Verborgen menu full map nav Toyota Avensis

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
hollander
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2007 00:02

Verborgen menu full map nav Toyota Avensis

Bericht door hollander »

Heren en dames. Sind kort trotse bezitters Avensis Executive met full map navigatie ( de versie in het dashboardklepje met aparte knoppenconsole, is dat de tns 600?)
Spelend met het systeem kreeg ik ineens een verborgen installatiemenu te zien, waar je onder andere de satellieten kon zien, natuurlijk niet genoemd in handleiding. Ik heb blijkbaar per ongeluk een combinatie van toetsen aangeslagen.
Wie weet hoe ik dit menu weer terug krijg, lukt mij niet meer.

In de nachtmodus staat een knopje open waar je voordagmodus kan kiezen als je lampen aan staan, doet het prima, alleen met veel minder contrast dan de dagmodus, ook als je het met het screen menu bijsteld. Is dat ergens in te stellen, bv in het verborgen menu ?

Bij voorbaat dank als iemand iets weet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Ik rijd een Toyota Auris, met hetzelfde navi systeem (volgens mij is het geen TNSxxx maar een model van Aisin SW).. Ik ben wel benieuwd naar dat installatiemenu, wellicht kan je daar meer "leuke" dingen zien danwel instellen... Laat even weten als het je weer lukt ! Weet je ook niet meer ongeveer wat je deed ? Bv paar toetsen tegelijk, of juist achter elkaar indrukken oid ?

Je kan trouwens met je lichten aan wel het contrast nog wat hoger zetten, maar hij blijft altijd wat donkerder dan met de lichten uit.. Beetje vreemd..

BTW. Hoe is de de microfoon sterkte in de Avensis ? Ik krijg vaak de opmerking van de andere kant van de lijn dat ik erg slecht(te zacht) te verstaan ben..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De Toyota navi's worden door Aisin gefabriceerd en dit geldt ook voor de TNS600 in de Auris (In Engeland heet dit systeem TNS500)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

Het verborgen menu : Houd de knop ´display´ ingedrukt en zet 3x je licht aan en uit.
Bij sommige Fullmaps werkt het ook als je een aantal keer linksboven-linksonder-linksboven etc.. het scherm drukt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hollander
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2007 00:02

Bericht door hollander »

Dank je Dutchrav. Leuk menu om te zien, oa foutmeldeingen en navigatie gegegens zoals satelliet. Het is een menu waar je niets kunt instellen zo te zien, alleen systeemmeldingen.
Ik had zelf een ander uitziend menutje, niet grafisch zoals deze, maar meer soort dos schermpje met 6 vakken met meldingen. Alleen met indrukken van knoppen navigatieconsole opgeroepen. Het ging geheel per ongeluk en het lukt met niet meer te reproduceren, is dit menu je ook bekend ?

Verder kreeg ik een onbegrijpelijke foutmelding bij je menu bij service/check/lan mon/ audio hu een melding
code 01-dd subcode 110-16-1, alles werk normaal geloof ik. Iemand idee wat dat betekent ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bintz
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2007 10:38

Bericht door Bintz »

Gerritje,

even een vraagje rondom wat jij noemt de TNS600. Op de voorkant van het navi gedeelte van de nieuwe auris staat niet TNS600 maar B9005 (zie ook de foto).

Of is dit slechts de naam die Toyota er zelf aan gegeven heeft?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee dit is geen TNS600.
Het type TNS600 dat in Engeland TNS500 heet ziet er uit zoals dit plaatje:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mr rpm
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2007 22:29

Bericht door mr rpm »

Gelukkig werkt de "verborgen schermen" truc ook voor de navi van de Auris.

Wildfire, als je beetje goed rondkijkt in deze menu's, komt je op een gegeven moment ook bluetooth menu tegen. Hierin kun je de microfoonsterkte aanpassen. Ik heb deze nu op +5 gezet (max.) en het werkt prima. Nadeel hiervan is wel dat sommige bellers zichzelf op de achtergrond dubbel horen. Je kunt het dus of proberen met bv +3, of de speaker waar jij de bellers uit hoort, tijdens het bellen niet zo hard zetten.

