US Landcruiser met navigatie probleem

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
JPsTuningshop
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2008 15:19

US Landcruiser met navigatie probleem

Bericht door JPsTuningshop »

Wij hebben recent een LC100 (2005) uit de US gehaald. Helaas is hier tijdens het transport de navigatie computer uit gestolen.
Via de Toyota dealer een nieuwe navigatie computer gehaald. Na de installatie bleek dat er nog een computer bij moest; de computer voor de "park assist"
Ook deze computer via de Toyota dealer gehaald. Net alles aangesloten en gelukkig werkt het nu allemaal. We blijven echter met één probleem zitten; Op het scherm blijft de melding staan dat we de juiste CD met MAPS in moeten voeren. De tekst staat op het scherm in het Engels en Japans.

De DVD's die we gebruiken zijn de laatste nieuwe, ook origineel via de Toyota dealer gehaald. Het is de set met 4 DVD's.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

JP's Tuningshop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En je zegt dat gelukkig alles werkt, kennelijk de navigatie niet.
En het is al helemaal niet normaal dat er om een CD wordt gevraagd bij een DVD systeem. Je zou je kunnen afvragen of de juiste componenten wel zijn gebruikt en of de computers wel op de juiste wijze zijn geprogrammeerd, als dit al mogelijk is met de combinatie US LC100 en EU computers.
Ik heb nog niet eerder van een geslaagde migratie gehoord maar onmogelijk is niets. Vaak moet je daarvoor kanalen bewandelen die programmeerslagen vreisen die bij de dealer niet gedocumenteerd ijn maar waar gebruikersgroepen vaak wel documentatie van hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JPsTuningshop
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2008 15:19

Bericht door JPsTuningshop »

De tekst op het scherm is idd wat vreemd, hij vraagd om een CD maar ik heb het idee dat dit met de vertaling te maken heeft. De regel er onder is in het Japans.

Op de navigatie computer staat in ieder geval wel dat het om een dvd speler gaat.
We hebben de onderdelen op VIN nummer besteld bij de dealer, ik neem aan dat dat wel goed is gegaan. Ik heb alleen een idee dat de navigatie computer nog iets van software of zo zou moeten hebben. Of te wel, dat er voor dat de DVD met de kaart(en) er in gaan er nog een soort van "opstart DVD" in moet.

Volgens de manual die ik heb moet er zelf een optie zijn om de weergave in F om te kunnen zetten naar Celsius, mits het AC systeem ook aangesloten is. Het zou dus wel in Europa moeten werken.
Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat bij alle auto's die uit de US komen het volledige navigatie systeem onbruikbaar zou zijn. Ik hoop het niet..... er is net voor iets meer dan 7000,- euro aan computers en GPS antenne in verdwenen.

Op de navigatie computer zit overigens nog een blauwe stekker die we niet thuis kunnen brengen. In geen enkele manual komt deze voor. Je ziet hem wel op verschillende tekeningen zitten maar er staat nergens een beschrijving bij. Zou het mogelijk zijn dat dit voor de dealer is om het systeem te kunnen programmeren? Of zou hier het DRG systeem op aangesloten kunnen worden?

JP's Tuningshop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens de manual die ik heb moet er zelf een optie zijn om de weergave in F om te kunnen zetten naar Celsius, mits het AC systeem ook aangesloten is. Het zou dus wel in Europa moeten werken.
Deze redenatie klopt in ieder geval niet want alleen Amerikaans georiënteerde landen gebruiken nog Fahrenheit. Japan was voor1958 al overgestapt op het metrieke stelsel!
Overigens heet een DVD ook in het Japans nog steeds DVD en niet CD vanwege een vertaling. Je zou als het echt goed is, de zaak moeten flashen met een update CD voor deze systemen maar aangezien het Amerikaanse apparatuur betreft zal hier geen Europese software voor zijn.
Ik ben bang dat het absoluut niets kan worden met Amerikaanse apparatuur en Europese DVD's. Ik heb het zelf gezien met uit de US geïmporteerde Lexus-modellen en andere exoten. Bij Louwman en Parqui was men in sommige gevallen zelfs na het volledig vervangen van apparatuur niet in staat om er iets van te maken. Er blijven dan storingen optreden. En de computer hoeft zeker niet "eerst geprogrammeerd" te worden om vervolgens te kunnen werken.
Ik geef je geen 1% kans dat je de zaak aan de praat krijgt via de reguliere kanalen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JPsTuningshop
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2008 15:19

Bericht door JPsTuningshop »

Even voor alle duidelijkheid, de nieuwe spullen zijn allemaal via de Nederlandse dealer geleverd. Alleen het beeldscherm is nog origineel uit de auto.

