopen als jij :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
sonnyhe
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:54

Bericht door sonnyhe »

ik snap het verhaal over de kosten, toch vind ik het gek. het zou dus betekenen dat dit model niet in landen met bergen en tunnels op de markt komt,Italië, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En het werkt niet of nauwelijks tussen hoge gebouwen, in tunnels, onder dik bladerdak, in een stortbui, in een vette file tussen 5 vrachtwagens, in parkeergarages en ga zo maar door.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je met dit soort ongemakken en onhebbelijkheden rekening houden.
De oplossing is om een toestel te nemen dat hier geen last van heeft. Bij Pioneer kun je dan alleen de duurste variant nemen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

En het werkt niet of nauwelijks tussen hoge gebouwen, in tunnels, onder dik bladerdak, in een stortbui, in een vette file tussen 5 vrachtwagens, in parkeergarages en ga zo maar door.
Elk navigatie systeem heeft wel eens last, dat hij geen satelieten vindt, of dat er nu een is met of zonder pulse.
De oplossing is om een toestel te nemen dat hier geen last van heeft. Bij Pioneer kun je dan alleen de duurste variant nemen
Ook die heeft er last van.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mazurka schreef:
En het werkt niet of nauwelijks tussen hoge gebouwen, in tunnels, onder dik bladerdak, in een stortbui, in een vette file tussen 5 vrachtwagens, in parkeergarages en ga zo maar door.
Elk navigatie systeem heeft wel eens last, dat hij geen satelieten vindt, of dat er nu een is met of zonder pulse.
De oplossing is om een toestel te nemen dat hier geen last van heeft. Bij Pioneer kun je dan alleen de duurste variant nemen
Ook die heeft er last van.

Gr.
Dat een toestel geen GPS signalen pakt is alléén een probleem bij een toestel dat daar geheel afhankelijk van is.
Een goed gekalibreerde navi, mét puls en gyro, kan tientallen kilometers dóórnavigeren als de GPS wegvalt, zolang de mapmatching blijft werken. Je moet er dus wél een goede kaart in hebben, waar de wegen op staan die je dan berijdt, of dat nou in een tunnel is, of tussen de bergen, hoge gebouwen of wat dan ook. Zó'n Navi gaat dan gewoon door.
Daarover is al heel vaak geschreven, en het is dmv van praktijkproeven bevestigd.

Probeer het maar eens uit met jouw navi, een stukje alu-folie over de GPS antenne plakken en dan gaan rijden :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Dat een toestel geen GPS signalen pakt is alléén een probleem bij een toestel dat daar geheel afhankelijk van is.
Ook bij vaste systemen met pulse en gyro kan het GPS signaal wegvallen, denk aan tunnels en parkeergarage's en alles wat Gerritje er nog bij schreef.
Een goed gekalibreerde navi, mét puls en gyro, kan tientallen kilometers dóórnavigeren als de GPS wegvalt
Je zegt het nu zelf "als de GPS wegvalt", hier zit je jezelf tegen te spreken, t.o.v. je eerste zin.

Je hebt helemaal gelijk dat je met een systeem met pulse door kunt navigeren, omdat hij de route heeft"opgeslagen",
maar zeg nou eerljik, als ik op vakantie in Zwitserland ben en voer mijn huisadres in, dat ik dan met zo'n systeem als de TS heeft, niet thuis kom?
En dat is toch het belangrijkste?

Gr.
[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mag ik je dan als suggestie meegeven dat je je nog eens verdiept in de werking van een vast ingebouwd systeem dat mbv puls en gyro werkt. Wellicht dat je dan de woorden minder in twijfel trekt?

Het heeft natuurlijk weinig zin om te proberen een ander te confronteren met verkeerde of verkeerd geïnterpreteerde uitspraken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Ik heb een poging gewaagd en tot de volgende conclusie gekomen.

