Carminat Reanult Grand Scenic

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Carminat Reanult Grand Scenic

Bericht door Viper9 »

Sinds afgelopen week ben ik in ht bezit van een Renault Grand Scenic uit 2004. In deze wagen zit een Carminat (pijltjes)systeem. Nu zag ik op het doosje van de cd staan "2003" , hieruit maak ik op dat het al een oudere versie betreft. Nu wil ik graag dit systeem gaan updaten maar er is zoveel van in de omloop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie kan me adviseren welke versie ik moet aanschaffen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom in de wondere wereld van de navigatie!
In onderstaand onderwerp werd ook jouw systeem besproken:
viewtopic.php?p=56824#56824
Je hebt nodig de laatste versie die er voor dit systeem is uitgebracht de B27. Dit is een set van 5 CD's voor heel Europa en zal je bij de dealer rond de € 150 gaan kosten. Hoewel de uitgiftedatum van deze CD's januari 2007 is zijn de gegevens van eind 2005! Niet erg actueel maar gezien de herkomst van Becker niet ongebruikelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Gerritje schreef:Welkom in de wondere wereld van de navigatie!
In onderstaand onderwerp werd ook jouw systeem besproken:
viewtopic.php?p=56824#56824
Je hebt nodig de laatste versie die er voor dit systeem is uitgebracht de B27. Dit is een set van 5 CD's voor heel Europa en zal je bij de dealer rond de € 150 gaan kosten. Hoewel de uitgiftedatum van deze CD's januari 2007 is zijn de gegevens van eind 2005! Niet erg actueel maar gezien de herkomst van Becker niet ongebruikelijk
Bedankt voor de info Gerritje maar komt er een recentere update?? Ik bedoel gegevens van 2005 zij nou niet echt up to date te noemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Natuurlijk komt er weer een update maar dat duurt minimaal nog 6 maanden.
Volgens de gegevens van de software zelf zouden de data van januari 2007 zijn maar dat is al diverse malen weersproken door de werkelijkheid waarbij de gegevens identiek bleken aan die van de Traffic Pro versie 9.0
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Dus beter is om nog even te wachten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
alfa33
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2006 20:01

Updates carminat

Bericht door alfa33 »

Wachten of kopen, dat is met dit soort zaken altijd moeilijk
De software loopt altijd achter ook bij TomTom e.d. je moet altijd rekenen op ± 6 maanden of langer tussen opnemen van een nieuwe buiten situatie tot de kant en klare cd/dvd.
Zelf had ik eerst ook de cd's 2003 in mijn scenic van 2005, ik heb vorig jaar de B2005 versie gekocht, die liep in mijn directe omgeving aardig achter. Nu heb de B2007 (data van jan 2007, dus ergens in begin 2006 ingevoerd)
deze 5 cd versie is voor mijn omgeving goed up to date.
Maar goed morgen leggen ze weer een rotonde o.i.d. aan en de data is al weer oud, je kan dan wel wachten, op 2008 versie , maar die is dan ook al weer achterhaald.

ja wat is wijsheid??


grtn rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu heb de B2007 (data van jan 2007, dus ergens in begin 2006 ingevoerd)
deze 5 cd versie is voor mijn omgeving goed up to date.
Dat is nu juist zo vervelend; wat voor jou de indruk geeft "goed up to date" te zijn, is voor een ander "hopeloos achterhaald". Ik ken van collega's voorbeelden van situaties in wijken die al sinds 2004 of langer bestaan, maar op de B27 niet goed, of helemaal niet voorkomen.

Maar welke editie je ook koopt, hij zal altijd per definitie hopeloos achterlopen bij de actuele situatie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Ok bedankt Gerritje en Alfa33, en hele fijne dagen toegewenst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Gerritje schreef:
Nu heb de B2007 (data van jan 2007, dus ergens in begin 2006 ingevoerd)
deze 5 cd versie is voor mijn omgeving goed up to date.
Dat is nu juist zo vervelend; wat voor jou de indruk geeft "goed up to date" te zijn, is voor een ander "hopeloos achterhaald". Ik ken van collega's voorbeelden van situaties in wijken die al sinds 2004 of langer bestaan, maar op de B27 niet goed, of helemaal niet voorkomen.

