AVIC-X1 Teleatlas 2002

Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

AVIC-X1 Teleatlas 2002

Bericht door rlemmens »

Nu weten we ook waarom Pioneer de AVIC-X1 met een verouderde Teleatlas versie (2002) levert. :cry:
Deze info is afkomstig van GEO24.de en Pioneer.de
Ich habe mal eine eMail an Pioneer geschrieben. Unter anderem habe ich mich über die völlig veraltete Navisoftware aufgeregt. Von Teleatlas habe ich nämlich die Info bekommen, dass Pioneer mit dem Avic-X1 nicht die aktuelle Navisoftware ausliefert. Und siehe da, Pioneer hat eine sehr interessante Antwort geliefert:
vielen Dank für Ihre freundliche Anfrage.
Stand der Software ist 2002. Dies ist auf die Entwicklungszeit des Navigationssystems zurück zu führen. Das so genannte Compiling, wo die Software mit der Firmware des Gerätes abgestimmt und entwickelt wird, fand bereits for 2 Jahren statt. Da es sich bei der AVIC-X1 um eine Neuentwicklung handelt, die zudem auch noch auf Kartenmaterial eines anderen Kartenanbieters zurückgreift als ältere Pioneer Systeme (Tele Atlas), konnte bei der Entwicklung nicht auf bestehende Systeme aufgebaut werden. Die zweijährige Entwicklungszeit bedingt nun einmal, das die Software nicht auf dem aktuellsten Stand ist. Dies bedeutet aber nicht das die Software fehlerhaft ist. Es kann bei jeder Routenberechnung zu fehlerhaften Berechnungen aufgrund falscher Adressierungen im Kartenmaterial kommen. Dies ist aber bei anderen Systemen ebenfalls der Fall. Fehler können hier allerdings nicht 1:1 verglichen werden, denn jeder Kartenhersteller hat unterschiedliche Lücken im kartografierten Europa-Gebiet. Auf diese Problematik weißt Pioneer ebenso wie alle anderen Hersteller im Handbuch zur
AVIC-X1 ausdrücklich hin. (siehe Seite 1 + 2).
Pioneer kann keine Gewähr für eine 100% ig fehlerfreie Berechnung aller Routen geben, da dies auf das Kartenmaterial zurück zu führen ist.


Die Fehlleitungen in der Navigation die Sie bemerkt haben, können Sie unter www.teleatlas.de direkt angeben damit die Verbesserungen im nächsten Software Update berücksichtigt werden können. Das nächste Software Update wird ab März 2005 zu einem UVP von 279? erhältlich sein. Ein kostenloses Update von Pioneer Seite können wir aus oben genannten Gründen nicht anbieten. Für ein Software Update wenden Sie sich bitte an den Fachhändler.
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wel wel, zo lust ik er ook nog wel eentje. Wat een verhaal dat Pioneer probeert te slijten...

Dat er twee jaar nodig zijn voor een eerste compilatie kan ik me nog voorstellen, wat lang maar vooruit. Maar kennelijk had Pioneer er toen geen zin in om een nieuwe DB bij TA te kopen en die er alsnog in te zetten.
Want het kan wel degelijk anders, bij de C-IQ DVD van TA is de DB van 4 juni 2004

Als ik even verder reken, en bedenk dat de Avic X1 al in de eerste helft van dit jaar uitgebracht is, en ik trek daar die twee jaar vanaf die ze claimen, betekent dit een DB die niet jonger is dan het vroege voorjaar van 2002 :!:
Daar zou ik me inderdaad zwaar genomen mee voelen. Zeker tegen de achtergrond te weten dat dit geen goedkoop Aldi apparaat is. En dus wordt je zo wel gedwongen om in de loop van 2005 een nieuwe DVD te kopen. KASSA :!: :oops: Met dan nog maar de vraag hoe oud die DB is, hebben ze daar weer 2 jaar over gedaan?

