RNS310 Kaarten

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Janjj
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2010 14:20

RNS310 Kaarten

Bericht door Janjj »

Hallo allemaal,
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe RNS 310 systeem. Ik heb hier de kaarten bijgekocht.
Als ik deze wil installeren op een SD kaart dan moet ik de CD in het navigatiesysteem stoppen en er dan voor kiezen om deze te kopieren naar een SD kaart?
Nu had ik op het internet gelezen dat ik deze CD's na 1 keer gebruiken niet meer nodig heb. Kan ik deze dan nog wel kopieren of doorverkopen? Het liefst zou ik ze kopieren(Met Nero ofzo) omdat ik dan, mocht het kaartje stuk gaan of er iets anders gebeuren, deze altijd nog bij de hand heb.
Heb er namelijk veel geld voor betaald.
Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je die kaarten al?
Lees dan wat er op gedrukt staat mbt de gebruiksvoorwaarden. Daar zal ongetwijfeld staan dat je ze eenmalig mag gebruiken, je koopt namelijk geen kaarten maar een gebruiksrecht.

Zó is het met praktisch alle Software.
Denk maar aan Windows die je koopt voor je computer, of de Office die je daarna installeert: alleen jij mag daar gebruik van maken.

Dat betekent dat, als je 'm ná installatie verkoopt, je illegaal bezig bent.


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janjj
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2010 14:20

Bericht door Janjj »

Ik heb die kaarten nog niet.

Maar ik heb een werknemer die hetzelfde navigatiesysteem heeft besteld in zijn auto(Mijn auto eigenlijk omdat deze bij mij op de zaak staat en ik hem heb aangekocht).

Doorverkopen ga ik niet doen omdat ik geen garanties e.d. kan geven.
Ik vind het alleen van de gekken dat ik deze cd's 2 keer(150E per CD) moet gaan kopen als ik met deze CD's net zo goed bij hem op een SD kaart kan knallen.

Zijn voor mij wel allemaal extra kosten. Dus ik wilde alleen even weten of dit mogelijk is dat ik ze nadat ik ze op mijn navi heb geinstalleerd ik dit ook op de auto van mijn medewerker kan doen met deze CD's.

Van de Fiscus moeten de aangekochte CD's ten alle tijde op het kantoor aanwezig zijn. Vandaar dat ik wil weten of ik de CD's kan kopieren. Heb immers voor het gebruikrecht betaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je zegt dat je een nieuwe RNS310 krijgt
Als het zo is dat binnenkort je nieuwe auto komt, zit er geen RNS310 maar een RNS315 in. Vanaf week 22 wordt er geen RNS310 meer uitgeleverd.

De RNS315 wordt geleverd met geheel West Europa voorgeinstalleerd en eventueel bestelde CD's heb je niet nodig.

Evt bij een ander cd's op een SD kaart zetten is zinloos omdat de aldus geïnstalleerde SD kaart daarna uitsluitend te gebruiken is in de installatie waarin deze is beschreven en echt nergens anders.
Vandaar diverse oproepen van lieden die cd's willen lenen om even op cd te zetten

Er zijn ook steeds meer VAG dealers die gewoon een SD kaartje met een groot deel van Europa al geïnstalleerd als service aan de klant leveren. Je moet wat doen om een auto te verkopen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janjj
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2010 14:20

Bericht door Janjj »

Gerritje schreef:Je zegt dat je een nieuwe RNS310 krijgt
Als het zo is dat binnenkort je nieuwe auto komt, zit er geen RNS310 maar een RNS315 in. Vanaf week 22 wordt er geen RNS310 meer uitgeleverd.
Ik heb 2 VW polo's besteld met een Executive Plus Pakket... Dit was begin Augustus... Weet je zeker dat de RNS 310 er dan niet meer is? Auto's worden geleverd in Januari.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vanaf week 22 wordt er al RNS315 gemonteerd en in de Polo vanaf september
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
duc ruud
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:38

Bericht door duc ruud »

<onnodige qoute verwijderd>

Ik ben gisteren bij de dealer geweest en die heeft met Pon gebelt en die zeggen dat de RNS 315 pas in modeljaar 2012, dus vanaf mei 2011 in de polo komt.
Ik krijg januari 2011 mijn Polo Gti geleverd en ik zou ook heel graag de RNS 315 in mijn auto willen hebben.

