keycard reader

xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

keycard reader

Bericht door xgabox »

fijne mannen hebben mijn auto effe " geleegd" :twisted:

zeer vakkundig mijn travelpilot gedemonteerd-

ik was wel zo slim, mijn KEYCARD te verwijderen.
wie weet er daarom een software programma om deze keycard uit te lezen.
dan wel wie kan dat voor me doen..?

ik heb zelf alle eeprom programmers en readers wel.
maar ben nog gelukkig geweest is het vinden vd soft.

ik heb al wel contact gehad met Blaupunkt NL , maar die gaven als optie de kaart naar blaupunkt brussel te sturen.
dat duurt waarschijnlijk zo lang dat mijn navigatie reeds over alle bergen is,

ze kunnen absoluut nix met de Navigatie zonder Kcard.
nog niet de radio werkt ermee.


het gaat mij puur om de info.. welke ik kan gebruiken voor aangifte,
dan zal ie misschien ergens aangeboden worden voor een Kaartaanvraag,
welllicht heb ik dan een klein kansje dat ie weer opduikt ergens.

wie helpt??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Gecondoleerd natuurlijk in de eerste plaats.
Altijd balen als zoiets gebeurt, hopelijk is er niet teveel andere schade, dashboard en zo. Maar je schrijft "vakkundig" dus dat zal wel niet zo erg zijn als bij mij enige jaren geleden. Met geweld eruitgehaald, en daarna kon het hele dashboard vervangen worden. En dan ben je op slopers hoogte, je weet niet wat je ziet als dat er allemaal uitmoet, en dan weer netjes terugbouwen. Dagen werk in de garage, afijn, kostte me alleen een stukje eigen risico.

Jouw vraag om software kan ik helaas niet beantwoorden, maar wel de opmerking dat als je de nummers van je Travel Pilot netjes genoteerd hebt, deze voldoende zijn bij de aangifte, en voor de database van Blaupunkt. Daar heb je de keycard gegevens niet voor nodig.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvl
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2003 18:52

Bericht door mvl »

Ik weet niet of je uberhaupt veel aan het uitlezen van die kaart gaat hebben.

Ik vond namelijk rond juni mijn keycard niet meer... Uiteindelijk ben ik naar een Blaupunkt dealer gegaan en heb er direct twee lege kaarten gekocht en laten programmeren (reden.. zie verderop)... hiervoor was wel een code nodig, die bij mijn navigatie systeem (DX-R70) meegeleverd was. Bijkomend - zie de handleiding blz 108 vet gedrukt - laat het toestel slechts twee keycards toe.. heb je er drie - zoals ik - en programmeer je er twee bij, dan zal de eerste niet meer bruikbaar zijn.... handig, want als je een kaart kwijt raakt, kan je zorgen dat die niet meer bruikbaar is.. gewoon door twee anderen te programmeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

MVL..

helaas was ik ook zover gekomen,

ik heb de moed maar opgegeven..
ze kunnen er per slot van rekening echt helemaal niets mee.

of is er iets bekend van een of ander hack op keycards, bv het kunnen klonen van originele Keycards,
Blaupunkt Brussel zweerd nml bij hoog en laag dat zoiets nooit gelukt zou zijn.
dus dat het abslouut onmogelijk is deze eender te maken met een DXr70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvl
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2003 18:52

Bericht door mvl »

Enerzijds.. gelukkig.. dan hebben ze moeite voor niks gedaan. anderzijds.. daar heb jij niks aan: daarmee heb je je toestel, dat toch wat geld gekost heeft, niet terug :os

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvl
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2003 18:52

Bericht door mvl »

oeps.. ik zou een : o s zetten = :? en het wed een :o :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
A3
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2003 22:39

Bericht door A3 »

Of een dief niets aan de navigatie heeft ben ik nog niet zo zeker van.
Als ik op de site: http://www.vastec.be/nederlands/ kijk begrijp ik dat ze elk toestel kunnen decoderen of een nieuwe kaart bij maken. Kost natuurlijk wel geld, maar er wordt niet om een aankoopbon gevraagd.
Groeten, Adri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Adri,

