Avic F900BT

Oldefaasinck
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2009 19:02

Avic F900BT

Bericht door Oldefaasinck »

Ik ben in het bezit van een Avic F900BT.
In tegenstelling tot meerdere berichten is dit een prima systeem.

Via de ANWB vernam ik dat het aanwezig zijn van flitspaalmelding op het systeem in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ten strengste verboden is en hier zeer hoege boetes op staan.
Zelfs wanneer de flitspaalmeldingen niet zijn geactiveerd tijdens de rit of nog gekker wanneer het systeem is uitgeschakeld en men traceert dat het systeem de mogelijkheid heeft om flitspalen te melden, ook dan zijn hoge boetes onvermijdelijk.

Nu ben ik voornemens om een rit te maken door Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Dit impliceert dat ik hoge boetes kan verwachten bij eventuele aanhouding.

De vraag: Uitschakelen van flitspaalmelding is mij bekend, echter kunnen deze ook (wellicht tijdelijk )van het systeem gewist worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aedens
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:50

Bericht door aedens »

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar...
Ik heb met de tool die bij Pioneer te downloaden is (en een jaar gratis te gebruiken) de vaste én mobiele flitspaal locaties er op gezet.
Die mobiele locaties wil ik graag weer van het apparaat afhalen.
Heb al middels die update tool gekozen voor verwijderen daarvan, en dan haalt ie de bestanden van de SD kaart weg.
Echter, het lijkt erop dat bij de eerste keer inladen van de files op de SD kaart de Pioneer die locaties heeft overgekopieerd, aangezien de mobiele locaties nog steeds gewoon op de kaart staan. (En ook als er geen SD kaart in het apparaat zit laat ie ze gewoon zien)
Ik kan in de menu's geen opties vinden om ze weer te verwijderen. (Een reset van het apparaat heb ik nog niet geprobeerd)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

aedens schreef:Ben ik ook wel nieuwsgierig naar...
Ik heb met de tool die bij Pioneer te downloaden is (en een jaar gratis te gebruiken) de vaste én mobiele flitspaal locaties er op gezet.
Die mobiele locaties wil ik graag weer van het apparaat afhalen.
Heb al middels die update tool gekozen voor verwijderen daarvan, en dan haalt ie de bestanden van de SD kaart weg.
Echter, het lijkt erop dat bij de eerste keer inladen van de files op de SD kaart de Pioneer die locaties heeft overgekopieerd, aangezien de mobiele locaties nog steeds gewoon op de kaart staan. (En ook als er geen SD kaart in het apparaat zit laat ie ze gewoon zien)
Ik kan in de menu's geen opties vinden om ze weer te verwijderen. (Een reset van het apparaat heb ik nog niet geprobeerd)
Het lijkt me dat de mobiele lokaties gewoon via TMC getoond worden.... :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aedens
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:50

Bericht door aedens »

quell schreef:
aedens schreef:Ben ik ook wel nieuwsgierig naar...
Ik heb met de tool die bij Pioneer te downloaden is (en een jaar gratis te gebruiken) de vaste én mobiele flitspaal locaties er op gezet.
Die mobiele locaties wil ik graag weer van het apparaat afhalen.
Heb al middels die update tool gekozen voor verwijderen daarvan, en dan haalt ie de bestanden van de SD kaart weg.
Echter, het lijkt erop dat bij de eerste keer inladen van de files op de SD kaart de Pioneer die locaties heeft overgekopieerd, aangezien de mobiele locaties nog steeds gewoon op de kaart staan. (En ook als er geen SD kaart in het apparaat zit laat ie ze gewoon zien)
Ik kan in de menu's geen opties vinden om ze weer te verwijderen. (Een reset van het apparaat heb ik nog niet geprobeerd)
Het lijkt me dat de mobiele lokaties gewoon via TMC getoond worden.... :?
Locaties die via de TMC binnenkomen worden ook getoond, met een (volgens mij) blauw icoontje...
Daarnaast worden echter ook middels een klein, half transparant icoontje, de vaste én mobiele locaties getoond die ik via internet en SD kaart ingeladen heb.
De mobiele locaties daarvan wil ik eigenlijk weer verwijderen, maar nog steeds geen idee hoe...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Leg nou eens uit hoe mobiele flitsers, die dus elke dag op een andere plek staan, en waarvan je de dag tevoren niet weet waar dat zal zijn, hoe die dus op je SD kaart kunnen staan.
Mobiele flitsers kunnen alleen weergegeven worden via TMC, en alleen als je afgestemd bent op een TMC zender die dit weergeeft. In NL zijn dat de Via zenders BNR, Q-Music en Radio 538.
In D en CH worden de mobiele flitsers uiteraard niet via de TMC weergegeven, maak je daar dus geen zorgen over.

Overigens, hoe het nou precies zit in Oostenrijk weet ik niet.
Ik ben al heel lang op zoek naar gedocumenteerde info over dit onderwerp, met verwijzingen naar wetsartikelen, maar heb die nog nergens gevonden.
Van D en CH heb ik die wel, die zijn ook op dit forum vermeld.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aedens
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:50

Bericht door aedens »

JW schreef:Leg nou eens uit hoe mobiele flitsers, die dus elke dag op een andere plek staan, en waarvan je de dag tevoren niet weet waar dat zal zijn, hoe die dus op je SD kaart kunnen staan.
Heel simpel, die lijst waar ik het over heb is niet een lijst waar de mobiele controles op een zeker moment staan, maar een lijst met locaties waarvan bekend is dat er (met enige regelmaat) mobiele controles zouden kunnen staan. Uiteraard is het niet mogelijk, of in ieder geval zeer bewerkelijk, om het apparaat via SD te updaten met de huidige locaties.

Dat is dus ook meteen de reden waarom ik die lijst eraf wil hebben; meer dan 99% van de gevallen geeft ie op die locaties een waarschuwing terwijl er helemaal niets staat.
Controles staan vaak op de TMC, en op mijn woon/werk route ken ik inmiddels de vaste plekken wel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Repo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2009 14:26

Bericht door Repo »

Ik heb de gratis updat e van Pioneer van Speedcamupdate uitgevoerd. Ik zie echter op de navi niks gebeuren. Hoe kan ik controleren of de camera's wel zijn ingesteld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Repo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2009 14:26

Feeds

Bericht door Repo »

Kan je met het Feeds programma van Pioneer zelf POI's verwijderen? Want de snelheidscamera's zijn volgens mij ook POI's dus die moet je dan kunnen verwijderen toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2575
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1328
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 630
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1285
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 725
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 352
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 939

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”