Groet Ruud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt me verstandiger om dat met de dealer op te nemen dan hier
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
duc ruud
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:38

Bericht door duc ruud »

<onnodige qoute verwijderd>

Hoe kan jij dan zeggen dat in september de RNS 315 in de VW polo wordt geleverd ?
Heb je dat van de DEALER gehoord ????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat kwam van diverse berichten op forums die zich met VW bezig houden en de bevestiging daarvan door een ingewijde bij de dealer. KW45 zou de datum zijn!
Ondertussen verschijnen er meerdere berichten dat inderdaad KW 22 2011 wordt en dat daarmee meteen de mogelijkheid zou vervallen om af fabriek een RNS510 te bestellen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Axell
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2010 15:33

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Axell »

Beste Allemaal,

Veel gelezen over RSD310 kaarten en cd's
Zelf ben ik zeer voorzichtig om vanalles wat ik niet ken in de RDS310 te drukken zoals SD of CD met illegaal spul. Volgens mij maak je dan meer stuk als je niet weet wat het is. Het kan toch ook wel eens fout gaan?
Nu heb ik twee vragen over het systeem. Deze week net een nieuwe Polo Blue Motion ontvangen. En omdat ik hier al eerder had gelezen over de RNS315 vertelde de dealer het volgende:

Deze gaf aan dat de RNS315 pas 2011 toegepast zou worden en mogelijk niet eens in Nederland.
Mijn belangstelling voor de RNS315 was omdat ik nu een apparte touch ? kastje erbij heb, voor hands free bellen.
De dealer gaf aan dat zonder zo'n kastje de RNS315 weinig telefoons zou herkennen en dat je mogelijk alsnog zo'n Touch nodig zou hebben. En meer meerwaarde zou de RNS315 niet hebben. Is dit nu allemaal juist of moet ik terug naar de dealer en kijken of ik alsnog een 315 kan krijgen ?

Een tweede vraag:
Nu heb ik een CD van BeneLux via de RNS310 op een SD kaart gezet.
Kan ik nu die SD kaart met de pc daarvan een kopie maken ?
En deze kopie in de auto verstoppen voor het geval de SD kaart stuk gaat?
Waarom niet nog een kopie van dezelfde CD ?
Omdat ik een heel lief zoontje heb die nu al mijn CD naar de :evil: :evil: :evil: heeft geholpen. weg 149 euro grrrrrrr. Sint Nicoloaas al dit in mindering brengen vrees ik.
En als ik Frankrijk erbij koop kan dit dan op dezelfde SD kaart met BeneLux?
Ik gebruik nu SD kaart 2gig deze werkt prima maar past een 4GIG ook in de RNS310?
En als ik van de 2GIG een kopie kan maken moet ik dan de SD kaart nog speciaal formateren 16/32 bit of zo?
Indien dit mogelijk is zou ik dit gelijk naar een 4GIG willen overzetten en dan deze in der loop van de tijd een land willen toevoegen afhankelijk waar de vakantie gehouden gaat worden.

Ik hoop dat alle vragen hier op de juiste plek staan omdat ze allemaal over de RNS310 gaan en kaarten.
Anders hoor ik graag hoe het anders zou moeten voor mij als nieuwe formum bezoeker (mijn eerste formum :mrgreen: )
Groeten Axel
Lekker zuinig die Blue Motion van VW :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wederom een voorbeeld van een dealer die er geen iota verstand van heeft
Dat de RNS315 )nog' niet geleverd wordt in de Polo klopt wel maar waarom men zou doorgaan met een reeds afgeschreven model als de RNS310 lijkt me onwaarschijnlijk maar de voorraden zullen wel op moeten en het lijkt er sterk op dat VW alle contaten met Blaupunkt nu echt aan het verbreken is. Terecht volgens mij.

De RNS315 communiceert met veel meer BT telefoons dan willekeurig welke BT adapter van VW zelf
En in vergelijking met de RNS310 kan dit toestel veel meer.

