VDO Dayton PC 5500 probleem!

kscholten
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2009 18:29

VDO Dayton PC 5500 probleem!

Bericht door kscholten »

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een BMW E46 Compact met een VDO Dayton PC5500 DVD navigatiesysteem, dat sinds kort de weg helemaal kwijt is ( letterlijk en figuurlijk ). De navigatiecomputer heb ik een aantal maanden geleden tweedehands via Marktplaats gekocht, omdat ik een CD-navigatiecomputer had.

Er zat een Supercode bij en alles werkte perfect. Nu krijg ik sinds een paar weken geen ontvangst meer, de satelliet-indicatie onder in het scherm staat meestal op 0 ( en is rood ), soms sprint hij even op 1, maar het nummer blijft rood. Ook als deze rode 1 verschijnt plaats de navigatie me ergens diep in Duitsland, er is dus geen ontvangst.

Ik ben hiermee langs de BMW dealer geweest en daar hebben ze een nieuwe antenne aangesloten om te kijken of het probleem daar lag, zonder resultaat, ook de nieuwe antenne kreeg geen satellieten geregistreerd.

Ik kan gewoon een routebegeleiding starten, waardoor ik er vanuit kan gaan dat de Supercode niet het probleem is, toch?

Kortom: Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben gehad, en die er een oplossing voor hebben gevonden? Zijn er wellicht updates nodig ( heb er weinig verstand van ) of is het toch echt een hardware probleem?

Het systeem is ingebouwd, vanuit BMW zelf. Zijn er misschien mensen die alternatieven weten?

Alle informatie en hulp is van harte welkom.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In ieder geval werkt het GPS gedeelte niet, of het nu de antenne of de receiver is.
Ga eens in het diagnosemenu (Code 6330) en kijk wat voor fouten er worden getoond
Verander evenwel niets in dit menu. Dat geeft problemen.

Overgiens is het even aansluiten van een antenne op een toestel dat al enige tijd niet heeft gewerkt niet de methode.
Immers het systeem heeft tot wel 45 minuten nodig om alle gegevens van de satellieten binnen te krijgen
Ook de voortgang van dit proces kun je volgen in het genoemde diagnosemenu
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Volg de raad van Gerritje eerst maar op door in het diagnose menu te kijken.

Aangezien ie wel gewerkt heeft vermoed ik dat de laser het probleem is en dat er geen kaartmatching meer plaats vind.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kscholten
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2009 18:29

Bericht door kscholten »

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb jullie advies opgevolgd en heb even in het diagnose-menu gekeken, maar er worden geen problemen aangegeven. ( Aantal problemen: ---, Geen Probleem. )

Heb hier ook even de satelliet-status nagekeken, die blijft op 'SEARCH SAT' staan, zonder iets te vinden. ( Enkele minuten laten staan, aantal satellieten in de statusbalk blijft ook gewoon op 0, rode text. )

Ik heb nog een aantal dingen opgeschreven, maar voordat ik er een heel verhaal van maak waar jullie misschien niks mee kunnen, laat ik het even aan jullie over of er nog dingen zijn die interessant zijn om te weten. ( I/0 status, HW, SW-nummers?! )

Ik heb trouwens ook nog even gekeken naar de 'positie', die ergens in Duitsland aangaf, maar 'Relokatie' kon ik in dit menu niet eens kiezen, deze optie was zeg maar niet beschikbaar, de text is dan heel licht blauw en de cursor(?) beweegt er dan ook niet heen. Heb er verder niks aan veranderd, maar dit komt waarschijnlijk gewoon omdat er geen satelliet ontvangst is.

Ik hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een bewezen goede antenne aansluiten en minimaal 45 minuten wachten
Dan nog geen resultaat, dan is de GPS ontvanger overleden
Maar het simpele feit dat er SEARCH SAT staat stemt me wel optimistisch. Gewoon doorgaan

Dat hij begint met een positie in Duitsland is wel logisch. Daar is het toestel geïnitialiseerd na de fabricage

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kscholten
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2009 18:29

Bericht door kscholten »

Ok, wederom bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal proberen aan een antenne te komen en het eens uitproberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Ik lees niks over een defecte CD (de 5500 heeft toch cd's he?), terwijl ik die juist verdenk.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

5500 is een DVD systeem
Gentry schreef ook al over de laser maar satellietontvangst is het eerste waar aan moet worden gedacht

Als de laser defect of smerig zou zijn zou er toch ook geen routebegeleiding zijn?
Dan krijg je ook geen kaart te zien!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef: Als de laser defect of smerig zou zijn zou er toch ook geen routebegeleiding zijn?
Dan krijg je ook geen kaart te zien!
Dat is niet helemaal waar, de kaart is er wel degelijk, hij kan alleen zijn positie niet goed matchen, ik geloof echt dat de laser defect is, heb ditzelfde vaker meegemaakt met een PC5000
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Natuurlijk kan een deefect laser een belangrijke bijdrage aan een probleem leveren
De kaart is er en die krijg je toch alleen maar te zien als de gegevens van de DVD worden gelezen.
En lezen gaat toch alleen maar met een werkende laser?

Af en toe 1 satelliet en voor de rest SEARCH SAT lijkt me een andere oorzaak
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Systematic
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:19

Bericht door Systematic »

Is de oplossing al gevonden?

Ik had dit weekend plots hetzelfde probleem.
Ook een BMW E46 met pc5500
Hooguit 2 satellieten, maar meerendeel 1 of 0. Na 4 ritten van elk meer dan een uur geen verbetering.
En dat was best lastig in duitsland.

Nadat ik op dit forum aan het zoeken was en dit topic vond, ben ik aan het knooien gegaan.

Eerst kijken of de dvd-speler nog leest. De dvd eruit gehaald en kreeg de foutmelding dat er geen dvd aanwezig was.
Toen de software-dvd geplaatst. Nu kwam vrijwel direct de melding op het beeldscerm dat de huidige softwareversie dezelfde als de nieuwe versie is. dus niks geinstalleerd. Toen de kaartdvd er weer in. geen verbetering. Toen de supercode opnieuw ingevoerd. Melding, dat je maar 1 keer de code kunbt invoeren.

Toen maar even gekeken wat de positie was onder de 'diagnose': Epe dus zo'n 60 kilometer uit koers
Aangezien ik thuis stond heb ik met behulp van het adressenboek de positie opnieuw ingevoerd.

Toen ik op het kaartje keek stond ie nog niet op de juiste positie. Even gewacht (1 a 2 minuten) en daar vloog de teller van 0 naar 6 satellieten.

Ik weet niet welke de oplossing was, aangezien ik door mijn ongeduld niet meer dan 20 minuten bezig ben geweest.
Maar bij mij werkt ie weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Mogelijk ook hier de laser.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 486
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 382
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 853
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1085

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”