TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door Beckermanneke »

In mijn Mazda CX-5 zit een TomTom NR1 ingebouwd vanaf fabriek.

Maar deze was voorzien van een 8GB sd card en hierop had ik live en flitsservice geïnstalleerd en dit werkte perfect, maar ongeveer twee maanden geleden is deze card tijdens een beurt vervangen voor een 4GB sd card, dit was in opdracht van de Mazda importeur gebeurt omdat er veel problemen met de 8GB card zouden zijn, zoals vastlopen van het systeem, ik was ook nog alle favorieten kwijt maar heb dit grotendeels thuis via de backup op mijn TomTom home kunnen herstellen.
Maar later ontdekte ik dat ik niet alles terug had kunnen zetten op het nieuwe kaartje, wat bleek dat er meer data op mijn oude 8GB card stond dan er op de 4GB card pasten.

Hierop heb ik contact met mijn Mazda dealer op genomen en hem alles uit gelegd en mijn oude 8GB card weer terug gevraagd( deze moest de dealer 3 maanden bewaren ) a het terug plaatsen van mijn oude card werkte alles weer als voorheen.

De totale data bleek 4.11 GB te zijn.

Iemand wan dit probleem gehoord, of zelf zoiets meegemaakt laat het even weten.


Jan
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door Beckermanneke »

Nadat ik de laatste update van TomTom heb gedownload heb ik het volgende probleem met mijn Mazda NR1 nav, als ik de ipod afspeel en ik krijg een verkeersmelding dan wordt de muziek van de iPod gestopt, maar als de verkeersmelding voorbij is dan blijft het stil, de iPod gaat niet verder afspelen, ik moet dan de hele procedure van iPod kiezen en dan de artiest of album weer opnieuw kiezen en het afspelen opnieuw starten. Dit is onder het rijen niet bevorderlijk voor de veiligheid.

Dit probleem doet zich voor na de laatste update waarbij ook het systeem is geupdate :doh:

Hoe kan je dit probleem oplossen, moet je hiervoor contact opnemen met TomTom of de Mazda importeur??


Jan
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door Beckermanneke »

In het navigatiesysteem van Mazda de NB1 zit een fout waardoor de flitsservice niet goed functioneert, hij geeft bij redelijk veel punten waar een controle staat geenmelding hiervan, TomTom geeft ook zelf toe dat dit probleem bekend is maar dat dit probleem opgelost moet worden in samenwerking met Mazda, omdat de fout zou zitten in het Mazda navigatie systeem NB1 en niet in de TomTom software.

Volgens mij is dit probleem al langer dan een jaar bekend maar het wordt maar niet opgelost, en Mazda is inmiddels van dit systeem afgestapt en heeft een nieuw eigen systeem in de nieuwe Mazda's

Jan
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door Mazurka »

Een los TT'tje erbij voor de flitsmeldingen? :wink:
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door DigiWalker »

Je kun ook de volgende aanschaffen.Is in de aanbieding bij de Telegraaf.
http://aanbiedingen.telegraaf.nl/39-95- ... 40116.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door Beckermanneke »

Ik heb de voorloper van dit model bij een eerdere aanbieding aangeschaft, en ik mort zeggen dat hij beter werkt dan de veel duurdere NB1 Tomtom in mijn Mazda
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door Beckermanneke »

Inmiddels werkt de TomTom NB1 naar behoren, sinds de laatste update waarbij een bestand stond van rond de 98MB om het navigatie systeem te updaten heeft geholpen, nu geeft hij op de juiste manier de flitsers en trajectcontroles aan.
Het probleem is door Mazda en Tomtom samen opgelost.

Mazda rijders kunnen de sofware van hun NB1 Navigatiesysteem ook bij de dealer laten updaten, allen via een update van Tomtom gaat het sneller :wink:
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door Beckermanneke »

Nu heb ik weer een ander probleem met de Tomtom NB1 in mijn Mazda CX-5, pas was er weer een update maar naar het downloaden hiervan waren al mijn favorieten verdwenen en de ingestelde geluiden bij de flitsservice stonden weer terug naar fabrieksinstellingen.

Ik word helemaal gek van de problemen met dit systeem

En als je Tomtom klantenservice belt krijg je ingewikkelde oplossingen waar een gewoon mens geen raad mee weet, ik vind dat een navigatiesysteem gewoon simpel te bedienen moet zijn, maar dat gaat bij dit systeem niet op en dan nog niet te spreken wat de opties allemaal kosten zoals Live en de Flitsservice daar ben je bijna € 100,= per jaar aan kwijt
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
henkp
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2017 12:25

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door henkp »

Dat klopt. TomTom heeft met de nieuwe software de opstart veranderd. Mazda heeft, bij iedereen die geklaagd heeft, een USB-fix geplaatst. Afspelen via Usb begon elke keer bij nr 1 -> enz ook random play volgde elke keer dezelfde volgorde. De fix zorgt er voor dat de tracklist onthouden wordt d.m.v. het onder stroom houden van het geheugen. TomTom doet nu een soort cold-restart elke keer als de sdkaart uit/in de NB1 gedaan wordt. Gevolg de favorieten/flitsgeluiden kwijt, en het duurt langer voordat er contact met live-services gemaakt kan worden. Ik ben maanden met TT bezig geweest en heb ze in het oor gefluisterd dat favorieten,NP's en alle settings die je op de NB1 zelf doet niet op de sdkaart komen te staan, en dus bij een cold-restart verloren gaan omdat het geheugen gecleared wordt. De "helpdesk" van TT heb je niets aan, alleen maar "oplossingen" aandragen die al op de site staan, maar vooral niet ingaan op de kern van het probleem. En elke keer je call's afsluiten zonder oplossingen. De 1e lijns helpdesk kent de systemen duidelijk niet maar werkt met een standaard a4-tje. Het heeft 3 jaar geduurd voordat ze met de nieuwe software kwamen, dus het zal ook wel weer 3 jaar duren voordat er een fix komt. Als ze die gaan doen ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
henkp
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2017 12:25

Re: TomTom NR1 Inbouw MAZDA

Bericht door henkp »

Beckermanneke schreef:Nu heb ik weer een ander probleem met de Tomtom NB1 in mijn Mazda CX-5, pas was er weer een update maar naar het downloaden hiervan waren al mijn favorieten verdwenen en de ingestelde geluiden bij de flitsservice stonden weer terug naar fabrieksinstellingen.

Ik word helemaal gek van de problemen met dit systeem

En als je Tomtom klantenservice belt krijg je ingewikkelde oplossingen waar een gewoon mens geen raad mee weet, ik vind dat een navigatiesysteem gewoon simpel te bedienen moet zijn, maar dat gaat bij dit systeem niet op en dan nog niet te spreken wat de opties allemaal kosten zoals Live en de Flitsservice daar ben je bijna € 100,= per jaar aan kwijt
Probeer de oude workaround eens. Trek BEIDE radio zekeringen er voor 5min uit. Dan ben je wel de settings van de radio (voorkeuze en geluid) kwijt maar dat is beter dan elke keer je favorieten enz. weer instellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1190
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1593
  • TomTom VIA 130 - € 149.95
    door wmp » 16 feb 2015 13:59 » in Gespot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1078
  • TomTom
    door klimmer » 16 jan 2017 12:07 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • TomTom 30 XL
    door B.Bustraan » 05 mei 2019 11:32 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 317

Terug naar “TomTom”