Inbouw VDO 5400 in Renault Laguna ll

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
melicop
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008 04:52

Inbouw VDO 5400 in Renault Laguna ll

Bericht door melicop »

Nou het is zover ik heb na enig zoeken een vdo set gekocht op marktplaats compleet met TMC en supercode cd's.
Het was effe zoeken maar voor 250 euries vond ik deze niet duur zeker omdat hij al de supercodes had en TMC .
Ik ga het zelf proberen in te bouwen in mijn Renault laguna Grand tour uit 2002.
De set is compleet en ik denk dat ik de PC 5400 in het daschbord zet boven de radio daar is nog een slot vrij.
Het vdo scherm boven de luchtroosters e.d.
De GPS antenne is een probleem las ik net zoals de aansluitingen van de connectors.
Ik hoop dat het lukt en dat ik alles kan vinden v.w.b. de kleuren aansluitingen.
Zijn er nog mensen met tips hoor ik ze graag......

Greetz Erwin van Melis

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het was effe zoeken maar voor 250 euries vond ik deze niet duur zeker omdat hij al de supercodes had en TMC .
En dat heb je ook werkend kunnen zien en het betreft allemaal originele CD's?
Ik hoop voor je dat het klopt maar hier zit een heel vies luchtje aan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
melicop
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008 04:52

vies luchtje

Bericht door melicop »

Gerritje schreef:
Het was effe zoeken maar voor 250 euries vond ik deze niet duur zeker omdat hij al de supercodes had en TMC .
En dat heb je ook werkend kunnen zien en het betreft allemaal originele CD's?
Ik hoop voor je dat het klopt maar hier zit een heel vies luchtje aan!
Hoezo vies luchtje?, originele cd's, aankoopbonne erbij en aankoop van de supercode en adres van de vorige eigenaar.
Dus snap niet wat je bedoelt....ik heb het werkend gezien door uitwisseling van de alleen pc, hij had een dvd 5500 gekocht compleet.
Misschien bedoel je dat het goedkoop is?
Dat vond ik ook en daarom ook gekocht, vandaag al werkend gekregen en gedeeltelijk ingebouwd.
Heb alleen de TMC niet werkend blijft rood in het scherm.
Misschien is het de antenne deze ligt nog ver weg beneden de handschoenenvak.
Met dank aan het forum waar ik kon vinden hoe de aansluitingen moest maken in de renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Supercode CD's € 199
PC5400 € 200
TMC Box € 40
MM5000 € 80
AB + Kabels € 30

Dan is mijn idee dat er een luchtje aan zit, van vergaande filantropie :oops: :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
melicop
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008 04:52

Bericht door melicop »

Gerritje schreef:Supercode CD's € 199
PC5400 € 200
TMC Box € 40
MM5000 € 80
AB + Kabels € 30

Dan is mijn idee dat er een luchtje aan zit, van vergaande filantropie :oops: :wink:
Gerrit ik kan je nog wel twee systemen aanbevelen waarvan ik zeker weet dat ze eerlijk zijn als je dat tenminste bedoelt.
Bijvoorbeeld complete set MS 5500 met DVD voor 300 euro met aankoopbonnen, jij hebt het over nieuwprijzen neem ik aan ik over gebruikte spullen die men ook nog in moet bouwen.
VDO is op de terugweg dat weet iedereen, het is voor mij een bewuste keus om hiervoor te kiezen, ik vind het gewoon sjiek zo'n scherm in je auto.
Voor 250 euro heb je een nieuwe navigatie( los) zonder inbouw, geen gedoe.
Het is een kwestie van vraag en aanbod, anders kijk eens op marktplaats en kom tot een reeel oordeel.
Ik ben het met je eens vertrouwen is goed, zekerheid is beter.
Dus zorg dat je aankoopbonnen hebt e.d. dan is er niets aan de hand.

