ombouw van concert naar andere radio.. geen geluid achter sp

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
musul10
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 12:58

ombouw van concert naar andere radio.. geen geluid achter sp

Bericht door musul10 »

hallo,
ik heb net mijn orginele audi concert radio eruit gehaald en vervolgens een een navigatie dvd speler gemonteerd. kenwood bt5220.

probleem is dat ik geen geluid van me achter luidsprekers krijg.

heb gemerkt dat er 4 draden zijn voor speakers.. dat betekend dat de achter luidsprekers via een andere stekker/connector geluid geeft.. deze zal dan naar een versterker heen gaan ergens in me auto (waar???)en daaruit naar de speakers..

bij audi concert radio zit deze ingang van de connector orgineel in maar helaas niet bij de kenwood.. dus geen geluid van achter..

hoe zou ik dit het makkelijkst kunnen oplossen? zijn hier geen stekkers voor? of een combinatie zodat ik de andere uitgangen kan gebruiken van de kenwood?

anders moet ik kabels gaan leggen.

ps: zie link voor de connector 1


http://www.nsxjr.com/docs/RNSDtoE.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Ik heb er geen verstand van maar ik heb toch even je schema bekeken.

Weet je zeker dat je achter speakers hebt :?: :?:
Want in je schema hebben ze het alleen over speaker left front + en - en speaker right front + en -
Dus ik tel maar 2 speakers, voor links en rechts.

Misschien moet je connector B hebben met CDC Audio L CH (left channel??) en R CH (Right Channel).

Als je de versterker zoekt denk ik dat je Connector C moet hebben, dus to amp: Line out FL (3 front left), RL (5 rear left), FR (9 front right) en RR (11 rear right).
Wel vreemd dat die dan alleen de achterspeakers aan stuurt.

Misschien moet je gewoon nieuwe kabels trekken van de achter speakers naar de Kenwood.
Weet je zeker dat het goed is zonder houtje touwtje werk

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens mijn gegevens zit er achterin een compleet actief speakersysteem met een versterker links achter in de kofferbak

Mogelijkheden:
‘concert’/‘symphony’, vanaf week 22/04 ‘chorus’ 3-deurs

Actieve luidsprekers
1 - verwarmbare achterruit met ruitantenne -Z24-
2 - antennemodule, links -R108- linksonder aan de achterklep
3 - radio -R- boven in de middenconsole
4 - midden-/lagetonenluidspreker LV -R101- resp. midden-/lagetonenluidspreker RV -R102- onder in de portieren
5 - hogetonenluidspreker LV -R20-/hogetonenluidspreker RV -R22- midden in de A-stijl
6 - midden- en hogetonenluidspreker midden -R158- middenvoor in het dashboard
7 - luidspreker LA -R4-/luidspreker RA -R5- in de zijbekleding achterin
8 - versterker met lagetonenluidspreker (linkerzijde kofferbak) -R44- achter de linkerzijbekleding van de bagageruimte
9 - cd-wisselaar -R41- in dashboardkastje
10 - antenneversterker -R24- linksboven aan de achterklep
11 - achterruitantenne 1 -R130-

BOSE
1 - verwarmbare achterruit met ruitantenne -Z24-
2 - antennemodule, links -R108- linksonder aan de achterklep
3 - radio -R- boven in de middenconsole
4 - midden-/lagetonenluidspreker LV -R101- resp. midden-/lagetonenluidspreker RV -R102- onder in de portieren
5 - hogetonenluidspreker LV -R20-/hogetonenluidspreker RV -R22- midden in de A-stijl
6 - luidspreker LA -R4-/luidspreker RA -R5- in de zijbekleding achterin
7 - midden- en hogetonenluidspreker midden -R158- middenvoor in het dashboard
8 - basluidspreker -R100- achter de linkerzijbekleding bagageruimte
9 - binnenmicrofoon -R74- in binnenverlichting voorin -W1-
10 - versterker -R12- achter de rechterzijbekleding bagageruimte
11 - cd-wisselaar -R41- in het dashboardkastje
12 - antenneversterker -R24- linksboven aan de achterklep
13 - achterruitantenne 1 -R130-
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Figaro75 schreef:Ik heb er geen verstand van maar ik heb toch even je schema bekeken.

