Avensis 2008 routeberekening en tijd

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
mapje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2009 11:07

Avensis 2008 routeberekening en tijd

Bericht door mapje »

Allen,
Ik heb een Toyota avensis gekocht van net een jaar oud met het full map navigatiesysteem.
Hierbij twee vragen.
Als ik een route invoer, en wijk hiervan af, begint er geen nieuwe routeberekening en moet ik zelf maar oplossen hoe ik weer bij de blauwe lijn kom. Na zoeken in het systeem en de handleiding weet ik nog steeds niet waar de knop zit om dit aan te zetten.
Verder wil ik ook graag weten hoe laat ik ergens aankom. Als ik dat in het menu aanklik (aankomsttijd) blijven er alleen de kilometers staan, maar niet de verwachte aankomsttijd. Hoe schakel ik dit aan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het lijkt net of 'ie in de DEMO-Mode zit, zou dat kunnen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mapje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2009 11:07

Bericht door mapje »

Update:
Gek genoeg kan ik nu ook ineens de navigatie bedienen als ik aan het rijden ben. Ik kan alles invoeren. Helaas staat de tijd er nog steeds niet bij, en herberekend hij de route ook niet...
Iemand suggesties?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

....zie mijn reaktie, hierboven.
Heb je dat al gecheckt?

Voorts de vraag: doet 'ie dit vanaf het moment dat je die auto gekocht hebt?
Zo ja, wat zegt de verkoepr daarover?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mapje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2009 11:07

Bericht door mapje »

JW schreef:....zie mijn reaktie, hierboven.
Heb je dat al gecheckt?

Voorts de vraag: doet 'ie dit vanaf het moment dat je die auto gekocht hebt?
Zo ja, wat zegt de verkoepr daarover?
Tja, demo-mode. Volgens mij zit hij niet in die modus, dan zou hij namelijk heel erg weinig moeten kunnen, en ik kan hem volledig bedienen. Daarnaast ben ik de demo-modus niet tegengekomen in het menu, dus weet niet hoe die eruit moet.
Dat ik hem nu ineens kan bedienen tijdens het rijden vind ik op zich echt geweldig, maar was eerst niet zo. De verkoper was ook erg verbaasd, en zei dat dat in elk geval een fout was die erg gewild was bij dit type nav. Ook wist hij geen oplossing. Ik ben van plan even naar de garage te gaan, maar zou graag willen dat hij de tijd aangeeft, én alternatieve routes bedenkt én dat ik hem -zoals nu- kan blijven bedienen tijdens het rijden. Als ik naar de Toyo dealer ga ben ik bang dat de laatste 'optie' er in elk geval uit gaat. Maar goed, zoals nu is het ook niet een volwaardig nav-systeem.
Hoe krijgt dit GPS-systeem de tijd overigens binnen? Dat gaat toch via de sat?

Dank voor je antwoord en meedenken!

M.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij dit systeem is na de update met de DVD's 2008/2009 bediening tijdens het rijden volledig mogelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat het systeem niet herberekent als je van je route afwijkt is hoogst merkwaardig.
Daarbij neem ik aan dat je het niet hebt over een afwijking van een paar meter, maar een volledig andere route.
Oftewel, je plant een weg van Utrecht naar Asd, begint die route te rijden, maar jij besluit dan om, zonder dat te herprogrammeren, naar R'dam te rijden. En als je daarmee bezig bent houdt je systeem keihard vast aan die bestemming in Asd, en probeert niet, ook als je inmiddels in Woerden zit, je weer op weg naar Asd te krijgen. Begrijp ik zó goed? En waar komt je pijl dan te staan die aangeeft waar je bent?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mapje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2009 11:07

Bericht door mapje »

Net even wat anders: als ik een route invoer vanaf Groningen naar AMS, en er komt een wegafsluiting waardoor ik een andere route moet nemen berekend de nav géén nieuwe route naar de oude route terug. Ik kan dus elke kant oprijden zonder dat het systeem iets nieuws bedenkt. Zodra ik weer op de blauwe lijn kom (de berekende route) pakt het systeem de route wél weer op en geeft de juiste instructies. Heel bijzonder dus. Maar zodra je weer afwijkt maakt het de nav niets uit en doet helemaal niets, behalve aanwijzen waar je bent. Hoe je weer op de goede weg moet komen moet ik zelf maar bedenken. Als ik op de route zit staat wel de afstand tot het target genoemd, maar niet de tijd.
Gistermiddag even bij de dealer geweest, die dit ook nog nooit heeft gezien. Hij zegt ook erg weinig problemen tegen te komen met dit systeem maar gaat het uitzoeken.
Zodra ik meer weet gooi ik het in de groep. Maandag/ dinsdag hoopt hij een antwoord te hebben, anders een nieuwe nav ('t is tenslotte garantie, met de 2008/2009 dvd's graag ;-) )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik mij meen te herinneren:

Druk op "Menu" kies "Setup" , "Automatisch herberekenen" op Aan zetten
In dit Setupmenu kun je ook de andere instellingen veranderen
Denk er bijv aan dat je in dit Setupmenu zelf de snelheid dient in te stellen waarmee de aankomsttijd wordt berekend.
Als deze niet is ingesteld, komt er alleen een afstand te staan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mapje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2009 11:07

Bericht door mapje »

@ Gerritje
In het setup-menu heb ik helaas geen 'herberekenen'. Wel kan ik aangeven wat de snelheden zijn op de verschillende wegen. Helaas staat de 'automatisch herberekenen' er niet in. Ook geprobeerd alles op standaard te zetten, of juist wat wijzigingen aan te brengen, maar ook dat helpt niet.
Map

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook hier geldt: niet geschoten is altijd mis!
Jammer. Maar ik ben er haast van overtuigd dat het een instelling is. Is er geen mogelijkheid om "Dynamisch" navigeren in/uit te schakelen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mapje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2009 11:07

Bericht door mapje »

Opgelost: allemaal bedankt voor het meedenken.
Het was in elk geval geen instelling, dynamisch staat altijd aan. Volgens de garage was het een verkeerde installatie van de systeemsoftware. Ze hebben het systeem gereset met een dvd (doe mij even een kopie!) en de originele software erop gezet. Nu werkt het systeem weer prima en staat de aankomsttijd aangegeven en wordt de route herberekend. Ook zijn ze zo vriendelijk geweest even de nieuwe software dvd erin te doen, zodat ik nu ook kan navigeren onder het rijden. Wel zit mijn oude (2008) dvd erin voor de routes, hier geen nieuwe dvd dus helaas.
Fijn dat het weer werkt en bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 521
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 484
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 726
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729

Terug naar “Toyota en Lexus”