Carminat Navigation Informee 2

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
Denman
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2008 19:55

Carminat Navigation Informee 2

Bericht door Denman »

Sinds een kleine maand ben ik in het bezit van een Renault Scenic Phase II, bouwjaar 2008.
dez auto is voorzien van een Carminat Navigation Informee 2 - Benelux V27.

- Weet iemand welk merk en type verscholen zit achter dit Carminat systeem? Graag wil ik een wat meer uitgebreidere handleiding zoeken, die meer verteld dan de standaard versie van Renault.
- Is het ook mogelijk om dit systeem aan te vullende met eigen in te geven POI's?

Alvast bedankt voor de reacties.
Denman.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het systeem is een product van Xanavi Zenrin en 100% identiek aan dat wat Nissan levert in de Xtrail, Murano, Pathfinder etc. Daar heet het systeem Birdview X 7.0

Afgezien van enkele fabrieksvoorzieningen kun je op dit systeem helemaal niets aansluiten, ook geen MP3 speler.
Een betere handleiding dan die van Renault is er niet.
POI's kun je vrijwel nooit toevoegen bij deze vaste systemen af-fabriek. Renault/Nissan is hierop geen uitzondering.

Je schrijft dat je de DVD V27 erbij hebt ontvangen. Let op dat deze maand de nieuwste versie V28 uit moet komen en dat je de dealer er op aanspreekt om met een sterk gevoel voor coulance, jou een nieuwe versie te geven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Denman
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2008 19:55

Bericht door Denman »

Ik heb het vermoeden dat het systeem van Siemens VDO is. Dit kan ik namelijk in een aantal bestanden lezen, welke op de CD-rom staan (geen DVD). Daarnaast bied het systeem standaard een Bluetooth-voorziening voor de mobiele telefoon en via de CD een mogelijkheid voor het afspelen van MP3-bestanden (werkt allebei goed, zonder problemen!)

Betreft het dan nog een systeem van Xanavi Zenrin of is Renault wederom overgestapt naar een andere leverancier? Op internet kan ik geen enkel merk vinden, welke lijkt op de layout van mijn Carminat.. (bediening vanaf de radio)!

Bedankt voor je opmerking over versie V28. Ik ga dit aanstippen bij de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja dan heb je inderdaad het Siemens VDO systeem dat wat gebruiksvriendelijker is voor de eigenaar.
Het verwarrende is dat dit evenals het DVD systeem wordt aangeduid als Systeme Guidage Informé II/
Ik was me er even niet van bewust dat men nog steeds de CD systemen (eigenlijk uit de tijd) zou plaatsen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtijj
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:55

Nederland Duitsland

Bericht door wtijj »

Hallo,

Ik ben hier net nieuw dus ik weet niet of ik goed zit.
Ik heb een vraag over de carminat V27 (cdversie).

ik ben afgelopen winter naar Duitsland geweest en toen had ik hier in Nederland alvast de duitsland cd geladen. Nu heb ik de hele weg in nederland met de benelux cd moeten rijden, waardoor ik niet een lekker muziek-cdtje op kon zetten. Als ik de cd van Nederland erin deed kon ik uiteraard niet de bestemming in duitsland aangeven. Ik ga nu binnenkort naar Spanje en ik ben bang voor hetzelfde probleem en dat zou betekenen dat ik zowat de hele weg geen muziek-cdtjes kan luisteren.
Op de weg terug vanaf duitsland naar Nederland, heb ik de hele weg met cd-navigatie moeten rijden, want als ik de Benelux cd geladen had, vroeg hij elke keer om de duitsland cd.
Weet iemand hier een oplossing voor, waardoor ik in 1 keer de bestemming kan laden en dan kan rijden zonder navigatie cdtjes?
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij jouw installatie is het absoluut niet mogelijk om te navigeren en gelijktijdig audio-cd's te luisteren. Daarvoor zou de route in het geheugen moeten worden opgeslagen en aangezien de leeftijd/ontwerp van het toestel hierbij doorslaggevend zijn mbt de benodigde geheugenruimte is er ook geen oplossing voor denkbaar.
Daardoor is bij dit type navigatie/audiosysteem altijd een CD wisselaar of een andere audiobron nodig.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtijj
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:55

Bericht door wtijj »

Bedank voor je snelle reactie top.
Het is alleen wel vreemd.Ik heb namelijk een renault scenic van dit jaar.Dus met 16:9 beeldscherm enzo.
Het vreemde is ook dat op de Cd's ook alle hoofdwegen zijn toegevoegd van heel europa.
Als ik namelijk de benelux erin stop duurt het ongeveer een kwartier voordat deze in zijn geheugen staat, daarna haal ik de cd eruit en kan ik gewoon door heel nederland rijden zonder cd.Maar op het moment dat ik de grens overga, vraag deze om de cd.

gegroet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit is echt de allereerste keer dat ik hoor van een geheugenfunctie bij een Carminat I van die leeftijd. En ik heb er toch al diverse gezien. Ook het feit dat na het inleggen van de cd er 15 minuten overheen gaat voor er iets verder ondernomen kan worden duidt mijns inziens eerder op een fout dan op een normale situatie.
Bij de scenic zijn er namelijk ook 2 CD spelers aanwezig. De speler in het dashboard is dus niet voor de kaart cd's, die zit onder een stoel of onder de achterbank.
En het feit dat je bij de grens ineens een cd erin zou moeten stoppen lijkt me ook vreemd.
Overigens kun je met elke navi door heel Europa rijden zonder CD. Het gaat erom dat je begeleiding alleen krijgt als de route berekend kan worden en daarvoor heb je altijd een cd nodig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Even ter verduidelijking:
Bij de Scenic zijn er namelijk ook 2 CD spelers aanwezig. De speler in het dashboard is dus niet voor de kaart cd's, die zit onder een stoel of onder de achterbank.
Het kan ook zijn dat er naast de navigatieccomputer met cd lezer nog een aparte cd speler aanwezig is.
In dit geval bevindt de cd lezer voor de navigatie cd's samen met de computer zich onder de bijrijderstoel.

Weet je zeker dat je ook deze cd unit bedoelt in je verhaal?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nog even terugkomend op het vreemde verschijnsel dat er bij de grens om een andere CD wordt gevraagd:
Dit kan eigenlijk alleen maar voorkomen bij de TeleAtlas Europa CD's van 2006/2007 of later toen er op de landen cd's ineens geen doorgaande wegen meer voorkomen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1195
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2461
  • HONDA SAT NAV MAP navigation DVD disc MAP 2016 V3.A0
    door dotternetta » 03 jul 2016 10:29 » in Honda
    Reacties: 1
    Weergaves: 982
  • VDO / Mark III navigation system retrofit kit - change language problem
    door glm2006ITALY » 07 okt 2017 22:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 467
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 648
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2218

Terug naar “Renault”