Can bus adapter?

Camiel78
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:21

Can bus adapter?

Bericht door Camiel78 »

hallo allen,

Ik maak sinds een tijd gebruik van een pioneer avic 3210

Vanwege slecht ontvangst van de radio habben ik onlangs de voedingdraad van de fantoomadapter aangesloten. Voordat ik dit heb gedaan heb ik de stekker van de pioneer die op de quadlock stekker van de auto (golf 5) was aangeloten eraf gehaald. Dus het systeem van de spanning gehaald.

Nadat ik alles weer had aangesloten kwam ik erachter dat het apparaat niet uitgaat als ik de sleutel uit het contact haal. Dit deed hij voorheen wel....vreemd genoeg. Dit vind ik vrreemd omdat ik na het lezen van diverse berichten op dit forum erachter ben gekomen dat een golf 5 standaard geen geschakelde plus heeft. De geschakelde plus gaat via het can-bus systeem kennelijk.

Nu heb ik 2 vragen over het onderdeel op de foto:
-Wat is het onderdeel wat tussen de quadlock stekker en de stekker die op de pioneer gaat is opgenomen tussen de 'voedingsdraden' (foto). Is dit een can bus adapter?
-Zo ja, kan dit onderdeel de functie van de ´normale´ geschakelde plus draad overnemen. Voordat ik de fantoomadapter had aangesloten sloot het apparaat wel af na het verwijderen van de sleutel.
-aan het eind van dit onderdeel zit een ´koptelefoon-aanlsuiting´ (weet niet hoe je zon stekker noemt). Waar is dit voor?

Graag jullie hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Can bus adapter?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt er nog het meest op dat je door het aansluiten van de fantoomadapter een situatie hebt gecreëerd waardoor het toestel denkt dat het contact nog aanstaat.
Kijk eerst eens of het verwijderen van de fantoomadapter het probleem weer oplost

De foto is dermate onduidelijk dat ik daar niets zinnigs over kan zeggen noch over de aanduiding "koptelefoonaansluiting"
Je zou bijv kunnen overwegen de tekst op de sticker hier te plaatsen of ermee te googlen

Maar als het een CAN bus adapter is dan is het een onderdeel dat je nodig hebt. Zonder dit werkt je toestel helemaal niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Camiel78
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:21

Re: Can bus adapter?

Bericht door Camiel78 »

Ik heb vandaag de voeding van de fantoomadapter los gemaakt om te kijken of hiermee weer de oude situatie hersteld zou worden, maar tevergeefs. Ik vermoed dat er toch iets softwarematigs is gewijzigd in de HU of in de ECU???.

Ik heb 2 wat duidelijkere fotos geplaatst van het onderdeeltje waarvan ik vermoed dat het een can-bus adapter is.
Op het etiket staat het volgende, wellicht zegt je iets:
2900301010510
stk290
e11 Made in the UK
020857


Enig idee wat het onderdeel is en daarnaast de functie van de gedeelten aangegeven met een vraagteken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Can bus adapter?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat onderdeel is een media-in adapter waarop je de mediaspeler via de hoofdtelefoonaasluiting op kunt aansluiten

Het kan een Connects2 exemplaar speciaal voor Pioneer zijn. mogelijk zels voor Video
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Camiel78
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:21

Re: Can bus adapter?

Bericht door Camiel78 »

Ok, erg bedankt voor de aanwijzingen.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Camiel78
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:21

Re: Can bus adapter?

Bericht door Camiel78 »

Toch nog even een aanvulling....
Het blijkt een stuurwiel/can bus interface. De 'koptelefoonstekker',zoals ik die noemde, gaat dan in de stuurbedieningsingang van de HU.
Deze stuurbededieningsinterface zou ook andere can bus signalen zoals +15 en illumination moeten doorgeven. Momenteel gebeurd dat dus niet.....

Groet
camiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Can bus adapter?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nou dat is dan wel even iets anders
De opgegeven nummers klopten zo mooi met de Connects2 interface
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
debuit
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2010 19:33

Re: Can bus adapter?

Bericht door debuit »

In jouw auto moet de radio geprogrammeerd worden,daarna werkt de canbus adapter ook zoals het moet werken.\Even langs de dealer of iemand met Vag-com. in 19 gateway vinkje bij 56 radio aanzetten en het werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
bumped
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2011 20:19

Re: Can bus adapter?

Bericht door bumped »

Iemand die van deze can-bus een aansluitschema heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”