[REVIEW] Pioneer HD3BT

diabolik
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007 19:08

[REVIEW] Pioneer HD3BT

Bericht door diabolik »

diabolik schreef:Beste Forum leden

Weet niet wie van jullie een Pioneer HD3BT heeft gekocht?
Ik heb er inmiddels een gekocht en gebruik de unit nu bijna 3 maanden.
(HD3BT + achteruitrijcamera)

Als informatie voor de forumleden wil ik mijn ervaringen delen.
Hopelijk zijn er leden die een aantal punten kunnen weerleggen.
Ondersteuning van Pioneer is tot nu toe bijzonder slecht te noemen.

Overzicht van de opmerkingen:

Handsfree GSM slecht
Slechte geluidskwaliteit. Ontvangende partij klaagt over echo en slecht geluid.
Heb allerhande instellingen geprobeerd en zit nu op geluid alleen links en
op middenvolume. Desalniettemin blijft kwaliteit zeer matig. (Zie ook issue bij
geluid/volume/mute) Er is geen goed hands free gesprek mogelijk met het systeem.

Geluid / Volume / Mute
Het geluidsvolume is niet afhankelijk van de rijsnelheid. (Dit in
tegenstelling tot bv Alpine).
Het volume van de telefoon is dus ook absoluut, dwz als bij hogere
snelheid het geluid van de radio wat harder gezet wordt zal bij een
binnenkomend telefoongesprek het volume van het gesprek op het vooraf
ingestelde (lager) volume overgaan.
Na einde gesprek en deze muting springt het geluid van de Radio er in volle hevigheid weer
in (schrik), geen geleidelijke fade-in zoals veel andere merken dat wel
hebben.

Display
De display verlichting reageert op dag/nacht weergave dmv de koppeling met
de dimlichten van de auto. Echter iedereen rijdt (verkeersregel) met lichten aan overdag. De
"automatische" schakeling heeft dan dus geen zin.
Bij andere merken (zoals bv VDO) wordt met een sensor in de unit op basis van omgevingslicht
gekozen worden voor dag/nacht display.

Navigatie
Gekozen kaartschaal blijft altijd staan, onafhankelijk van snelheid.
Het is niet mogelijk om de schaal te laten varieren met de rijsnelheid (vgl Volvo
systeem). Meer details naarmate snelheid daalt en omgekeerd.

POI informatie
POI info kan aangezet worden (bv tankstations of parkeerplaatsen) maar niet alleen langs de gekozen route.
Alles komt volledig op de hele kaart. Dit veroorzaakt een chaos op het
display en is daarmee erg onoverzichtelijk.
Feitelijk is alleen de POIop de gekozen route interessant.

Radio-ontvangst
De kwaliteit van de radio ontvangst is minder vergeleken met mijn vorige radio (in zelfde auto).
Zenders (BNR) die door een normale radio gewoon goed ontvangen worden (en langer
"in beeld" blijven) worden slechter ontvangen.
deze zenders hebben dan ook moeite met overspringen naar een sterkere frequentie voor dezelfde zender.

TMC zenders ontvangen kiezen
TMC ontvangst is belabberd. Er is geen mogelijkheid om te zoeken naar TMC zenders.
(Alleen selectie uit een menu). Meegemaakt in Italie/Zwitserland en Belgie dat daar dan slechts 1 zender staat, die nooit te bereiken is, er waren diverse radiostations die RDS/TMC uitzonden, maar de HD3BT kon er niks mee.

Anti diefstal optie
Mooie marketing gimmick, als iemand weet waar het zit, mag hij het zeggen.

Teleatlas HD3BT flitspaal info
Op en in de doos wordt recalme gemaakt voor dit product. Toen ik het bestelde wist niemand van iets bij Teleatlas noch bij de Pioneer Helpdesk er eits van. Inmiddels staat er al een maand of 2 op de Navshop website dat het eind april komt.

