TNS 310: Routeinformatie alleen via de linker speakers?

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
riccoh
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2007 20:31

TNS 310: Routeinformatie alleen via de linker speakers?

Bericht door riccoh »

Ik heb vandaag een TNS 310 in mijn Toyota RAV4 (vorig model) ingebouwd. Tot mijn verbazing komt de navigatie stem alleen uit de linker voor- en achter speakers. Kan iemand op dit forum bevestigen dat dit zo hoort of moet ik de aansluitingen controleren? Indien ik tijdens het navigeren ook de radio aanzet komt het radio geluid komt nog wel uit de linker- en rechter speakers (dit ter informatie).
Alvast bedankt voor de info.

Ricco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik tot nu toe heb gehoord bij een collega in de auto komt het uitsluitend uit de linker voor-speaker. En dit beteft een af-fabrieksysteem
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riccoh
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2007 20:31

Bericht door riccoh »

Dat lijkt dus te kloppen. Helaas heb ik niet kunnen testen of de speaker links achter het daadwerkelijk doet. Na één dag is het systeem er volledig mee gestopt! Niet tijdens het navigeren maar "gewoon" terwijl de auto geparkeerd stond. Het laatste dat ik gedaan heb met het systeem is de bandencoëfficiënt, via het menu instellingen/bandenvervanging, opnieuw ingesteld. Dit kan er toch niets mee te maken hebben! Het lijkt net of het systeem er niet meer in zit, de rest, radio, CD en boordcomputer, werken wel gewoon. Het lijkt er op dat de rekeneenheid kapot gegaan is. De stekkers zitten allemaal goed ingeklikt, de enige ander mogelijkheid is dat één van de 4 draden die los aangesloten moesten worden los is geschoten. Het meest waarschijnlijke is dan die TX + of - draad, waar die ook voor mogen dienen. Hiervoor zal ik van het weekend alles weer moeten demonteren. Een mogelijkheid om de unit te reseten is volgens mij ook niet aanwezig. Ik heb stekkers maar losgehaald, misschien helpt dat nog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het meest waarschijnlijke is dan die TX + of - draad, waar die ook voor mogen dienen
Deze benaming wordt gebruikt om aan te duiden dat dit Transmission draden zijn. Dus daar waar gegevens over worden verzonden. Soms samen met Rx draden (Reception) waarover gegevens worden ontvangen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Abyss
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2007 09:34

Bericht door Abyss »

Klopt helemaal, anders zou je muziek helemaal niet meer horen.

Je kan het volume instellen ik heb hem op 2 streepjes staan. dat is iets zachter dan mijn radio volume.

Over de rechter speaker gaat gewoon de muziek door. anders onderbreekt dit de hele tijd.
Ik vindt dit helemaal niet storend overigens

het volume kan je tijdens het rijden wel veranderen.


ABYSS
ABYSS

Toyota Verso 1.8 VVTI 16v Sol
Garmin Streetpilot c510 Deluxe [Europa2011]
TNS 310 [2010-2011] [Europa]
MAG GP-1020 navigation system [Europa 2010]
Samsung Jet Route66
PSP Go!explorer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 alleen nog zwart scherm
    door daanos » 03 apr 2015 12:52 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1809
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 847

Terug naar “Toyota en Lexus”