De TS heeft een probleem, dat zijn GPS signaal wegvalt, als hij in de bergen rijdt en in tunnels. Dat is best lastig, helemaal als hij/zij zegt, over 200 meter links af, terwijl de tunnel 6 km lang is. Maar niet getreurd als de TS de tunnel weer uit rijdt, floept het GPS signaal weer aan en kan dan zijn reis vervolgen naar huis. ( en daar komt hij/zij zeker)

Maar wat nu, als je met een vaste navi diezelfde tunnel in rijd? Je raad het al, ook dan valt het GPS signaal tijdelijk uit, alleen zal hij/zij misschien niet zeggen, over 200 meter links af, ( behalve natuurlijk als het een nieuwe tunnel betreft, zelf meegemaakt) en na 6 km floept het GPS signaal weer aan en ook dan kom je vanzelf ook weer thuis.

Maar als ik nu Gerritje en JW mag geloven, is dat als je zo'n systeem hebt zonder puls en gyro, je geheid niet thuis komt. Het verdient dan ook veruit de voorkeur om een systeem met een pulse en gyro aan te schaffen (citaat Gerritje), (wel gem.10x zo duur), want dan weet je in ieder geval zeker dat je precies voor je deur uitkomt.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je een vast systeem als de Pioneer 900BT neemt is dit door puls en gyro slechts 100-150 euro duurder maar navigeert het continu en nauwkeurig.
En ik heb overigens nimmer beweerd dat je met het ene systeem niet thuis zou komen en met het andere wel
Wat wel correct is weergegeven door JW is dat bij het uitvallen van GPS ontvangst, in vele gevallen 10-tallen kilometers kon worden doorgereden en nauwkeurig genavigeerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Iedere keer weer dezelfde discussie....
De systemen zonder pulsaansluiting zijn natuurlijk wat minder nauwkeurig, maar kom op, de meeste systemen zijn dusdanig snel dat ze direct weer onroute zijn als je de tunnel uitkomt. De meeste systemen (Kenwood, Becker) blijven zelfs gewoon door navigeren in de tunnel ondanks het wegvallen van de GPS, dit doen ze op basis van beweging cq vertraging, en dat werkt heel behoorlijk.
Is dat € 200 extra waard? ik denk van niet, het gros van de mensen weet niet eens beter, die navigeren met een portable, en die komen gewoon ook op bestemming.

Terugkomend op de F700, het is bekent dat die serie nogal wat schoonheidsfoutjes hebben, dat staat los van wel of geen pulsaansluiting. Ik heb vorige week van Pioneer nieuwe firmware toegestuurd gekregen voor deze toestellen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Als je het eerste berichtje van "sonnyhe" goed leest, dan kan je opmaken uit zijn schrijven dat heel het systeem uitvalt. Dus niet alleen zijn GPS. Hij schrijft zelfs, soms blijft de muziek gewoon doorspelen en soms ook niet. Dus dit heeft niks met wel of niet puls en gyro hebben te maken. Dit is waarschijnlijk een software probleem. Verder heb ik er helaas ook niet veel verstand van maar ik kan wel lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

gewoonmich schreef:Als je het eerste berichtje van "sonnyhe" goed leest, dan kan je opmaken uit zijn schrijven dat heel het systeem uitvalt. Dus niet alleen zijn GPS. Hij schrijft zelfs, soms blijft de muziek gewoon doorspelen en soms ook niet. Dus dit heeft niks met wel of niet puls en gyro hebben te maken. Dit is waarschijnlijk een software probleem. Verder heb ik er helaas ook niet veel verstand van maar ik kan wel lezen.
Dat schrijf ik dus ook in mijn laatste alinea, ik ageer daarvoor over het steeds terugkomende verhaal over wel of geen puls, dat is hier niet aan de orde. Het heeft er indirect misschien wel mee te maken maar uiteindelijk komt het erop neer dat Pioneer zijn zaakjes met dit toestel niet voor elkaar heeft, ik weet niet of de laatste update dit soort problemen ook oplost.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Ik weet niet welke software/firmware versie er op de 700 van sonnyhe zit, maar volgens mij was er ook een firmware update voor o.a. de Duitse TMC informatie, die ook telkens een re-start veroorzaakte....

http://www.pioneer.nl/nl/content/suppor ... 700BT.html

<snip>
Nieuwe firmware is vrijgegeven om het volgende te verbeteren:

- Systeem stabiliteit
- Herstarten na ontvangst van duitseTMC informatie (Lokatie wordt correct getoond)
- Poolse schermaanduidingen
<snip>[/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Met klimmende verbazing en ook ergernis zit ik enige postings in het vervolg van draadje te lezen.

