Tomtom bepaalt de route

dragstar
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2011 21:58

Tomtom bepaalt de route

Bericht door dragstar »

Mijn Tomtom rider 2 houdt zich niet aan mijn gemaakte/uitgezette route. Als ik deze heb gedownload vraagt hij alsnog "kortste/snelste route" terwijl dat niet van belang is. Mijn gemaakte route moet gereden worden. De tomtom kiest dan als het ware zelf de weggetjes die ik niet heb uitgezocht. Weet iemand een oplossing? Ik maak mijn routes in "Tyre" om ze vervolgens over te zetten naar mijn Tomtom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Tomtom bepaalt de route

Bericht door JW »

Is dat programma "Tyre" specifiek bedoeld voor de TTRider?
Zoja, zijn daar speciale instructies bij?

Gezien je andere vraag over wegvallend geluid viewtopic.php?f=151&t=16546 denk ik dat er een 1:1 verband is tussen de twee problemen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Tomtom bepaalt de route

Bericht door JW »

Lees eens Sectie B, punt 8.
Daarin staat dat je met Tyre Waypoints creeert, en dat de Tomtom zelf dan de route bepaalt tussen die punten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dragstar
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2011 21:58

Re: Tomtom bepaalt de route

Bericht door dragstar »

Bedankt voor je reactie ! Ik denk het probleem gevonden te hebben. Ik maak de route in Tyre maar vergeet hem om te zetten naar een Tomtom bestand. Dit ga ik zo snel mogelijk een keer uit proberen. En die link kan ik zeker gebruiken !

Groetjes,

HM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Henry
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2011 11:32

Re: Tomtom bepaalt de route

Bericht door Henry »

Op mijn site www.bikersplace.nl is ook het een en ander te lezen over het maken en gebruiken van zelfgemaakte routes.

Simpel voorbeeld:
1. start TYRE (en daar kun je OOK een route in gpx voor Garmin mee maken, maar ik ga uit van een itn (TomTom) route
2. bestand - nieuw
3. zoeken - vul in - plaatsnaam (eventueel met volledig adres, dit wordt je vertrekpunt)
4. typ bijv. Rotterdam Maasboulevard, klik op Inzoomen en sleep het ballonnetje naar de exacte plaats van vertrek
5. stel dat je restaurant X als exacte plaats van vertrek neemt, zorg dan dat je eerste routepunt een paar honderd meter vanaf X komt te liggen! je vertrekt immers vanaf X en als daar je 1e routepunt zou liggen heb je meteen al een 'probleem'.

NU wordt het 'spannend' . TomTom kan tot maximaal 48 routepunten inlezen. Maakt niet uit, want als je een lange route hebt zorg je dat je VOOR je 48e routepunt een geschikte (parkeer)plaats hebt gevonden om deel 2 van je route te laden. Hetzelfde geldt voor deel 3 enzovoort. Elk deel maximaal 48 routepunten, minder mag en is beter, meer mag dus echt niet.
Je kunt in TYRE gewon doorgaan, ik heb een keer een route met bijna 800 routepunten gemaakt, maar TYRE zal het itn-bestand dan splitsen in meerdere delen van 48 routepunten. Leuk, tot blijkt dat jouw 48e routepunt ergens op een snelweg stopt, bijvoorbeeld. Je kunt daar niet even snel het volgende deel laden! Dus: zelf even de juiste plek zoeken zodat je binnen die 48 routepunten blijft. Gebruik Google Maps/Streetview om te kijken waar je veilig het volgende deel kunt laden.

Je kunt nu kiezen voor veel routepunten te zetten, je moet dan straks als TT vraagt om te kiezen voor Kortste of Snelste route, kiezen voor Kortste route.
Zet je minder routepunten, dan wordt je eigen route misschien (iets) anders dan wat je op je beeldscherm van je PC ziet, maar met minder routepunten kies je voor SNELSTE route.

Afijn, ik dacht dat ik een nog andere uitgebreidere handleiding op mijn site heb staan, kijk maar even.
Misschien ben ik hier zelfs iets vergeten, dus kijken even op mijn site en kies in het hoofdmenu 'navigatie'.

Succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 680
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 192
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 680
  • Route in één keer opgeven
    door LaTouriste » 25 mar 2016 12:56 » in Mitac Mio
    Reacties: 2
    Weergaves: 632
  • opgegeven route bekijken
    door vanappeven » 27 jul 2015 10:01 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 513
  • Route samenstellen meerdere adressen
    door bramsix » 05 jan 2016 20:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 671

Terug naar “TomTom”