Maar welke editie je ook koopt, hij zal altijd per definitie hopeloos achterlopen bij de actuele situatie
Gerrrtje, heb zojuist contact gehad met Renault en men vertelde me dat een update v27 kosf 276.50 incl btw!!!!
Dit betrof V27, jij praat over B27 en deze zou stukken goedkoper zijn. Ik begrijp er niks meer van wat moet ik nu hebben???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jij hebt een pijltjessysteem van Becker en daarin past uitsluitend de B27, een versie van 5 CD's. Ik schreef dit eerder.
De V27 is voor de kleurensystemen van VDO Siemens 8 CD's voor Système Guidage Informée II
of de versie V27, een DVD voor het DVD systeem van Aisin.

Jouw zegsman bij Renault is geen knip voor de neus waard!
Ik heb al eerder de hoes van deze 5cd versie gepost, maar nogmaals
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Gerritje schreef:Jij hebt een pijltjessysteem van Becker en daarin past uitsluitend de B27, een versie van 5 CD's. Ik schreef dit eerder.
De V27 is voor de kleurensystemen van VDO Siemens 8 CD's voor Système Guidage Informée II
of de versie V27, een DVD voor het DVD systeem van Aisin.

Jouw zegsman bij Renault is geen knip voor de neus waard!
Ik heb al eerder de hoes van deze 5cd versie gepost, maar nogmaals
Gerritje ik ben misschien wel lastig maar En waar kan ik deze versie evt bestellen of kopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alle van Becker afkomstige systemen hadden voorheen slechts 2 CD's. Door de uitbreiding van de dekking en de toegenomen extra informatie is men overgegaan op 4 CD's en nu zelfs naar 5 CD's
Het kan ook zijn dat jij slechts 2 CD's van de vorige sets B26, B25 of nog eerder hebt gekregen of gekocht, Voorzover mij bekend is ook niet altijd een volledige set meegeleverd.
Overigens is het niet mijn set CD's. Je hoeft geen eigenaar te zijn om informatie over een product te verschaffen :wink:

Aan de hand van het label dat ik je heb gegeven moet zelfs de meest onbereidwillige en domme Renault-medewerker dit artikel kunnen bestellen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Gerritje schreef:Alle van Becker afkomstige systemen haden voorheen slechts 2 CD's. Door de uitbreiding van de dekking en de toegenomen extra informatie is men overgegaan op 4 CD's en nu zelfs naar 5 CD's
Het kan ook zijn dat jij slechts 2 CD's van de vorige setes B26 en B25 hebt gekregen of gekocht,
Overigens is het niet mijn set CD's. Je hoeft geen eigenaar te zijn om informatie over een product te verschaffen :wink:

Aan de hand van het label dat ik je heb gegeven moet zelfs de meest onbereidwillige en domme Renault-medewerker dit artikel kunnen bestellen
Hartstikke bedankt hopelijk gaan ze me niet meer bragen dan de 150 euro, je weet maar nooit bij een dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Gerritje schreef:Alle van Becker afkomstige systemen hadden voorheen slechts 2 CD's. Door de uitbreiding van de dekking en de toegenomen extra informatie is men overgegaan op 4 CD's en nu zelfs naar 5 CD's
Het kan ook zijn dat jij slechts 2 CD's van de vorige sets B26, B25 of nog eerder hebt gekregen of gekocht, Voorzover mij bekend is ook niet altijd een volledige set meegeleverd.
Overigens is het niet mijn set CD's. Je hoeft geen eigenaar te zijn om informatie over een product te verschaffen :wink:

Aan de hand van het label dat ik je heb gegeven moet zelfs de meest onbereidwillige en domme Renault-medewerker dit artikel kunnen bestellen
Hoi Gerritje de dealer kan ze inderdaad bestellen voor, antwoord op mij mail naar de dealer;