Ik eigenlijk liever dat je me een antwoord geeft op mijn TMC vraag of moet ik daar hier niet voor zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

melicop schreef:VDO is op de terugweg dat weet iedereen
Ah. U maakt vrienden, zie ik.
Onderbouw deze ietwat boude stelling eens met keiharde bewijzen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

TMC rood wil zeggen aangesloten maar geen ontvangst. Antenneprobleem zoals je zelf opperde.

Het complete systeem zoals door jou aangeschaft is absoluut een koopje , daar doet mijn scepsis niets aan af, hoewel jij kennelijk niet helemaal op de hoogte bent van de nieuwprijzen van deze apparatuur.
En jouw conclcusie dat VDODayton op z'n retour is, kon wel eens een hele verkeerde zijn.
Natuurlijk die oude spuillen met CD's en DVD zijn niet meer van deze tijd, maar de SD kaart systemen en straks de speciale vrachtauto edities laten de concurrentie ver achter zich.
Overigens zijn er in Europa geen andere zulke grote fabrikanten van eigen en OEM apparatuur
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
melicop
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008 04:52

Bericht door melicop »

Higgy schreef:
melicop schreef:VDO is op de terugweg dat weet iedereen
Ah. U maakt vrienden, zie ik.
Onderbouw deze ietwat boute stelling eens met keiharde bewijzen?
Gerrit en Higgy
Begrijp me niet verkeerd, VDO is top, kwalitatief zeer goed, veel beter dan mening ander systeem.

Mijn stelling is echter dat er nu een gunstige tijd is om een gebruikt VDO systeem aan te schaffen.
De reden hiervoor had ik al omschreven, men kiest liever voor veel minder geld voor een navi systeem wat voor de meeste mensen beter betaalbaar is en makkelijker bedienbaar( gebruiksvriendelijker) dan een tot viermaal duurder systeem wat je niet even meeneemt naar een volgende of tweede auto.
Dat bedoel ik met "VDO is op de terugweg".
Veel nieuwe auto's hebben standaard al navi aan board en daarom gaan veel 2ehands VDO systemen eruit.
Als men daar nu veel geld( verhoudingsgewijs) voor vraagt wat tot een jaar geleden ook werd gedaan kopen mensen die niet.
Voor velen is het een artikel wat men niet dagelijks gebruikt en willen ze er geen 1200 euro aan uit geven.

Daarom is ( denk ik ) de tijd nu gunstig om een 2e handse VDO te kopen.

Ik heb nu nog een TomTom in huis en durf dit daarom te zeggen, maar ik vertel jullie iets wat je waarschijnlijk al wist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
melicop
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008 04:52

Aansluit schema renault Grand Tour 2002 vdo PC 5400

Bericht door melicop »

Voor degene die geintresseerd is in de schema's om bij een renault Laguna Grand Tour 2002 Dynamique, VDO PC5400 aan te sluiten hoor ik het graag dan neem ik de moeite om de kleuren van de Renault stekker te posten i.c.m, de kleuren van de iso stekker van je VDO.
Het is niet moeilijk gewoon even proberen...

Greetz Erwin :lol: :lol: :lol: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja dat willen wij hier allemaal graag weten ivm het opbouwen van een archiefje met deze wetenswaardigheden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
melicop
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008 04:52

Schema

Bericht door melicop »

Oke, komt tie dan zoals ik het heb aangesloten in mijn Laguna Grand Tour uit 2002, 1.9 DCI.

Hierbij verwijs ik naar een eerder geposte topic van een ISO stekker( standaard ) waarbij de uitgangen genummerd zijn( staat hieronder).

A1 = Pulse= kleur wit met opschrift ( kleine letters in zwart )
A4= Perm.stroom= dikke rode draad
A6=verlichting=kleur blauw
A7=Geschakelde 12v=kleur Beige dikke draad
A8=Massa=Dikke zwarte draad

Achteruitrij signaal vanuit achteren weggehaald, samen met de GPS bij de rechterachterruit gelegd.