Om te beginnen zit heel Europa voorgeïnstalleerd in het interne geheugen!

Bij de RNS310 kun je alle beschikbare CD´s met kaarten cumulatief installeren op een 4 Gb SD kaartje. 8 Gb is ook geen probleem en 32 Gb is bruikbaar.
Als je een combinatie overweegt van Alpen en Oost Europa loopt de zaak in de soep door een software/foutje. Slovenië is dan niet meer zichtbaar en er gebeuren meer vreemde dingen
En als je een route plant naar Italië krijg je de afstand tot de grens. Waardeloos dus.

Je kunt van de SD kaart een kopie maken en die is nog bruikbaar ook,. Maar alleen in je eigen auto
Maar het is een nogal prijzige bedoening als je heel Europa wilt. Dan ben je 10 x 149 extra kwijt en voor dat geld koop je een superieur systeem met heel Europa
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Axell
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2010 15:33

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Axell »

Beste Gerritje,
Dank voor je tijd en uitleg, geeft mij nu inderdaad een geheel andere kijk op het geheel. Mijn auto is vorige week afgeleverd met een RNS310. Zoals ik het begrijp kan ik dus de huidige SD2GIG overzetten met de pc naar een 4 of 8 en zelfs een 32SDGIG kaartje. Het is prima dat dit alleen voor mij eigen auto is, daar gaat het ook om. Ik zal mogelijk nu niets meer in kunnen brengen bij de dealer over een andere RNS dan hetgeen ik nu heb ontvangen. Dit omdat zijn gewoonweg geen RNS315 hebben ontvangen in mijn nieuwe auto. Nu is het inderdaad een kostbaar geheel. Na veel bij te hebben gelezen op deze forum en internet lees ik dat er ook kaarten zijn voor minder geld op CD. Hoe kan dit dan nu. Mogelijk zijn dit kopieën van een ander en als deze over gezet worden op een SD kaartje zou het niet werken in mijn auto, zoals ik dit had begrepen. De verkoper wilde zelfs een demonstratie gegeven dat ik mij daarvoor niet bang hoef te zijn. Is dit dan stoere verkoop praat of is er iets illegaals aan de hand met de kans op stukgaan van de RNS310?
groet Axel
Lekker zuinig die Blue Motion van VW :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door JW »

Die "goedkopere CD's" op internet zijn ongetwijfeld niet regulier, en dus illegaal.

Of die werken, daar zul je op dit forum geen informatie over krijgen, zie het Reglement :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Axell schreef:Zoals ik het begrijp kan ik dus de huidige SD2GIG overzetten met de pc naar een 4 of 8 en zelfs een 32SDGIG kaartje.¨
100% zeker ben ik hier niet van maar als je kopie van je huidige kaartje naar een 8 Gb kaartje maakt, hou je nog steeds een kaartje over met dezelfde bruikbare capaciteit als je huidige kaartje. Nutteloos dus.
Je zult de originele CD Benelux nodig hebben om op een ander, groter SD kaartje te kunnen installeren.
Daarna kun je er alle andere gwenste kaaten bij gaan zetten.

Ik ken diverse autobedrijven waar door de dealer zelf reeds een kaartje wordt geleverd met de meeste Europese landen erop. ook dit is niet volgens de regels maar wel buitengewoon sympathiek tegenover de klant.
Immers, er is slechts één set cd's nodig om net zoveel SD kaartjes te installeren als je wilt dus je kunt gewoon de cd van je buurman of collega lenen om bij jou een ander land te installeren

Er komen ook advertenties voor van eigenaren die na de eerste keer installeren de cd niet meer nodig hebben en deze tegen gereduceerde prijs aanbieden, zelfs tegen betaling willen uitlenen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door JW »

Waarom ga je die illegale praktijken hier zó uitvoerig belichten, haast uitventen :?: :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Polootje
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2011 23:07

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Polootje »

De polo wordt nu standaard geleverd met RNS 315. Daar wordt een CD van de benelux bijgeleverd.

Het is mij volomen onduidelijk hoe ik nu aan een DVD van europa kom en die op een SD kaart kan zetten. De antwoorden op het forum lijken uit te gaan van enige voorkennis. Welnu, ik ben blanco.

