Auteur
Bericht
Christa B
New Member
GPS-problemen GPS kan geen satelietsignaal ontvangen Hallo beste mensen. Om te beginnen zal ik het direct bekennen: ik ben een vrouw, absoluut niet technisch en nog blond ook.
Ik heb een Ford Mondeo Wagon uit 2004 met het onderstaande systeem (foto gekopieerd van een topic van dit forum). Welk systeem het is: geen idee, maar de cracks op dit forum kunnen mij dat vast wel vertellen ...
Het probleem: de GPS kan geen satelietsignaal ontvangen. Nu heb ik volgens mij alle topics gelezen, maar ik kom er niet echt uit. Maar ja, gezien hetgeen in de bovenste regel staat is dat best wel logisch.
Ik heb alle locaties uit de navigatie gehaald - geen resultaat.
Kan iemand mij in niet te technische woorden een stappenplan aanbieden wat ik nog kan doen.
Natuurlijk kan ik naar de garage, maar als ik mijn auto alleen nog maar daar naar binnen rijdt ben ik al net zoveel kwijt als dat ik een nieuwe TomTom koop. En die TomTom is dan nog up to date ook.
Heeft iemand het geduld om mij te helpen?
Description
Filesize
40.68KB
Viewed
279 Time(s)
Geplaatst: Vr Jan 29, 2010 9:36 am
Gerritje
Senior Member
Reken er maar op dat er vocht/water in de voet van de haaienvin (GPS-antenne) op het dak is gekomen waardoor de ontvangst wordt belemmerd
_________________Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail.
Geplaatst: Vr Jan 29, 2010 10:14 am
Christa B
New Member
Gerritje schreef: Reken er maar op dat er vocht/water in de voet van de haaienvin (GPS-antenne) op het dak is gekomen waardoor de ontvangst wordt belemmerd
Ik heb geen haaievin, maar een antenne aan de voorkant van m'n dak. Maar ook daar kan vocht inzitten natuurlijk. Ik ben daags voor het probleem ontstond door de wasstraat geweest...
Maar zou het voor mij te doen zijn om het te verhelpen of wordt het toch TomTom.
Geplaatst: Vr Jan 29, 2010 11:02 am
Gerritje
Senior Member
Het is mij niet bekend dat er in de voor op het dak zittende antenne ook GPS aanwezig zou zijn maar ik hoor het graag van andere (Ford) experts
Het makkelijkste is het om met een vervangende GPS antenne voor gebruik binnen te testen of het dan wel tot resultaat komt.
Hier houdt mijn expertise helaas op, ook mbt de juiste aansluiting van de antenne.
_________________Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail.
Geplaatst: Vr Jan 29, 2010 11:11 am
Higgy
Moderator
Je ziet: Gerritje staat blonde vrouwen graag bij!
_________________ Nokia E75 met Sygic McGuider 10 Europa
TomTom One XL Europa
Mio A701 met Sygic McGuider Europa 2009
Geplaatst: Vr Jan 29, 2010 11:42 am
Christa B
New Member
Higgy schreef: Je ziet: Gerritje staat blonde vrouwen graag bij!
Lief toch?
Geplaatst: Za Jan 30, 2010 5:17 pm
Christa B
New Member
Jammer dat ik niet meer tips gekregen heb. Ik ga maar een TomTom kopen. Thanks!
Geplaatst: Zo Mrt 07, 2010 8:50 pm
kobus1960
Senior Member
Geregistreerd op: 21-2-2006 Berichten: 581 Woonplaats: Alblasserdam, 2951
Gerritje schreef: Het is mij niet bekend dat er in de voor op het dak zittende antenne ook GPS aanwezig zou zijn maar ik hoor het graag van andere (Ford) experts
Het makkelijkste is het om met een vervangende GPS antenne voor gebruik binnen te testen of het dan wel tot resultaat komt.
Hier houdt mijn expertise helaas op, ook mbt de juiste aansluiting van de antenne.
Dit was de gouden tip, even een andere GPS monteren.
€ 25 euries en bent klaar, een beetje dealer test even voor je of dat de oplossing is. 10 minuten werk.
10 tegen 1. Is een gewone GPS aansluiting zoals blaupunkt en VDO.
VDO MS5200, MM5000, RCS5100 Navteq Europa 10/11
VDO CD2703, Nokia CK7W met Signat mutebox! Nokia 6230i
HP 910 IGO 8.4.3. Europa Teleatlas Q2-2010
Geplaatst: Ma Mrt 08, 2010 1:20 am
Christa B
New Member
Oké! Dan probeer ik dat. Hij moet toch binnenkort gekeurd worden. Ik wist niet dat het zo goedkoop zo zijn. Meestal ben je al de prijs van een TomTom kwijt als je de garage binnen rijdt!
THANKS!
Geplaatst: Ma Mrt 08, 2010 7:29 am
Berichten van afgelopen: Alle berichten 1 Dag 7 Dagen 2 Weken 1 Maand 3 Maanden 6 Maanden 1 Jaar Sorteer op: Plaatsings tijd Titel reactie Auteur Oplopend Aflopend