[REVIEW] JVC KW-NX7000

dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

[REVIEW] JVC KW-NX7000

Bericht door dms2992 »

dms2992 schreef:Na diefstal van mijn MFD2-DVD hen ik voor zeker gekozen en heb een JVC laten plaatsen.
Ik rij er nu al weer 4 weken mee, 5000km.

Voor:
- de navi met touchscreen werkt goed, kan ook alles vinden op huisnummers
- Radio, USB, IPOD, DVD video werken perfect.
- afneembaar front
- met radio interface kan je nog via het stuur volume harder/zachter zetten. Ook kan je zenders of programma's wisselen.
- de navi maakt dezelfde route fouten als de MFD2, maar ook als de TOMTOM van een halfjaar oud.

Nadelen:
- inbouw delen zijn niet mooi, zilverpaneel van de passat, mat zwart pasframe en glans frame van de JVC (alles zeer lelijk, maar minder gevoelig voor diefstal denk ik)
- lichtsterkte 's avonds te fel, kan niet zachter worden gesteld.
- laadtijd USB, SD kaart bijna een minuut.
- één gebruiker mogelijk met bluetooth telefoon(waardeloos).
- als je een telefoonnummer zoekt in de contacten of intikt tijdens het rijden en de navigatie geeft een richtingscommando kan je weer opnieuw beginnen.
- GEEN INTERACTIE MEER MET DE BOARDCOMPUTER MFD
- steeds op OK drukken tijdens het weg rijden.
- ook niet vergeten het neembaar front te verwijderen voordat je de auto uitzet, anders weer contact aanzetten.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Ik mis nog dagelijks mijn MFD. Deze was ook vere van perfect, maar wel mooier geplaatst en mijn Premium carkit werkte ook eenvoudiger, tevens met meerdere telefoongebruikers.



Afbeelding alt+p


MVG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

Bericht door dms2992 »

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

Bericht door dms2992 »

Enkele plaatjes, zoals het even was, na de diefstal.
Maar ook met de de JVC ingebouwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Mijn KW NX7000 is vandaag opgestuurd naar JVC. Ik had geen GPS ontvangst meer. Bij inbouwbedrijf nieuwe ontvanger aangesloten maar nog steeds geen ontvangst. Ook een keer een reset gemaakt maar het mocht niet helpen. Dus nu het complete apparaat opgestuurd naar JVC. Ben benieuwd hoe lang hij weg is. Gelukkig wel een leen toestel gekregen van het inbouwbedrijf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

gewoonmich schreef:Mijn KW NX7000 is vandaag opgestuurd naar JVC. Ik had geen GPS ontvangst meer. Bij inbouwbedrijf nieuwe ontvanger aangesloten maar nog steeds geen ontvangst. Ook een keer een reset gemaakt maar het mocht niet helpen. Dus nu het complete apparaat opgestuurd naar JVC. Ben benieuwd hoe lang hij weg is. Gelukkig wel een leen toestel gekregen van het inbouwbedrijf.
Na 4 weken wachten eindelijk mijn KW NX7000 terug gekregen. Ze hebben niks gevonden. Raar want we hebben zelfs een andere ontvanger aangesloten maar ontvangst van satelieten was er echt niet. Wel werd er een opmerking gemaakt dat als hij het weer niet doet ik de navigatie een paar uur compleet spanningsvrij moet maken. Ja doeiii, Ga toch niet steeds mijn complete navigatie uitbouwen als hij weer uitvalt om hem even een paar uur spannings vrij te maken. Hij gaat gewoon weer terug naar de winkel. Maar ff afkloppen. Tot nu toe is hij niet meer uitgevallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik lees dit draadje nu pas, had het gemist :oops:
Bij inbouwbedrijf nieuwe ontvanger aangesloten maar nog steeds geen ontvangst.
Dat verbaast me niet. Als de Almanac leeg is kan het zomaar een stief kwartiertje duren voordat er weer GPS gegevens beschikbaar komen.
Dat 'ie het nu weer doet en dat men niks geconstateerd heeft kan daarmee te maken hebben. In de fabriek/service-center weet men zoiets wel.

Overigens, is dit systeem voor 100% afhankelijk van GPS of heeft 'ie ook een pulsaansluiting? Als dat laatste het geval is zou 'ie gewoon moeten navigeren, ook al mis je de GPS signalen. Uiteraard alleen als 'ie goed gekalibreerd is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Dit systeem heeft ook een puls. En die werkte ook. Alleen op een gegeven moment klopt het niet helemaal meer.

Na aansluiten van een nieuwe ontvanger kwam er zelfs na een kwartier geen signaal. Inbouwer wist dat het even kon duren. Daarom zijn we even een bakkie koffie gaan drinken. Maar naar dat kwartiertje had de navi nog steeds niet 1 sateliet gevonden.

Heb mijn navi terug gehad met de oude ontvanger. Ik heb namelijk op verschillende plekken mijn postcode ingegraveerd. Na 3 diefstallen ga je dat soort zaken doen whaha. Maar eigenlijk is het triest dat je het zo moet doen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nielsk
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2015 13:31

Re: [REVIEW] JVC KW-NX7000

Bericht door Nielsk »

Ik heb hetzelfde probleem, uitgelegd wat ik gedaan had. Winkels waar ze navigatiesystemen verkopen zeggen allemaal opsturen, software moet herschreven worden. Kost 47.50 excl. verzendkosten en mochten ze het niet vinden 39 euro erbij voor onderzoek kosten!
Nu ga ik de 18de naar Frankrijk en wil ik niet zonder radio naar Frankrijk rijden, dus stuur ik hem nog niet op, heb nog een TomTom thuis liggen.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Reset knop
- Accu van de auto 30 minuten van de spanning getrokken
- Firmware update weer doen

Niks helpt, bij de Firmware update geeft hij na een tijdje bij GPS retry aan
Gyro werkt wel, weet niet of dit te maken heeft met GPS.
Lees hier dat het navigatie systeem van de spanning moet en de zekering eruit gehaald moet worden, maar dat is toch hetzelfde als de accupolen los trekken van de accu?

Iemand nog een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1466

Terug naar “JVC”