Ervaring gevraagd

joristelders
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:53

Ervaring gevraagd

Bericht door joristelders »

Dag mensen,

Ik ben een complete no-no op het gebied van navigeren, zowel analoog als digitaal: Als ik ergens naar toe moet rijden dan kan ik het zelfs met kaart niet vinden, en van de digitale kaartversies heb ik nog geen kaas gegeten.

Dus wordt het tijd om de analoge wijze te veranderen in de digitale wegenzoeker. Ik wil dus een navigatiesysteem aanschaffen.
Het eerste wat dan bij mij opkomt is TomTom, maar er is meer!

Nu zag ik de VIAMICHELIN X950 Europa. Is dat wat? Michelin heeft natuurlijk wat hoog te houden als het op wegenkaarten aankomt. Ik kan nog geen reviews vinden van gebruikers van de nieuwe 950. Wel die van 2006 en daar zaten nog wat bugs in, begreep ik.

Dank alvast,

Joris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Joris, je bent, zoals gezegd, een absolute beginner op dit gebied. Helemaal geen probleem, er zal een wereld voor je opengaan :-)

Mag ik je het volstrekt objectieve advies geven om gewoon een TomTom One II te kopen?
Is een probleemloos en betrouwbaar apparaat, komt prima uit de testen, en de continuiteit is bij TomTom wel gewaarborgd (veel leveranciers houden na een aantal jaren 'ineens' op te bestaan)

Er zijn systemen met veel meer mogelijkheden, maar jij wilt betrouwbaar van punt A naar punt B, en niet gelijk de hoofdprijs betalen, vermoed ik zo.
Dan doe je met die Tom Tom One II een goede keus.

Suc6!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joristelders
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:53

Bericht door joristelders »

Higgy schreef:Joris, je bent, zoals gezegd, een absolute beginner op dit gebied. Helemaal geen probleem, er zal een wereld voor je opengaan :-)
Ja! dat hoop ik ook.

Er zijn systemen met veel meer mogelijkheden, maar jij wilt betrouwbaar van punt A naar punt B, en niet gelijk de hoofdprijs betalen, vermoed ik zo.
Dat vermoede is juist. Het gaat er mij om dat ik zo goed mogelijk de weg kan vinden, maar niet alleen in NL, maar ook in Europa (tijdens vakanties moet mijn vrouw altijd wakker blijven om de kaart te lezen. Zij wil nu ook wel eens slapen...)

Dank voor je antwoord.

Joris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die nieuwe TT-One is zeker een goede keus.
Maar om het je even wat "lastiger" te maken, wil ik er de VDO PN 2050 naast zetten, onder andere te verkrijgen bij www.navco.nl
Die PN 2050 werd in het februari nummer van Connect "Testsieger" :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joristelders
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:53

Bericht door joristelders »

JW schreef:Die nieuwe TT-One is zeker een goede keus.
Maar om het je even wat "lastiger" te maken, wil ik er de VDO PN 2050 naast zetten, onder andere te verkrijgen bij www.navco.nl

Ook een leuke. ik heb de specs even gelezen. Wat ik niet in de standaard opties terug zie is het fenomeen 'alternatieve route bepalen' in geval van bijv. een ongeluk, wegopbreking etc. Dus als ik dan van de aangegeven route MOET afwijken of deze dat dan oplost met een nieuwe route?? Of blijft deze dan roepen: "omkeren!!" Wellicht zijn die dingen daar standaard mee uitgerust? Je begrijpt wel...ik ben een echt groentje.

Bij deze VDO staat bij 'uitbreiding' wel dat ik dat kan doen met een TMC ontvanger...heeft dat met bovenstaan de te maken?

Dank

Joris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, dat heeft met die uitbreiding te maken. Voor de file informatie heb je die TMC unit nodig.

Bij de TT One is dat ook mogelijk, via een GPRS verbinding van je mobiele telefoon en een betaald abo.
Voor de duurdere TT's is er ook een RDS/TMC ontvanger, die via de FM band werkt.
Details kun je lezen in: http://www.tomtom.com/page.php?Page=rds-tmc&Lid=5

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joristelders
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:53

Bericht door joristelders »

JW schreef:Inderdaad, dat heeft met die uitbreiding te maken. Voor de file informatie heb je die TMC unit nodig.

JW
Okay, maar file info hoef ik niet.
Stel nu; ik rijd in Utrecht en in de binnenstad zijn ze met de weg bezig. Dat weet het navigatiessyteem niet. Ik moet omdraaien. Wat gebeurd er dan? Vind het navigatie systeem dan een alternatief, als ik maar lang genoeg eigenwijs doorrijd?

Joris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jammer genoeg (of misschien ook niet) worden files en andere verkeersmededelingen alleen nog maar verstrekt voor de autosnelwegen en autowegen, met een enkele uitzondering. Maar zeker niet als in Utrecht een nieuw riool wordt gelegd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joristelders
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:53

Bericht door joristelders »

Gerritje schreef:Jammer genoeg (of misschien ook niet) worden files en andere verkeersmededelingen alleen nog maar verstrekt voor de autosnelwegen en autowegen, met een enkele uitzondering. Maar zeker niet als in Utrecht een nieuw riool wordt gelegd.
Nee, precies, maar weet zo'n navigatiesysteem (zo uit de doos, de TTone Europe of de VDO PN 2050 basic) dan ook een alternatieve route of moet ik dan toch een opgewaardeerde versie hebben?

Joris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die juffrouw in dat doosje blijft net zo lang alternatieve routes uitbraken tot jij er zelf genoeg van krijgt.
En dan kun je gewoon tegen je vriendin zeggen: "kijk, zo kan het dus ook"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joristelders
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:53

Bericht door joristelders »

Gerritje schreef: En dan kun je gewoon tegen je vriendin zeggen: "kijk, zo kan het dus ook"

:lol: :lol: :) :) :D

ThnX

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Die juffrouw in dat doosje blijft net zo lang alternatieve routes uitbraken tot jij er zelf genoeg van krijgt.
En dan kun je gewoon tegen je vriendin zeggen: "kijk, zo kan het dus ook"
Hoe zit het ook weer bij de 2050? Kun je daar ook, op elk moment een alternatieve route laten uitrekenen en bepalen zoals dat met de vaste VDO's kan?
Ik weet het niet precies, moet het even checken bij de 2010. Doe ik morgen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Hoe zit het ook weer bij de 2050? Kun je daar ook, op elk moment een alternatieve route laten uitrekenen en bepalen zoals dat met de vaste VDO's kan?
Ik doelde veeleer op het automatische verloop van de begeleiding. Zonder boos te worden wordt telkens bij het afwijken van de voorgestelde route een nieuwe berekend en zegt de juffrouw haar beleefde zegje.

Voor die actieve verandering verlaat ik me op de uitkomst van jouw onderzoek.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joristelders
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:53

Bericht door joristelders »

Dank mensen,

Ik heb inmiddels de TomTom Go Europa in de auto hangen. Wat een verademing zeg!!

Joris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “ViaMichelin”