Waar ikzelf nog hard naar op zoek ben is het verborgen menu, waarin ik de "rij-beveiliging" uit kan zetten, zodat ik telefoonnummers kan intoetsen op display tijdens het rijden en in het telefoonboek kan zoeken. Als hier iemand nog truc op weet, hou ik me ZEER aanbevolen.

mr. rpm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Ja ik zag die instellingen gisteren ook, gelijk even geprobeerd ;)

Maar welke heb jij op +5 gezet, de incoming of outgoing ? Of alle2 :)

Er zit nog een ander schermpje bij ook, waar je de input kan zien(een volumemetertje) als je praat, wel geinig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aaten
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2007 00:25

Bericht door aaten »

Zowel de avensis (die heeft nu het systeem wat lijkt op dat in de corolla zoals op de foto) als de auris hebben het TNS700 systeem aan boord. Op een paar uiterlijke verschillen hetzelfde onder de motorkap.
De corolla heeft het tns600 systeem (indien full map).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb vanmiddag bij Louwman & Parqui (Toyota importeur) te horen gekregen dat de full map navigatie die geleverd wordt in de huidige Business modellen inderdaad ook bekend staat onder de naam TNS700
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gochem
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:29

birdeye

Bericht door gochem »

Hopelijk ben ik +/- 4 weken ook mijn avensis exec business met daarin het full map dvd navigatie.

Als ik op het internet rond kijk dan zie ik altijd een platte 2d view in de navigatie. Ik ben de birds eye view van TomTom gewend, 3d dus. Kan de TNS700 (toch?) dit ook? Filmpje zou helemaal super zijn ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En als er nu geen 3d zou zijn wat dan nog?
Het is een gag waar je naar mijn mening absoluut niets aan hebt. Leuk maar nutteloos.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Hij kant het niet in ieder geval ! Maar het is absoluut geen gemis dat kan ik je wel vertellen ;)

Sowieso is het wennen als je van TT6 overstapt naar de tns700. Het werkt allemaal gewoon anders. Als voorbeeld: de tns700 kan niet automatisch in en uitzoomen, iets wat ik als normaal ervaarde bij Tomtom. Ik ben nu na een maand of 2 gebruik absoluut gewend aan de navi van toyota en vind het systeem bijzonder goed uitgewerkt en prettiger werken dan tomtom. Een nadeel vind ik wel dat de software die puur de route van a naar b bepaald in tt6 beter is uitgewerkt. Toyota stuurt me soms nog wel eens voor een knooppunt de snelweg af om na het knooppunt er weer op te draaien :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gochem
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:29

Bericht door gochem »

http://www.toyota-eshowroom.com/partner ... a_nav.html

Is dit dezelfde als in de huidige Avensis?

Jammer dat je geen DVD met MP3 kan gebruiken :(

4x cd met MP3 is nog steeds minder dan 1x dvd met mp3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien bestaan ze wel, maar ik ben nog geen enkele DVD navigatie tegengekomen waarin je specifieke MP3 DVD's kunt afspelen. Ze herkennen het formaat van de DVD niet als een MP3 disc
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Dat is inderdaad jammer, maar het werkt niet.. Net zoals video dvd's niet werken. Het zou super geweest zijn als mijn wederhelft op vakantie lekker een fimpje kon kijken..

Maarja.. iets met afgeleid worden enzo he.. :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JBnl
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 dec 2004 19:31

Bericht door JBnl »

Kun je ook geen plaats invoeren als je rijd ?
Ik heb ooit een alpine navi unit gehad en die was ook van aisin, en als ik daar de aansluiting naar de handrem aan massa legde was het mogelijk om rijdend een plaats in te voeren.
Als die aan de handrem hing, was dat alleen mogelijk als de handrem erop stond.
Dus mogelijk dat de TNS700 ook zo'n aansluiting heeft en dat die reageert op de handrem, als je deze lijn dan constant aan massa hangt zou het problem over moeten zijn.
Moet je even in de installatie handleiding kijken of de tns700 ook zo'n aansluiting heeft.
Groeten, JB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dus mogelijk dat de TNS700 ook zo'n aansluiting heeft en dat die reageert op de handrem, als je deze lijn dan constant aan massa hangt zou het problem over moeten zijn.
Moet je even in de installatie handleiding kijken of de tns700 ook zo'n aansluiting heeft.
Je zult het vast wel goed bedoelen maar als je een auto koopt met af fabriek een navigatiesysteem ingebouwd is het geen usance dat je er de inbouwhandleiding bijgeleverd krijgt. En als er ergens een draadje aan de handrem zit, zul je dat eerst moeten vinden.
Verder zijn er systemen die keurig kijken hoe snel je rijdt a/d hand van de GPS posities, en vervolgens softwarematig bepalen dat de video niet wordt vrijgegeven. Daar helpt geen massakabeltje tegen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En dat "massa-verhaal" staat helemaal los van de problematiek zoals hierboven geschetst.
Daar gaat het over de formats die al-dan-niet verwerkt kunnen worden in het systeem.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JBnl
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 dec 2004 19:31

