Evaring Xtrons multimedia 2 din's

Gebruikersavatar
Kettm009
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 22:28

Evaring Xtrons multimedia 2 din's

Bericht door Kettm009 »

Heeft er iemand ervaring met de Xtron's multimedia 2 din"s Bij mij is alles misgegaan.. Gekocht via Internet in eerste instantie al een verkeerde navigatiekaart geleverd de 43 landen bleken alleen Nederland te bevatten. Na een hoop gebel nog geen kaart ontvangen wel geconstateerd dat de kaarten in voorraad ook alleen Nederland bevatten.
Voordat ik de juiste kaart in huis had na ongeveer 1 week ging het touchsreen al kapot, dus uitbouwen omdat ik niet wist dat het touchsreen kapot was en alles retour naar X trons Nederland. daar4 werdt geconstateerd dat het scherm kapot was en deze is vervangen en de juiste soft ware werd geleverd. Maar de beloofde camera's en POI ontbraken wederom in de soft ware. Kan ik mee leven deze zelf toegevoegd... Nou dan denk je dat alles weer werkt en bouw je alles weer in, maar na drie dagen begaf de navigatie het weer systeem vind wel satellieten maar kan de link niet vinden met IGO 8.. Weer uitbouwen en opsturen..... ik word er moe van.... kreeg een mailtje terug dat het systeem kapot is aangekomen volgens de verkoper kon het touchsreen niet meer op het systeem geplaatst worden... Mijn eigen schuld????? niet goed verpakt (verzekerd verstuurd) Dat komt mooi uit hoeft er ook geen garantie worden gegeven.. Dus ik weer mailen, volgens de verkoper geen garantie Maar na mijn vakantie kwam dan toch mijn systeem weer terug met TNT.. Ik proberen en zet het touchsreen er in een beweging op.. Dus weer mailen dat het wel past... krijg ik een mailtje terug dat de verkoper het heeft gerepareerd. Nou dat is mooi maar mijn antenne(GPS) stak nog een stukje uit de connector, de verkope4r had verzuimd om deze te verwijderen voordat hij hem in de doos schoof met als gevolg dat deze afgebroken is bij de SMA connector.. Nu krijg ik na deze melding geen mail meer terug omdat ik nu een nieuwe antenne wil hebben.... Na een hoop geld te hebben uitgegeven ben ik nog steeds niet in het bezit van een goed werkend systeem. Wat is jullie advies kan ik hiervoor mijn rechtsbijstand verzekering in schakelen...of TNT aansprakelijk stellen. Ik kan nooit gezien hebben hoe de zending is aangekomen bij Xtron's hoe nu verder????? In ieder geval is dit Chinese 2 din's systeem geen aanrader om te kopen. En ja hoor de Sd kaart is ineens van kleur veranderd en de POI zijn weer verwijderd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Niet best, echt 'Chinese Meuk' dus :twisted:

Of je succes hebt via je RB-verzekering moet je gewoon uitproberen. Niet geschoten is altijd mis, toch?

Overigens, wat kost zo'n systeem nou? Ik kan 'm op het net niet zo gauw vinden....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Kettm009
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 22:28

Bericht door Kettm009 »

http://xtrons.biedmeer.nl/Webwinkel-Pro ... ECIAL.html

Dit is de link naar de Xtron media systemen

Onder tussen weer aan de praat door zelf actie te hebben ondernomen met dank aan
http://www.hotfrog.nl/Companies/Tech-Tronics ( Zoetermeer)

die mij goed geholpen heeft zonder daar kosten voor te bereken terwijl ik het systeem niet bij hun gekocht heb prima service

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Is daarmee ook je eerder uitgesproken mening: "in ieder geval is dit Chinese 2 din's systeem geen aanrader om te kopen" gewijzigd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Kettm009
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 22:28

Xtrons multimedia

Bericht door Kettm009 »

Nee, deze is niet gewijjzigd, als je alles goed bekijkt ben ik er bijna 2 maanden mee bezig geweest. Ook de software die bijgeleverd wordt (43 landen) klopt voor geen kant ligt niet aan Igo 8 hoor ( die zit er namelijk bij) maar aan de kopie die ze hebben gemaakt.... flitsers ontbreken,buildings ontbreken, en poi's ontbreken.. Heb de POI en Flitsers zelf toegevoegd. van FTD afgeplukt en toegevoegd op de SD kaart dit werkt nu de buildings zijn nog niet actief zijn wel toegevoegd maar dit werkt op de ene of andere manier niet... Inbouw was ook al moeilijk rijd een SEAT waarin de standard(ISO)2 din's uitsparing aanwezig is, ook hier moest ik vijlen aan de afdekplaat om het er een beetje passend in te krijgen.. Die ik zelf heb moeten bij kopen omdat de stadaard geleverde afdeklijst een halve cm te smal is. Nu uit eindelijk zit het er allemaal in maar echt mooi nee kan ik niet zeggen...

Dus koop geen XTRON'S MULTIMEDIA GEEN AANRADER!!!!!!!!!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Rich72
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2009 23:21

Xtrons = Chinees voor toelie

Bericht door Rich72 »

Ook ik ben diep teleurgesteld geraakt door een product van Xtrons.