Weet je zeker dat je achter speakers hebt :?: :?:
Je geeft geheel zelfstandig de voorzet dus: :roll:

Voorheen met de Concert wel want anders zou hij zeker de vraag niet hebben gesteld
Want in je schema hebben ze het alleen over speaker left front + en - en speaker right front + en -
Dus ik tel maar 2 speakers, voor links en rechts.
Dat is niet zijn schema maar iets wat elders is opgepikt. Dit schema slaat zoals te lezen is niet op de Concert, maar op de RNS-E en de RNS-D en dat zijn navigatiesystemen
Misschien moet je connector B hebben met CDC Audio L CH (left channel??) en R CH (Right Channel).
Het lijkt me niet zinnig om de CD wisselaar aansluitingen te gebruiken om de luidsprekers aan te sluiten
Als je de versterker zoekt denk ik dat je Connector C moet hebben, dus to amp: Line out FL (3 front left), RL (5 rear left), FR (9 front right) en RR (11 rear right).
Wel vreemd dat die dan alleen de achterspeakers aan stuurt.
Dat is niet vreemd maar dat is zo bij heel veel systemen
Misschien moet je gewoon nieuwe kabels trekken van de achter speakers naar de Kenwood.
Weet je zeker dat het goed is zonder houtje touwtje werk
Je kunt onmogelijk zomaar draden gaan trekken naar een speakersysteem waarvan je niet eens weet hoe dat aangestuurd moet worden. Het zijn niet zomaar twee losse luidsprekers!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

- Off Topic -

Bericht door Figaro75 »

@Gerritje
Je hebt op alle punten natuurlijk volledig gelijk. Maar als iemand een schema toevoegd ga ik ervan uit dat dit op zijn specifieke probleem slaat. Anders lijkt mij het toevoegen ervan een beetje nutteloos.
Alsof je de gebruiksaanwijzing van een TV bij een auto mee geeft..... :shock:

Verder probeer ik alleen maar mee te denken en misschien wel iemand te helpen. Je weet nooit of je iets opmerkt dat de ander heeft 'gemist'. We kunnen toch niet overal alles vanaf weten.

Ik ga er dan ook gewoon van uit dat 'meedenken' gewoon gewenst is :D

sommige mensen stellen wel heel snel een vraag terwijl de oplossing mogelijk heel simpel is.

Ikzelf zorg altijd dat ik zoveel mogelijk informatie verzamel voordat ik iets aanschaf.
En daar is dit forum ook een heel geschikt medium voor.
Lijkt mij toch dat je met de huidige technologische zaken in de auto niet 'zomaar' ergens aan begint of aanschaft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
musul10
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 12:58

Bericht door musul10 »

bedankt voor jullie reacties..
die linkje had ik puur geplaatst om te laten zien wat om wat voor connector het gaat..
zou ik deze connector niet kunnen ombouwen naar een normale iso connector?
heb je hier stekkers voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee dat is absoluut onmogelijk
Je zult op zijn minst een CAN bus interface moeten gebruiken wil de nieuwe installatie een beetje normaal functioneren. Daarnaast zul je iets moeten verzinnen om de versterkers en de achterluidsprekers aan te sturen
Zonder de juiste conectors en interfaces wordt het niets

Op de originele Concert Radio zit een sticker en daarop staat precies aangegeven waar welke aansluitingen zitten. Dat is een prima begin van een zoektocht naar de juiste materialen.
Het inbouwen van een RNS-E was een stuk makkelijker, en ook goedkoper geweest
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

De oplossing voor dit probleem is de Dietz 17017 voor max 4 x 25 W
of de Dietz 17005 voor max 4 x 50 W.
17017

Afbeelding

17005

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
musul10
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 12:58

Bericht door musul10 »

zie onderstaande link van me audi concert radio schema..
http://www.conofrei.com/graphics/audi01.jpg

in mij geval gaat het om de onderste connector.
(rechter gedeelte van de onderste connector)

het is volgens mij ook geen bose installatie anders kon ik dat wel lezen aan de speakerroosters.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Nee is geen bose maar word dsp genoemd, achterspeakers en een eventuele sub hebben een aparte versterker die op lijn niveau angestuurd wordt door de headunit. Het betreft hier dan ook de (meestal) rode stekker boven de 2 iso stekkers..

Gewoon verloopkabel ertussen en klaar, zal iets van 75 euro kosten.. Canbus heb je geen last van, het dsp systeem wordt "ouderwets" door een remotekabel aangestuurd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeak
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 12:30

Bericht door jeak »

Ik zit nu momenteel met hetzelfde probleem.