Dan nog die argumentatie over "fouten" in de Pioneer reactie. Als je het goed leest staat er eigenlijk dat het niet (veel) uitmaakt of je nou de 2002 of die van 2004 hebt, ze hebben allebei fouten.
Op zich zal dat zo zijn, maar dan heb je het wel over twee heel verschillende zaken. Dat de aansluiting A12-A30 er nog niet opstaat en de rondweg bij Alphen is wat meer dan een foutje... Ben benieuwd of de A5 bij Schiphol er al op staat :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

belachelijke prestatie

Bericht door Rich »

De AVIC-X1 levert een ronduit belachelijke prestatie. Zelfs straten die al meer dan 50 jaar bestaan kent ie niet. Ik heb het systeem nu 3 maanden en ik heb al 3x een afspraak gemist omdat het navigatiesysteem mij op het verkeerde been zet. Probeer maar eens onderstaande adressen te vinden met de Avic-x1
Hogeweg in Zaltbommel, de avic stuurt je ergens een weiland in waar wel de hogeweg ligt maar niet de juiste. Ik moet op de hogeweg aan de A2 zijn!!!!
Stationsstraat in Elst, ook hier kom ik op de stationsstraat maar wederom de verkeerde.
Als er al 2 straten met dezelfde naam zijn moet dat apparaat me daar op zn minst op wijzen en me niet naar de verkeerde sturen. Ik heb inmiddels het ouderwetse stratenboek al weer in de auto liggen.
Als laatste de tuindersweg in Barendrecht, hierbij krijg ik de melding: Routeberekening onmogelijk omwille van verkeersreglementeringen. Slaat helemaal nergens op maar hij weigert me erheen te navigeren.

Samen met wat andere zaken begin ik behoorlijk spijt van mijn aankoop te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: belachelijke prestatie

Bericht door wmp »

Rich schreef:....

Samen met wat andere zaken begin ik behoorlijk spijt van mijn aankoop te krijgen.

Hoe zou TeleAtlas Nederland er tegen over staan ?
Misschien weten zij wel te vertellen dat in dit systeem ook een andere TeleAtlas bron cd werkt.

Het systeem is nochtans goed, de service daarintegen (en dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van het antwoord) is gewoon te beroerd om goed te verwoorden.... :cry:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

Bericht door Rich »

Helaas hebben we het hier over een DVD die ook de firmware voor de Pioneer bevat. Is dus niet zomaar met een ander dvd-tje te verwisselen. Maar inderdaad gaat ook teleatlas hier voor schut omdat het wel hun kaart is die behoorlijk gedateerd is. Daar kunnen hun direct niks aan doen maar indirect mogen ze toch van pioneer verwachten dat die wat zorgvuldiger omgaan met de naam "teleatlas"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

En het ergste is nog wel dat alle andere Pioneer systemen die nu nog met Nav Teq werken volgend jaar ook op Tele Atlas over gaan :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ericc B schreef:En het ergste is nog wel dat alle andere Pioneer systemen die nu nog met Nav Teq werken volgend jaar ook op Tele Atlas over gaan :?
Heb je het nu over je voorkeur voor Navteq als kaartleverancier boven TeleAtlas? Dan deel ik die wel, zoals bekend.

Maar hier gaat het over heel wat anders, en wel dat Pioneer kennelijk niet bereid is geld te investeren in een tweede kaart DataBase nadat de eerste compilatie gemaakt is met een oude DB. En dat staat helemaal los van TeleAtlas of Navteq als kaartleverancier, dat is de beslissing en verantwoordelijkheid van Pioneer :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DaveGTT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:13

Bericht door DaveGTT »

Rij nu zelf een kleine 3 mnd. met de AVIC-X1 maar moet zeggen dat ik jullie problemen nog niet ondervonden heb.
Bij mij staat de A5 bij schiphol er al op (gereed okt.2003) en ook andere straten en wegen die vorig jaar aangelegd zijn zijn aanwezig.

Zal straks eens kijken welke DVD ik erin heb zitten..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2114
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 954
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 458
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 423
  • Flitspalen AVIC X1R
    door erwin69 » 02 okt 2014 08:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 417
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 756

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”