Helaas, ik heb dat dezer dagen ook vastgesteld.
In dit geval ging het om een Becker, waarbij simpelweg op de prikpagina een "codekraker" z'n diensten aanbood. En ondergetekende vervolgens als "wereldverbeteraar" gekwalificeerd werd :twisted:
Zie http://www.prikpagina.nl/read.php?f=911 ... reply_5986

Hoe we hiermee om moeten gaan weet ik ook niet. Maar één ding is zeker, op DIT forum zal dit niet gebeuren.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

ik zag het trieste bericht,,, #@$%@#@!!! of zoiets! :twisted:

heb gelijk maar even wat info opgevraagd, quasi onwetend...

heb me maar even opgesteld als eigenaar zonder kaart,


mijn mail naar vastec: >>>>>>>>>


Verzonden: vrijdag 19 december 2003 0:40
Aan: info@vastec.be
Onderwerp: info gevraagd..


hallo..

ik heb een brandende vraag, ik ben een poosje terug mijn keycard vanmijn
Blaupunkt travelpilot verloren, en kan deze sindsdien niet meer gebruiken.
nou las ik op uw site dat ik bij u een nieuwe Keycard kon laten maken op
basis van mijn serienummers.vd Travelpilot.

het gaat hier om een travelpilot type DX-r70.

mijn vraag is. is dit mogelijk en wat zijn de kosten hiervan, en hoe wordt
eea afgehandelt?

graag spoedig bericht,

mvg bla bla


REPLY VASTEC.BE:>>>>>>


Sent: Friday, December 19, 2003 12:28 PM
Subject: RE: info gevraagd..


> naar hier komen op afspraak
> 130 euro voor codering + codekaart
> wordt onmiddellijk uitgevoerd op afspraak


---------------------------------------------------


BAH walgelijke lijkenpikkers!!!

ook niet echt mals ook! 130 euro + brandstof...

ik hoop dat vandaag hun TOKO nog in de Hens schiet.!!! :evil:

de dieven van mijn Navi zijn dus wel degelijk op de hoogte, want anders was ik het wel tegen gekomen op internet, zijn niet echt veel van deze navi's in omloop..
ook wisten exact wat er nodig is voor gebruik ervan, gezien de gedetailleerde demontage.
zelfs geld in de tunnelbak laten ze liggen..
en doen netjes de auto weer op slot..

zielige lui.. laat ze een baantje zoeken..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo XGAbox,

Je verontwaardiging en walging deel ik, en met mij allen hier op dit forum met je.

Dat er lieden zijn die dit soort dingen doen begint wel duidelijk te worden, maar dat deze criminelen ook vrijelijk kunnen adverteren en zich aan mogen prijzen op het internet en in fora, dat is iets dat ik niet kan vatten :twisted:

Op een andere plek op dit forum is een begin gemaakt met een registratiegedachte, ik steun dat idee van harte. Zie http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... php?t=1091
Laten we kijken hoe we dat kunnen uitwerken. Als daar gemeld, staat dit op het lijstje van ons volgende Moderator overleg, zeker ook omdat we natuurlijk naar de juridische aspecten moeten kijken

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

"come to papa ! "

Bericht door xgabox »

walging heeft plaatsgemaakt voor VEEEEEEL plezier.

ik heb op eigen wijze mijn apparaat weer boven water gekregen.
een kleine drie maand lang middels advertenties getracht de dief in de val te lokken.
eergister was het moment daar, en heb ik gelukkig na enkele mailwissels het verlossende gsm nummer in handen gekregen.

vervolgens de politie ingeschakeld, mij verhaal gedaan PV erbij enz. en dan in eerste instantie het geneuzel wat wel vaker bij dit soort aangiftes gecombineerd wordt met het tegelijkertijd je weer met een kluitje in het riet sturen.

