TNS700 ervaringen?

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
oemoemenoe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:16

TNS700 ervaringen?

Bericht door oemoemenoe »

Hier een newbie op het forum! Ben van plan een RAV4 te bestellen met een full map dvd nav. tns700.
Omdat dit systeem mij nieuw is vroeg ik me af of de geachte leden tevreden zijn, voorts direct al een vraagje;
Ik heb begrepen dat er geen cd wisselaar voor dit systeem is; als je nav. gebruikt kun je dan nog cd's afspelen; zo ja; indien je tijdens de rit op grond van tmc gaat re-routen, moet dan de nav. dvd weer worden geplaatst?

Alvast dank voor jullie reakties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alles over de Toyota systemen in de FAQ en andere onderwerpen. TNS700 is hetzelfde als TNS600
Let wel; er kan helemaal niets op het systeem worden aangesloten!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

@oemoemenoe

Op mijn navigatiesysteem is een originele CD-wisselaar van Toyota (TM0461) aangesloten. Ik heb in mijn Toyota RAV4 het onderstaande navigatiesysteem zitten. Of dit nu een TNS600 of TNS700 is weet ik niet.

Grt.

Jack

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is dan heel prettige informatie!
Bij mijn contacten met Toyota werd deze mogelijkheid nog niet geboden maar ik neem aan dat dit een af-fabrieksinstallatie van de CD-wisselaar is. Misschien dat het op die wijze wel mogelijk is.
Jouw systeem zal waarschijnlijk onder type TNS700 Full Map bekend zijn. Volgens Toyota is bij de benamingen TNS600/TNS700 en Full map, alleen het front verschillend. Bediening en hardware zouden identiek zijn.
Misschien dat anderen hier nog hun licht over kunnen laten schijnen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
oemoemenoe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:16

Bericht door oemoemenoe »

Zover al vast bedankt voor jullie reacties! Heb in middels begrepen dat het syteem waarmee de rav4 opdit moment wordt geleverdde tns700 is. Dit toestel heeft een aparte drive voor de nav. dvd en een aparte drive voor
muziek cd's (ook mp3/wma) de getoonde van Jack (dank!) foto lijkt qua front niet op de (op dit moment) geinstaleerde tns 700

Hopelijk kunnen anderen eea nog verduidelijken?


groet,
Oemoemenoe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

@Gerritje
Nee hoor, ik heb deze CD-wisselaar los gekocht bij de Toyota dealer. Zoals gezegd gaat het om het model TM0461 dat nog steeds leverbaar is.

@oemoemenoe
In mijn RAV4 is het "fabrieksnavigatiesysteem" geïnstalleerd. Zoals op de foto staat van mijn eerste antwoord. Dit systeem heeft een geïntegreerd bluetooth module waarbij het ook mogelijk is om de telefoon te bedienen vanaf het touchscreen. Het TNS700 waar jij het over hebt wordt pas geïnstalleerd wanneer de auto's aankomen in Europa en heeft een aparte bluetooth module waarbij (zover ik weet) het niet mogelijk is de telefoon te bedienen van het touchscreen. Zie onderstaande afbeelding.


Grt.

Jack

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Navraag bij Toyota zal uitsluitsel moeten geven want er zou wel degelijk een een verschilkunnen blijken te bestaan tussen de af-fabriek en hier naderhand ingebouwde systemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

@Gerritje
Helaas is mijn persoonlijke ervaring dat de Toyota importeur vaak niet op de hoogte is van alle mogelijkheden. Vaak is het een kwestie van uitproberen.

Grt.

Jack

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
oemoemenoe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:16

Bericht door oemoemenoe »

@SilverVision, dank voor je bericht en pm

Inderdaad een heel verwarrende boel, zowel dealer als importeur komt er eigenlijk niet aan uit.
De tns 700 wordt inderdaad in Zeebrugge ingebouwd, vreemd is dat er ook nog eens aparte stuurbediening (rechts)
te bestellen is bij Totyota.
De dealer gaat voor de zekerheid de hele boel bestellen; weet overigens niet zeker of je op de TNS700 nog een cd-wisselaar kunt aansluiten zoals bij de TNS 600 :roll:

Wordt dus afwachten wat er medio maart wordt geleverd; hou jullie op de hoogte!

greetz Luc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

@oemoemenoe
Als er een CD-wisselaar aangesloten kan worden op een TNS600 dan moet dat volgens mij ook mogelijk zijn op een TNS700. Het enige verschil tussen de TNS600 en de TNS700 is de mogelijkheid van het afspelen van WMA en MP3 cd's. Er zijn overigens ook adapterkabels te bestellen voor de TM0461 bij Toyota. Bij mijn vorige auto (Avensis van 2003) had ik een dergelijke kabel nodig.

Even of-topic: Welke uitvoering van de RAV4 heb jij besteld?