Het begint met Sonnyhe die vertelt dat hij in Zwitserland in tunnels en tussen bergen z'n navigatie kwijt raakt. Daar komt een reactie op die daar een verklaring voor geeft: het wegvallen van het GPS signaal en dus geen navigatie meer.
Daaraan voeg ik een link toe die over dit onderwerp gaat.
Vervolgens onstaat er een discussie die me ontgaat, kennelijk wordt er niet begrepen dat het bij een navi die een gyro aan boord heeft en op de puls aangesloten is en die goed gekalibreerd is, mogelijk is om te navigeren ZONDER GPS signaal.
En dan komt er een opmerking dat dit een discussie is die al vaak gevoerd is, maar dat gebruikers daar normaliter geen last van hebben.

En Sonnyhe dan? Die heeft geen navigatie omdat de GPS weggevallen is. Dat vervolgens ook de 900 wellicht nog extra kuren geeft, staat daar los van.

Daar zou ik het bij kunnen laten, maar dat doe ik niet.
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor een systeem dat wél aangesloten is op de puls. Daarmee krijg ik, ook in tunnels de goede info en kan m'n weg veilig vervolgen. Het is daarbij te simpel om te stellen dat je na de tunnel gewoon weer snel je GPS info krijgt, en dat alles dan weer goed werkt. In vele gevallen heb je IN de tunnel situaties waarbij je aktie moet ondernemen. Ik geef een paar voorbeelden:
-- Vanaf A10 Oost naar het Centrum van Asd. Daar moet je in de tunnel naar links voor sorteren als je naar het KNSM eiland wilt. Doe je dat niet dan kom je bij CS uit
-- Parijs Périphérique Oost, met bijna aaneen-sluitende tunnels, waarin afslagen zitten. Die mis je als je de weg niet kent. Op het franse forum zijn daarover vele verhalen te vinden.
-- A1 vlak boven Parijs, voor de aansluiting met de Périphérique. Daar moet je in de lange St Denis tunnel op een 6 baans weg voorsorteren om de Oost, dan wel Westzijde van de Périphérique te nemen, of rechtdoor Parijs in. Doe je dat niet ga je de mist in.
-- Brussel Oost, de stad uit door de tunnel. In de tunnel moet je (scherp) links voorsorteren als je richting Antwerpen wilt. Doe je dat niet, kom je aan de andere kant uit en moet je een heel eind omrijden.
-- Brussel >> Antwerpen, lange tunnel met voorsorteervakken.
-- A44 Düsseldorf, waar je aan het eind van de tunnel rechts moet voorsorteren en afslaan om naar Frankfurt te rijden.
-- Heilbronn >> Stuttgart lange tunnel vóór de aansluiting op de A8 bij Drei-Eck Leonberg. In die tunnel moet je voorsorteren om de goede richting te kiezen, later kun je niet meer van rijbaan wisselen.

Dit zijn een paar voorbeelden, ik kan er nog veel meer geven die ik aan den lijve meegemaakt heb en waarbij mijn Navi me altijd op de goede weg bracht. Dankzij puls en gyro, en ondanks het feit dat er op dat moment geen GPS ontvangs was..

Die juiste positiebepaling had ik ook in bergachtig gebied, als de GPS signalen wegvielen. Dat kon ik zien aan de wegvallende hoogte-indicatie, die ik dan normaliter in de statusbalk zet. En die GPS signalen vielen weg ondanks dat ik een hoogwaardige Hirschmann GPS antenne op het stalen dak van mijn Xantia Break gemonteerd heb, een betere positie is niet denkbaar. Bij velen is dat heel wat minder, met een GPS antenne in het interieur, vaak onder de dash bij een inbouwnavi, en dan ook nog eens met een zonwerende voorruit.

Laat het duidelijk zijn, als een gebruiker van te voren WEET dat die info in een tunnel of tussen de bergen NIET gegeven zal worden door zijn systeem, en dat hij dus MOET vertrouwen op de kennis van de kaart en de situatie ter plekke, is er niet al te veel aan de hand, hoe lastig het ook kan zijn.
Maar het probleem is dat de modale gebruiker van een "TomTom" dat NIET weet, die vertrouwt (ten onrechte) op zijn systeem en verwacht niet dat hij op dat moment zelf z'n weg moet kiezen.
En de verhalen over radeloze automobilsten die vanuit het buitenland de ANWB bellen omdat hun "TomTom" hen in de steek gelaten heeft zijn alom bekend. Daar kun je om lachen, het is wel de realiteit aan het worden.

