AVIC HD1BT update navigatie

Den Dllaer
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2012 00:40

AVIC HD1BT update navigatie

Bericht door Den Dllaer »

Ik wil de navigatiemap updaten. Pioneer geeft aan dat de laatste (dure) update deze van 2010 is. Op mijn vraag naar een recentere update, antwoorden zij dat er geen update voor dit type meer zal uitkomen. Een alternatief van kaartupdate bieden zij niet aan, zodat dit 2DIN systeem eigenlijk herleid wordt tot een radio. Zij geven ook nog aan dat de verkoper verantwoordelijk is, als ik niet tevreden ben (!!??) Ik had van Pioneer toch verwacht dat zij dit systeem zouden ondersteunen voor een redelijke lifetime van het toestel.
Kan iemand mij een tip geven, zodat ik de navigatie van dit syteem nog enkele jaren kan blijven gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Re: AVIC HD1BT update navigatie

Bericht door hapee50 »

Welkom in de realiteit van "Navigatie-land". Je bent niet de eerste die dit constateert/overkomt en zal ook niet de laatste zijn. Kijk de posts van Gerritje er maar eens op na. Hij is erg alert op dit punt en heeft veel kennis van zaken. Alpine is wat kaarten-updates betreft overigens nog lakser dan Alpine.

Ik heb twee tips voor je:
1. de goedkoopste: navigeer alleen naar "oude" adressen en blijf weg van wijken als Leidse Rijn (is flauw, weet ik :wink: )
2. koop geen nieuwe kaart van Pioneer, maar koop een nieuw apparaat. Kies voor een Tomtom of Navigon (hebben allebei een abonnement-constructie voor nieuwe kaarten) of scharrel een tweedehands VDO op (b.v. de PC5200). Ook voor die laatste is actueel kaartenmateriaal nog steeds goed verkrijgbaar. Voor hoelang weet echter niemand.

PS. Volgens mij is jouw apparaat uit 2006. Digitale apparatuur veroudert nu eenmaal snel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den Dllaer
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2012 00:40

Re: AVIC HD1BT update navigatie

Bericht door Den Dllaer »

Hapee50, bedankt voor het antwoord.
Toestel is inderdaad van 2006. Ik blijf het toch onbegrijpelijk vinden en vermoed dat zij verandert zijn van kaartproducent. Dus geen Pioneer meer voor mij. Gelukkig heb ik nog een draagbare Garmin met lifte time update ams hulp in buitenland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: AVIC HD1BT update navigatie

Bericht door quell »

Overigens vermelden anderen dat er nog wel degelijk updates voor de HD1/HD3 komen, maar met lagere frequentie. Laatste update was inderdaad van 2010 (waarbij je HD1 geijk geupdate wordt naar HD3-II).
Reden van de lagere update frequentie zou zijn dat er maar zeer weinig updates officieel verkocht worden, omdat bijv in Amerika bijna niemand een update koopt, maar er een levendige handel is van gekopieerde versies voor een fractie van de prijs. Er wordt dan een komplete harddisk aangeboden met nieuwe software, voor rond 60 euro of zo. Dit zie je ook al met de europese versies gebeuren op ebay.... :?

Volgens de verhalen zou er rond september 2012 weer een update komen
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den Dllaer
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2012 00:40

Re: AVIC HD1BT update navigatie

Bericht door Den Dllaer »

Beste "quell", ik heb gezien dat er inderdaad updates aangeboden op nieuwe harddisk in de VS, GB, Nl(betrouwbaar?).
Ik denk dat 2010 de laatste officële is, omdat support van Pioneer me dit onomwonden meedeelt.
Ik hoop vooralsnog dat je gelijk hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: AVIC HD1BT update navigatie

Bericht door quell »

vermoed dat dat Pioneer support nederland was die dat jou verteld hebben, en die hebben het wel vaker mis... :wink:
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVIC-HD1BT incl bluetooth module
    door Erick » 02 jun 2015 23:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1339
  • avic-f130 navigatie foutmelding na update
    door tuningfreaknl » 23 mei 2016 19:52 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1080
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 758
  • Avic-F60DAB / Update
    door RikDC » 12 aug 2014 17:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1011
  • Kaart update AVIC-F980BT
    door johan48 » 18 dec 2017 12:58 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1186
  • Update voor pionee avic d3
    door Raymond77 » 20 jun 2015 11:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1160

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”