Carminat navigatie met pictogrammen

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Carminat navigatie met pictogrammen

Bericht door Fluitekamper »

Goedemiddag,

Wie kan mij helpen met de volgende vragen?

Waar kan ik zien welke versie ik heb?, ik lees hier op het forum dat versie v26 of v27 de nieuwste is maar ik kom dat nergens tegen op het doosje; er staat wel dit nummer op; 82 00 517 903.

Als ik het vakantieadres in zuid frankrijk in het bestemmingsgeheugen wil zetten moet ik dan eerst de desbetreffende cd erin doen of maak dit niet uit?

Hetzelfde geldt voor de daadwerkelijke reis naar de vakantiebestemming; moet je de cd erin doen van het land waar je naar toe gaat of van het land waar op dat moment rijd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom in de wondere wereld die navigatie heet.

Je hebt geen V27 want die is er nog niet.
Bij het carminat pictogrammen systeem heb je 4 CD's . Op CD2 staat o.a. Nederland.
Als je deze CD in je PC stopt krijg je 5 files te zien.
De eerste 3 files hebben ook de naam RENAULT in de filenaam.
De file BDB_RENAULT_SH1_B26.2.DB zul je waarschijnlijk hebben. Hier duidt de 26 op de versie, V26
De grootste file van de vijf is de database met gegevens en is bij de versie V26 van 10-01-2006

Als je naar een nog niet eerder opgeslagen adres in Frankrijk wilt stop je de CD3 in de navi en zoekt het adres op, slaat het op en start de begeleiding. Alle europese hoofdwegen staan op elek CD. Het enige wat je nu nog hoeft te doen is naar een doorgaande weg of snelweg te rijden en vanaf dat punt werkt dan de begeleiding.
Wil je in Nederland eerst nog via andere adressen zul je totdat je daarmee gereed bent de CD1 er in moeten laten zitten en later wisselen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Bericht door Fluitekamper »

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik zie op het doosje ook een code B25 staan; ik heb dus de versie 2005/2006?
Nu durven ze voor de nieuwste versie € 287,- te vragen!!; is dit echter wel de moeit waard of zijn de verschillen met de versie die ik nu heb minimaal?

m.vr.gr.

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fluitekamper schreef:Bedankt voor de snelle reactie!

Ik zie op het doosje ook een code B25 staan; ik heb dus de versie 2005/2006?
Dat lijkt het er op maar ik vind het behoorlijk kort door de bocht om meteen deze conclusie te trekken.
Je schrijft dit commentaar op een PC dus wat let je om mijn advies even op te volgen en in die files te kijken. Als daar B25 staat is het versie 25 van 2005 en niet 2005/2006, dat is jouw vrije interpretatie.
Fluitekamper schreef:Nu durven ze voor de nieuwste versie € 287,- te vragen!!; is dit echter wel de moeit waard of zijn de verschillen met de versie die ik nu heb minimaal?

m.vr.gr.

René
Dat vind ik gezien de marktprijzen voor een kaartupdate een volkomen normale prijs voor deze set CD's. Kun jij ze er voor maken?
Omdat ik geen gebruiker van deze navigatie ben en ook nooit hoop te worden kan ik je geen antwoord geven op de vraag of je er iets mee opschiet. Wie trouwens wel want versie 27 is nog niet uit voorzover mij bekend en V26 zou ik zeker links laten liggen vlak voordat er een nieuwe editie uitkomt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Bericht door Fluitekamper »

Zit nog op m'n werk en pc's met de mogelijkheid om cd's te lezen zijn hier schaars vandaar.

Maar het is me gelukt en dit is wat ik heb gevonden;

BDB_RENAULT_SH1_A25-3_04

Behalve dan dat de B in mijn geval een A is, kan ik concluderen dat dit de 2005 versie is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fluitekamper schreef:Zit nog op m'n werk en pc's met de mogelijkheid om cd's te lezen zijn hier schaars vandaar.

Maar het is me gelukt en dit is wat ik heb gevonden;

BDB_RENAULT_SH1_A25-3_04

Behalve dan dat de B in mijn geval een A is, kan ik concluderen dat dit de 2005 versie is?
Nee dat mag je niet. Het is versie 25 en deze kan best uit 2005 zijn. Kijk naar de datum van de file kN053EUxxxx.DB
Dan weet je van wanneer de database is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
alfa33
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2006 20:01

Carminat 2005

Bericht door alfa33 »

Zoals ik nu kan bepalen heb jij de versie 2005 welke begin 2006 is uitgekomen, ik heb namelijk precies dezelfde versie.
Deze versie is volgens mijn dealer bijgewerkt tot half 2005 en dat klopt ook aardig gezien de aanpassingen in mijn directe omgeving t.o.v mijn oude versie (2002-2003).
Ik heb er trouwens ±135 euro voor betaald bij de dealer.
Zover ik weet is er nog geen nieuwere versie uit, Renault is namelijk niet erg snel met z'n updates!
Succes met je navigatie systeem, het werkt trouwens prima, alm is het maar een pictogrammen systeem.