Pioneer heb ik op de hoogte gesteld van deze issues,
Als reactie slechts het volgende:

Wij danken u voor uw e-mail.
Laat ons starten bij het handsfree bellen.
Veel hangt af van de plaats van de microfoon evenals de plaats waar uw Gsm zich bevind, op het moment van de oproep. De microfoon plaatst u best langs de stijl aan de kant van de chauffeur en liefst op mondhoogte. De Gsm daarentegen, die houdt u gewoon best in uw broekzak. Wij hebben echter bij onze vorige navigatie in enkele gevallen ook met echt te maken gehad, hetgeen inmiddels opgelost is. Sommige GSM toestellen zijn niet compatible met de
Onder de instelling Geluid / Volume / Mute /ASL , (opmerking Diabolik: Als iemand weet waar dit staat of zit, ik hoor het graag) kunt u het geluidsvolume gaan afstellen van de Mute functie. Het is wel zo dat deze functie misschien niet altijd het gewenste resultaat levert.

Wat de automatische schakeling voor het omgevingslicht op de display betreft, moet ik u teleurstellen. Deze functie kan niet worden uitgeschakeld.(opmerking Diabolik: Uitschakelen kan dus wel, permanent op dagstand.

Verder is het niet mogelijk om de kaartschaal te laten veranderen in verhouding tot de snelheid die u doet.
De POI weergave op deze kaart kan ook niet aangepast worden. Hier bestaat geen enkele instelling voor.
Over de radio frequentie kan ik enkel zeggen dat u best de AF frequentie gebruikt. Verder zie ik niet wat er mis kan
zijn. Op pagina 27 van uw handleiding vindt u de specificatie#s terug voor uw radiofunctie.
(opmerking Diabolik: Pagina 27 in mijn manual gaat over navigatie)
Voor meer informatie kan u ons steeds contacteren op weekdagen tussen 8u30 en 17u30.


Op mijn retour e-mails heb ik nooit meer iets gehoord,

En dan zwijg ik nog over de lastige zoekmethode voor de opgeslagen MP3's, de beperkte mogelijkheid om MP3 gegevens te wijzigen, het toch goed hoorbare kwaliteitsverlies van de MP3 opname vergeleken met de originele CD.
Etc etc etc.

Het grote voordeel van het systeem, een hard disk, komt eigenlijk niet voldoende tot zijn recht.
Als ik nog een keer de keuze had kunnen doen nam ik een Alpine (ja met DVD) een een aparte HDU voor de muziek.
Deze Pioneer is het duurste systeem in de markt , echter het loopt op alle punten van "human interface" zwaar achter op zijn concurrenten, die notabene goedkoper zijn.
En met de support van Pioneer is het al niet beter gesteld !
Al met al vind ik dit knap waardeloos voor een systeem van ruim 2500 Euro en een leverancier als Pioneer.

Maar goed, dit zijn mijn ervaringen,

Ik hoor graag jullie ervaringen,

Diabolik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de moeite die je genomen hebt je ervaringen hier zo uitvoerig neer te pennen.
Dat is uiteraard iets waar de forumlezers hun voordeel mee kunnen doen.

Maar het is tegelijkertijd een uitnodiging aan een ieder die inmiddels enige ervaring met dit systeem heeft deze met ons te delen, en waar nodig kanttekeningen te plaatsen bij de opmerkingen die diabolik gemaakt heeft.
Oftewel, zijn al die punten die als negatief ervaren zijn ook zó in de beleving van anderen?

Zelf heb ik een kanttekening bij:
POI informatie
POI info kan aangezet worden (bv tankstations of parkeerplaatsen) maar niet alleen langs de gekozen route.
Alles komt volledig op de hele kaart. Dit veroorzaakt een chaos op het
display en is daarmee erg onoverzichtelijk.
Feitelijk is alleen de POIop de gekozen route interessant.
Daar kijk ik anders tegenaan. Als je bijvoorbeeld een Parkeergarage zoekt kun je niet alleen POI's op de route weergeven. Hetzelfde geldt voor tankstations, je moet er echt wat meer zien dan op je route om een verstandige keuze te kunnen maken als je bijvoorbeeld op korte termijn moet tanken.
En zo ken ik nog wel meer voorbeelden.
Bij mijn VDO zijn de gekozen POI's allemaal te zien, en dat vind ik erg praktisch.