"klopt de laatste update kan ik bestellen onder ond no 7701068884 prijs 232.27 ex btw
met vriendelijke groet erwin tel 0492-504013"

Vind dat erg duur, denk dat ik het maar bij de oude versie hou.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Op internet de kaarten gevonden van 2007 voor het pijltjes systeem welke aanzienlijk goedkoper waren en hij werkt ook nog. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

En jij hebt een waarschuwing te pakken bij deze. Lees de forumregels nog eens door.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Higgy schreef:En jij hebt een waarschuwing te pakken bij deze. Lees de forumregels nog eens door.
Nou excuus bij deze hoor, was in mijn enthousiasme dat ik dit schreef, maar je mag hem verwijderen hoor die post, je zult mij hier niet meer horen, wat is er overigens niet juist aan deze tekst. En waar mag ik deze regels vinden want ik zoek me het klapzuur hier maar zie niks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je schreef:
Op internet de kaarten gevonden van 2007 voor het pijltjes systeem welke aanzienlijk goedkoper waren en hij werkt ook nog.
Dat duidt op illegale SW, en daar wil dit forum helemaal niks mee te maken hebben, zie rules.php Art I en II
Bij je aanmelding heb je je met dat Reglement accoord verklaard.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

snap overigens niet waar dit op gebaseerd is, heb via internet de versie kunnen kopen van iemand welke de verkeerde had gekocht. Dat ik deze dus goedkoper kon krijgen wil per definitie niet zeggen dat ze illegaal zijn, sterker nog het betreft een LEGALE versie, dus ORIGINELE maar als een modje vind mij een waarschuwing te moeten geven vraag ik me af waarvoor. Ik denk zelfs dat een excuus van zijn kant op zijn plaats is in deze. Aan de post die ik geplaatst had was niets illegaals aan dat interpreteert men zelf, misschien dat je dan eerst eens bij een poster te rade kunt gaan aan de echtheid van zijn post.

Helaas maar ik ben teleurgesteld in dit forum, ik had gehoopt dat het anders zou zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Volgens mij heerst hier op het forum een anti-renault rijder gedrag. Renault dealer medewerkers worden regelmatig als onbenullig beschreven, renault rijders lijken vaker dan anderen onbehoorlijk behandeld te worden.... (kijk maar terug en zie hoe er op mensen als Riekus en mijzelf gereageerd wordt).

Ik schrik nu weer op van de posting van een van de moderatoren - Higgy - die volledig ongefundeerd iemand beticht van illegale praktijken. Vervolgens doet JW daar nog eens een 'plasje' overheen. De reactie van Viper is in mijn ogen volkomen terecht. Ga nu eens uit van de positieve kant. Mensen komen op dit forum omdat ze een vraag of een probleem hebben. Het is dan doodnormaal dat vragen gesteld worden die ergens in de historie al eens opgepakt en beantwoord zijn: ga dus mensen die dat soort vragen stellen niet lopen afzeiken. Het werk van een moderator is normaliter niet het reageren op postings maar juist het moderen van de discussies en gestelde vragen: kortom het bij elkaar zetten van vragen en antwoorden op een overzichtelijke manier op het forum en het initieren van discussies. Het spelen van politie-agent bij zaken die echt niet via het forum besproken kunnen en moeten worden zou gezien moeten worden als een vervelende bijzaak.

Viper vraagt om excuses en met zijn uitleg over hoe hij de kaarten heeft weten aan te schaffen lijken mij die excuses zeker op zijn plaats!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zal de laatste zijn om te stellen dat ik geen fouten maak, dat vooropgesteld :idea:
Toen ik echter las:
Op internet de kaarten gevonden van 2007 voor het pijltjes systeem welke aanzienlijk goedkoper waren en hij werkt ook nog.
heb ik de conclusie getrokken dat deze kaarten kopiën waren en dus niet legaal waren. En wel omdat nieuwe 2007 originelen gewoon niet voor lage prijzen over de toonbank gaan. Waarom zou immers iemand zijn gloednieuwe origineel verkopen, daarmee kan hij dan zijn systeem niet meer gebruiken.
Als ik het mis heb bied ik graag m'n excuses aan, uiteraard. En dus is de vraag aan Viper9: waar komt die gloednieuwe 2007 origineel vandaan, voor die aanzienlijk lagere prijs? Kun je die link hier plaatsen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Ik sluit me bij de bewoordingen van JW aan, en bied indien van toepassing ook m'n excuses aan. Blijf wel benieuwd naar de bron van die legale cd's.

