Carminat Laguna 2006 DVD Probleem

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
datisgaaf
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:47

Carminat Laguna 2006 DVD Probleem

Bericht door datisgaaf »

Heren,

Ik ben in het bezit van een Laguna met het mooie Carminat DVD nagivatie systeem.
Gisteren heb ik na installatie van de V30 update cd ook nog even het systeem gereset via het expert-menu (SET vol-- vol++).
Die laatste stap had ik beter niet kunnen doen. Het systeem vraag nu namelijk om een "beveiligingscode" van vier cijfers.

Als ik de auto instap en de radio aanzet gaat alles goed. De radio werkt en ik kan het navigatiesysteem gewoon bedienen. Zodra ik echter het contact aanzet, of de auto start dan komt binnen 10 seconden een scherm genaamd:
"Menu systeemdiagnose", waarna de radio op pauze gaat.

Ik kan dit menu niet verlaten en enkel kiezen uit de knoppen 0 t/m 9 een backspace en OK. Het systeem (radio, carkit en navigatiesysteem) is vanaf dat moment onbruikbaar.

Ik heb 0000, 1234, 4112, 6330 en 9999 al geprobeerd, maar dit geeft "Foute code". Na 15 minuten verdwijnt de tekst foute code weer en dan kan ik pas wederom een nieuwe code invoeren.

Ik ben bij meerdere dealers geweest, maar die hebben allen geen enkel idee hoe dit op te lossen is.

Ik heb inmiddels ook de accu 25 minuten ontkoppeld maar na opnieuw aansluiten reageerde het systeem weer net als hierboven beschreven. Wel moest ik vervolgens de ramen weer initialiseren, dus de stroom is voldoende lang ontkoppeld geweest.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft welke code in te voeren, of hoe ik uit het menu kom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die code is een beveiliging en is voertuig/navigatie specifiek
Deze kan alleen door de dealer met behulp van de diagnose-apparatuur worden uitgelezen en ingevoerd

Het ""niet weten" van de bezochte dealers is "niet willen meewerken". Een punt dat bij Renault dealers kennelijk een ingebakken item is. Lees de andere problemen op dit forum daar maar eens over na
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
datisgaaf
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:47

Bericht door datisgaaf »

Dank,

Ik volg het forum al een geruime tijd en daarom ook dat ik huiverig was/ben om de dealer te bezoeken, die vrij snel met termen als 'vervangen' en '1600 euro' komt, als ik de berichten hier mag geloven.

Maar als er geen manier is om dit menu te ontwijken zal ik er toch wederom naartoe moeten om een afspraak te maken. 'Even' aan de diagnose-apparatuur leggen was nergens mogelijk. De monteurs die er vandaag naar keken waren net zo verbaasd als ik en moesten hier 'uren' voor vrijmaken.

Zijn er bepaalde dealers die erom bekend staan voldoende expertise te hebben van de Carminat systemen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De dealers bij mij in de omgeving staan ook bekend om de hoge klantONvriendelijkheid
Daarom zou ik je niet kunnen raden

Ik ben niet op de hoogte van de normale procedure bij Renault, maar er zijn toch legio andere merken waarbij de klant de beschikking heeft over een kaartje of een paier met de codering van de radio/navigatie
Dat zou ook bij jouw auto aanwezig kunnen zijn en misschien dat het ergens bij de papieren aanwezig is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
datisgaaf
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:47

Bericht door datisgaaf »

Heb via gps-carminat.com contact gehad met iemand uit Praag die hetzelfde probleem had en ben alweer iets wijzer geworden:

Code: Selecteer alles

Hi my friend, I hope I can help you but my way to the correct code was pretty hard and without diagnostic interface you can not do it... After a few visits of local dealers here in Prague (no success) I went on a short holiday to Berlin and because my car comes originally from Berlin I visited the dealer there. They exactly knew what the problem is but they did not have time to connect my car to CLIP to tell me the code - I was not ordered...(maybe they were kidding but at the end they had helped). I was told the name of the code:

It is SYSTEM CODE for communication between my navi and the car. Then I came back to Prague and I exactly said what I want (SYSTEM CODE) and I got 2 different codes. One of them was OK. All of this took about 1 month.... I had tried many codes, I had the radio and the navi out of the car and so on and so on...