In mijn zoektocht naar een goedkoop alternatief voor de Kenwoods, Pioneers en Alpines, ben ik bij Navaudio op de site een dubbelDIN navigatiesysteem tegengekomen, voorzien van een afneembaar paneel. Ik wist toen nog niet van welk merk, gezien de website dit niet vermelde.
Lijkt ideaal...is het echt niet.
Kreeg het Eur 550 kostende apparaat binnen van het merk Xtrons. Na een niet passend Volvo frame, en een uitdagende installatie van het apparaat (heb er toch echt al een aantal ingebouwd), bleek na 2 weken de navigatie van de unit in setup modus te blijven. Met geen mogelijkheid hiervan af te brengen. Gemaild met Navaudio (ze doen niet aan telefonisch contact) en ja hoor..je gaat door de molen van de ABCtjes klachtenafhandeling..wat een moeite en aannames van incapabele mensen..1 week hierna brak ook het tergend fragiele houdertje van het losse paneel.. Niet te repareren..Daar gaat je garantie.
Lang verhaal kort: NIET DOEN.. Spaar door (zoals ik nu inmiddels kan bevestigen) voor een Kenwood of ander hierboven vermeld merk. Geen reflecties op het scherm, een degelijke Garmin navigatie, uitstekende geluidskwaliteit, super radio ontvangst, makkelijke bediening, solide en professionelere indrukken van het apparaat..
doorsparen loont!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Kettm009
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 22:28

Bericht door Kettm009 »

Had eerst op de forum's gekeken dan had je deze elende bespaard gebleven maar dat is achteraf altijd makkelijk gezegd.
Ondertussen werkt het bij mij wel, maar dat heb ik zeker niet te danken aan Xtrons, maar door zelf te puzzelen en te puzzelen net zolang dat het werkte en nu afblijven.... Ik haal het frontje er ook bijna nooit af daar ik bang ben dat het helemaal naar de kl...... gaat. Dit doe ik alleen in risico volle pakeer gelegenheden. Verder dek ik hem maar af.
Inderdaad een beetje licht in de auto van buitenaf doet wonderen je ziet niets meer op het reflecterende scherm... Verder ben ik er nu wel blij mee maar zal hem nooit iemand aanraden... :Wall:
Dus Navauto werkt ook met Xtron's terwijl deze mijnheer http://xtrons.biedmeer.nl/Webwinkel-Pro ... ECIAL.html beweerd de enige echte Xtron dealer te zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Kettm009 schreef:Had eerst op de forum's gekeken dan had je deze elende bespaard gebleven maar dat is achteraf altijd makkelijk gezegd.
Ondertussen werkt het bij mij wel, maar dat heb ik zeker niet te danken aan Xtrons, maar door zelf te puzzelen en te puzzelen net zolang dat het werkte en nu afblijven.... Ik haal het frontje er ook bijna nooit af daar ik bang ben dat het helemaal naar de kl...... gaat. Dit doe ik alleen in risico volle pakeer gelegenheden....
ik zou hem laten zitten, wie weet helpt iemand anders je er dan vanaf...... :lol:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
radioluisteraar
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2011 11:19

Re: Evaring Xtrons multimedia 2 din's

Bericht door radioluisteraar »

ook ik kocht via dit hardenbergs bedrijf voor 400 euro een apparaat waar de navigatie niet van werkt
Hij kan de software niet lezen
Na veel gebel waar ik steeds hoor dat er nog een wachtende voor me is heb ik al meer dan 40 euro telefoonkosten maar nog niemand aan de lijn gehad
Via een 06 nummer dat ik via marktplaats opspoorde kreeg ik een medewerker aan de lijn
Die legde het probleem ergens anders dan bij hun zelf, dus bij mij
kortom ik heb nu voor 400 euro een dubbel dins radio met dvd en verder niets
Dat is wel erg veel geld voor deze chinees die van geen kant deugt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
radioluisteraar
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2011 11:19

Re: Evaring Xtrons multimedia 2 din's

Bericht door radioluisteraar »

ik kocht een xtrons zoals op bovenstaande mail van mij is te lezen.
Ik kreeg na ongeveer 40 euro kwijt te zijn aan de wachttijd in het commerciële 0900 nummer een zeer onvriendelijke medewerker aan de lijn
Deze adviseerde mij slechts dat ik het apparaat moest uitbouwen en opsturen.
Daarna nog eens na 30 minuten in de wachtstand te staan met hardenberg gebeld.
Ik zou t kaartje maar opsturen en dan werd t geruild.
Verder kreeg ik geen uitleg.
Na 3 dagen kreeg ik een ander sd kaartje zonder enig commentaar erbij.
Onvriendelijker gaat bijna niet
Dit kaartje bleek wel enigszins te werken maar gaf niet mijn positie aan dus ook waardeloos.
Via een kenner heb ik via igo 8 zelf tegen betaling de goede versie gedownload en nu werkt t systeem wel.
Het apparaat heeft zeer slechte fm ontvangst.
De tv ontvanger is eveneens onbruikbaar daar alleen analoog mogeliojk is. Nou er is in heel europa vanaf medio 2011 geen analoge ontvangst meer mogelijk.
Het klapscherm werkt zeer krakkemigig.
Kortom en resumerend kan ik stellen dat dit apparaat naast de ergenis en inclusief de telefoonkosten naar dit bedrijf ca 550 euro heeft gekost.
Daarnaast nog eens 2 keer in en uitbouw van het apparaat wat me ook nog eens extra 50 euro kostte.
Een heleboel ellende voor ca 600 euro.
Voor dit geld koop ik bij diverse winkels een A merk apparaat met gratis inbouw en correcte service zoala pioneer en kenwood.
Daarbij houdt de leverancier bij verkoop angstvallig geheim dat het om het merk xtrons gaat, waarvan in de benelux de importeur bij internet op ZWART staat.

Niet alle chinese producten zijn slecht maar als dit in nederland op dergelijke wijze aan de man wordt gebracht is dit natuurlijk ZEER SLECHTE RECLAME.

ADVIES N I E T K O P E N

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Evaring Xtrons multimedia 2 din's

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook hier te lezen wat dit bedrijf onder service verstaat:
viewtopic.php?f=63&t=12839
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 559

Terug naar “Overige merken -- VASTE INBOUW --”