TomTom One xl met trucknavigatie.

richard75
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2013 09:09

TomTom One xl met trucknavigatie.

Bericht door richard75 »

Hallo, forumleden,

Ik heb nu een TomTom one XL waar een goede vriend van me trucksoftware heeft opgezet. (versie 9.700.1133776.1, Europe_Truck' v901.4683)
Helaas is deze goede man 2 maanden geleden overleden, vandaar dat ik hier even kom vragen naar een oplossing.

De TomTom werkt fantastisch maar nu laad mijn navigatiesysteem niet meer op omdat de aansluiting een slecht contact maakt met de oplader.
Ik wil nu een nieuwe TomTom aanschaffen en dan het SD kaartje van 2Gig daar in zetten.( waar de kaart en software op staat)
Nu is mijn vraag, kan ik dit zomaar doen en werkt het dan, of moet er in het navagatiesysteem ook nog wat aangepast worden?

Ik hoop dat iemand me kan helpen omdat ik mijn navigatie dagelijks nodig heb ivm met mijn werk.

Richard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: TomTom One xl met trucknavigatie.

Bericht door DigiWalker »

Even je SD card in een "nieuwere" model doen,zal niet werken.

Allereerst zou ik het contact probleem aanpakken.
Ligt het aan het contact van het device?
Al een andere kabel geprobeerd?
Wat doet het device,als je deze d.m.v een USB kabel aan de PC verbind?Laad het dan wel?
Zo ja,dan is laadkabel defect,en niet het device zelf.
Zitten er geen verbogen contacten in de aansluiting? pak een loupe en een niet te dikke dikke naald,en probeer die recht te zetten.
Is het device werkelijk defect,en is reparatie te duur,koop dan een goede gebruikte op MP,en zet de navcore van dit toestel over op de andere.
Op je TomTom One XL staat nu een navcore,die de truckversie "trekt",en een nieuwe heeft een totaal andere versie.Dus 1 op 1 gaat dat niet werken.Hoe dat wel moet,daarvoor zul je de antwoorden moeten zoeken op de newsgroeps.Dat is hier volgens de regels niet toegestaan.Truckversies op niet truckdevices laten functioneren,zijn illegale handelingen.Vragen daarover worden als illegaal beschouwd.Je bent accoord gegaan met de forumregels door een vinkje te plaatsen.De regels van het forum heb je dus gelezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
richard75
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2013 09:09

Re: TomTom One xl met trucknavigatie.

Bericht door richard75 »

Hallo DigiWalker,

Als ik mijn TomTom aansluit met dezelfde kabel op mijn laptop dan laad hij gewoon op.
Doe ik dit in de auto dan laad hij de ene keer wel op en de andere keer niet.
Dit probleem heb ik ook als ik de originele oplader van TomTom gebruik.
Vandaar dat ik denk dat het niet in de kabels kan zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: TomTom One xl met trucknavigatie.

Bericht door DigiWalker »

Ivm vakantie een late reactie.

Je schrijft dat opladen via de laptop geen probleem is.
In de auto wel.
Nu weet ik uit ervaring,dat er in een laptop GEEN mogelijkheid zit,om een stekker te gebruiken,die ook in een stopcontact van een auto past.Dus heb jij in de auto een USB aansluiting,wat dus mogelijk is.
Heb ik ook,zelfs in een truck.Vele autoradio's hebben zelfs een USB aansluiting.
Je hebt het probleem ook met de originele oplader van TomTom.Is dat ook een oplader voor gebruik in de auto?
Zo ja,dan zit het probleem in je auto of USB aansluiting in je auto,en inderdaad niet in je kabel.
M<ocht je een autoradio hebben,waarin ook een USB stick kan,dan kun je het uitproberen,of dat wel werkt.Per slot van rekening moet daar ook een USB stick in gebruikt kunnen worden,waarop MP3-tjes staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • TomTom
    door klimmer » 16 jan 2017 12:07 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • TomTom VIA 130 - € 149.95
    door wmp » 16 feb 2015 13:59 » in Gespot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1078
  • TomTom 30 XL
    door B.Bustraan » 05 mei 2019 11:27 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 302
  • TomTom Via 135
    door krijn » 31 aug 2014 13:19 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 1041
  • TomTom 30 XL
    door B.Bustraan » 05 mei 2019 11:26 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 298
  • tomtom go 720
    door neelus » 10 mar 2018 12:55 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 953

Terug naar “TomTom”