Waarom dit verhaal? Omdat ik van mening ben dat potentiële klanten van een systeen zonder puls veelal slecht geïnformeerd worden. Hen wordt dan NIET verteld dat er nadelen zitten aan een systeem zonder puls, dat wordt gewoon onder het tapijt geveegd. Ik noem dat misleiding.
Bij sommige merken zijn er duurdere uitvoeringen die dit proberen te ondervangen, de TT 940 is er een voorbeeld van. Die heeft EPT, Enhanced Positioning Technology (Geavanceerde positioneringstechnologie) aan boord, met extra sensoren. Maar dat zijn uitzonderingen.
Als er dan een probleem ontstaat met de werking van de Navi staat er misschien iets in het Manual, op pagina -tig zoals bijvoorbeeld bij de TT-One in de FAQ:
Waarom is de navigatieweergave nu zwart-wit? Waarom werkt 'Navigeer naar...' niet?
Als de GPS-ontvangst wegvalt, meestal tussen hoge gebouwen, wordt de kaart in zwart-wit weergegeven om u te waarschuwen dat de informatie vanaf dat moment misschien niet betrouwbaar meer is. Zodra de ontvangst weer goed is, verschijnt automatisch de kleurenweergave weer.
Kijkend in het manual van de Pioneer 700 vind ik daarover op pagina 153:
Als er gedurende geruime tijd geen GPS-signaal wordt ontvangen, kan er een aanzienlijke afwijking ontstaan tussen de aanduiding op de kaart en de werkelijke locatie van het voertuig....
Vervolgens worden een serie situaties aangeduid wanneer dat kan optreden: bij flauwe bocht, bij langdurig parallel lopende weg, in een tunnel, in een bos of laan met hoge bomen, in een smalle straat met hoge gebouwen, bij een bergweg met haarspeldbochten, en zo nog een aantal.
Daarvoor moet je die manuals wel helemaal doorworstelen (hoevelen doen dat eigenlijk?), bij de aankoop van het systeem is deze imho essentiële informatie veelal niet aan de orde geweest en doorgesproken.

Ik vind dus dat een goede verkoper z'n klant moet informeren over de pro's en con's van de systemen, en daar hoort dit gewoon bij. En dan kan aan de klant overgelaten worden welk systeem hij neemt, MET het bijbehorende prijskaartje.
Bij af fabriek vast ingebouwde systemen doet zich dit probleem niet voor. Er is bij mijn weten geen enkel systeem dat niet via de puls werkt.
Zelfs TomTom is daartoe overgegaan bij de "Tominat", de voor weinig geld in Renaults leverbare TomTom Carminat. Daarover hoeft de verkoper dus geen uitleg te geven aan de klant, die Navi doet gewoon z'n werk op plekken waar de GPS signalen wegvallen.

Ik zal doorgaan daarover te schrijven op dit forum, dat hoort IMHO bij de service die NHS levert aan z'n lezers. Daarin word ik niet belemmerd door commerciële belangen, dat moge duidelijk zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Toch even van mijn kant een reactie.

Goed verhaal JW, maar met een kantekening, de zin kennelijk wordt er niet begrepen dat het bij een navi die een gyro aan boord heeft en op de puls aangesloten is en die goed gekalibreerd is, mogelijk is om te navigeren ZONDER GPS signaal., komt over in die zin, dat je de satelieten wel uit de lucht kan schieten, want die heb je dus niet meer nodig. Ik zou het woord tijdelijk erbij vermelden.

Verder vind ik persoonljik dit topic erg zwart-wit, m.a.w. systemen zonder puls en gyro is niks, citaten als:In feite is elk toestel dat alleen met GPS werkt onbruikbaar in die situaties die de ontvangst belemmeren of onmogelijk maken.
of:En het werkt niet of nauwelijks tussen hoge gebouwen, in tunnels, onder dik bladerdak, in een stortbui, in een vette file tussen 5 vrachtwagens, in parkeergarages en ga zo maar door.
en systemen die dit wel hebben, is alles.