Ben benieuwd naar het vervolg van dit draadje :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij andere merken (zoals bv VDO) wordt met een sensor in de unit op basis van omgevingslicht
gekozen worden voor dag/nacht display.
Dit is een verkeerde interpretatie van de voorziening bij VDO dat men de helderheid van het scherm automatisch aan de hoeveelheid omgevingslicht kan laten aanpassen.
De kleuren voor dag en nacht kan men dmv de autoverlichting laten wisselen.

Het is natuurlijk buitengewoon vervelend om zoveel aspecten van een apparaat als onbevredigend te moeten ervaren. Maar hierbij toch een kanttekening.
De geluidskwaliteit mbt tot het handsfree bellen is al bij meerdere apparaten aan de orde geweest. De RT3 van Peugeot is hier het bekendste voorbeeld van maar ook de AVIC is berucht om z'n teleurstellende kwaliteit. Dat is iets dat je zou kunnen verwachten. Overigens ligt het niet zelden aan de GSM zelf die voor verstoring zorgt en, wellicht onverwacht, maar bij mijn eigen Nokia 6310i maakt het zelfs uit welke SIM kaart ik gebruik. Een kaartje van Vodafone geeft 100% betere kwaliteit dan een Debitel SIM-kaartje.

Dat je een mindere radio-ontvangst en dus ook TMC-ontvangst lijkt te hebben kan te maken hebben met het ontbreken van de fontoomvoeding naar de antenneversterker. Ook iets dat inbouwstations voor het gemak maar even vergeten aan te sluiten of bij te leveren.

Er zit geen anti diefstal optie op jouw toestel maar een anti diefstal preventie.
Dat is namelijk de meest stomme contradictio in terminus die je kunt bedenken. Het betekent gewoon dat hij heel makkelijk gejat kan worden.

Over de Flitspaal-software is al eerder geschreven. Vrij negatieve ervaringen maar wel beschikbaar. betalen en downloaden maar.

En dan nog een vraag; Waarom ga je met je bezwaren niet gewoon terug naar de leverancier en zeg hem dat je een deugedelijk product wilt voor je geld. Klagen bij Pioneer, ook al geven ze je deels gelijk, zal toch echt niet leiden tot de reparatie of vervanging van jouw apparatuur. Dan moet je echt weer naar de handelaar terug.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: Pioneer HD3BT: gebruikerservaringen

Bericht door Gentry »

diabolik schreef:Laat ons starten bij het handsfree bellen.
Veel hangt af van de plaats van de microfoon evenals de plaats waar uw Gsm zich bevind, op het moment van de oproep. De microfoon plaatst u best langs de stijl aan de kant van de chauffeur en liefst op mondhoogte. De Gsm daarentegen, die houdt u gewoon best in uw broekzak. Wij hebben echter bij onze vorige navigatie in enkele gevallen ook met echt te maken gehad, hetgeen inmiddels opgelost is. Sommige GSM toestellen zijn niet compatible met de
Hier wil ik op reageren, ik heb sowieso mijn bedenkingen wij de all-in one oplossingen, maar goed.
Het advies wat Pioneer je geeft mbt de plaatsing van de microfoon begrijp ik wel omdat er zo'n draak van een microfoon/clip bij zit. Ik heb echter veel betere ervaringen met plaatsing van de microfoon bij de binnenverlichting, ook met de Pioneer Acic 1/3 HD.
Ik pas de microfoonvoet aan en plak deze met dubbelzijdige tape nabij de binnenverlichting, afhankelijk van de oto.
Voordeel is dat je verder van de speakers zit (rondzingen) en de microfoon dicht bij je mond kunt plaatsen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Pioneer HD3BT: gebruikerservaringen

Bericht door quell »

vwb de echo bij het bellen, hebben veel mensen goede ervaringen indien op de telefoon, voor het bij de eerste keer aanmelden bij de Pioneer, het handsfree volume (op de telefoon dus) op minimaal gezet wordt. Dit hoeft dus alleen bij eerste keer aanmelden.

