ms 5000 rec.error foutmelding

bendensin
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2003 04:21

ms 5000 rec.error foutmelding

Bericht door bendensin »

Beste lezers,

ik zit met een probleem.

heb een mr 6000
en een ms 5000 computer
bij het achter kant van de ms 5000 waar de gps antenne derin moet.. is de buiten rand voor een stukje afgebroken.. en ik krijg telken rec.error fout aan. bij het menu. tijdens op zoek naar satelieten. search sat zegt die helemaal niet.. nou heb ik geprobeerd om die binnen kant van de gps antenne met de binnen kant van de ms 5000 te verbinden en de buiten kant ook. maar ik krijg weer rec.error fout aan.

kan iemand mij te hulp schieten.? met een adresje of dergelijk.. waar ze het kunnen repareren.. dus het gaat om de Trimble gps module. dat in de binnen kant van de ms 5000 zit.. de gps ontvanger module kost 129 euro ex btw. ergens in het zuiden van het land.. maar die is niet stuk.. maar alleen om die plugje te veranderen wordt er 100 euro gevraagd.. iemand ervaring met dit.. of is dit normaal de prijzen en dergelijk..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Slechte GPS ontvangst

Bericht door BMIS »

Hallo,dit is een verschijnsel wat wel vaker voorkomt,de rand van de SMB connector is beschadigd zodat de antenne plug geen contact meer maakt.
Het vervangen er van kost bij ons 35.00 euro(excl.verzendkosten)
Uit het verhaal begrijp ik dat je de kast al open gemaakt hebt,dit in verband met het verwijderen van het GPS modul wat je misschien dan zelf kunt doen,waar door de verzend kosten beperkt kunnen worden.
Eventuele garantie vervalt bij het vebreken van sluitzegel.

MVG Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

inderdaad normaal duur grapje, maar daar spelen ze gewoon slim op in, je zou eventueel de gps antenne rechtstreeks om de trimble kunnen solderen, maar wat je hier boven wordt aangeboden is absoluut niet slecht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Bendensin,

Ik ben toch een beetje achterdochtig, omdat je schrijft dat er een foutmelding blijft als je de draadjes correct doorverbonden hebt. Dus helemaal zeker dat de Trimble Lassen II module toch niet defect is, ben ik niet.

De reden is dat het kan zijn dat bij de beschadiging van de plug (gestoten of zo?) een kortsluiting is ontstaan in de bedrading. Bedenk daarbij dat via diezelfde bedrading er ook een +5V naar de actieve GPS antenne gaat, dus als die kortgesloten wordt zou er ook iets op de module zelf kapot gegaan kunnen zijn. Ondanks dat Trimble in z'n specificatie heeft staan dat er een kortsluitbeveiliging op zit.

Als je inderdaad BMIS vraagt de plug te repareren, zou je kunnen vragen de module wel even te testen. Ik neem aan dat Cees daar wel een mogelijkheid voor heeft.

Overigens is de suggestie van Frans op zich niet zo'n gekke, alleen je kunt dan nooit meer iets loskoppelen. En ook een beetje zonde dat je dan de plug van de antenne kabel los moet knippen.
Persoonlijk zou ik gaan voor reparatie, maar ja...

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bendensin
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2003 04:21

Bericht door bendensin »

dank u wel heren voor uw aandacht en reacties..


ik heb cees een mail gestuurd voor een afspraak omdat ik toch van utrecht naar groningen moet gaan om de week..

dus voor het testen van de trimble module en het vervangen van het plug..

allemaal bedankt

mvgr,

muco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

SMB connector vervangen op de Trimble en Bendensin kon weer navigeren :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

bmis schreef:SMB connector vervangen op de Trimble en Bendensin kon weer navigeren :D
Dit is wat we graag zien. :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bendensin
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2003 04:21

Bericht door bendensin »

Nou mijn navigatie doet het weer helemaal in orde dank zij Cees.

van :cry: janken naar vreugde :D na 1 maand eigenaar te zijn van de ms 5000 is het gisteren het eerste keer geweest om het te kunnen gebruiken. nou Cees harstikke bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dizzybas
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2004 15:37

Bericht door dizzybas »

Goedemorgen heren en dames,

Allereerst complimenten met deze site!!!! :D

Maar.....helaas heb ik zo'n soortgelijk probleem. :(

Even wat gegevens:

Ik heb een
ms 5000 computer
mr 6000 Head Unit
5000 TMC
mw 6000 cd wisselaar

Ik heb het hele boeltje 2ehands gekocht en dit weekend ingebouwd....