JP's Tuningshop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja maar zijn het het Europese onderdelen of Amerikaanse?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JPsTuningshop
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2008 15:19

Bericht door JPsTuningshop »

EU onderdelen.

JP's Tuningshop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In dat geval zul je er waarschijnlijk niet aan ontkomen om ook een correcte headunit te monteren. Er al aan gedacht om enige zekerheid over de afloop te vragen aan de deskundigen bij de dealer?
Lekker goedkoop zo'n import :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:In dat geval zul je er waarschijnlijk niet aan ontkomen om ook een correcte headunit te monteren. Er al aan gedacht om enige zekerheid over de afloop te vragen aan de deskundigen bij de dealer?
Lekker goedkoop zo'n import :roll:
Inderdaad, al 7 0 0 0 Euri uitgegeven aan computer(s) en GPS antenne en nu nog de Headunit :shock:
Ik zou dat lijstje wel eens willen zien, zitten er soms onderdelen in met niet alleen vergulde kontakten maar ook met gouden randen of zoiets?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En dan te bedenken dat je tegenwoordig al 2 GM Pick Ups krijgt voor de prijs van één.

Maar het verbaast me allemaal niets. Het geval van die import Lexus liep al boven de 10 mille en nog steeds niets en dat vind ik dan toch wel echt om te lachen, hoe vervelend het ook is voor betrokkenen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
erik 10
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2008 12:12

Bericht door erik 10 »

Beste mensen,

Moeten we het probleem niet in de colour encoding gaan zoeken.
In de US hebben ze NTSC en wij hebben PAL.
In de US is het touch screen en de dvdnav. en de achteruitrij-camera en cd-dvd wisselaar allemaal NTSC
(dus ook de dvd's).
Als je nu een Pal apparaat er tussen plaatst zal die niet werken.

Erik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Begrijpelijk maar niet correct.
Er zijn legio apparaten waarbij de kaartdisplay standaard NTSC is. Alle Japanse apparatuur, ook die van Aisin/Zenrin voor Audi, de Xanavi voor Renault en Nissan werken allemaal met een NTSC schermaansturing. Meestal vindt er automatisch omschakeling plaats van NTSC naar PAL bijv bij gebruik van de diverse DVD video's

Bovendien, als het in de aanpassing zou zitten zou hij ook de mededeling niet kunnen lezen! Daaraan al gedacht?
Op het scherm blijft de melding staan dat we de juiste CD met MAPS in moeten voeren. De tekst staat op het scherm in het Engels en Japans.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
erik 10
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2008 12:12

Bericht door erik 10 »

Oke dat is ook wel weer zo.
Ik dacht dat de meldingen uit de computer van het screen komen, "voer dvd in" enz.
Bij sommige DVD-spelers (bij de PC) moet je in het begin kiezen wat voor een systeem kun je daarna niet meer
terug zetten.
Maar het blijkt bij nav.apparaten anders gaat.
Je ziet maar ik heb weer wat geleerd.

Erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Wolffje
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2019 19:33

Re: US Landcruiser met navigatie probleem

Bericht door Wolffje »

hallo je hebt lange tijd geleden een onderwerp gehad over navigatie us import landcruiser......ik zit met hetzelfde probleem....heeft u indertijd een oplossing gevonden?

Met vr groet
Hans
Bij voorbaat dank
Laatst gewijzigd door admin op 16 jan 2019 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: svp geen telefoonnummers of email adressen op het forum. Je kan contactgegevens uitwisselen via de pb functie indien nodig, of nog beter; gewoon antwoord op het forum want daar heeft iedereen wat aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1085
  • Navigatie IX20 probleem met touchscreen
    door Paul1953 » 14 nov 2016 18:13 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 2991
  • Probleem achteruitkijk camera en navigatie f930bt
    door hanswerner56 » 03 mei 2014 13:35 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1385
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 852
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067

Terug naar “Toyota en Lexus”