Daarnaast: dit forum anti-Renault-rijders? :shock: Dat is de meest baarlijke nonsens die ik in tijden gelezen heb.

Ik rijd Skoda, hoe denk je dat MIJN leven eruit ziet? :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

Ik ben de versie op marktplaats tegen gekomen en helaas is de link al verwijderd. Het probleem was dat deze jongen een versie had gekocht voor een pijltjes systeem en dit terwijl hij een pictogram, met kaart in het display had. Maar als jullie het weten willen heb ik daar 160 euro voor betaald, iets wat IK niet zou betalen voor een illegale versie.
De opmerking van HIJ WERKT OOK NOG, is dan misschien een verkeerde woordkeuze geweest van mij maar dat had te maken met het feit dat ik ook niet precies wist of het de goede versie zou zijn. Hierover heb ik ook al verschillende topics geplaatst over wat ik nu precies (versie) moest hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Viper9
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2007 07:53

Bericht door Viper9 »

GijsH schreef:Volgens mij heerst hier op het forum een anti-renault rijder gedrag. Renault dealer medewerkers worden regelmatig als onbenullig beschreven, renault rijders lijken vaker dan anderen onbehoorlijk behandeld te worden.... (kijk maar terug en zie hoe er op mensen als Riekus en mijzelf gereageerd wordt).

Ik schrik nu weer op van de posting van een van de moderatoren - Higgy - die volledig ongefundeerd iemand beticht van illegale praktijken. Vervolgens doet JW daar nog eens een 'plasje' overheen. De reactie van Viper is in mijn ogen volkomen terecht. Ga nu eens uit van de positieve kant. Mensen komen op dit forum omdat ze een vraag of een probleem hebben. Het is dan doodnormaal dat vragen gesteld worden die ergens in de historie al eens opgepakt en beantwoord zijn: ga dus mensen die dat soort vragen stellen niet lopen afzeiken. Het werk van een moderator is normaliter niet het reageren op postings maar juist het moderen van de discussies en gestelde vragen: kortom het bij elkaar zetten van vragen en antwoorden op een overzichtelijke manier op het forum en het initieren van discussies. Het spelen van politie-agent bij zaken die echt niet via het forum besproken kunnen en moeten worden zou gezien moeten worden als een vervelende bijzaak.

Viper vraagt om excuses en met zijn uitleg over hoe hij de kaarten heeft weten aan te schaffen lijken mij die excuses zeker op zijn plaats!!
Bedankt voor je nadere uitleg Gijs, volgens mij ben je de enige die het begrijpt. Ik was enorm blij met mijn aankoop zeker toen hij dus ook nog bleek te werken, maw ik de juiste versie had kunnen kopen voor een leuk bedrag. Mijn woordkeuze zal dan misschien een verkeerde indruk hebben gewekt maar waarom vraagt men het dan niet eerst na via bv een pm voordat men conclusies gaat trekken. Nogmaals ik baal hier wel van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Als echte nederlander hoor je eerst je conclusies te trekken ;) ................. en dan later mischien een keer...........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 867
  • Camera aansluiten op carminat (grand espace 2003)
    door Paul kriek » 20 mar 2017 23:01 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 2313
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 545
  • Pulsdraad Grand Punto 1.3 M-Jet diesel
    door puijke » 10 jan 2015 00:20 » in Fiat
    Reacties: 3
    Weergaves: 852
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 648
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2216

Terug naar “Renault”