Alles ging voorspoedig en zelfs in de garage kreeg ik ontvangst van 1 sateliet. Toen schoof ik de computer in de gemonteerde "slede"....en jahoor de gps aansluiting kwam tegen de speaker aan en het koppelstukje brak in tweeën(kan ook niks hebben :? ). Dit ging totaal niet hard. Met de aansluiting op de computer zelf lijkt niets mis te zijn.

Maarja, ff balen en naar de Phonehouse gereden. Die kwamen met een nieuw stekkertje. Dus oude aansluiting van de antenne afgeknipt en de nieuwe aanluiting erop gesoldeerd. Search sat werd er aangegeven. Alles geprobeerd: rondjes gereden met de antenne op het dak maar geen satelieten... Het werd al laat dus ben maar gaan slapen.

Volgende dag kijk ik en nu zegt die rec. error. En dit terwijl de comp niet is losgekoppelt ofzo. Nog de comp 45 minuten van de spannig afgehaald, maar niks. De foutmelding blijft staan ookal zit er helemaal geen antenne op vast.

Mijn vraag is nu: Wat is er defect... Mijn GPS antenne, Aansluiting of die gps kaart in je computer????

Heeft er iemand een idee of suggestie????

Alvast bedankt voor jullie moeite!!

MvG,

Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Rec.error

Bericht door BMIS »

Hallo Bas,deze melding krijg je als er geen verbinding is tussen je GPS module(trimble lassen 2 in dit geval welke in de MS 5000 zit) en je GPS antenne.
Als je in eerste instantie 1 sateliet in de garage ontving mag je er van uit gaan dat je antenne en de module goed zijn.

Het probleem zit dus in de verbinding van die twee of er is kortsluiting ontstaan na dat de nieuwe antenne plug aan de kabel gesoldeerd is.

Het komt echter vaker voor dat er een randje afbreekt van de connector op de achterkant van de MS 5000(de trimble lassen 2 dus) en niet van de antenne plug

Bekijk dus eerst je antenne plug eens goed of er ook sluiting in zit,gelukkig is de trimble lassen tegen kortsluiting beveiligd.

Laat het maar even weten of dit het geval is en anders kan ik je wel verder helpen.

Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dizzybas
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2004 15:37

Bericht door dizzybas »

Bedankt voor je snelle reaktie cees!

Even voor de duidelijkheid. Ik had ontvangst van 1 sateliet voordat ik de aansluiting brak. Na het aansluiten (ik heb een 2 x opnieuw gesoldeerd) kreeg ik bovenstaand verhaal.

Ik heb net de Trimble module eruit gehaald en hij lijkt in orde te zijn.....

Wat nu :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo Bas,ik ben er ook van uit gegaan dat je voor dat je de plug gebroken hebt 1 sateliet ontving(in de garage)dus ik ga ervan uit dat beide goed zijn,want anders had je niet 1 sateliet kunnen ontvangen.

De melding REC.ERROR krijg je als er geen verbinding is tussen de antenne en de module of dat er kortsluiting is.
Bij een goede verbinding maar defecte antenne of verkeerd gemonteerde antenne krijg je dat het systeem op SAT SEARCH blijft staan en niet verder komt.

Ik kan beide voor je testen,maar misschien kun je ook even een andere GPS antenne lenen om te proberen.

Laat het mij maar even weten

Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dizzybas
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2004 15:37

Bericht door dizzybas »

Hoi Cees,

Ik heb net nog een keer voor de zekerheid de kabels aan elkaar gesoldeerd...maar helaas dezelfde melding blijft staan. Het rare is dat die na mijn blunder wel search sat aangaf (ook na ik de kabels aan elkaar had gesoldeerd)...En een dag later opeens niet meer?!

Ik rij vandaag of woensdag ff langs de PhoneHouse(Die bouwen dit soort handel dagelijks in.) hier in de buurt om inderdaad even te vragen of ze even een antenne erop kunnen prikken.