Verder vwb het mute verhaal, inderdaad kan je hier het e.e.a. instellen, zie blz 152 & 153:
manual hd3
Mute is echter alleen in aantal stappen in te stellen (geen, -20 db, -10db ) dus niet helemaal wat jij zou willen denk ik...

edit: vwb kaartschaal, is er wel een mode waarbij automatisch ingezoomd wordt op de 2e kaart wanneer er een afslag aankomt e.d. ...
De software voor de camera's kan je (tegen betaling) downloaden vanaf de TeleAtlas webshop:
Teleatlas shop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

voor wat betreft de schakeling van het licht schijn je keuzes te kunnen maken voor licht aan en licht uit. er zijn dan aparte instellingen voor het dimmen, meer uitleg is te vinden op volgende link: http://www.alfaforum.nl/forum/showthrea ... icht+hd1bt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hadem
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2007 16:37

HD3BT

Bericht door Hadem »

Wij hebben ook sinds een week of 6 dit navigatiesysteem en zijn ook niet te spreken over het telefoneren. De uitgaande stem is slecht (heel zachtjes) te verstaan en naar vaste lijnen bellen is al helemaal een ramp.
Verschillende keren naar Pioneer gebeld maar die komen steeds met oplossingen die geen oplossingen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: HD3BT

Bericht door Gentry »

Hadem schreef:Wij hebben ook sinds een week of 6 dit navigatiesysteem en zijn ook niet te spreken over het telefoneren. De uitgaande stem is slecht (heel zachtjes) te verstaan en naar vaste lijnen bellen is al helemaal een ramp.
Verschillende keren naar Pioneer gebeld maar die komen steeds met oplossingen die geen oplossingen zijn.
voor een correct beeld graag vermelden welke telefoon je gebruikt, inmiddels is bij de meeste mensen bekend dat diverse telefoonmerken het bluetooth protocol veranderd hebben en dat dat voor problemen geeft bij de optionele bluetooth modules maar ook bij bijvoorbeeld de meest verkochte bluetooth carkit, de Nokia ck-7w !!!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernie01
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2007 09:16

Bericht door ernie01 »

Ikzelf ervaarde bij de Avic D3BT geen problemen met e telefoonkwaliteit, maar toen mijn (on backorder staande) HD3BT werd geleverd, wel. Dit is echter compleet opgelost met een zwanenhals microfoon. Kwaliteit bij de ontvanger is perfect ongeacht welk nummer, mobiel, vast of internationaal ik ook bel. TJa je moet alleen de zwanenhals op de koop toe nemen. Maar ik heb daar geen probleem mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike159sw
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2007 17:53

Bericht door Mike159sw »

Ik heb de HD1BT gehad en kan alleen maar de negatieve indruk van de BT module bekrachtigen. Voor de rest vond ik het best een prettig apparaat. De geluidsinstellingen zijn wel prettig met de diverse staginginstellingen.
De Pioneer-support daarentegen echter nog slechter als het telefoneren....

Ik heb nu een Clarion, is niet beter noch slechter, maar ik kan tenminste fatsoenlijk bellen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Mike159sw schreef:Ik heb de HD1BT gehad en kan alleen maar de negatieve indruk van de BT module bekrachtigen. Voor de rest vond ik het best een prettig apparaat. De geluidsinstellingen zijn wel prettig met de diverse staginginstellingen.
De Pioneer-support daarentegen echter nog slechter als het telefoneren....