mvrgr René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoals ik nu kan bepalen heb jij de versie 2005 welke begin 2006 is uitgekomen,
Weet je dat zeker? Tot nu toe gebeurde eea rond juni net als met de V26 die nu haast een jaar uit is.
Deze versie is volgens mijn dealer bijgewerkt tot half 2005 en dat klopt ook aardig gezien de aanpassingen in mijn directe omgeving t.o.v mijn oude versie (2002-2003).
Ook hier een kanttekening: de versie 2005 heeft een database datum van januari 2005 en kan dus slecht tot medio 2005 zijn bijgewerkt. Dat sommige aanpassingen voorkomen heeft meer te maken met de voortvarendheid van de wegbeheerder dan met de accuratesse van Renault.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef: .....Ook hier een kanttekening: de versie 2005 heeft een database datum van januari 2005 en kan dus slecht tot medio 2005 zijn bijgewerkt. Dat sommige aanpassingen voorkomen heeft meer te maken met de voortvarendheid van de wegbeheerder dan met de accuratesse van Renault.
Ik vermoed dat je daarmee 2004 bedoelt....
Voor de rest ben ik het met je eens :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik vermoed dat je daarmee 2004 bedoelt....
Bij "slechts" zou ik je gelijk geven maar ik schreef "slecht" in de betekenis van onmogelijk of moeilijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Ik vermoed dat je daarmee 2004 bedoelt....
Bij "slechts" zou ik je gelijk geven maar ik schreef "slecht" in de betekenis van onmogelijk of moeilijk.
:oops Dat had ik dus slecht gelezen........
Neem mij niet van kwalijk :bonk:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
alfa33
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2006 20:01

Carminat 2005

Bericht door alfa33 »

Ik wil er nog even aan toevoegen dat de database-bestanden op mijn cd's zijn gedateerd op april en juni 2005, de cd zelf is in de rand is ook gedateerd op 2005.

grtn René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Re: Carminat 2005

Bericht door Fluitekamper »

alfa33 schreef:Zoals ik nu kan bepalen heb jij de versie 2005 welke begin 2006 is uitgekomen, ik heb namelijk precies dezelfde versie.
Deze versie is volgens mijn dealer bijgewerkt tot half 2005 en dat klopt ook aardig gezien de aanpassingen in mijn directe omgeving t.o.v mijn oude versie (2002-2003).
Ik heb er trouwens ±135 euro voor betaald bij de dealer.
Zover ik weet is er nog geen nieuwere versie uit, Renault is namelijk niet erg snel met z'n updates!
Succes met je navigatie systeem, het werkt trouwens prima, alm is het maar een pictogrammen systeem.

mvrgr René
Klopt! Ik heb op aanwijziging via dit topic de cd in de pc gestopt en bij het genoemde file gekeken, en daar stond een datum bij van 28-04-2005. Ik heb tevens de dealer gebeld en die vertelde mij dat ik de versie 2005/2006 heb en dat er wel een nieuwere versie te bestellen is die moet volgens hem € 287,- kosten.

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Re: Carminat 2005

Bericht door Fluitekamper »

alfa33 schreef:Ik wil er nog even aan toevoegen dat de database-bestanden op mijn cd's zijn gedateerd op april en juni 2005, de cd zelf is in de rand is ook gedateerd op 2005.

grtn René
Staat er bij mij ook precies zo op!!

En het is i.d.d. een goed systeem, ben er tot op heden zeer tevreden mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Bericht door Fluitekamper »

Goedenmiddag,

Ik he nog een tweetal vragen over het carminat systeem met pictogrammen.

Kun je ergens aflezen welke route het systeem gaat volgen?

Kun je in die route wijzigingen aanbrengen zodat je, in ons geval, om Parijs heen gaat rijden via de A104/N104?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat zegt de handleiding hierover?
Mocht je die niet hebben dan moet je er één bestellen bij de Renaultdealer of de handleiding van de Becker TP LS downloaden. Dit kan zowel hier als op de site van becker.de
http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... ice_Nl.pdf

Maar in principe is het zo dat je te allen tijde één of meerdere "tussenpunten" kunt invoeren onder het menu Bijzondere Bestemmingen. (Zie blz 36 ev)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Fluitekamper schreef:Goedenmiddag,

Ik he nog een tweetal vragen over het carminat systeem met pictogrammen.

Kun je ergens aflezen welke route het systeem gaat volgen?