Bericht door JBnl »

Mijn antwoord gaat niet over welke media hij wel en niet ondersteund maar is een antwoordt op een vraag die MR rpm stelt namelijk deze :

Waar ikzelf nog hard naar op zoek ben is het verborgen menu, waarin ik de "rij-beveiliging" uit kan zetten, zodat ik telefoonnummers kan intoetsen op display tijdens het rijden en in het telefoonboek kan zoeken. Als hier iemand nog truc op weet, hou ik me ZEER aanbevolen.

mr. rpm


Daar heb ik op geantwoord en hij vraag hier ook na omdat men in het begin over het verborgen menu heeft.
En oke misschien geen installatie handleiding erbij dat kan ik me nog wel voorstellen, maar meestal hebben deze systemen ook een mogelijk voor naderhand in te bouwen radio's met iso, dus best kans dat de controle lijn van de handrem wel degelijk aanwezig is.

En bij alle navi systemen van alpine van aisin is deze optie aanwezig, en zodra men deze lijn aan masse legde is het mogelijk om rijdend een bestemming in te voeren, en ook tevens dvd te kijken.
Doe er mee wat je wilt.....
Groeten, JB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

maar meestal hebben deze systemen ook een mogelijk voor naderhand in te bouwen radio's met iso
, dus best kans dat de controle lijn van de handrem wel degelijk aanwezig is. [/quote]
Je zou je eens kunnen verdiepen in de aansluitmogelijkheden en connectors die er bij een TNS700 opzitten.
Als dit net zo is als bij de voorgaande modellen waarvan een installatiehandleiding kan worden gedownload, dan zou je zien dat wat jij suggereert niet echt tot de mogelijkheden behoort! Niet echt ISO Standaard!
En bij alle navi systemen van alpine van aisin is deze optie aanwezig
Lijkt me iets kort door de bocht. Vooral bij de CD's systemen ietwat overbodig en bij de latere generaties zijn er zoveel veriaties mogelijk, vrijwel allemaal OEM apparatuur, dat ik me niet kan voorstellen dat iemand daarvan de specifieke kennis heeft om deze uitspraak te kunnen doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

Waar ikzelf nog hard naar op zoek ben is het verborgen menu, waarin ik de "rij-beveiliging" uit kan zetten, zodat ik telefoonnummers kan intoetsen op display tijdens het rijden en in het telefoonboek kan zoeken. Als hier iemand nog truc op weet, hou ik me ZEER aanbevolen.

mr. rpm
Is geen menu instelling. Maar is mogelijk door tijdelijk onderbreken van het snelheidssignaal dmv een schakelaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het onderbreken van het snelheidssignaal is een even bekende als uitermate DOMME truc.
Daarover is hier al het een en ander gepubliceerd. Vanaf het moment dat je dit signaal onderbreekt gaat de kalibratie verloren en kan er niet of nauwelijks nog worden genavigeerd. En na het weer inschakelen treedt hetzelfde mechanisme in werking. Dus alsjeblieft dit zgn "advies" nimmer ten uitvoer brengen want dit is niet iets dat de trotse bezitter van een verder perfect werkende navi echt wenst.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

Alleen tijdens de onderbreking van het signaal zal het beeld niet mooi vloeiend zijn maar als je een adres aan het intikken ben, zie je heel dat navigatie scherm niet.
Eenmaal weer omgezet is er niks aan de hand.

Uit oogpunt van veiligheid is het idd verstandiger om gewoon te stoppen en het op je gemak in te tikken.
Voor de (domme?) mensen met te weinig tijd en een TNS systeem is het de enige oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • go 710 snelkeuze menu
    door pd3lkn » 18 dec 2016 15:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 333
  • Gezocht toegangscode om in het systeem menu te komen
    door dullaart1947 » 27 jan 2016 15:46 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 723
  • de MFD1 herkent geen CD meer in het menu
    door Edwinvanz » 08 jan 2021 09:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 265
  • tom tom toyota 11
    door majos » 10 feb 2019 15:10 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 485
  • Navigatie Toyota Auris
    door Bjorn76 » 22 jan 2017 14:02 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1212
  • Nav toyota Rav4 hoe installeren?
    door brainstorm » 22 apr 2015 16:14 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1651
  • touch and Go Toyota Yaris
    door de Lange » 01 okt 2014 16:33 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 7
    Weergaves: 8903

Terug naar “Toyota en Lexus”