Volumeknop en afnemen frontje Becker Traffic Pro nr. 4721

willempie01
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 17:29

Volumeknop en afnemen frontje Becker Traffic Pro nr. 4721

Bericht door willempie01 »

Hallo allemaal

Vandaag voor het eerst ingelogd als lid van dit forum. Onlangs een Ford Mondeo gekocht met daarin een Becker Traffic Pro.

Nu na twee weken doet de volumeknop het niet meer, je kan draaien wat je wilt, naar links of rechts maar hij wil bijna niet harder of zachter. Soms reageert ie wel maar kan je hem weer niet zachter zetten!!! De indicatie op het scherm reageert ook niet of nauwelijks. Da's 1:

Ik heb helaas geen handleiding, maar via de site kwam ik erachter dat er een handleiding is en die gelezen maar dan het volgende: HOE haal je het frontje eraf? Gewoon trekken???

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je een "gewone" TP of de DTM uitvoering daarvan? Bij die DTM is het frontje niet af te nemen, bij de eerste wel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willempie01
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 17:29

Bericht door willempie01 »

Hoe kom ik erachter of het een DTM of PRO is? Het is een oranje scherm, type 4721 (mbv handleiding, typenr. opgezocht).

mvgr

Willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als het inderdaad een 4721 is heb je geen DTM uitvoering.
Het complete overzicht is hier te vinden: http://www.pocketnavigation.de/board/ti ... 93a5ca.htm

In de gebruiksaanwijzing staat dat je het paneel naar voren kunt laten kantelen door de toets boven de rechter draaiknop kort in te drukken. Vervolgens kan het frontje verwijderd worden.
Lukt dat niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willempie01
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 17:29

Bericht door willempie01 »

JW

allereerst top dat je me verder wilt helpen.

Ik vraag me af of je het frontje gewoon naar voren moet trekken of bijv. eerst links en dan rechts. Maar ik het morgen eens proberen.

Heb je ook een idee wat het zou kunnen zijn met de volume knop?

mvgr
Willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Ze willen wel eens wat moeilijker gaan die krengen maar meestal is 1 kant wat losser dan de andere, kwestie van even proberen. Pas op dat als ie eenmaal los schiet, hij niet (al te hard) valt want daar willen ze wel eens gevoelig voor zijn.
Problemen met de volume knop ontstaan waarschijnlijk door een slechte verbinding tussen radio en front. Met een gummetje kun je de contacten van front en radio 'schoon gummen', dat doet vaak wonderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willempie01
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 17:29

Bericht door willempie01 »

BEDANKT VOOR DE TIPS!

het heeft tot nu toe allemaal gewerkt. Dus laten we (vooral ik :lol: ) hopen dat ie het goed blijft doen!

wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. ADMIN?


mvg
Willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
me64
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2008 23:37

Becker Traffic pro 4721

Bericht door me64 »

Heb nog geen handleiding kunnen vinden voor mijn becker 4721, maar dat kan aan mij liggen! Ben totaal nieuw hier.

Mooie site, mijn complimenten! En voor sommige posters zou ik willen zeggen; Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel!

mvrg,

Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inmiddels had je ongetwijfeld al ontdekt dat de 4721 een 30-60 graden uitvoering is van de 4720. En daarvan is het Manual gewoon te vinden bij http://www.mybecker.com/www_root/docume ... _Guide.pdf en http://www.mybecker.com/www_root/docume ... Manual.pdf

Die uitspraak Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel! is me bekend. En daar heb ik zo m'n eigen ideeën over..... :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
me64
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2008 23:37

Bericht door me64 »

had ik nog niet ontdekt! bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
me64
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2008 23:37

Bericht door me64 »

geef die mening dan maar Jw?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
me64
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2008 23:37

Bericht door me64 »

Wat bedoel je met een 30-60 uitvoering van de 4720?


Sorry being a newbie again?


Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

me64 schreef:Wat bedoel je met een 30-60 uitvoering van de 4720?


Sorry being a newbie again?