Ik heb nu een Clarion, is niet beter noch slechter, maar ik kan tenminste fatsoenlijk bellen :lol:
Er is voor de HD1BT een software update beschikbaar (geweest?), die het telefoonprobleem (met name echo) zou moeten verbeteren. Dit werkte echter niet in alle gevallen. Eerder door mij genoemde truc ( eerst handsfree volume van de telefoon op minimum zetten voor het 1e keer registreren) helpt meestal wel.
Bij de software update van HD1 naar HD3 is genoemde fix reeds geintegreerd... Is echter nog steeds niet voor alle telefoons 100%.
Mijn Sony/Ericsson W950i in combinatie met HD3BT werkt bijv. wel goed...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
borik81264
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2008 16:14

HD3BT

Bericht door borik81264 »

In de spraakmodus kan ik geen artiesten of albums oproepen.
Alleen Mijn favorieten en Mijn Mix zijn toegankelijk.
Herkent iemand dit probleem.
Zo, ja er daar wat aan te doen want scrollen in een lijst van tig Gb aan data onder het rijden is niet bevordelijk voor de verkeersveiligheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
svandongen
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2008 21:14

HD3BT

Bericht door svandongen »

Ik ben in het bezit van een HD3BT toestel en ben zeer tevreden op het bellen na. Daar wil ik het hier niet over hebben, daar is al heel veel over gesproken.
Ik heb twee zaken die ik nog niet voor elkaar krijg.
1. Als ik gebeld word dan verschijnt er geen telefoonnummer in beeld, laat staan dat de naam getoond wordt?!?!?
Mijn telefoon is een SE W880i. Mijn telefoon geeft wel de nummers en namen weer.
2. Ik kan geen foto's importeren van een CD-rom. Ik heb een hoofdmap 'Pictures' aangemaakt en daarin de foto's geplaatst in verschillende groottes en als jpg en jpeg extensie. Ik kan geen enkele foto op het scherm krijgen als toevoeging bij een telefoonnummer of bij een locatie.
Wat doe ik fout? Tips zijn zeer welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: HD3BT

Bericht door quell »

svandongen schreef:Ik ben in het bezit van een HD3BT toestel en ben zeer tevreden op het bellen na. Daar wil ik het hier niet over hebben, daar is al heel veel over gesproken.
Ik heb twee zaken die ik nog niet voor elkaar krijg.
...
2. Ik kan geen foto's importeren van een CD-rom. Ik heb een hoofdmap 'Pictures' aangemaakt en daarin de foto's geplaatst in verschillende groottes en als jpg en jpeg extensie. Ik kan geen enkele foto op het scherm krijgen als toevoeging bij een telefoonnummer of bij een locatie.
Wat doe ik fout? Tips zijn zeer welkom.
Zie handleiding pag.94. Je hebt inderdaad een map "pictures" nodig, en foto's in jpeg formaat (extensie .jpg ).
verder nog het volgende:
<snip>
Wanneer u een CD-R (-RW) schrijft, let er dan
op dat de totale gegevensomvang van de CD-R
(-RW) groter is dan 100MB door valse gegevens
of andere vulinformatie op te slaan. Zoniet is
het mogelijk dat de disc niet herkend wordt
door het ingebouwde DVD station.
<snip>

oftewel je moet bijv. een extra map aanmaken ( zelf noem ik deze "dummy" ) en hier wat files inzetten, doet er niet toe wat, om minimaal 100 Mb op de disc te hebben.
verder luistert het format van de cd redelijk nauw, zoals vermeld op genoemde pag. 94.

