Numaps Lifetime: niet voor de Kenwoods.....

Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Breaking News! :D

In onderstaande link beschrijft iemand dat het hem gelukt is om de update DVD te installeren op een DNX7100. In eerste instantie liep hij ook vast op de validatie-code, maar nadat hij de laptop via de usb-kabel met de Kenwood verbond bleek hij geen validatie-code meer nodig te hebben. Achteraf niet eens onlogisch en dit zal waarschijnlijk ook wel voor de nieuwere 52XX, 72XX en 82XX modellen werken.

Enige nadeel van de procedure is dat de nieuwe kaart direct over de bestaande kaart in het permanente geheugen van de Kenwood wordt geschreven.
De update duurt een paar uur en al die tijd moeten de laptop en de Kenwood aan blijven staan.
Als er iets mis gaat zit je met een corrupte kaart in het permanente geheugen van de Kenwood.
Ik zou liever de update op de SD-kaart zetten, maar ik weet niet of dat op een of andere manier ook nog mogelijk is.
Als je de update op deze manier uitvoert, maak dan in ieder geval van tevoren een backup van je huidige kaart (gmapprom.img) op je laptop.

http://www.poi-factory.com/node/21224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Interessant, ben benieuwd wie zich hieraan waagt.
Ik heb die procedure een paar keer doorgelezen maar zou me wel een paar keer achter de oren krabben vooraleer ik hieraan zou beginnen.
Als het mis gaat zal je toestel terug moeten naar Kenwood, en leg dan maar eens uit waarom 'ie het niet meer doet. Zíj kunnen zonder meer in het register zien wat er gebeurd is....

En voor de goede orde, we zijn zolangzamerhand wel ver van de topictitel Numaps Lifetime: niet voor de Kenwoods geraakt, want deze aktie heeft daarmee niks meer te maken, toch?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Als het mis gaat zal alleen de kaart in het interne geheugen corrupt zijn. Als je een backup gemaakt hebt kan je de backup terugzetten. Dus de schade valt wel mee. Maar ideaal is het niet.

Ik ben ook de draad een beetje kwijt. Dit onderwerp wordt nu besproken in het Kenwood forum, het Volvo forum en het Max983 forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

...gaat weer lekker...
Denk dat er maar eens even met de bezem doorgegaan moet om het één en ander weer on-topic te krijgen en wat prettiger leesbaar voor alle gebruikers.

Edit 6.35pm: Topic opgeschoond.
Ook in Clarion draadje eea aangepast en verplaatst. Hopelijk staat het zó weer op één plek en is het weer begrijpelijk.
Aan ieder: on topic blijven svp :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boschie
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2009 21:04

Bericht door boschie »

Moet je nu op je sd kaart een map genaamd Garmin aanmaken of kan je het img bestand gewoon zo op je sd kaartje zetten?

Laat er wel een sd kaart inzitten kosten namelijk ook bijna niets meer en heb geen zin om te vervelen met de orginele bestanden op de harde schijf van mijn DNX8220BT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

boschie schreef:Moet je nu op je sd kaart een map genaamd Garmin aanmaken of kan je het img bestand gewoon zo op je sd kaartje zetten?

Laat er wel een sd kaart inzitten kosten namelijk ook bijna niets meer en heb geen zin om te vervelen met de orginele bestanden op de harde schijf van mijn DNX8220BT
Je moet gmapsupp.img inderdaad in een map garmin plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nüMaps Lifetime Europa 2015.10 beschikbaar
    door Toho_NL » 21 jun 2014 11:10 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 1330
  • Hoe zie ik of Lifetime maps al is geactiveerd?
    door tcf600 » 14 jun 2014 00:41 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 787
  • LifeTime maps Europa 2015.30
    door DigiWalker » 20 okt 2014 02:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 792
  • TomTom Go60 met lifetime updates - € 149.95
    door wmp » 26 dec 2014 16:22 » in Gespot
    Reacties: 1
    Weergaves: 759
  • Lifetime Map melding, This card has been redeemd
    door yalaju » 31 jan 2016 11:02 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 455

Terug naar “Kenwood”