Grt.

Jack
Toyota RAV4 2.0 VVT-i Executive | Full-map af-fabrieksnavigatiesysteem
[img]http://i202.photobucket.com/albums/aa169/silvervision/avatar/banner.jpg[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

SilverVision schreef:@Gerritje
Helaas is mijn persoonlijke ervaring dat de Toyota importeur vaak niet op de hoogte is van alle mogelijkheden. Vaak is het een kwestie van uitproberen.
Helaas blijkt dit maar al te vaak voor vrijwel elke importeur en dealer te gelden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

@Gerritje
Het is helemaal niet erg als je als importeur of dealer niet overal van op de hoogte bent zolang je maar bereidt bent op e.e.a. voor je klanten uit te zoeken. Helaas is de Toyota importeur hier niet of zelden toe bereidt. Gelukkig mijn dealer wel en vindt ik het zelf ook een sport om uit te zoeken wat wel of niet kan.

Grt.

Jack
Toyota RAV4 2.0 VVT-i Executive | Full-map af-fabrieksnavigatiesysteem
[img]http://i202.photobucket.com/albums/aa169/silvervision/avatar/banner.jpg[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
oemoemenoe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:16

Bericht door oemoemenoe »

@gerritje & SilverVision :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corolla Tom
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01

Bericht door Corolla Tom »

Voor de duidelijkheid:
“de originele fabrieks navi” (1e foto) staat niet bekend onder de naam TNS700 (althans zou hij niet bekend onder mogen staan).
De unit op 2de foto is de TNS700.

De “originele fabrieksnavi” van de Rav (alsook Auris, RX, IS,.. ) heeft o.a. geïntegreerde bluetooth en voice control.
De TNS700 is achteraf geïnstalleerd en heeft deze functies niet, Kan echter wel uitgebreid worden met bluetooth module, maar je zal nooit stembediening hebben voor de navigatie aangezien het allemaal losstaande onderdelen zijn (TNS700 unit en carkit inclusief mute box etc…..)

Op zowel “de originele fabrieks navi”, alsook op de TNS600/700 kan een CD wisselaar aangesloten worden.

Jammer genoeg staan hier in het algemeen redelijk wat antwoorden op het forum van mensen zonder degelijke ervaringen met de diverse systemen. :Wall:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je dit verhaal viewtopic.php?t=9360 al gelezen? Dat komt van de echte bron :!:
En dus de vraag aan jou: waar haal jij je info vandaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met de aanvulling dat de informatie correct was op het moment van publiceren! Dat er daarna wijzigingen zijn geweest moge duidelijk zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corolla Tom
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01

Bericht door Corolla Tom »

JW:
Is er een specifiek punt van mijn reply dat volgens jou niet correct is, dan hoor ik het graag?

Gerritje:
Misschien de informatie in de echte bron eens updaten en je anonieme bron aanspreken?
- Ipod aansluitmogelijkheid
- DVD spelen is mogelijk op sommige systemen (tijdens stilstand natuurlijk)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

@Corolla Tom

Aangezien jij zo goed op de hoogte bent van de (on)mogelijkheden van de Toyotasystemen lijk jij me de aangewezen persoon om hier een aanvulling op te geven. Overigens is mijn bron van destijds zeker niet anoniem! Op verzoek van het Toyota Service centrum zijn de namen van de medewerkers niet genoemd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Corolla Tom schreef:JW:
Is er een specifiek punt van mijn reply dat volgens jou niet correct is, dan hoor ik het graag?

Gerritje:
Misschien de informatie in de echte bron eens updaten en je anonieme bron aanspreken?
- Ipod aansluitmogelijkheid
- DVD spelen is mogelijk op sommige systemen (tijdens stilstand natuurlijk)
Een van de zaken waar ik op doelde was de tegenspraak over de TNS 700.

Jij schreef daarover
De TNS700 is achteraf geïnstalleerd en heeft deze functies niet,.......
terwijl "de bron" stelt:
Waarom wordt de naam TNS700 niet gebruikt.
Toyota hanteert de benaming Business voor modellen met fullmap navigatie. Afhankelijk van het model is een TNS600 (Verso, RAV4) of TNS700 (Avensis) gemonteerd.
Bij dat laatste wordt niet over achteraf montage gesproken, lijkt mij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corolla Tom
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01

Bericht door Corolla Tom »

Toyota hanteert de benaming Business voor modellen met fullmap navigatie.
Ik ben niet vertrouwd met de benamingen van de uitvoeringen in NL. (Ben zelf van B)
Ga me hier dan ook niet uitspreken over zulke benamingen en heb met opzet het gehouden op
"orginele fabrieks navi" en TNS700. Verder is de post enkel van toepassing op Rav4 aangezien dit de vraag was van de TS.

Greetz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 593

Terug naar “Toyota en Lexus”