Verder: om een naam bij een telefoonnummer te tonen, moet deze bekend zijn in het interne telefoonboek van de Pioneer, in hetzelfde format, dus vermoedelijk met voorloop +31 ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
svandongen
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2008 21:14

Bericht door svandongen »

Beste Quell,

bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb meerdere CD-R en CD-RW geprobeerd met voldoende MB aan boord en afbeeldingen in de juiste map en met de juiste extensie en met verschillende groottes. Allemaal zonder resultaat. Ik heb ook de CD's gebrand in mode 1, zoals aangegeven. Tussen de dummy bestanden stonden ook twee mp3 files. Prompt begon de CD-speler deze af te spelen. Hij herkent ze dus wel. Ook na het stoppen van de CD-speler waren de afbeeldingen niet te herkennen.

Mbt de telefoon. Alle nummers komen in het adresboek voor. Maar zelfs al zou iemand mij bellen met een nieuw nummer dan zou ik nog het nummer moeten zien. Dat gebeurt ook niet!?!?[/list][/quote]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

svandongen schreef:Beste Quell,

bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb meerdere CD-R en CD-RW geprobeerd met voldoende MB aan boord en afbeeldingen in de juiste map en met de juiste extensie en met verschillende groottes. Allemaal zonder resultaat. Ik heb ook de CD's gebrand in mode 1, zoals aangegeven. Tussen de dummy bestanden stonden ook twee mp3 files. Prompt begon de CD-speler deze af te spelen. Hij herkent ze dus wel. Ook na het stoppen van de CD-speler waren de afbeeldingen niet te herkennen.

Mbt de telefoon. Alle nummers komen in het adresboek voor. Maar zelfs al zou iemand mij bellen met een nieuw nummer dan zou ik nog het nummer moeten zien. Dat gebeurt ook niet!?!?[/list]
[/quote]

vwb de plaatjes zijn er nog wat andere voorwaarden, waarvan er 1 is dat er dus GEEN MP3s op de disc mogen staan... :?
Daarnaast kan je het best een brander programma gebruiken ( bijv. Nero), en niet de "ingebouwde" windows software om de CDs te branden, dat laatste wil nog wel eens problemen geven...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: HD3BT

Bericht door vwgolf »

quell schreef:Verder: om een naam bij een telefoonnummer te tonen, moet deze bekend zijn in het interne telefoonboek van de Pioneer, in hetzelfde format, dus vermoedelijk met voorloop +31 ...
Je moet inderdaad altijd +31 zetten voor je telefoonnummer anders werkt het niet.
Heb het zelf ook aan de lijve ondervonden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
svandongen
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2008 21:14

Bericht door svandongen »

quell schreef:
svandongen schreef:Beste Quell,

bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb meerdere CD-R en CD-RW geprobeerd met voldoende MB aan boord en afbeeldingen in de juiste map en met de juiste extensie en met verschillende groottes. Allemaal zonder resultaat. Ik heb ook de CD's gebrand in mode 1, zoals aangegeven. Tussen de dummy bestanden stonden ook twee mp3 files. Prompt begon de CD-speler deze af te spelen. Hij herkent ze dus wel. Ook na het stoppen van de CD-speler waren de afbeeldingen niet te herkennen.

Mbt de telefoon. Alle nummers komen in het adresboek voor. Maar zelfs al zou iemand mij bellen met een nieuw nummer dan zou ik nog het nummer moeten zien. Dat gebeurt ook niet!?!?[/list]

vwb de plaatjes zijn er nog wat andere voorwaarden, waarvan er 1 is dat er dus GEEN MP3s op de disc mogen staan... :?
Daarnaast kan je het best een brander programma gebruiken ( bijv. Nero), en niet de "ingebouwde" windows software om de CDs te branden, dat laatste wil nog wel eens problemen geven...
Ik heb wederom een CD-RW aangemaakt. Definitief zonder MP3 bestanden, met een map Pictures en in totaal meer dan 100Mb aan gegevens. Na het laden van de CD zegt het systeem doodleuk dat er geen Pictures map aanwezig is. Ik sta echt voor een raadsel?!?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
guusw
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2007 23:18

HD3BT Radio ontvangst

Bericht door guusw »