So try to go to the dealer and ask him to connect your car to diag. and write all the codes you will hear and then try them out. The number of attempts is unlimited, but after you type in the wrong code you have to wait 1, 2, 4, 8, 16 and then after every attempt 32 minutes.

Maybe they will tell you the navi is KO or some bullshits like this (they wanted to sell me the new navi unit...they also said the code for the radio must work and if not the radio was stolen and now it was changed...) - it is not true, navi is OK, but the code is missing...

good luck
Met deze info ga ik morgen maar eens naar de dealer, misschien dat hiermee de code snel achterhaald is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Niet alle dealers zijn klantONvriendelijk, zo lees ik in viewtopic.php?p=88653&search_id=2096893007#88653

Voorts, staat die code niet ergens genoteerd in een instructieboekje?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
datisgaaf
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:47

Bericht door datisgaaf »

Nou, heb alle boekjes doorgespit (onderhoud en handleidingen) maar nergens een vier cijferige code kunnen ontdekken.
Morgen even een rondje bellen welke dealer tijd heeft om via de CLIP de SYSTEM CODE te achterhalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
datisgaaf
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:47

Bericht door datisgaaf »

Nou, net bij Stam in Amersfoort geweest, maar hier konden ze geen SYSTEM CODE vinden in CLIP.

Wel 35 euro armer :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Probeer eens bij Renault Nederland, de importeur, misschien weten zij het wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
datisgaaf
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:47

Bericht door datisgaaf »

Renault Nederland al gebeld, deze geven per definitie geen informatie aan klanten, hun technici werken uitsluitend met de 'professionals' van de dealers.

Na dat ik vanmiddag - zonder resultaat en uitleeskosten armer -naar Stam Amersfoort gegaan ben, heb ik ook nog contact gehad met de dealer in Utrecht. Deze had vermoedelijk wel een oplossing voor het probleem en ik kon direct even langskomen.
Ondertussen had hij de radio-code opgevraagd bij Renault Nederland en deze wilde hij gaan proberen, dat was volgens hem de enige mogelijkheid. Ookal leek de tekst Menu Systeemdiagnose ergens anders op te wijzen. Het feit dat de radio het wel deed zonder contact deed hem toch vermoeden dat het de inleescode van de radio moest zijn.

Et voila, binnen 2 minuten had hij het gefixed. Kosten: 10,-

Dus niet een hele dag aan de diagnose, zoals de andere dealer mij adviseerde, of zelfs een nieuwe navigatieunit, maar gewoon de radio-inleescode aanvragen bij Renault Nederland.

Top service van Renault Dealer Leidsche Rijn in Utrecht, maar wat amateurs in Amersfoort, die er na eigen zeggen de meest technische man van het bedrijf naar hebben laten kijken, maar ook die had geen enkel idee wat de oplossing zou kunnen zijn.

Bedankt voor jullie hulp en voor mensen die in de toekomst een probleem met het Carminat systeem hebben, zorg dat je hiervoor naar een dealer gaat die voldoende kennis van de elektronische apparatuur heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mooi dat het zó opgelost is :Yes:

Veel plezier verder met je systeem. Ennuh, niet te veel zelf er aan rommelen :wink:

Overigens, ik neem aan dat je de code nu zelf ook hebt, voor het geval dat....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
datisgaaf
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:47

Bericht door datisgaaf »

Nee dat was een wijze les voor mij (en wellicht ook voor andere).
Wel weer geleerd hoe je na een lege accu de elekrtische ramen moet inlezen, dus helemaal voor niets is het ook niet :)
Bovendien heb ik mijn carkit 'Laguna' kunnen noemen ipv 'MY-CAR'.
Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel.

En inderdaad, ik kreeg de inleescode netjes op de factuur geprint.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Misschien nog proberen om die € 35,- terug te krijgen........
Je hebt een factuur waaruit blijkt dat het voor 10 kan ipv 35 voor niets....... :?

Kunne ze met jouw informatie misschien toekomstige klanten een keer netjes helpen.
Dat moet ze toch ook wel € 35,- waard zijn :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renier
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2010 17:25

Re:

Bericht door Renier »

datisgaaf schreef: Bovendien heb ik mijn carkit 'Laguna' kunnen noemen ipv 'MY-CAR'.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1619
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 941
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 932
  • Dubbeldin Navigatie Hyundai Tucson uit 2006
    door Aadje » 03 mei 2015 11:59 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 3739
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1026
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 641
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2207

Terug naar “Renault”