VDO Dayton MS 5100 update mogelijkheden?

steven sterk
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:59

VDO Dayton MS 5100 update mogelijkheden?

Bericht door steven sterk »

Hoi,
een vraagje van een kersvers lid alsook leek op vlak van navigatie. :?:
ik heb zonet een auto gekocht met een niet-fabriek geïnstalleerd navigatiesysteem van het type VDO Dayton MS 5100. De bijgeleverde cd's zijn outdated (2002/01). Mijn vraag is of en hoe ik dit systeem kan updaten? Systeem identifictaie: OS 6.90, serien° SY594/00E, HWn° 0125, SWn° 0690, prod.week 20, prod.maand 02. Nog andere gegevens nodig?
Is er een mogelijkheid om mits update op de hoogte gebracht te kunnen worden van flitspalen? En hoe zit dat met TMC informatie? Hoe kan ik controleren of ik deze kan activeren? En waar kan ik updates aanschaffen, in België?
Met vriendelijke groeten,
Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het systeem is vwb systeem software te updaten naar 0760. Zeker aan te ebvelen
De kaarten zijn nog steeds verkrijgbaar. Nieuwste versies zijn de 2008-2 van Navteq of de 2008/2009 van Tele Atlas
Zie hiervoor www.navco.nl

Flitspalen zul je niet tegenkomen op dit system. Alleen als er ook een TMC box is aangesloten bestaat de kans dat je via de TMC berichten tevens gewaarschuwd wordt voor mobiele controles, althans in Nederland
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steven sterk
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:59

Bericht door steven sterk »

Gerritje schreef:Het systeem is vwb systeem software te updaten naar 0760. Zeker aan te ebvelen
De kaarten zijn nog steeds verkrijgbaar. Nieuwste versies zijn de 2008-2 van Navteq of de 2008/2009 van Tele Atlas
Zie hiervoor www.navco.nl

Bij beide leveranciers gekeken, doch upgrade voor MS5100 was niet direct te vinden, wel voor een MS5000. Zijn deze de juiste compatibele? En wat is non CIQ bij Navteq?

Flitspalen zul je niet tegenkomen op dit system. Alleen als er ook een TMC box is aangesloten bestaat de kans dat je via de TMC berichten tevens gewaarschuwd wordt voor mobiele controles, althans in Nederland
Hoe kan ik nagaan dat er een TMC box is aangesloten? En is het helemaal niet mogelijk om flitspalen gemeld te krijgen?

Mvg Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Of er een TMC box aan hangt moet je checken door in je auto te kijken hoe dat zit.
Weet je waar de PC 5100 computer zit? Kijk dan even of er op de Mini-ISO ingang C2 een stekker zit http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/d ... tail&id=47 . Zo ja, dan heb je een TMC box, zo nee....

En vaste flitspalen zul je NOOIT met dit systeem kunnen weergeven. Als je die persé wilt hebben moet je er een andere computer aanhangen, een nieuwer type.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steven sterk
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:59

Bericht door steven sterk »

JW schreef:Of er een TMC box aan hangt moet je checken door in je auto te kijken hoe dat zit.
Weet je waar de PC 5100 computer zit? Kijk dan even of er op de Mini-ISO ingang C2 een stekker zit http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/d ... tail&id=47 . Zo ja, dan heb je een TMC box, zo nee....

En vaste flitspalen zul je NOOIT met dit systeem kunnen weergeven. Als je die persé wilt hebben moet je er een andere computer aanhangen, een nieuwer type.

Groet,
JW
Beste JW,
dank voor je reactie, alleen de link verwijst naar installatie van een MS5000, waarvan de achterzijde/aansluitingen niet overeenkomen met een MS5100. Bij de mijne zitten er rechtsboven (achteraan) 1 zwarte, 1 gele en 2 blauwe kabels (met klassieke jack-uitgangen)?
gr steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

:?: :?: :?:
Maak daar eens een plaatje van.
De aansluiting van de PC 5100 is 100% identiek aan de PC 5000 :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steven sterk
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:59

Bericht door steven sterk »

JW schreef::?: :?: :?:
Maak daar eens een plaatje van.
De aansluiting van de PC 5100 is 100% identiek aan de PC 5000 :!:

