Over Kenwood's Update Service in Clarion draadje

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Over Kenwood's Update Service in Clarion draadje

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Edit Mod: afgesplitst van het Clarion draadje http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12844 . Dit was een reactie op
Gentry schreef:Ja, maar nu blijkt maar weer dat fraai alleen niet zaligmakend is.
Ik begreep wel dat men nog bezig is om de prijs omlaag te krijgen, maar of dat lukt..

Nee, vooralsnog blijf ik erbij, Kenwood is het best bezig, de nieuwe lijn is prachtig, en met de aanpasbare kleurenschema's van Piet22 helemaal..

Laten we nu eerlijk zijn en constateren dat Garmin een prima update service schijnt te bieden voor een paar "rot"centen en bij Clarion zou je voor die ene vermaledijde update die men de klant bij God's gratie gunt, € 349 euro moeten worden betaald?
En dan vertellen ze er nog niet eens bij van welke datum de kaarten zijn...
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die update service is er voor de Garmin Nüvi's, maar toch (nog) niet voor de Kenwoods?
Of heb ik wat gemist en/of laat m'n geheugen me in de steek?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In de voorbije tijd proefde ik een dusdanig grote stelligheid mbt uitbreiding van deze service naar de Kenwood apparatuur dat het me niet onlogisch zou voorkomen als men hiertoe overgaat of reeds is gegaan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

zover ik weet is men nog in onderhandeling, ik vind het persoonlijk een goed initiatief.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard, prima initiatief. Hopelijk gaat het ook voor de Kenwood-Garmins gelden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Het lifetime systeem vereist dat je voor het downloaden je Garmin via USB aan de computer verbindt om na te gaan om je gerechtigd bent tot downloaden. Vervolgens wordt na het downloaden de kaart rechtstreeks in het interne geheugen van de Garmin gezet.

Het probleem is nu dat i.t.t. alle andere Garmin's de Kenwood-garmins vast in de auto ingebouwd zitten EN dat de USB-verbindingsmogelijkheid officieel niet bestaat. Zelfs als Garmin de USB-verbinding zou gaan ondersteunen vereist dit nog steeds dat je met een laptopje voorzien van draadloos internet met het contactslot aan een paar uur in de auto gaat zitten. Niet erg veel Kenwood klanten zullen dit aantrekkelijk vinden en er kan ook erg veel mis gaan (lege accu!).

Het gebruikersvriendelijke alternatief (voor eenmalig Euro 120,- gedurende een aantal jaar elk kwartaal een SD-kaartje toe te sturen) zal kostentechnisch niet haalbaar zijn.

De vraag is zelfs of er voldoende belangstelling is onder de Kenwood gebruikers om een kwartaal-update op SD-kaart waarvoor steeds apart betaald moet worden commercieel haalbaar te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

Het downloaden van de Garmin update ging in mijn geval als volgt:
1. Koppel de Nüvi via USB.
2. Na de controle of je gerechtigd bent wordt er een bestand van ongeveer 3 Gb op je harde schijf gezet. Tijdens deze download maakt het niet uit of je Nüvi er nog aan zit.
3. Pas de volgende dag heb ik het bewuste bestand (een .exe file) gestart, daarvoor moest uiteraard weer de Nüvi aangesloten worden, en in een half uurtje of zo werd mijn Nüvi ge-update (moeilijk woord).

Dus met de Kenwood zou zo'n systeem ook moeten kunnen, even controleren voordat de download gestart wordt, en later koppelen voor de update?

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

TangoBravo schreef:Het downloaden van de Garmin update ging in mijn geval als volgt:
1. Koppel de Nüvi via USB.
2. Na de controle of je gerechtigd bent wordt er een bestand van ongeveer 3 Gb op je harde schijf gezet. Tijdens deze download maakt het niet uit of je Nüvi er nog aan zit.
3. Pas de volgende dag heb ik het bewuste bestand (een .exe file) gestart, daarvoor moest uiteraard weer de Nüvi aangesloten worden, en in een half uurtje of zo werd mijn Nüvi ge-update (moeilijk woord).

Dus met de Kenwood zou zo'n systeem ook moeten kunnen, even controleren voordat de download gestart wordt, en later koppelen voor de update?

T B
Daar zit dus de KEY, dit systeem is er (nog) niet voor de Garmins die de navigatie verzorgen van de Kenwoods.
Hopelijk komt Kenwood-Garmin daar mee, dan is dit een prima manier om je kaarten te updaten, voor weinig geld.

Maar terug On-Topic, we wachten met smart op een officiële Clarion berichtgeving over dit onderwerp.
Alle berichten tot nu toe komen uit tweede hand, via call-centra of wat dan ook. Maar iets op papier van Clarion, dat is er nog niet bij mijn weten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood 7250DAB update probleem
    door Rene1972 » 01 aug 2014 17:51 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 1137
  • update KENWOOD DNX5260BT naar 1.4 lukt niet via gebrande dvd
    door jfs4u » 05 aug 2020 00:12 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 411
  • zoek service manual MS4200
    door Hierek » 21 jul 2014 21:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 845
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • Clarion nx502e
    door Patrick golf » 22 mei 2016 20:38 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1004
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 550
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 369

Terug naar “Kenwood”