Kun je in die route wijzigingen aanbrengen zodat je, in ons geval, om Parijs heen gaat rijden via de A104/N104?
Het om Parijs heen rijden via de "Francilienne" is een crime. Ik heb dat een paar keer uitgeprobeerd en besloten dat niet meer te doen. Nu ga ik via de A86 dan wel zelfs via de Périferique.
Vraag: welke kant ga je op en wanneer? Wellicht kan ik je wat adviezen geven, enige ervaring in die contreien is me niet vreemd :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Bericht door Fluitekamper »

Wij komen uit Hoogland bij Amersfoort en hebben een Hotel gereserveerd in Issoire, de volgende dag gan we naar onze eindbestemming Argeles sure mere.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Bericht door Fluitekamper »

En we vertrekken vrijdag 27 juli( de dag daarna is een zwarte zaterdag, vandaar onze keuze voor de buitenste ring)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Argeles sure mere.
Als je verstandig bent zou ik nog even op de reserveringspapieren kijken hoe die bestemmingsplaats echt heet of wordt geschreven
Als je dit namelijk invult kom je er gegarandeerd niet, zelfs niet via een omweg om Paijs :oops:

Maar de route daar naar toe is overigens korter en sneller via Luxemburg en Lyon
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Bericht door Fluitekamper »

Als je Argeles sure mere bedoelt; het enige wat ontbreekt zijn wat speciale tekens op diverse letters maar het plaatsje heet echt zo en ligt vlak onder perpignan. De overnachtingsplaats heet Issoire en ligt vlakij Orleans. Wij wilden zelf eerst ook via het rhonedal, maar volgens diverse bronnen wordt het op die route (autoroute du soleil) juist een gekkenhuis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nou dan zou ik toch nog eens lezen:
Het heet Argelès-sur-Mer, dus tweemaal zonder de e erachter en met streepjes. Wat jij schrijft is meer een franse moeder (mere) die er zeker (sure) van is dat het verkeerd is geschreven :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat wordt lastig, inderdaad.

Door je vast te leggen op Issoire (dat een heel eind verder vlak onder Clermont-Ferrand ligt, niet bij Orleans), moet je welhaast via Parijs, Orleans, Bourges om de A71 te kunnen pakken naar Clermont. Daarná wordt het qua weg super, een mooiere autoweg dan de A75 naar Montpellier ken ik niet. Met als snoepje "le Viaduc de Millau", waar je die zaterdagmorgen langs gaat. Daar heb ik in september 2006 een dik uur aan besteed, -als je even de tijd hebt ga er dan vlak voor het viadukt af naar die speciale parkeerplaats-, en er heeeel veel foto's gemaakt. Een geweldige belevenis :D

Maar Parijs, tsja....
De laatste keer die kant op, vorig jaar september ben ik niet via Parijs gereden maar via Reims en Troyes naar Auxerre. Daarna via Moulins en Nevers naar Clermont, maar het kan vanaf Auxerre ook via de N151 naar Bourges en daar dan de A71 pakken.

Hoe laat verwacht je ongeveer bij Parijs te zijn? Als dat rond het middaguur is op vrijdag kun je het wel proberen via de A86 dan wel via de Périferique naar de A10 richting Orléans. Ook dan zou ik de Francilienne (A104/N104) niet nemen, dat is een enorme omweg. Kijk maar eens op de kaart.
Overigens staan er rond Parijs wel goede borden met aanduidingen hoeveel vertraging verwacht wordt op een bepaald stuk weg, dan wel dat er verwachte rijtijden staan.

Met mijn kaartscherm systeem kan ik al die file info mooi zien, V-Trafic geeft die weer. Dat zal helaas niet mogelijk zijn op jouw pictogram systeem, hoewel ik vermoed dat de onvolprezen V-Trafic TMC wel beschikbaar is op jouw systeem.

Ben benieuwd wat je gaat doen.

Hoe dan ook: alvast een heeeel plezierige vakantie en goeie reis.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fluitekamper
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:40

Bericht door Fluitekamper »

We vetrekken om 05.00h uit Hoogland dus we zullen eind van de ochtend Parijs "ronden"denk ik, even afhankelijk van het aantal plasstops (2 kleine kinderen) en de drukte op de weg. We zullen de matrix borden goed in de gaten houden, en afhankelijk daarvan onze keuze maken. We hebben inderdaad TMC en die staat op automatisch geloof ik. Hopenlijk werkt het ook in Frankrijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Leuk plaatsje, dat Argelès-sur-Mer. Mits je geen camping in een straal van 1 km vanaf het strand hebt, die zijn vreselijk. Tenzij je van massale campings houdt, geasfalteerd, honderden plaatsen, dikke supermarkt, continue vermaak voor de kids, en 1000 Nederlanders om je heen.
Ga je iets het binnenland in (en 2 km maakt al uit!) dan kom je prachtige rustige campings tegen.
Wij gaan in 2009 weer naar Argelès-sur-Mer, en wel naar Le Romarin (pag. 8 van deze link: http://www.argeles-sur-mer.com/nl/arg-3 ... A=5&page=2 )

Vanaf Argeles kun je perfect een dagje naar Barcelona en Figueras. Erg de moeite waard.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Carminat SH1 pijltjes navigatie firmware beschadigd?
    door Morris » 08 mar 2017 10:45 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 546
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 648
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2216
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 936

Terug naar “Renault”