TMC op zondag

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Maner
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:35

TMC op zondag

Bericht door Maner »

Beste forumleden,

ik ben een trouwe fan van deze site, ik lees elke dag de "leuke" en interessante problemen die toch altijd professioneel door met name JW en Gerritje worden opgelost.

Vanmiddag (zondag) heb ik gezien in de lijst van de files dat de informatie nog van afgelopen vrijdagmiddag was. Hoe kan dit nou? Ik was op weg van Amsterdam naar Amersfoort en volgens mijn Indy stond er 10 km bij Watergraafsmeer. "Ze" ging natuurlijk een alternatieve route voor me maken, maar op de matrixborden was er geen file. ±15 Minuten later meldde de verkeersinformatie van ANWB ook geen files op mijn traject; wel op andere wegen.
Ik ben toch maar de oorspronkelijke route gaan rijden en was op de normale tijd thuis.....
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=39139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dank voor de waardering, en dat op een zondag!
Mbt jouw probleem is de zaak van vastgehouden TMC info al eerder aan de orde geweest. En voor zover ik me kan herinneren zou het zo moeten zijn dat de zender een signaal afgeeft dat het gebeugen met de info er in wordt gewist.
Ik meen me te herinneren dat van een bepaalde commerciële jongen de info een keer haast een week is bliven staan. Pas na een berichtje, ik dacht van een forummer, werd het probleem opgelost.
Anderzijds is het wel zo dat alle mobiele flitsers die er in blijven staan voor een rustiger verkeersbeeld schijnen te zorgen! Althans dat vindt Koos Spee van Bureau Verkeershandhaving.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook van mijn kant: bedankt voor het compliment :D

Inderdaad, het is zoals Gerritje al schrijft, sommige Vialiszenders doen kennelijk niet altijd netjes aan verversen van de TMC-info. En als dat niet plaats vindt blijft de ouwe lijst gehandhaafd.
Dit deed zich toen voor bij Q-Music en Radio 538, en dus de vraag: welke zender had je op staan?

Destijds hebben we kontakt opgenomen met Vialis, die actie genomen heeft om het te resetten. En er is toen beterschap beloofd, maar dat werkt kennelijk niet altijd :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Goedenavond, leuk topic dit! Ik dacht er vanmorgen aan zoiets neer te zetten vanavond! 8)

Vanmorgen om 05.15 uur.
Qmusic, 538 en Veronica plm. 7 files, allen rondom Utrecht, motorbeurs gisteren?
VIA-TMC File A20 Terbrechtseplein richting Hoek van Holland, eerdere ongevallen.
VIA-TMC File A20 Kleinpolderplein richting Gouda, zelfde verhaal, deze stond er vanmiddag om 15.00 uur nog in,
was een file van gisterenmiddag, toen stond ie er terecht in om 18.00 uur.
De andere zenders netjes leeg.
e.e.a. bracht me er toe de meldingen te negeren vanmorgen vroeg, terecht achteraf :roll: ,collega's op tijd
afgelost!

Dus idd, in het weekend is het TMC gebeuren wat lastig inschatten, kwestie van blijven uitproberen welke
zender bij de waarheid in de buurt zit.

Tot zover mijn ervaringen van vandaag, zoals beloofd in een ander topic :arrow:
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maner
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:35

Bericht door Maner »

Zoals hierboven geschreven rijd ik met een Becker Indianapolis. Dit geweldige apparaat staat bij mij altijd op "automatisch", dus ik weet niet welke van zender ik de info heb gekregen.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik altijd naar radio M luister en af en toe radio 2. Ik val niet in de doelgroep van de commercielen.

Jongens, ga zo door en weet dat ik vrijwel elke dag op dit forum kijk.
Een groet uit Amersfoort.

Oh ja, enig idee wanneer navteq 5.0 gepland is? IK heb nu de 2.0 maar ik vind het te snel om de 4.0 te kopen. Bovendien staat hierop mijn straat nog niet op (nieuwbouw 2005).
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=39139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bericht door TNZKKA »

Voor zover ik me herinner - we zijn al weer twee dagen verder - was ook deze site geheel dood:
http://www.viacontent.nl/traphic_fallback/index.html

Ik denk dat een en ander samenhangt.
Gr (= groeten, is niet: grom)
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”