Positie niet juist

Marc_Hochstenbach
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2004 17:59

Positie niet juist

Bericht door Marc_Hochstenbach »

Help, ik heb mijn avic-505 net in mijn auto ingebouwd. Alles doet het maar zodra ik weg rij met mijn auto geeft die niet aan waar die pricies is. De auto blijft op de plaats staan maar de kaart is wel goed aan het mee draaien. De straat uit en keren, geen probleem voor de kaart maar de auto staat nog steeds op de zelfde plaats. Ik heb hem gereset het geheugen gewis. Dus als iemand mij tips kan geven graag.

Mvg Marc
Navigatie lief hebber.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: Positie niet juist

Bericht door Fantom »

Marc_Hochstenbach schreef:Help, ik heb mijn avic-505 net in mijn auto ingebouwd. Alles doet het maar zodra ik weg rij met mijn auto geeft die niet aan waar die pricies is. De auto blijft op de plaats staan maar de kaart is wel goed aan het mee draaien. De straat uit en keren, geen probleem voor de kaart maar de auto staat nog steeds op de zelfde plaats. Ik heb hem gereset het geheugen gewis. Dus als iemand mij tips kan geven graag.

Mvg Marc
Als ik dit zo lees dan krijg ik sterk de indruk dat de KM-puls niet of niet goed is aangesloten op je AVIC505. :roll:
De gyro doet het wel want je ziet de auto draaien op het scherm.
Hoeveel satelieten ontvang je bij het wegrijden :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Dit is typisch een geval van een verkeerde/geen puls :!: zoals Fantom schreef :wink:
in wat voor een auto zit het systeem en waar heb jij de roze draad(pulsdraad) aangesloten :?: :?:

in het menu kan je kijken bij POSITIEGEGEVENS en daar kan je zien of het systeem pulsen ontvangt (tijdens het rijden) en ook hoeveel satellieten .
met wissen bedoel jij zeker het bandengeheugen :?: dit is noodzakelijk bij overbouw :wink:


Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spl_junkee
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:17

Probleem

Bericht door spl_junkee »

Hoi Allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Mijn Navigatie zit in een Corrado G60 uit 1989.
Het pijltje blijft staan maar de kaart gaat inderdaad ook draaien.
Wie kan mij helpen met dit probleem.

Mvg.Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Variant
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:19

Bericht door Variant »

Heren Topsport en Phantom,

De navigatie moet naar mijn mening gewoon werken zonder een speedpuls. Althans, dat deed mijn Avic-9 in ieder geval wel. (testwerkzaamheden.) Uiteraard, zal e.e.a. iets minder nauwkeurig zijn, maar navigatie is mogelijk.

Lijkt me dus misschien een ander probleem... Tenzij de Avic-505 gewoon echt niet werkt zonder puls, dat kan ik helaas niet testen, maar dat zou dan wel aan het licht komen als ik het systeem wil demonstreren bij verkoop. :wink:

Harde reset zal ook wel geen effect hebben vermoed ik?
Golf III Variant.

=============
Te Koop:

Pioneer
Avic-8DVDII
AVM P7000R
AVX-7300
CDX-P1250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: Probleem

Bericht door Topsport »

spl_junkee schreef:Hoi Allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Mijn Navigatie zit in een Corrado G60 uit 1989.
Het pijltje blijft staan maar de kaart gaat inderdaad ook draaien.
Wie kan mij helpen met dit probleem.

Mvg.Danny
Ook hier weer de vraag, waar heb jij de roze draad (snelheidspuls) aangesloten in jouw auto :?:
op de hoofdpagina staan links die verwijzen naar site's waar je de juiste puls in jouw auto kan vinden.

@Variant, snelheidsdraad is gewoon noodzakelijk voor een goede werking van een navigatiesysteem( hij zit er niet voor niets op :!: :!: ), beide hebben het probleem dat de pijl stil blijft staan tijdens het rijden, dus :arrow: het navigatiesysteem ziet niet dat de auto in beweging is omdat deze geen of verkeerde puls krijgt.sommige systemen navigeren wel zonder snelheidspuls, maar als je GPS-ontvangst weg valt of minimaal is doet het systeem niets meer :!: :arrow: dus gewoon de snelheidspuls aansluiten :!: :!:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spl_junkee
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:17

Bericht door spl_junkee »

Topsport,

Ik had deze aan mijn snelheidspulsdraad aangesloten(wit/blauw)maar kwam tot de conclusie dat deze pulsgever kapot was en nog steeds is.
De navigatie werkt inderdaad ook zonder die draad aan te sluiten misschien iets minder nauwkeurig maar ik vind het maar weinig schelen.
Heb even een aantal ritten gemaakt met veel bochten en verschillende straten.