Laat ik een voorzichtige schatting doen, dat er op de wereld meer systemen in de auto zitten zonder pulse en gyro, dan met en deze systemen komen allemaal van A naar B, al zal dan de eerste wat meer tijdelijke belemmeringen hebben.


Komt ook nog bij dat gemiddelde vaste systemen met pulse ed. vele malen duurder zijn dan de losse systemen.
Zo'n los systeem is vaak nog goedkoper dan een update DVD of CD van de vaste systemen.

Tot slot deel ik je mening dat je ten alle tijden ook een gewone ouderwetse kaart in de auto moet hebben, voor het geval dat........

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je "waardering" en voor de opmerkingen.

Uiteraard, je moet het over "tijdelijk wegvallen" van de GPS-info hebben, zó is het ook bedoeld. En soms kan dat "tijdelijk" best heel lang duren, zoals ik ervaren heb in lange tunnels in Zwitserland en Oostenrijk. Ook dán blijft mijn systeem gewoon doornavigeren, precies op z'n plek.

In mijn bijdrage heb ik geprobeerd de nuances aan te brengen die jij ook wilt doen. Ik denk niet zwart-wit over al-dan-niet puls en gyro. Allebei zijn ze prima bruikbaar, zolang als je maar de beperkingen kent en bereid bent die te accepteren en daarmee te leven.
Mijn punt is echter dat velen zich daarvan niet bewust zijn, omdat ze daarvan (bewust?) niet op de hoogte gebracht worden door de verkoper. En ik pleit er voor om dat wél te doen, laat de klant de keuze maken nádat hij voor de keuze gesteld is.

Dat "vele malen duurder" bij een af fabriek Navi, daar mag je nu anders over gaan denken. Want weet je dat een "Tominat", die dus een Navi aan boord heeft incl. Radio , in ons land minder dan 500 Euri kost, ondanks de BPM? En in D en F nog minder?

En geheel eens met je slotopmerking: ik ga nooit onderweg zonder gedetailleerde kaarten van de route waarlangs ik rij en het gebied dat ik wil bezoeken.
Ik ben een goede kaartlezer, een uitvloeisel van de tijd dat ik rally reed, en maak mezelf een beeld van de route die ik wil rijden. Maar ook dan is het verrekte handig als m'n Navi me de weg wijst die ik wil rijden, dat bespaart mijn wederhelft de ellende daarop te moeten kijken. Daar heeft ze een knappe hekel aan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Mooi verhaal JW. Maar kan jij dan mij de link geven van geen puls en gyro hebben en het wegvallen van de muziek. En dat hij het na het opnieuw opstarten het wel weer doet. Als ik het schrijven van Sonnyhe goed lees valt heel zijn systeem uit. Dus niet alleen zijn navigatie maar ook de muziek. En ik zie daarom geen link met het wel of niet hebben van puls en gyro.
Graag jou reactie hierop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De kop van Sonnyhe's verhaal luidt: Avic F700BT valt uit in de bergen en tunnels.
Dat kan niet anders dan het wegvallen van de GPS signalen als oorzaak hebben, toch?
En in díe situatie is er geen navigatie mogelijk, zie ook wat daarover in het Manual van de 700 te lezen valt, ik heb dat in m'n verhaal aangehaald.