Hieronder de eerder geposte topic:

[Tips&Tricks] ISO connectors

--------------------------------------------------------------------------------
ISO-Stekkers

In veel auto’s zitten zogenoemde ISO stekkers, bedoeld om op eenvoudige wijze een Caraudio/Navigatie te kunnen aansluiten.
Ook de meeste fabrikanten van deze systemen rusten hun apparatuur uit met ISO aansluitingen.

De standaard hiervoor gebruikt is ISO 10487-1. Deze standaard (norm) beschrijft in de eerste plaats de afmetingen en voorts de nummering en stekkerbezetting van de stekkerpennen van de A en de B-stekker. Helaas zijn er een aantal fabrikanten die de standaard niet geheel doorvoeren. Hierdoor zijn er (vele) uitzonderingen op de stekkerbezettingen, met name bij de ISO A-stekker (zie onder).

De C-stekker is volgens de ISO norm één geheel en heeft dan 10 pinnen. In de auto-werkelijkheid hebben de fabrikanten hiervoor een andere uitvoering gekozen, met drie stekkertjes en in totaal 20 pinnen. Dit worden “Mini-ISO-stekkers” genoemd.

Daarnaast worden er auto’s geleverd die NIET voorzien zijn van ISO aansluitingen doch andere stekkers hebben. Daarvoor zijn van bijna elk automerk/type verloopstekkers/kabels naar de ISO aansluitingen op de Caraudio verkrijgbaar.

Let op: Controleer vóór het aansluiten van Caraudio/Navigatie altijd eerst de functie van de aansluitingen in de (ISO) stekker(s) van de auto en vergelijk deze met het bij het toestel geleverde aansluitschema’s.

Wees verstandig en knip de originele bekabeling in de auto niet af!
Gebruik zonodig verloopstekkers/kabels die in de meeste gevallen bij de dealer of in de caraudio winkel te verkrijgen zijn.

Onderstaande stekker bezettingen zijn gezien tegen de bedradingszijde van de stekkers


A-BLOK

Hierop staan de spanningen en (stuur)signalen.




Pinbezetting van de (ISO) A-stekker in de auto. Alternatieve uitvoeringen worden genoemd.

A1 = (ISO) pulse voor GALA/SDVC. Soms zit hier de telefoon mute.
A2 = (ISO) massa voor A1. Wordt ook gebruikt voor de massa van afstandsbediening. Bij 1-DIN Navi’s zit hier veelal het achteruit signaal (achteruitrijlichten plus). Soms zit hier de telefoon mute.
A3 = (ISO) optioneel. Wordt gebruikt voor de afstandsbediening bij radio’s. Vaak zit hier de telefoon mute, bij anderen het achteruit signaal (achteruitrijlichten plus).
A4 = (ISO) geschakelde 12 V in, max. 300 mA. Zie opmerking hieronder over verwisseling.
A5 = (ISO) door de radio geschakelde 12V uitgang, sturing van een antenne, max. 300 mA.
A6 = (ISO) verlichting radio/aan-uit toets .
A7 = (ISO) permanente 12V in, powervoeding. Zie opmerking hieronder over verwisseling .
A8 = (ISO) massa.


Let op: Op deze pinning van het A-Blok komen veel uitzonderingen voor.
Met name zijn dan A4 en A7 verwisseld. Dit komt niet alleen voor bij de in de auto aanwezige ISO stekker, maar ook bij de Caraudio/1-DIN Navi’s.
Veelal moeten bij Opel/Vauxhall en VAG modellen de posities A4 en A7 verwisseld worden om een juiste aansluiting op de Caraudio/Navigatie te verkrijgen. Ook bij franse merken komt dit voor.

On/off logic
Er zijn autoradio’s die on/off logic (kunnen) gebruiken (bv. Philips/VDO), daartoe moeten dan A4 en A7 worden gewisseld.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft bij mij werkt het prima.( alleen TMC nog niet maar dat komt ook wel goed )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1175
  • problemen pc 5400 gps antenne vervangen voor een universele
    door berend850 » 15 okt 2014 13:12 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 495
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 940
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4630
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 734

Terug naar “Renault”