TNS 600 en klok

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
coachjack
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 16:07

TNS 600 en klok

Bericht door coachjack »

In mijn Toyota zit een TNS 600, ik heb hier een vraag over (eigenlijk 2, maar ze hebben met elkaar te maken).

1.
Bij de instellingen kan ik wel aangeven in welke tijdzone ik zit, ik heb echter nog geen manier gevonden om de tijd op het scherm te tonen. Is het mogelijk de tijd op het scherm te tonen?

2.
In het verlengde hiervan: kan ik i.p.v. de geschatte tijd dat de reis nog duurt ook de geschatte aankomsttijd in het scherm laten zien?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Jack.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dezelfde vraag in in de afgelopen weken al meerdere malen aan de orde geweest dus kijk daar eens ipv wederom een onderwerp hierover te openen. Weliswaar voor de TNS700 (Identiek) en de 310 maar het probleem is hetzelfde.
viewtopic.php?t=9486
viewtopic.php?t=9390
En afgezien van de verborgen menu's kun je alles in je instructieboekje vinden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coachjack
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 16:07

Bericht door coachjack »

Mijn vraag is niet hoe ik de klok (eigenlijk tijdzone) in kan stellen, maar hoe ik de tijd zichtbaar kan maken (ergens) op het navigatiescherm. Dat wordt in de door jouw genoemde topics niet beantwoord. Als jij mij kan vertellen waar dit in de handleiding van de TNS 600 staat hou ik me aanbevolen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In beide door mij genoemde topics wordt er gesproken van een tijd in het scherm die niet correct is. Dat betekent volgens mij dat hij wel degelijk wordt getoond.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coachjack
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 16:07

Bericht door coachjack »

Bij mij wordt de tijd niet op het scherm getoond.
Mijn probleem is juist dat ik niet weet waar de optie/instelling zit om de tijd wel te kunnen tonen.

Ik heb zojuist nogmaals de gehele handleiding van de TNS 600 doorgeploegd en er staat echt niets in over het tonen van de tijd of het switchen tussen geschatte reistijd en geschatte aankomsttijd.
Iemand die mij kan vertellen waar dit staat in de handleiding of die mij kan vertellen hoe dit moet stuur ik een kaartje :-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coachjack
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 16:07

Bericht door coachjack »

De eerste reply met als strekking dat ik beter uit m'n doppen moest kijken kwam snel genoeg, maar nu het op het geven van een echt antwoord aankomt wordt het helaas stil.
Begrijp me goed hoor, ik heb alle waardering voor de leden die hun uiterste best doen anderen verder te helpen en heb er ook alle begrip voor dat dit niet altijd lukt, maar vind het toch jammer dat er eerst hoog van de toren geblazen wordt en dat er hierna geen vervolg komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn dat je toch ook nog begrip toont. Maar ipv hier je ongenoegen te uiten over de wijze van beantwoording, zou het misschien handiger zijn om de eventuele omissie in de handleiding op het bordje van Toyota in Raamsdonksveer te leggen. Je belt even op en je krijgt antwoord van het infocentrum. Hoef je je ook niet meer te storen.
En de andere systeemgebruikers hebben het kennelijk wel uitgevonden hoe het moet worden ingesteld. :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coachjack
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 16:07

Bericht door coachjack »

Als anderen het wel hebben uitgevonden ben ik nog steeds erg benieuwd hoe ze dat hebben gedaan.

Verder "no hard fellings" hoor :D
Sportief dat je toch nog even hebt gereageerd (overigens ook nog met een goede suggestie, want ik wist niet dat je hiervoor Toyota in Raamsdonkveer kon bellen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Je kan de aankomsttijd wel zichtbaar krijgen. In het navigatiescherm zie je links de zwarte infobox met oa het resterende aantal kilometers. Druk erop en je krijgt een optie om de aankomsttijd de laten zien ipv de nog resterende tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
m_huizinga
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2007 21:35

Bericht door m_huizinga »

Als je een route hebt ingesteld kan je inderdaad links op het zwarte vakje drukken waar de resterende tijd staat. Als je daar op drukt op het display kan je kiezen tussen: aankomsttijd en resterende tijd. De huidige tijd staat echter niet aangegeven. Naar mijn weten is dit ook niet mogelijk.

Wanneer je de juiste tijdzone aangeeft in de instellingen, stelt het systeem automatisch de juiste tijd in. Volgens mij gebeurt dit d.m.v. van RDS.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

m_huizinga schreef:Als je een route hebt ingesteld kan je inderdaad links op het zwarte vakje drukken waar de resterende tijd staat. Als je daar op drukt op het display kan je kiezen tussen: aankomsttijd en resterende tijd. De huidige tijd staat echter niet aangegeven.

Wanneer je de juiste tijdzone aangeeft in de instellingen, stelt het systeem automatisch de juiste tijd in. Volgens mij gebeurt dit d.m.v. van RDS.
Dat doet het GPS systeem. De sat's zenden het tijdsignaal uit, en daarmee rekent de navigatie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coachjack
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 16:07

Bericht door coachjack »

Hartelijk dank voor jullie informatie.
Ik was een tijdje niet langs geweest op het forum en had jullie antwoorden dus nog niet gezien.
Ga het straks even proberen en zal nog even laten weten of het gelukt is, nogmaals mijn dank.

Jack.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coachjack
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 16:07

Bericht door coachjack »

Helaas werkt het bij mij niet :(

Het vakje met daarin de resterende kilometers en de resterende tijd is er wel, maar deze is op mijn scherm grijs i.p.v. zwart. Alle zwarte onderdelen op het scherm kun je aanraken voor meer opties, maar de grijze onderdelen niet. Bij mij lukt het dus niet om op deze manier de geschatte reistijd om te zetten in de geschatte aankomsttijd.

Desondanks hartelijk dank voor jullie hulp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Toyota en Lexus”