Groet,
JW
halllo,
gisteren dan toch ondervonden dat ik verkeersinfo krijg via gps, dus ik vermoed dat er wel TMC op zit. Alleen de outdated installatie (cd van 2001/02) stuurde me verschillende keren verkeerde, om niet te zeggen absurde, info door. Ligt dit bij het systeem of zouden deze fouten kunnen worden vermeden door update met 2008/2009 cds?
mvg
steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

steven sterk schreef:
JW schreef::?: :?: :?:
Maak daar eens een plaatje van.
De aansluiting van de PC 5100 is 100% identiek aan de PC 5000 :!:

Groet,
JW
halllo,
gisteren dan toch ondervonden dat ik verkeersinfo krijg via gps, dus ik vermoed dat er wel TMC op zit. Alleen de outdated installatie (cd van 2001/02) stuurde me verschillende keren verkeerde, om niet te zeggen absurde, info door. Ligt dit bij het systeem of zouden deze fouten kunnen worden vermeden door update met 2008/2009 cds?
mvg
steven
Die verkeersinfo komt niet via GPS. De TMC info wordt via een FM zender meegezonden, en gedecodeerd in jouw MS5000.
Of je een TMC Box hebt kun je zien op je scherm, daar moet een TMC symbooltje te zien zijn, zoals op http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... .php?t=586 middenonder te zien is.

En dat je met een kaart die al zóóó oud is de mist kunt in gaan, tsja, dat verbaast me niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steven sterk
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:59

Bericht door steven sterk »

Hoi,

ik heb intussen nieuwe update CD's geladen versie 2008 Navteq maar de problemen blijven dezelfde. Onder instellingen heb ik het snelheidssignaal (tacho) gecontroleerd, en dit blijkt wel te werken (toenemend snelheidsignaal bij accelereren). De installatiecd-rom was nog versie 2003, maar speelt dit een rol??

Waaraan zouden deze problemen nog te wijten kunnen zijn? Kan iemand hierbij soelaas bieden?

Thanks!
Groeten,
Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kaarten "laad" je niet, je stopt de kaart CD in de computer en vervolgens gebruik je 'm om er mee te navigeren.

Vraag: welke systeem software is er in jouw systeem geladen? Dat kun je zien bij "instellingen", daar zie je HW en SW staan. Wat is daar vermeld?
Als er een SW versie 7.5 of 7.6 in zit kun je in de statusbalk de werkelijke snelheid laten weergeven, dan kun je zien of je snelheidssignaal goed doorkomt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steven sterk
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:59

Bericht door steven sterk »

beste JW,

volgende heb ik gevonden:
2003/01 Navigation Operating Software MO5076 cd-rom geladen/gelezen
instellingen: HW 0125 en SW 0760
snelheidscorrectie staat op gem. 100%
Waar kan ik statusbalk vinden en zien hoe het snelheidsignaal goed doorkomt? Of bedoel je hiermee het tacho-signaal?

En,
is het normaal dat mijn gps reeds aanwijzingen geeft voor de route dewelke nog moet komen? ttz, aan een bep. rond punt of afslag geeft de gps reeds aanwijzingen die pas aan het volgende en het daaropvolgende kruispunt van tel zijn, wat bijgevolg zeer verwarrend is.
Groeten,
Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Steven,

Je moet in iedewr geval in het diagnosescherm (code 6330) kijken of daar bij I/O lezen een tachosignaal zichtbaar is.
Bij instellingen beeldscherm kun je met de laatste 7.6 software erin ook een aantal zaken op de statusbalk laten zien, waaronder snelheid.
Echter als er geen snelheidssignaal is aangesloten is de weergegeven snelheid slechts die hij uit de gps psoities heeft berekend.

En als je toch in het diagnosemenu bent zet dan meteen DEMO even op geblokkeerd want ik vermoed sterk dat daar het probleem ligt. Je laatste set opmerkingen duidt heel erg in die richting :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tommyz
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 00:19

PC5000 update

Bericht door Tommyz »

Jottum, geprobeert om m'n VDO 5000 te updaten naar de laatste 7.6 firmware via een oude CD. Juist, die was niet echt 'onbekrast' om het zo maar te zeggen. Hij las 'm wel maar er gebeurde eigenlijk niets.

Ik had de CD gekopieert omdat er dan wel 's fouten uit gehaald worden maar die werd er meteen elke keer uitgeknikkert. De originele niet, maar nu lijkt het systeem te hangen. Kan ik dat resetten op wat voor manier dan ook?

- sorry voor het kapen van het topic ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 591
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1992
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 4661
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 757
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 755
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1433

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”