Maar!!! mijn verhaal en vermoedens waren schijnbaar zo sluitend, dat ik toch een uur later door de recherche werd terugbelt.

met het voorstel een afspraak te maken met deze "aanbieder".
vervolgens is er 1 rechercheur met mij mee gegaan als passagier en zgn mijn collega.
terwijl een andere rechercheur met open gsm lijn het gesprek om de hoek onopvallend kon volgen.
eenmaal aangekomen in een ogenschijnlijk keurige woonomgeving hebben we aangebeld.
vervolgens zou de werking van "mijn"navigatie even getest worden in zijn auto.
de pseudo verkoper ging er van van uit dat enkel het display ging branden , en dat ie werkzaam getoond kon worden.
(immers een DX-r70 werkt er absoluut nix zonder keycard).

ik zei; dan kijk ik even of de keycard van mijn "kapotte" dxr70 toevallig werkt op dit apparaat.

ik greep in mijn binnenzak, en pakte de overgebleven keycard van de diefstal.
schoof deze in de aangeboden Navigatie, en........ ja hoor daar kwamen de lettertjes op het display. drukte op eject, die nu dus ook weer werkte, en wat kwam eruit .. een 2003 benelux cdrom met mijn handschrift erop en mijn adres in het geheugen..!!!! :lol: :lol: :lol:

als of je een warme douche over je heen kreeg.
de pseudo verkoper zei heel nonchalant. OW ! dat werkt dus toch wel.... :shock:
hij had de bui schijnbaar nog niet zien hangen.

hierop zei ik nou mooi dat werkt !!!
mijn collega zal nu wel even met je afrekenen. (werd nog een fors bedrag voor gevraagd overigens)
mijn zgn collega liep dus na over mijn schouder mee te hebben gekeken snel om de auto. en liet em zijn "creditcard" zien. wat dus een legitimatie was vd politie afd recherche.
hiervan verschoot de pseudo verkoper dus totaal. en was direct in paniek.
temeer ie ook een toespraak kreeg bij de verkoop, in de trend van, hierbij ben je aangehouden op verdenking van heling!

de rest zal ik maar niet over in details treden. ik vond het wel best zo.

bij deze trek ik dan ook een lange neus naar AEgon die afhaakte toen de prijs van een Navset hoorden en mij gelijk wel even en aanvullende verzekering wilden aanpraten. die zo hoog was, dat je je afvraagd of ze zelf gingen sparen voor een navigatie set voor in hun auto.

ik heb em gezien het onderzoek nog niet terug, maar verwacht dat ik em een dezer dagen zal mogen afhalen.


voor mij heeft de Politie dit keer een vette opsteker verdiend!
ik was al bijna een beetje het gevoel bij ze kwijt.
maar dat ik dit in het principe zelf mocht oplossen was mij goud waard.
ook voor de gemoedsrust van mijn dochter die deze diefstal was overkomen.(vertel zoiets je vader maar es!)

zo zie je maar weer es, met een beetje wilskracht en een beetje mazzel kan je toch nog iets bereiken in Nederland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo Xgabox,

Wat een verhaal is dit zeg en dat je de "mannen" zover kreeg dat ze met je meegingen. :shock:
Had je verder nog schade aan je auto ?
In ieder geval weer veel succes met de herinbouw van het toestel.
Wat betreft de verzekering, dat is alleen handig voor de eerste 3 jaar omdat je per jaar 20% afschrijft. :evil:

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Diefstal

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

:shock: ... zo wat een slim stukje eigen speurwerk zeg ... mooi dat je de persoon hebt kunnen achterhalen en dat de politie mee heeft gewerkt :Yes:

Suc6 Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

uuuhhh...ik wil niet rot doen en de vreugde bederven, maar het terugkrijgen kan best wel een tijdje gaan duren hoor.
Afhankelijk hoe snel de officier van justitie het bewijsstuk vrij gaat geven (dus niet meer nodig heeft voor onderzoek/strafzaak).

Maar in elk geval : Gefeliciteerd!! , leuke wending

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

DX-r70 weer thuis.

Bericht door xgabox »

ahhh gelukkig had ik de bewijsstukken... en hoeft er in deze geen officier aan te pas te komen over het teruggeven aan wettige eigenaar, dit bewijs was al geleverd.
de verdachte moet in dit geval afstand doen vd buit. werkt ie mee dan heb ik geluk. werkt ie niet mee dan kan het best even duren inderdaad.

