Achteruitrij signaal

Geef hier tips en tricks door, merk onafhankelijk
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Achteruitrij signaal

Bericht door R.S.Postma »

Ik heb een mail gestuurd naar Dhr. T.Boot, de auteur van het artikel GPS, over de zin cq onzin over het achteruitrij signaal.
Het antwoord van hem wil ik toch niet op het forum onthouden.

Hoi Ruud,



Hier een kort antwoord (druk druk druk).

Voor GPS ontvangst is er alleen een goed satellietsignaal nodig.

Sommige autonavigatie systemen kunnen ook functioneren zonder GPS ontvangst. Er wordt dan gebruik gemaakt van andere bronnen. Snelheid van auto en de richting worden gebruikt, soms ook vertragingssensors. Zo blijft het systeem werken in tunnels, parkeergarages en dergelijke.

De auto geeft een puls bij een bepaalde afgelegde afstand. Welke afstand dit is hangt af van merk/type auto. Doordat bij GPS normaal gesproken de snelheid / afstand bekend is, kunnen de andere bronnen voor navigatie automatisch gekalibreerd worden. Voor een juiste werking is het van belang te weten of de auto vooruit of achteruit rijdt. Er zijn dan drie variabelen: stuurstand, afstandpuls en vooruit / achteruit.



Je mag dit antwoord op de website posten.



Groet,

Teco Boot


Mijn excuus aan diegene, waaraan ik twijfelde ( in hun topic's) over dit onderwerp.

Gr.R.S. Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ach iemand is nooit te oud om te leren, en van fouten kun je alleen maar leren.
Het door jou neergezette antwoord bevestigd wederom het belang van een aangesloten achteruitsignaal.


Keep up the good working..... :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is verheugend te constateren dat ook eerder gepubliceerde aanwijzingen niet langer in twijfel worden getrokken en nog meer dat het gemeld wordt.
Wat ik me wel afvraag is waarom de email van een Network Architect de doorslag heeft gegeven zonder te weten wat de theoretische en praktische achtergrond is of was van hen die eerder aandacht aan deze kwestie hebben besteed, noch van de aard en omvang van de publicaties over de betreffende onderwerpen (al of niet gezaghebbend) die zij op hun naam hebben staan zonder hieraan (althans niet op dit forum) publiciteit te hebben gegeven. Van in ieder geval twee contribuanten is bekend dat elektronica en/of satelliet navigatie al ruim 40 jaar tot beider curriculum behoren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gerritje schreef:Het is verheugend te constateren dat ook eerder gepubliceerde aanwijzingen niet langer in twijfel worden getrokken en nog meer dat het gemeld wordt.
Wat ik me wel afvraag is waarom de email van een Network Architect de doorslag heeft gegeven zonder te weten wat de theoretische en praktische achtergrond is of was van hen die eerder aandacht aan deze kwestie hebben besteed, noch van de aard en omvang van de publicaties over de betreffende onderwerpen (al of niet gezaghebbend) die zij op hun naam hebben staan zonder hieraan (althans niet op dit forum) publiciteit te hebben gegeven. Van in ieder geval twee
contribuanten
is bekend dat elektronica en/of satelliet navigatie al ruim 40 jaar tot beider curriculum behoren.
1. Dat ik nog steeds twijfel had ook na aanleiding van de test die ik in de vakantie heb gedaan.
2. Dat ik onder de indruk was van het artikel en de deskundigheid van Dhr.T.Boot.
3. Dat ik nu overstag ben gegaan en de eerste gang is naar mij dealer.
4. Wat gebruik je toch weer moeilijke woorden
contribuanten
zelfs v.Dale kent dit woord niet :lol:
of komt het van het werkwoord contribueren?
Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welk woordenboek van van Dale gebruik je daarvoor?
Hier http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... ontribuant staat het gewoon in :idea:

Overigens, als je die test nog eens uitgevoerd had ZONDER GPS signaal zoals ik eerder schreef was je er zelf al achter gekomen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Welk woordenboek van van Dale gebruik je daarvoor?
Hier http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... ontribuant staat het gewoon in :idea:

Overigens, als je die test nog eens uitgevoerd had ZONDER GPS signaal zoals ik eerder schreef was je er zelf al achter gekomen :wink:

Groet,
JW
JW je hebt gelijk, maar dan snap ik dat helemaal niet in die contekst (iemand die contributie betaald??) wel snap ik het als het woord contribueren (bijdrage) wordt bedoeld.
Een test uitvoeren zonder GPS is niet eenvoudig (om in een tunnel achteruit te rijden :D )
Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

R.S.Postma schreef: Een test uitvoeren zonder GPS is niet eenvoudig (om in een tunnel achteruit te rijden :D )
Gr.R.S.
Ach sommige mensen staan voor niets. Ik zie het regelmatig in een film gebeuren, al twijfel ik nu toch wel of dat is om de navigatie uit te testen.. :lol:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 786
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 472

Terug naar “Tips & Tricks”