Wie weeet raad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als er een RNS315 wordt geleverd zit daar pertinent geen CD Benelux bij maar staat geheel Europa voorgeïnstalleerd op het interne geheugen. Bovendien kan een update niet met een CD of DVD maar uitsluitend mbv een nieuwe SD kaart worden gedaan.
Daarbij schrijft het systeem tijdens de installatie een unieke code op de gebruikte SD kaart zodat deze uitsluitend nog in dit toestel kan worden gebruikt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maxfly
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2011 17:30

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Maxfly »

@ Gerrit
Ben in afwachting van mijn nieuwe Golf VI Variant (15 dec besteld). Zou erg graag de RNS315 krijgen en ben met de dealer in gesprek gegaan, deze heeft officieel gemeld dat een RNS315 niet past in een Golf VI vanwege software??? en dat modeljaar 2012 niet met zekerheid een 315 krijgt.
Er wordt gesproken over kaart problemen Alpen Italie ed. Is dat ook als je de CD's gebruikt? Zit nogal vaak in die richting en wil wel dat alles zonder problemen werkt. Ook las is over een software update voor de RNS310 waardoor er wel 2D view mogelijk is?
Eind mei is de lever datum "cross fingers" dat ze nu gauw door de voorraad 3tiens raken....

Groet
MdB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik vermoed dat er een andere CAN gateway nodig is om de RNS315 te kunnen plaatsen
En de voorraad 310 is niet van belang. Als er echt een andere gateway nodig is dan komt deze pas van week 22 met modeljaar 2012

Als je problemen wilt voorkomen zet je alle beschikbare cd's op een 4 GB kaartje en zorg je er angstvallig voor dat Alpen apart wordt gehouden. Daarmee kun je altijd nog vanaf cd navigeren

Ik zou niet weten waarvoor een 2D update nodig is want dat heb je nu al. 3D lijkt me onwaarschijnlijk.
Overigens is 3D alleen maar aardig om een blik op te wrpen als je niet hoeft te rijden. Het leidt alleen maar af en voegt niets toe aan de wijze van navigeren. Uiteindelijk zijn pijltjes en aanwijzingen belangrijker

De RNS315 wordt zoals je misschien weet, geproduceerd door Technisat.
Ik heb onlangs inzage gehad in onderdelenlijsten van dit toestel en daaruit blijkt zonneklaar dat het wederom gewoon een Blaupunkt produkt is. Of je daar blij mee moet zijn is de vraag :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
karoliens
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 20:47

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door karoliens »

hallo allemaal

ik heb een polo van 2010 (laatste model), met een benelux versie op men gps deze heb ik op een sd kaart geplaatst. maar nu moet ik naar duitsland? waar kan ik (heel snel max 4dagen) een betaalbare versie vinden die ik ofwel zelf kan downloaden of ergens halen? ik ben van Belgie regio brussel?

karolien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Andere Hans
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2012 08:17

Re: RNS310 Kaarten

Bericht door Andere Hans »

Even een vraag in het algemeen:
Gerritje meldde oktober 2010 dat 'Als je een combinatie overweegt van Alpen en Oost Europa loopt de zaak in de soep door een software/foutje'.

Nu gaat over enkele weken mij Polo met RNS310 afgeleverd worden en dus mijn vraag: Is dat nog steeds zo.?
Zijn er nog meer beperkingen als ik meerdere kaarten op SD wil zetten.?

BTW: ik heb geen idee welke software- of kaartversie meegeleverd gaan worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Krijg bluetooth niet verbonden RNS310
    door tricker89 » 02 mei 2016 22:35 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 7462
  • kaarten 940
    door japie57 » 18 nov 2014 12:05 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 533
  • kaarten
    door japie57 » 24 aug 2014 02:21 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 694
  • kaarten 9.30.
    door japie57 » 20 mei 2014 10:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 871
  • kaarten.
    door japie57 » 08 jun 2018 15:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 930
  • kaarten ver.975.xxx
    door japie57 » 20 aug 2016 12:01 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 830
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 28 feb 2019 20:25 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 723

Terug naar “V.A.G”