Maartoen werd er gebeld.

aan mijn dochter de eer om vanmorgen de Navigatie reeds af te halen op het politie bureau, omdat de "boef "vrijwillig afstand deed.

hij zat overigens nog steeds vast,,, :lol:
het gaat helemaal goedkomen met de polite,, ik weet niet anders, dat zo'n dude na een paar uur al weer vrij rond zou lopen.


voor al het ongemak mag de DX-r70 nu in een lekkere nieuwe wagen ( die erg goed beveiligd is...!!!)

bedankt voor jullie medeleven! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo XGABox,

Eerst en vooral natuurlijk: gefeliciteerd. De aanhouder wint zei m'n....

Maar ook even een maar... En dat is die aanhouder, maar nou de andere kant dus.
Dit forum begint knap populair te worden, en wordt door velen gelezen, ook door mensen die wij niet willen kennen. En dus is er het serieuze risiko dat dit verhaal gaat rondgalmen en dat anderen hiervan misbruik gaan maken. Nog even los van het risiko op "tegenacties" aan jouw adres.
Zoiets heb ik al eens meegemaakt toen ik aangifte had gedaan van inbraak, of ik m'n klacht maar even wilde intrekken.... Hoe ze achter m'n adres gekomen zijn weet ik nog altijd niet, ik was een van de velen.

Mijn advies is om dit topic te wijzigen, en er een aantal kenmerken uit te halen zoals jouw auto dan wel zelfs helemaal te wissen. De admin kan daar desgevraagd bij helpen.
Denk er maar even over na.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

JW

ik heb inderdaad even mijn automerk eruit gehaald..
verder laat ik zien dat het ook anders kan, maar stop het niet onder stoelen of banken.
in die zin dat het ook maar es duidelijk moet zijn, dat dit soort "leen"gedrag niet meer door de maatschappij word getolereerd.
daar maak ik ook deel van uit deze maatschappij, daarom ben ik, in vorige berichten beschreven, zelf het risico aangegaan om dit zelf op te lossen.
ik denk dat ik hier meer respect mee verdien, als wanneer ik alles over me heen had laten komen.
en met lege handen was achter gebleven.

mocht je echter andere mening zijn, het is jullie bulletinboard.... dan hoor ik dat graag via mail..
dan halen we maar de hele thread weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo XGABox,


Ik waardeer je openheid zeer, en het feit dat je risico's neemt uiteraard ook.
Mijn reactie/advies was slechts bedoeld om je op zekere risico's te wijzen, en die heb je kennelijk onderkend.
Geen sprake van dan wat mij betreft om dit topic verder te wijzigen, laat staan te verwijderen. Als dat al zou gebeuren dan op jouw verzoek, om jou te helpen :wink:
Net als jij heb ik de verwijzing naar je auto uit m'n reactie gehaald.

Groet, en sterkte bij het vervolg.
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ydur
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2003 14:58

Bericht door Ydur »

SUPERVERHAAL. Er is gelukkig nog rechtvaardigheid. :lol: Hoop dat die dief een vette douw krijgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Ik kan niet anders zeggen dan: TOP!
(overigens: mijn vrouw werkt bij de politie... :lol: )
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BokkieAndijk
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mar 2004 20:47

Bericht door BokkieAndijk »

Grandioos, mooi verhaal en goed einde.
Ik gun het je van harten.
Mijn RNS149 zal wel nooit meer boven water komen maar dat is gewoon niet anders denk ik.
We woonden tot een tijdje geleden in een dorpje waar zulk soort gelul bijna niet voorkomt.
Nu zijn we naar de stad verhuist en had ik de code nog niet geactiveerd.
Dubbel pech dus.
Het ergste vind ik nog dat mijn wederhelft mij van de week vertelde dat het haar beter lijkt om gezien de omstandigheden (financieel) nog maar ff een half jaartje te wachten met een nieuwe.
Als je haar kent weet je dat er dus ook geen ander komt voor die tijd. :)
Het zit weer lekker mee de laatste tijd.
Groet Bokkie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”