Mvg.Danny.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Variant
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:19

Re: Probleem

Bericht door Variant »

topsport schreef: @Variant, snelheidsdraad is gewoon noodzakelijk voor een goede werking van een navigatiesysteem( hij zit er niet voor niets op :!: :!: ), beide hebben het probleem dat de pijl stil blijft staan tijdens het rijden, dus :arrow: het navigatiesysteem ziet niet dat de auto in beweging is omdat deze geen of verkeerde puls krijgt.sommige systemen navigeren wel zonder snelheidspuls, maar als je GPS-ontvangst weg valt of minimaal is doet het systeem niets meer :!: :arrow: dus gewoon de snelheidspuls aansluiten :!: :!:

Topsport
Ben ik met je eens, wij hebben hem ook altijd op onze systemen aangesloten. Maar waar het mij om ging, is dat bij testwerkzaamheden met onze Avic-9DVDII de navigatie goed functioneerde, zonder puls. Het systeem adviseerde ons wel om hem aan te sluiten, voor het laatste beetje precisie, maar het werkte gewoon goed.
Golf III Variant.

=============
Te Koop:

Pioneer
Avic-8DVDII
AVM P7000R
AVX-7300
CDX-P1250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Sommige systemen gaan niet geheel van slag als je de puls niet aansluit, en zullen enige werking hebben.
Maar vergis je daarin niet, dat blijft behelpen.

De reden is dat een vast ingebouwde Navi een heel ander soort van rekenpatronen heeft dan een PDA-type en aanverwanten die ALLEEN de GPS info gebruiken.
Bij die categorie is de programmatuur er op uitgelegd om continu de GPS data te vergelijken met de kaartgegevens, anders werkt 'ie natuurlijk ook niet.

Bij een vast ingebouwde Navi werkt dat heel anders, daar vindt de "mapmatching" dus de kaartvergelijking plaats op basis van de gegevens van de ingebouwde gyro en de tachopuls. Zó is de computer geprogrammeerd.
Als die puls NIET is aangesloten doet 'ie de mapmatching alleen met de gyro, en als je dan een (langer) stuk rechte weg hebt raakt 'ie de kluts kwijt. Dan gaat 'ie alsnog de hulp inroepen van de GPS, maar die staat NIET als primaire infoverstrekker geprogrammeerd in de computer. Dus telkens opnieuw moet er een noodgreep toegepast worden, en dat kost tijd en nauwkeurigheid.
En zoals hier al diverse malen gelezen kon worden zijn er heel wat systemen die überhaupt niet aan de praat te krijgen zijn zonder puls :cry:

In mindere mate geldt dit voor het achteruitsignaal, sommige systemen zijn daar meer gevoelig voor dan andere. En er zijn systemen die je niet eens kunt initialiseren zonder een aangesloten achteruit, omdat je die achteruit ook een keer moet inschakelen tijdens de start-up.

Conclusie: altijd aansluiten die puls, en ditto de achteruit. Zonde van je dure centen als je niet uit het systeem haalt wat er in zit :wink:

Overigens ook nog de opmerking dat er heel wat auto's blijken te zijn met een zwakke, dan wel niet stabiele of bij stilstand nog even doorlopende puls. Of waarbij de puls beïnvloed wordt door een richtingaanwijzer en dergelijke stoorsignalen.
Dat vraagt vaak een wat verdere analyse van de problemen. In vele gevallen is een API (Automatic Pulse Interface) een oplossing, waarbij echter de gewone bedrading niet uit het oog verloren moet worden. Te dunne voedings draadjes afgetakt van de verkeerde plek is even zo vaak de oorzaak van de ellende.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1918
  • carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
    door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault
    Reacties: 16
    Weergaves: 1889

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”