Uitvallen geluid

Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Uitvallen geluid

Bericht door snap »

Hey iedereen,

weet eigelijk niet of dit het juiste forum is maar probeer het toch even,
Na jaren trouwe dienst, met een paar klein probleempjes tussendoor, valt het geluid van mijn Indy heel regelmatig weg. Zowel radio als GPS niets meer, dan weer even wel dan weer een hele tijd niets dan plots een paar seconden weer enz enz. Nochtans blijf ik contact hebben want aan het scherm veranderd er niets. Iemand een idee ??

Blijkt ook nog eens dat hier rond het Brugse blijkbaar niemand nog Beckers verkoopt of verdeelt dus voor dépannage, waar naartoe ??

Graag suggesties
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zou de luidspreker stekker, de ISO-B plug dus aan de achterkant, misschien niet goed vast zitten?

Groet,
JW

PS Alles weer OK met je?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Hey JW,

was het eerste wat ik nagekeken heb,
heb er alles ook eens uitgehaald, afgekoppeld en terug één voor één aangekoppeld met hetzelfde resultaat. :cry: :cry: :cry:
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zou jouw Indy dan uiteindelijk toch ook problemen gaan ondervinden van die klap?

Voor de "niet begrijpenden": Snap heeft destijds een zeer zwaar ongeluk gehad, hij heeft het maar ternauwernood overleefd. Een van de weinige dingen die toen onbeschadigd waren (leken?) was de Indy....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Wat je daar zegt JW,
had ik helemaal niet aan gedaan. Zou toch wel straf zijn na die tijd, of toch niet ?
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik heb dat oude draadje nog eens doorgelezen, en op 4 mei 2007 schreef je daarover
snap schreef: ....Wat de indy betreft daar heb ik veel meer geluk gehad denk ik. De garagist had de beugel, waar je de radio mee vastzet in het dashboard in de vorige wagen laten zitten. Dus nu had hij het toestel gewoon in de uitsparing van het toestel gestoken en vastgeklempt met een stukje nummerplaat :shock:
Bij het ongeval was het toestel uit het dashboard gevlogen en lag blijkbaar naast mij zonder maar één schrammetje. :lol:
Die klap was dus fors, jouw twee gebroken heupen kwamen ook niet zomaar :oops:

Mijn gedachte is dat er inwendig toen toch wat beschadigd geraakt is, een solderinkje of een printje dat minder goed was dan origineel, en na verloop van tijd gaat het dan echt los.
Zoiets komt ook voor bij de snelheidsmeters van de Xantia, zoals ik die heb. Door de trillingen gaan solderingen loszitten, en dan valt de meter uit. Oplossing: demonteren en goed doorsolderen.
Of dat bij jouw Indy ook de oplossing is valt van een afstand moeilijk te zeggen. En wie kan dat voor je nakijken? Een gewoon reparatiebedrijf is daarvoor te duur, denk ik. Je zou er een goeie hobbyist voor moeten hebben, maar waar vind je die?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Ja,

en inderdaad waar vind ik zo iemand die me uit de nood kan helpen, Ben nu al een aantal dagen bezig met het zoeken, ook in winkels waar ze autoradio's verkopen. Geen resultaat, blijkbaar heeft er niemand zin om aan een becker te werken :cry: :cry:
Het enige wat ik tot hiertoe gehoord heb is, " koop U een andere !! "

Geraak het eerlijk gezegd wel beu om steeds zelf te hoeven zingen in de wagen, gelukkig heb ik een draagbaar gpsje, ééntje van de aldi ( Medion ) maar blijkbaar heel goed.

Iemand toevallig rond Brugge een kennis die aan autoradio's sleutelt ? :shock:
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Hey iedereen,

eindelijk iemand gevonden, die autoradio's, hifi enz enz repareert " na zijn uren " zoals we in België zeggen.
Juist toestel afgehaald en uitgetest, alles blijkt perfect te werken. Ga natuurlijk niet direct hoera roepen want ga eerst wel een paar dagen uittesten natuurlijk.
Die man vroeg € 12,00.
Indien ik het via de garage had aten repareren, opsturen enz enz had het me waarschijnlijk stukken duurder uitgekomen. ZE vroegen alleen al voor het verzenden € 70,00 :shock: :shock:

Bleek dat er ergens op een printplaat soldeersel was afgebroken. Hij heeft me wel duidelijk gemaakt dat dit een heel goed toestel was, één van de betere zoniet beste :lol:
ZEker nooit wegsmijten is de boodschap :wink:
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi, heel goed nieuws dus :D
En inderdaad een solderinkje, ik dacht al in díe richting.

Jouw Indy is een zeer goed toestel, ik ben het helemaal eens met die gedachte: als het effe kan nooit weg doen.
En er zijn vooralsnog ook nog updates voor te koop.

Veel plezier ermee, we horen wel hoe het verder gaat :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Uitvallen Navigatie en audiosysteem
    door John18 » 28 sep 2017 19:03 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 440
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 636
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 659
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 889

Terug naar “Vaste Becker systemen”