Dat er vervolgens bij hem nog een ander probleem optreedt, namelijk dat in díe situatie soms óók z'n hele systeem wegvalt, is een eigenschap van zíjn 700. Of ook andere 700's dat verschijnsel hebben weet ik niet.
Hij schreef daarover:
Om de haverklap valt het systeem uit in tunnels en tussen de bergen. Tijdens het rijden valt hij uit en start automatisch weer op. Soms blijft de muziek gewoon doorspelen en soms ook niet
Hopelijk leest Sonnyhe mee en kan hij ons vertellen wanneer dat gebeurde, gebeurde dat elke keer als de navigatie wegviel doordat er geen GPS signalen meer ontvangen werden?
Voorts: bleef het systeem dan "dood" totdat hij weer uit de tunnel was, of startte het wel weer eerder op maar bleef dan alleen de navigatie weg?
En uiteraard hopelijk info over hoe lang het duurde ná een tunnel, of nadat hij weer in het wat opener landschap terecht gekomen was, als hij dus weer GPS signalen ontving en verder kon navigeren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het verhaal van JW is duidelijk, duidelijke voorbeelden etc, maar er wordt voorbij gegaan aan 1 ding, men moet nog wel even zelf opletten. Wat wil ik daarmee zeggen? Als je navigeert staat er dat je over bijv. 2 km verderop die bewuste afslag moet nemen uit 1 van de tunnel- voorbeelden, het systeem navigeert zonder GPS door en, tenzij met ineens stil komt te staan (zou ik persoonlijk ook niet doen in de tunnel), doet ie dat redelijk nauwkeurig en telt het systeem netjes af en zal (wellicht iets minder nauwkeurige) aanwijzingen geven.
Je bent nog steeds bestuurder, een navigatie is slechts een hulpmiddel. Natuurlijk willen we allemaal het beste van het beste, maar sommige mensen hebben dat geld er niet voor over of hebben dat geld gewoon niet.
Feit is ook dat de systemen met pulsaansluiting eerder schaars worden dan meer voor gaan komen, ook Clarion gebruikt geen puls meer met de nieuwe computer, van Alpine weet ik het nog niet.

Over de aangevoerde theorie geen discussie dus, een pusl is altijd beter, maar in dit geval icm de F700 zit het toch echt in het apparaat zelf, hij raakt in de war, wellicht door ontbreken van GPS signaal, maar het systeem kan dan toch wel muziek blijven spelen??? Het is algemeen bekend dat de F700/F900 serie nu niet echt uitblinkt door betrouwbaarheid en kwaliteit op bepaalde vlakken.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ook de Kenwood DNX9240 ondermaats is totnutoe, ook dat apparaat vertoont dergelijke symptomen terwijl de 7240 perfect functioneert evenals de 5240.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik ben zelf ook voorstander om naast GPS pulse en gyro te hebben. AALtijd gehad met VDO.

Sinds 1,5 week rij ik Renault met TomTomCarminat.

JW schreef:
Dat "vele malen duurder" bij een af fabriek Navi, daar mag je nu anders over gaan denken. Want weet je dat een "Tominat", die dus een Navi aan boord heeft incl. Radio , in ons land minder dan 500 Euri kost, ondanks de BPM? En in D en F nog minder?
De prijs voor de TomTom alleen is 490 euro, volgens mij is dan de radio niet geïntegreerd.

Ik heb gekozen voor de radio "3D Sound By Arkamys", die werkt wel mooi samen met TomTom. DAn komt het op 985 euro. Systeem heeft dan wel mini-jack- + usb-aansluiting + bluetooth (voor telefoon en audio) + carkit erbij inzitten en 8 speakers.

Ik vind het ideaal met de IPhone in de jas :-)


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

-Offtopic -

Bericht door Figaro75 »

@Gentry

Het is een beetje off-topic maar zou je een keer je ervaring over de 9240 kunnen delen met ons?
Vooral je mededeling dat je hem wat ondermaats vind vind ik wel interessant.

Ben ik toch weer blij dat ik voor jouw 'oude' spreuk heb gekozen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: -Offtopic -

Bericht door JW »

Figaro75 schreef:@Gentry

Het is een beetje off-topic maar zou je een keer je ervaring over de 9240 kunnen delen met ons?
Vooral je mededeling dat je hem wat ondermaats vind vind ik wel interessant.

Ben ik toch weer blij dat ik voor jouw 'oude' spreuk heb gekozen :lol:
Inderdaad OT, maarreh, die is: "het beste van twee werelden".... :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

@JW
Dat is hem :lol:
(Kenwood + VDO) voor iedereen die het anders niet kan volgen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 848
  • AVIC-F700BT terugzetten naar fabrieksinstellingen
    door Willy62 » 15 jul 2016 11:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 939
  • Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
    door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 5617
  • stembegeleiding valt weg na bellen
    door pele64 » 03 apr 2017 19:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 387
  • Audio 50 APS valt uit/warmtemelding
    door VDS5 » 12 feb 2015 14:21 » in Mercedes
    Reacties: 2
    Weergaves: 1090
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 540
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 407

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”