Anders zou inderdaad de trimble module defect kunnen zijn. Ik hoop maar dat die stuk is, want ik begreep dat die "maar" € 35 zijn. En een nieuwe gps antenne een stukje duurder..... :roll:

In ieder geval alvast weer bedankt voor je moeite

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo Bas,ik hoop voor je dat de trimble niet stuk is, deze kost nl rond de 200 euro,het vervangen van de connector op de trimble kost 35.00 euro,terwijl een GPS antenne(origineel VDO)ongeveer 69.00 euro kost.al geloof ik niet er niet zo in dat ze beide defect zijn maar........

Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dizzybas
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2004 15:37

Bericht door dizzybas »

Oei, :? dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen....Ik hoop inderdaad dat het niet die trimble is....

Ik laat het nog weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dizzybas
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2004 15:37

Bericht door dizzybas »

Nou om maar een lang verhaal kort te maken: Ik ben bij (veel te veel) meerdere zaken geweest. Maar geen van allen konden mij echt helpen. Bijna allemaal hadden ze geen GPS-antenne op vooraad. Uiteindelijk kwam ik terecht bij ASD in leiderdorp.Deze hadden geen antenne op vooraad, maar gelukkig wel een ms 5000 die ik even mocht aansluiten in mijn auto op mijn 'eigen' antenne. Ook deze computer gaf (gelukkig) dezelfde melding. REC.ERROR dus.

Ik was er de bijna zeker van dat mijn antenne defect was. Gelukkig dacht ik nog......

Net kom ik bij ASD in Alphen a/d Rijn af. Deze jongens hadden gelukkig wel een antenne op vooraad. 101 euro moest die kosten. Ik vond het iets te veel, maarja ik had geen zin om nog is op internet te scrollen voordat ik een goedkopere op marktplaats zou vinden. Gelukkig wilde de verkoper even mee lopen naar mijn auto om even te kijken of deze het wel deed. MAAAAAR weer die verekte foutmelding!!!! :evil: Ik snap er dus nu helemaal niks meer van.

Ik snap er dus nu helemaal niks meer van. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is: Mijn computer(trimble kaart) EN mijn gps antenne zijn BEIDE stuk of ik heb een fout gemaakt met aansluiten.

Misschien dat mijn massadraad te lang is, want ook deze wordt voor bij de head-unit weggesnoept.

Heeft iemand anders nog ideeën??? Ik begin namelijk redelijk verdrietig te worden.


HELP!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

ideeen zat hoor!! welke software versie gebruik je en heb je eventuele foutmeldingen, zie service menu (6330), waar je alleen mag kijken en NIKS mag veranderen, ik ga er nu even vanuit dat je computer en je gps antenne goed zijn, en waar kom je vandaan?? misschien mensen in de buurt die je kunnen helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

en heb je ook al eens geprobeerd de antenne op je dak te leggen en dan ff klein stukje te rijden bijvoorbeeld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dizzybas
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2004 15:37

Bericht door dizzybas »

Hee die die gasten!!!

Hier meld zich een zeer blije gebruiker :D

Ik heb nog één poging gewaagd om er een andere antenne op zetten. Ben langs een zaak in Alphen geweest. Deze hadden toevallig nog één antenne (niet van VDO) liggen. Geen probleem dat ik hem ff meenam om te testen. Ik klik hem op de 5000 en jahoor 7 satelieten?! Meenemen dus voor die 80 euro.

Ik snap nog steeds niet waarom de originele vdo antenne bij ASD in Alphen a/d Rijn niet werkte. Misschien een DOA (Dead on Arrival)?!

Maarja uiteindelijk lag het dus wel aan de verbindings kabel tussen de computer en de antenne.

Dus wees gewaarschuwd als je denkt "even" de kabel daartussen denkt te solderen, want dit schijnt bijna niet mogelijk te zijn. Dit komt door de zeer hoge frequentie die over dat dunne touwtje gaat. Ik ga trouwens nog wel een poging wagen. De afloop laat ik nog weten.

In ieder geval zeer bedankt voor jullie ondersteuning :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer Avic X3 geeft foutmelding
    door Macy » 09 mei 2015 09:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 447
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 996
  • avic-f130 navigatie foutmelding na update
    door tuningfreaknl » 23 mei 2016 19:52 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • foutmelding" java.lang.nullpointer expation"
    door Wehrmeijer » 15 nov 2014 15:44 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 350
  • Enquête TomTom PND (go 5000)
    door FAIN » 15 apr 2015 15:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 474
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 595
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1447

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”