B9017 in RAV4 - mini usb aansluiting voor laptop?

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
Sir Crashalot
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2009 18:57

B9017 in RAV4 - mini usb aansluiting voor laptop?

Bericht door Sir Crashalot »

Ik heb een B9017 navigatie met HDD. Je kunt MP3 en CD's opnemen op de harde schijf (net als in oa de Avensis). De navi heeft naast de opening voor de CD's een schuifje met "update" erop. Daar zit een mini-usb aansluiting achter. Kun je daar je laptop op aansluiten om muziek meteen over te zetten? Iemand ervaring hiermee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen ervaring maar het zou me als buitengewoon onwaarschijnlijk voorkomen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sir Crashalot
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2009 18:57

Bericht door Sir Crashalot »

Gerritje schreef:Geen ervaring maar het zou me als buitengewoon onwaarschijnlijk voorkomen
Kun je aangeven waarom dat is? Wat zou er anders aan de mini-usb moeten komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een ander USB apparaat of desnoods een laptop maar niet noodzakelijkerwijs met de mogelijkheid zomaar bestanden over te zetten. Dat lijkt me eerder te moeten gebeuren a/d hand van een speciaal programma.
Dat kan natuurlijk een ActiveSync zijn maar er zijn andere methodes die het mogelijk maken om op beperkte wijze toegan tot het gebeugen van de navi te krijgen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je daarmee toegan tot de HDD hebt
Vraag het eens na bij de dealer of op een RAV4 forum
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sir Crashalot
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2009 18:57

Bericht door Sir Crashalot »

OK, met de sync heb je een punt. De navisoftware staat op de HDD, vandaar de tekst "update" bij de poort. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Aansluiten en zien wat er gebeurt. Hopelijk is de 5V aansluiting volgens de standaard pinning. Het systeem is nog vrij nieuw en er is weinig over bekend. Op RAV4world en Toyotanation is er ook nog niks over te vinden. De gemiddelde dealer is op dit gebied een absolute nono, helaas.

Het zou al helpen als de fabrikant bekend was. Ik gokte op Fujitsu Ten, maar daar is ook niks te vinden. Weet jij misschien waar de B9010 vandaan komt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De navigaties van Toyota worden allemaal gefabriceerd door Aisin in Japan
http://www.aisin.com/product/automotive/info/index.html

Maar ik snap niet wat je eigenlijk wilt bereiken.
Als het handboek geen uitsluitsel geeft over de mogelijkheden om muziek rechtstreeks via die mini-usb op de HDD te zetten zal er ook wel geen mogelijkheid zijn om die daar vandaan af te spelen. Dan is het vrij nutteloos om te proberen om zonder enige kennis terzake toegang tot die HDD te krijgen. Tenzij je er echt op uit bent om de zaak te verzieken natuurlijk.
Ik heb al vaker van dit soort "jonge onderzoekersmentaliteit" roemloos ten onder zien gaan in volkomen gecrashte apparatuur.
Zonder grondige kennis en documnetatie terzake begeef je je op en zeer hellend vlak en ik zou niet rekenen op enige clementie of begrip van de Toyota dealer. Dat geven ze pas echt niet thuis, sterker nog ze lachen je volkomen terecht gewoon uit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sir Crashalot
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2009 18:57

Bericht door Sir Crashalot »

Gerritje die het helaas dit keer niet weet schreef:Maar ik snap niet wat je eigenlijk wilt bereiken.
Ik zal het nog een keer langzaam uitleggen :wink:

De B9017 heeft de mogelijkheid om CD's vanuit de CD-speler over te zetten op de ingebouwde HDD (waar ook de navigatie op staat) Het overzetten gaat ogenschijnlijk sneller dan het gewoon afspelen van de CD, dus er zit een stukje software tussen om e.e.a. te versnellen (net als meestal op je PC). Nadeel is alleen dat je steeds een CD moet bakken met MP3's - die dan inlezen en vervolgens de volgende CD erin. Makkelijker zou natuurlijk zijn om vantevoren alles wat je over wilt zetten alvast op je PC/Laptop in te delen, te labelen en te selecteren, om het daarna in 1 x op de HDD te zetten.

Mijn gedachte was dus (bedankt overigens voor de toevoeging "jonge" bij onderzoekersmentaliteit - dat knapt weer op) dat als de navigatie een USB-aansluiting heeft, je altijd kan kijken hoe e.e.a. op de HDD staat.

Maar conclusie is dat dat jij het helaas ook niet weet, net als de dealer (die niet eens weet wie de maker van de navigatie is) of de importeur (die het verder geen hout interesseert).

Ik denk dat dit systeem ook in de nieuwe Avensis zit, dus wellicht kom ik via een A-forum verder.

Bedankt voor je input.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp overigens heel goed wat je wilt doen maar niet wat je wilt bereiken met de methode die je voor ogen hebt.
Nadat een stuk muziek op de HDD is gezet in welk formaat dan ook, zal dit moeten worden opgenomen in een inhoudsopgave, een playlist of iets anders. Het lijkt mij niet zonder meer doenlijk om dit mbv een laptop en een mini usb aansluiting te realiseren. Dat vereist een stukje software die deze lijsten in een vooraf bepaald format wegschrijft. Ook bij de RNS510 van VW heeft men dit geprobeerd maar de pogingen zijn allemaal stukgelopen. Alleen al vanwege het feit dat er een uiterst exotisch bestands- en/of besturingssyteemsysteem wordt gebruikt waar je met een gewone PC geen toegang toe hebt. Ook de AVIC-HD3 is al eens onderwerp van pimpen geweest. Het soort HDD's dat wordt gebruikt is ook buitengewoon speciaal, want geschikt voor de bewegingen die een auto zou kunnen maken. Daar komt dus veel meer bij kijken dan even een verbinding maken.
Het rechtreeks rippen van Audio-CD's is voorzover mij bekend bij geen van deze HDD toestellen mogelijk vanwege copyright bedingen en daar werken de fabrikanten, om begrijpelijke redenen, niet aan mee
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sir Crashalot
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2009 18:57

Bericht door Sir Crashalot »

Als ik meer weet, ben je de eerste die het hoort (leest)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JBnl
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 dec 2004 19:31

Bericht door JBnl »

Staat er niets in de handleiding omtrent deze aansluiting, en anders zou ik zeggen hang je laptop eraan en kijk wat hij doet.
Dit staat op de site vn toyota:

De kaartinformatie van geheel West-Europa is tot op detail niveau en staat op de bijgeleverde SC-card. Het systeem is daarnaast voorzien van een USB poort en een AUX ingang.


Dus ik neem aan dat je wel iets kunt doen met die usb poort, anders lijkt me het niet zinvol om die te vermelden op de site toch ?
Groeten, JB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sir Crashalot
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2009 18:57

Bericht door Sir Crashalot »

Bedankt voor je opmerking, maar wat je opmerkt geldt voor een ander navigatiesysteem (TNS510 o.i.d.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nav toyota Rav4 hoe installeren?
    door brainstorm » 22 apr 2015 16:14 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1647
  • USB aansluiting op PC
    door catmen » 11 mei 2014 21:18 » in Garmin
    Reacties: 3
    Weergaves: 978
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 601
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1438
  • Discover Media MDI kabel Groen lighting aansluiting
    door caribman » 21 jun 2014 18:50 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2358

Terug naar “Toyota en Lexus”