Fred
Ik had geschreven dat het de 30-60 graden uitvoering was van de 4720, zie het overzicht http://www.pocketnavigation.de/board/ti ... 93a5ca.htm dat ik al eerder gegeven had.
Daarin is te lezen dat deze uitvoering bestemd is voor Einbauwinkel 30-60°, zoals dat bij voorbeeld in de Mercedes Vito zit. Daar kan geen gewone 4729 toegepast worden, en omgekeerd kan dat ook niet, dus geen 4721 in een standaard (nagenoeg) recht dashboard stoppen. Dan krijg je problemen omdat de ingebouwde gyro niet goed meer kan werken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Beetje laat maar beter volledig dan niet!!

Overzicht van die duitse link is niet helemaal ok.. Eerst was er de 4720 toen kwam daarlangs de 4721 te lopen.. 2 identieke toestellen!! (bijna dan: het verschil zat hem in het werkgeheugen, bij de 4721 zat dit onder het mainboard en bij de 4720 op.. de reden hiervoor was dat bij de introductie het apparaat zo goed verkocht dat er tedelijk een tekort was een geheugenchips voor op het mainboard.. vandaar de 4721 erbij kwammet de grotere chips onder het mainboard)

De enige echte aftermarket 30-60gr versie is de 4750 die veel later kwam!! (met name voor de Mb Vito) en de Gyroscoop was het probleem niet aangezien die zijn eigen 0 waarde creert bij opstarten.. Het CD loopwerk zorgde voor problemen omdat het teveel door ging hangen in zn schokbrekers.

Het enige verschil tussen de 4720/21 en de 4750 is dan ook het loopwerk waarbij de laatste zwaardere veren heeft zodat het loopwerk niet door gaat hangen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Beetje laat maar beter volledig dan niet!!

Overzicht van die duitse link is niet helemaal ok.. Eerst was er de 4720 toen kwam daarlangs de 4721 te lopen.. 2 identieke toestellen!! (bijna dan: het verschil zat hem in het werkgeheugen, bij de 4721 zat dit onder het mainboard en bij de 4720 op.. de reden hiervoor was dat bij de introductie het apparaat zo goed verkocht dat er tedelijk een tekort was een geheugenchips voor op het mainboard.. vandaar de 4721 erbij kwammet de grotere chips onder het mainboard)

De enige echte aftermarket 30-60gr versie is de 4750 die veel later kwam!! (met name voor de Mb Vito) en de Gyroscoop was het probleem niet aangezien die zijn eigen 0 waarde creert bij opstarten.. Het CD loopwerk zorgde voor problemen omdat het teveel door ging hangen in zn schokbrekers.

Het enige verschil tussen de 4720/21 en de 4750 is dan ook het loopwerk waarbij de laatste zwaardere veren heeft zodat het loopwerk niet door gaat hangen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Beetje laat maar beter volledig dan niet!!

Overzicht van die duitse link is niet helemaal ok.. Eerst was er de 4720 toen kwam daarlangs de 4721 te lopen.. 2 identieke toestellen!! (bijna dan: het verschil zat hem in het werkgeheugen, bij de 4721 zat dit onder het mainboard en bij de 4720 op.. de reden hiervoor was dat bij de introductie het apparaat zo goed verkocht dat er tedelijk een tekort was een geheugenchips voor op het mainboard.. vandaar de 4721 erbij kwammet de grotere chips onder het mainboard)

Zelfde zag je bij de 4725 en 4726 deze zijn ook identiek...

De enige echte aftermarket 30-60gr versie is de 4750 die veel later kwam!! (met name voor de Mb Vito) en de Gyroscoop was het probleem niet aangezien die zijn eigen 0 waarde creert bij opstarten.. Het CD loopwerk zorgde voor problemen omdat het teveel door ging hangen in zn schokbrekers.

Het enige verschil tussen de 4720/21 en de 4750 is dan ook het loopwerk waarbij de laatste zwaardere veren heeft zodat het loopwerk niet door gaat hangen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 814
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2623
  • (Frontje) DDX8026BT Kenwood navigatiesysteem
    door lextof » 27 sep 2014 09:32 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 443
  • osmand+ en traffic
    door jefvandejumenas » 07 nov 2014 11:57 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 2
    Weergaves: 714
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 511

Terug naar “Vaste Becker systemen”