Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?

Verwijderde gebruiker 126217

Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?

Bericht door Verwijderde gebruiker 126217 »

Ik heb een TomTom Go Live met HD Traffic. Dat werkt prima, maar het apparaat begint kuren te vertonen. De nieuwe TomTom software vind ik niet prettig in het gebruik, dus ik ben naar een Garmin aan het kijken. Ik heb al gemerkt dat alleen TMC traffic te weinig is. In een proefopstelling stond ik met een Garmin + mijn TomTom in een file bij Utrecht. TT geeft keurig aan dat er file is, terwijl Garmin vrolijk roept dat er niks aan de hand is. TMC is dus niet voldoende. Ik ben niet zo gecharmeerd van een SmartLink app op mijn telefoon. Ik wil nl de telefoon koppelen aan mijn ingebouwde carkit en niet aan mijn navigatiesysteem.

Kan iemand mij vertellen of die DAB+ functie net zo frequent update en nauwkeurig werkt als TT HD traffic?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?

Bericht door DigiWalker »

hepabolu schreef:Kan iemand mij vertellen of die DAB+ functie net zo frequent update en nauwkeurig werkt als TT HD traffic?
Ik denk dat daar nog weinig over te zeggen is momenteel,want het is net uit in Nederland.
http://www.gps-info.nl/2014/garmin-dab- ... nederland/

Om je eerlijk antwoord te geven op je vergelijking?Wat je als vergelijk noemd,is dat het namelijk helemaal niet.
Je vergelijkt een TomTom Live met een TMC Garmin.
Dat is appels met peren vergelijken.
TomTom Live gaat via een totaal andere weg,dan TMC.
TMC wordt verzorgd via de ether,FM band.Je radio ontvangt ook TMC, maar kan er niets mee.
TMC betekend Traffic Message Channel,oftewel Verkeers Berichten Kanaal.
Dat alles gaat via de FM band.

TomTom Live gaat via GSM,en wordt op basis van alle abonnees die een Vodafone abo hebben,bepaald + overig verkeers info.Wat het Vodafone abo betreft, gaat het zo.
Jij staat ergens stil op een snelweg,vele anderen staan er ook.Al deze stilstaande "mobieltjes" ,maken samen een rijtje op de weg.Dat heet dan "file".Op die manier werkt het systeem,of jer nu wel of geen TomTom Live aan boord hebt.
In je TomTom Live zit een SIMcard van Vodafone,dus daarmee kunnen ze het zowiezo zien.Ze weten ook wie er staat,want je hebt je toestel geregistreerd.Dus met naam en toenaam weet Vodafone wie er in het rijtje op de snelweg stil staat.Privacy?Nee dat is bij dit ver te zoeken.

Wil jij dus TomTom Live met Garmin vergelijken,dan zul je dus TT Live moeten nemen,en een test toestel met DAB van Garmin.Met TMC loop je totaal mank.Toestellen van Garmin met DAB zijn de Nuvi's 2598/2798/3598/.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 126217

Re: Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?

Bericht door Verwijderde gebruiker 126217 »

DigiWalkter, dank je voor je antwoord. Het is me duidelijk. Overstappen op een Garmin met DAB+ functie met als doel om dezelfde verkeersinformatie te krijgen heeft dus pas zin als er voldoende gebruikers van dit soort systemen zijn, net zo goed als TomTom Live minder bruikbaar wordt als het gebruik van TT Live minder wordt. Of zie ik dat verkeerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?

Bericht door DigiWalker »

Ik denk niet,dat je het systeem van garmin vergelijken kunt met dat van TomTom.
Het heeft m.i. ook geen invloed op elkaar.
Jij suggereert dat als er van TomTom minder ,en van Garmin meer gebruik van gemaakt,dat je dan met Garmin DAB beter af zou zijn.
Als er minder met TomTom Live gewerkt zou worden,heeft dat m.i alleen maar nadelige gevolgen,niet alleen voor TomTom,maar ook voor de infobron waaruit ook Garmin zijn info haald.
In mijn optiek zie je het dus verkeerd.
Systeem TomTom LIVE is op basis van een GSM SIMcard,die traceerbaar is,en zodoende info leverd of de "SIMcard"(lees auto) stilstaat,of met een snelhied van 80 rijd.
DAB van Garmin is NIET traceerbaar,en zal nooit de info leveren die een GSM SIMcard wel kan leveren.
Dus als iedereen ineens zou stoppen met TomTomLIVE,en zou overstappen,droogt de bron waaruit die informatie over traffic komt,ineens op,en je hebt geen info meer of een auto stil staat of rijd.
Er zijn wel andere bronnen,zoals mobile telefoons etc,dus in wezen nog genoeg.
Maar een TomTom met LIVE,is enerzijds een toestel wat je van info voorziet over verkeersinfo,en anderzijds de infoverstrekker van die file.Je kan er bij wijze van spreken wel zelf in staan.
Die info verstrekt een DAB toestel aan jou wel,maar is geen verzorger van die info.
DAB wordt alleen een concurrent als het gaat om betalen voor een LIVE abo of niet.
Als er andere oplossingen zijn,en die zijn goed en goedkoper,bv DAB,dan stapt men over op DAB,tenzij TomTom voor altijd gratis wordt.Het is om klanten te werven,en de concurrent te beconcureren.
Er komt vanzelf een moment dat TomTom stopt met bv hun Go X000 systeem,waar een SIMcard in zit.
Wil namelijk de klant altijd Traffic info hebben,dan zal TomTom of de gebruiker voor die SIM abo moeten betalen.ALs TomTom dat niet meer doet,en de gebruiker wenst info,zal deze in zijn buidel moeten tasten.Het systeem van Go X00 is nou éénmaal goedkoper voor TomTom dan de Go X000 serie,omdat deze met een smartphone gekoppeld moet worden.Data kost geld,en men heeft toch een abo,dus TomTom zal altijd laten geloven dat deze data zeer weinig is.
Niemand trekt dat na,dus zolang als de meute daarin gelooft,hangt men zich op aan TomTom.Zo simpel ligt dat.
En omdat er van TMC Pro hier in NL nooit iets geworden is,kan men dat niet gebruiken.
Nu is daar dan gelukkig DAB.Ik heb daar (nog) geen ervaring mee,omdat ik nog gebruik maak van een Navigon 92 Premium LIVE,die me nog goed bevalt.Ik heb nog tot in 2016 een abo op LIVE en kaarten,en zolang schaf ik mij ook geen ander toestel aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 126217