Ik heb een Passat. Hierin zit een dubbele antenne aansluiting waarvan er maar 1 aangesloten kon worden op mijn Avic D3BT. De ontvangst was behoorlijk slecht. Nu is mijn D3 gisterennacht door het dievengilde gejat en heb ik met de verzekeringspenningen in het vooruitzicht de HD3BT bestelt.
Weet iemand of de VW antenne zo kan worden aangesloten dat er wel fatsoenlijk geluid uit komt ?
Alvast bedankt voor de tips.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jouw probleem ligt volledig in de combinatie Pioneer-VW :!:
Je kunt de antenne van de VW niet straffeloos op de Pioneer aansluiten want er staat geen 12 volt op de aansluiting. :idea: Deze 12 volt is nodig voor de voeding van de antenneversterker die bij de antenne aanwezig is. Dus bij gebruik van een niet VW toestel zul je gebruik moeten maken van een fantoomadapter waarmede je alsnog 12 volt op de antenneleiding krijgt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
guusw
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2007 23:18

Fantoom adapter VW pioneer

Bericht door guusw »

Gerritje schreef:Jouw probleem ligt volledig in de combinatie Pioneer-VW :!:
Je kunt de antenne van de VW niet straffeloos op de Pioneer aansluiten want er staat geen 12 volt op de aansluiting. :idea: Deze 12 volt is nodig voor de voeding van de antenneversterker die bij de antenne aanwezig is. Dus bij gebruik van een niet VW toestel zul je gebruik moeten maken van een fantoomadapter waarmede je alsnog 12 volt op de antenneleiding krijgt.
Bedankt voor de tip Gerritje. Moet ik daar een bepaald type/merk voor hebben? Bestellen wij pioneer of VW. Wat kost zo'n ding? Zijn dan beide antennekabels benut ?
Ik laat hem inbouwen bij de VW dealer in Waalwijk. Deze heeft de D3 ook ingebouwd. Zou die dat niet moeten weten ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De echte VW dealer in Waalwijk vd Mossel is hier in de omgeving goed bekend en zou dit zonder meer hebben moeten weten. Dat ze dit ook bij jouw D3 verzuimd hebben in te bouwen verbaast me niets. Ik hoor wel eens meer iets in de omgeving maar dat is bepaald niet uniek voor dit bedrijf. De meeste bedrijven zijn excellente verkooporganisaties, maar daarna!
Een fantoomadapter hoeft niet meer te kosten dan een paar tientjes. Het benutten van de beide antennes heeft m.i. uitsluitend zin bij die apparaten waarbij er ook een dubbele antenneingang is of in combinatie met de incorrect genaamde "diversity-adapter"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
guusw
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2007 23:18

Bericht door guusw »

Van Mossel inderdaad, niets te mopperen over de service hoor maar zo'n foutje kan ook per ongeluk gemaakt worden. Ik zal ze vragen die fantoom adaptor in te bouwen. Nogmaals bedankt voor de info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
guusw
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2007 23:18

Bericht door guusw »

Hallo Gerritje, Ik heb vandaag mijn Passat afgehaald bij van Mossel. De HD3BT is keurig ingebouwd. Men heeft een "diversity adaptor" gebruikt. Met een beetje geluk kan ik 2 zenders ontvangen die ook nog heel slecht klinken.
Nog veel slechter dan de D3 die ik eerst had. Als ik deze adaptor Google zie alleen een soort verloop kabeltje.
Ik verwachte iets waar ook 12v voeding op aangesloten moet worden zodat de antenne spanning krijgt.
Wat kan er mis gegaan zijn ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het zijn goede mensen in Waalwijk maar ik had duidelijk gesteld dat er een fantoomadapter in moest en niet een diversityadapter. Terug naar die koekenbakkers
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1104
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 587
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 760
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 439
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 851
  • pioneer F960 dab volume
    door Rofab » 30 dec 2015 20:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 358
  • Pioneer F710BT herstellen
    door Timmerhuis » 18 mei 2014 09:58 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 6
    Weergaves: 1911

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”