Hoezo kan er niet zomaar nieuwe draden van de achter speakers naar voren worden getrokken? Zijn het zulke speciale speakers met een afwijkende weerstand?

Ik gebruik liever het vermogen van mijn pioneer Deh-P700BT.

Jeak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

jeak schreef:Ik zit nu momenteel met hetzelfde probleem.

Hoezo kan er niet zomaar nieuwe draden van de achter speakers naar voren worden getrokken? Zijn het zulke speciale speakers met een afwijkende weerstand?

Ik gebruik liever het vermogen van mijn pioneer Deh-P700BT.

Jeak
Gaat niet lukken vrees ik en moet je ook niet willen, het DSP systeem is qua versterker, gebruikte speakers en klankeigenschappen van de auto afgestemd! Dit systeem heeft een lijn ingang signaal nodig vandaar de eerder voorgestelde dietz interfaces van VWGOLF.

ook weet ik dat bv bij bose alles op 1 ohm speelt en dus niet aan te sturen is met een standaard autoradio die deze hoge weerstand niet goed aankan..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

emielvanham schreef: ...ook weet ik dat bv bij bose alles op 1 ohm speelt en dus niet aan te sturen is met een standaard autoradio die deze hoge weerstand niet goed aankan..
Dat zou ik laag willen noemen, extreem laag zelfs :wink:
Het is daarom een te grote belasting :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

JW schreef:
emielvanham schreef: ...ook weet ik dat bv bij bose alles op 1 ohm speelt en dus niet aan te sturen is met een standaard autoradio die deze hoge weerstand niet goed aankan..
Dat zou ik laag willen noemen, extreem laag zelfs :wink:
Het is daarom een te grote belasting :idea:

Groet,
JW
je kunt het op 2 manieren benaderen: een lagere weerstand is makkelijker aan te sturen dan een hoge weerstand echter de kruisbestuiving zit in het feit dat de aanduiding 1 ohm "laag" is maar dus wel een "hoge" weerstand is..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeak
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 12:30

Bericht door jeak »

Welke adapter kan ik het beste gebruiken in combinatie met de Pioneer DEH-P700BT? Er word zoveel aangeboden!

http://stores.shop.ebay.nl/Schlauer-Sho ... Z407796016

en

http://www.twenga.nl/dir-Auto-Motor,Aud ... ekker-6707

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

jeak schreef:Welke adapter kan ik het beste gebruiken in combinatie met de Pioneer DEH-P700BT? Er word zoveel aangeboden!

http://stores.shop.ebay.nl/Schlauer-Sho ... Z407796016

en

http://www.twenga.nl/dir-Auto-Motor,Aud ... ekker-6707
kan dat zo niet zeggen. Hangt van meerdere factoren af. Welke merk en type auto, bouwjaar, hoe uitgevoerd (bv met bose of ander actief systeem) etc! Dus als je ons eerst die informatie geeft dan kunnen we je misschien verder helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeak
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 12:30

Bericht door jeak »

BJ. Jan 2003 Ambition 5 deurs volgens mij geen bose boxen/installatie blanco boxdeksels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

jeak schreef:BJ. Jan 2003 Ambition 5 deurs volgens mij geen bose boxen/installatie blanco boxdeksels.
Heb je wel een sub wooferlinks achterin de kofferbak? Of alleen boxen in je achterdeuren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeak
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 12:30

Bericht door jeak »

A3 8L TDi 74 KW. Achterin heb ik geen subwoofer. Wel heb ik links achter een kast met een grote ventilator zal wel de versterker zijn. Achter de radio heb ik 1 Rode stekker en zwarte en een bruine.
Ik heb zowiezo een actief systeem. Het is geen BOSE systeem omdat de pin op de stekker achter de radio onbreekt.

De navigatie en display gaan niet meer werken heb ik begrepen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

jeak schreef:Achterin heb ik geen subwoofer. Wel heb ik links achter een kast met een grote ventilator zal wel de verster zijn.
Ventilator is je subwoofer.. is namelijk geen ventilator alleen een subwoofer die er zo uitziet..