Re: Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?

Bericht door Verwijderde gebruiker 126217 »

Ok, ik snap het. Ik heb nog een TomTom Go 750, dus ik betaal al jaarlijks. Ik wil niet over naar de GO X000 serie omdat ik de nieuwe interface van deze TomTom's niks vind. De Navigon interface bevalt me wel, maar ik vind alleen TMC info dus niet goed genoeg. Ik begrijp dat je een abonnement op LIVE hebt. M.a.w. dat je je telefoon koppelt aan de Navigon. Hoe werkt dat dan? Heb je dan ook meer info dan van TMC? Ik begreep van een verkoper hier in de winkel dat je dan alleen extra POI's e.d. kreeg en daar zit ik niet op te wachten. Ik koppel nu mijn telefoon aan de geïntegreerde carkit in mijn auto, en dat wil ik graag zou houden. Ik geloof dat het niet eens mogelijk is om mijn telefoon dan ook nog aan een navigatie apparaat te koppelen. Heb je daar ervaring mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?

Bericht door DigiWalker »

Ik zal je niet aanraden om nu nog een Navigon te kopen.Het is dus geheel aan jou,om daarvoor te kiezen.
Navigon is in principe verleden tijd,er worden geen nieuwe meer gemaakt sinds 2012.
De Navigon 92 Premium LIVE,kun je enigszins vergelijken met de TomTom Go 5000.
Ingebouwd SIMcard,connecten tussen smartphone en device wil niet.Ook niet nodig.
Misschien kun je op Amazon nog wel een nieuwe tegenkomen,maar let op,de accu is dan ook 2 jaar oud,kaarten zijn er nog steeds,en zit wel een 2 jarige kaartabo bij,alsmede een 2 jarige LIVE abo.Google search werkt echter niet meer.
Ik heb er dan als extra TMC Pro bij gekocht,zodat ik overal in Europa van goed verkeersinfo ben voorzien.
Hoelang Garmin,(want daar is Navigon nu van) nog door gaat met het uitgeven van kaartabo's,weet ik niet,maar Garmin kennende,komen ze de verkochte verplichtingen na.
Zeg maar tegen die verkoper bij jou in de winkel,dat hij net zoveel verstand heeft van Navigon,als dat een koe van aardappelen schillen heeft,want wat hij jou verteld heeft is een kulverhaal.Die vent lult gewoon uit zijn nek.
Wat je bedoeld met het koppelen van je telefoon aan de geïntegreerde carkit in mijn auto,snap ik even niet.
Ik vermoed dat je bedoeld,dat je de TomTom kunt gebruiken als handsfree set.
Tegelijk koppelen met een handsfree set in de auto,en de TomTom gaat niet.
Daarin verschilt de Navigon 92 niet van TomTom 750.
Wat je eigenlijk bedoeld met "interface",begrijp ik even niet.
Is het de User Interface,of Grafische Interface.Dus de invoer of het plaatje zoals de huidige serie eruit ziet.
Kijk weet je waar een hoop TomTommers tegenaan lopen?
En dit wordt ook nog een stevig gepredikt op JouwTomTom punt en el,is het feit dat de Go750 via explorer in windows is benaderbaar,zeg maar navcore 9,en daarna vanaf navcore 10 niet meer.Dit wordt nog meer aangewakkerd door iemand,die er haarlemmerolie op het vuur gooit.
Dat de laatste versie niet meer te "cracken" valt,daar zijn ze aardig rouwig om.
Ik denk dat TomTom gelijk heeft,men(de consument) was aardig bezig om de boel voor TomTom te verzieken,en deze reactie is logisch.Ook Garmin heeft de boel aardig dichtgespijkerd.Ze moeten wel,willen ze nog iets verkopen.
En voor jou,ja of je blijft elk jaar betalen voor Traffic info en kaarten,of je gaat over tot de aanschaf van een huidig model,met inmbegrip van gratis kaarten en traffic live,en je neemt de GUI van de Go 6000 voor lief.
De keuze is aan de consument.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 397
  • Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
    door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • Navigatie bmw x5 geeft verkeerde straat aan
    door Xander » 09 jun 2014 16:10 » in BMW
    Reacties: 1
    Weergaves: 1036
  • Pioneer Avic X3 geeft foutmelding
    door Macy » 09 mei 2015 09:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 441
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1915
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 889

Terug naar “Garmin”