Versterker krijgt koeling door "ribben" op de behuizing geen fan..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeak
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 12:30

Bericht door jeak »

Dan is die woofertje wel erg klein. Hij zit gelijk tegen de navigatie cd-rom achter het afdekklep. Gewoon een plastic klastje. Dit is denk ik wel de versterker hier zit de connector van de achter speakers aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeak
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 12:30

Bericht door jeak »

Ik heb daarnet gekeken en het is inderdaad een woofertje :lol: Nou van mij hoe tie niet meer te werken. Ik zou graag de voor en achterboxen op mijn pioneer willen hebben zonder dat de woofer mee werkt want dat ding gaat alleen ellende geven. De versterker hoeft ook niet te werken als ik er omheen kan! Heb begrepen dat ik de achter speakers niet rechtsstreeks op een versterker of radio kan laten werken. En ik moet een ISO omvormer gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

jeak schreef:Ik heb daarnet gekeken en het is inderdaad een woofertje :lol: Nou van mij hoe tie niet meer te werken. Ik zou graag de voor en achterboxen op mijn pioneer willen hebben zonder dat de woofer mee werkt want dat ding gaat alleen ellende geven. De versterker hoeft ook niet te werken als ik er omheen kan! Heb begrepen dat ik de achter speakers niet rechtsstreeks op een versterker of radio kan laten werken. En ik moet een ISO omvormer gebruiken?
klopt.. maar waarom wil je de huidige set niet gebruiken? klinkt helemaal niet verkeerd hoor en is exact afgestemd op je auto! Kost veel moeite om dit met aftermarket producten te evenaren en het zal er niet mooier op worden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeak
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 12:30

Bericht door jeak »

Ik vind m echt niet klinken het is net wat je gewend bent. Als de weerstand van de achterboxen echt lager is als 4Ohm dan rag ik ze eruit en plaats ik een 2wegsysteem boxen in achterdeuren en sleep ik nieuwe kabels naar voren toe.

Sorry ik vind het geluid echt niets en zeker vergeleken met de Pioneer DEH-P700bt. Moet je echt horen.

Maar als er nog mogelijkheden zijn om de achterboxen zonder tussenkomst van de orginele versterker kan aansluiten op mijn radio hoor ik het graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

jeak schreef:Ik vind m echt niet klinken het is net wat je gewend bent. Als de weerstand van de achterboxen echt lager is als 4Ohm dan rag ik ze eruit en plaats ik een 2wegsysteem boxen in achterdeuren en sleep ik nieuwe kabels naar voren toe.

Sorry ik vind het geluid echt niets en zeker vergeleken met de Pioneer DEH-P700bt. Moet je echt horen.

Maar als er nog mogelijkheden zijn om de achterboxen zonder tussenkomst van de orginele versterker kan aansluiten op mijn radio hoor ik het graag.
Snap er helemaal niks van. Jij vindt het geluid in de Audi met actief systeem niet goed klinken? Erg raar!! Weet je wel zeker of alles na behoren werkt? En hoe kan je nu al zeggen dat het ook slecht gaat klinken met de P700bt er aan? Je hebt dit toch nog helemaal niet kunnen testen omdat je niet de juiste verloopkabels hebt.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het actieve systeem in combinatie een Pioneer, Kenwood of JVC zelfs nog beter klinkt dan met de orginele concertII radio. Dit omdat je deze aftermarket systemen beter kunt afregelen. Alleen je moet wel alles juist aansluiten en zeker met een Pioneer die maar 2V geeft op je rear tulp aansluiting. Dit signaal is namelijk te weinig voor de versterker van het actieve systeem. Deze moet met een special RCA versterkertje opgeschroefd worden tot 5V.

Dus ik zou als ik jou was eerst eens testen of alles wel werkt zoals het zou moeten werken alvoors ik de orginele speakers eruit RAG en nieuwe kabels erin SLEEP. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat het actieve systeem slecht klinkt. Natuurlijk kan het altijd beter! Maar zeker niet door er een 2 weg systeem in te bouwen en op de speakeraansluitingen van de P700bt aan te sluiten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 641
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 894
  • Rijden via andere plaats
    door Frans59 » 21 okt 2015 09:31 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 504
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1951
  • Andere software navigatie Volkswagen 7 ??
    door marcelhansen » 13 sep 2014 01:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1064
  • Andere kaarten mogelijk? AVIC-F320 BT
    door biggest » 12 sep 2014 14:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 4662
  • Andere navigatie sofware op Clarion nx302e
    door Arjan93 » 30 apr 2016 11:49 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1269

Terug naar “V.A.G”