Ervaring ZE-MC2000?

dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

Ervaring ZE-MC2000?

Bericht door dms2992 »

Heeft iemand ervaring met de ZENEC E-Go navigatie voor o.a. VW?
Zie youtube:
Bron / directe link

Ziet er wel goed uit.

Heeft iemand ervaring met dit systeem en de premium telefoonvoorbereiding van VW??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze systemen duiken her en der op (in verschillende gedaantes)en zijn reeds vanaf € 250 verkrijgbaar. Als je daar de overhead van de handel aftrekt kun je je een aardig idee vormen over de werkelijke waarde van dit product.
Het is een op Windows CD draaiend computertje waarop een versie van TT of Route 66 kan worden gedraaid.(Legaal?)
De afbeeldingen op ebay en in de folders zijn knap gefotoschopped en hebben niets te maken met het beeld dat he toestel zelf geeft. De resolutie van het scherm verhindert dit gewoon.

Alhoewel deze apparaten natuurlijk zijn aan te sluiten in elke VW moet je er rekening mee houden dat alleen de verlichting en de 12 volt daarbij worden betrokken. Alle andere functies die over CAN lopen kun je vergeten.
Geen stuurwielbediening, geen Boordcomputer plus geen carkit helemaal niets

De gebruikerservaringen zijn ook bijzonder teleurstellend. Beroerd geluid, slecht beeld, beroerd aanraakscherm, soms na een week al defect. Enfin alles wat je van een toestel van die prijsklasse mag verwachten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

Bericht door dms2992 »

Beste Gerritje,
Het bedrijf JNCS (maar ook andere nederlandse aanbieders) laat dit systeem mooi zien. Maar ook op het youtube filmpje, van meer dan 10minuten, krijg ik ook een redelijk beeld wat het zou kunnen doen. Veel aansluitmogelijkheden en een snelle wisseling van beelden.
Beter dan bij mijn MFD2-DVD (trager kan bijna niet)

Ik ben nog steeds benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Beroerder dan de MFD2 DVD kan inderdaad niet maar ook deze navi wordt voor verschrikkelijk veel geld verkocht en aangeprezen, net zoals de F900BT (nu in de ramsj)

Maar afgaande op de YouTube filmpjes dien je een grote mate van voorzichtigheid te betrachten.
Zenec mag dan wel een "gerenommeerde" Duitse fabrikant zijn, je hebt geen enkele garantie over de frequentie en de aard van de kaartupdates. Weet je eigenlijk wel wat je krijgt?

En de combinatie met de rest van de apparatuur in een VW zou ik graag eerst schriftelijk bevestigd zien. Ik heb zeer grote twijfels bij de aansluitmmogelijkheden van een bestaande Premium Carkit op nieuwe apparatuur
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien nog een tip:
http://www.hifiveenendaal.nl/product_in ... ecf54902d9
http://www.acrlommel.be/osc/product_inf ... s_id=17050
http://cgi.ebay.nl/ZENEC-EGO-ZE-MC2000- ... dZViewItem
Daar kost het ding net als overal in Duitsland, maar € 799! en € 300 is heel snel verdiend op die manier
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

Bericht door dms2992 »

Beste Gerritje,

De prijs van €799,- is alleen voor het audio gedeelte. Voor die € 300,- moet je de losse navigatie unit kopen.
Deze kan je ergens anders plaatsen, zoals handschoenenkastje.

Wat betreft the carkit, er zit naturrlijk een BT unit in, maar het geluid kan via de stuurknoppen worden bediend en dat is weer zichtbaar op de MFD2-DVD. Dus het telefoongeluid is zowel via het stuur en audiosysteem in te stellen.
Tevens gaat natuurlijk bij oproep de radiogeluid uit en telefoon aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

OK, ik zie het.
Maar wat betreft het navigedeelte zou ik, alvorens zoiets aan te schaffen, me toch wel even bedenken.
Er wordt namelijk de iGo8 navigatiebundel meegeleverd en dat is software die geen rekening houdt met snelheidssignaal en gyro. Dwz dat je in tunnels, garages, tussen hoge gebouwen etc. etc, geen ontvangst en ook geen navigatie hebt. Je koopt dus, net als bij sommige andere merken, een gewone PND met een mooi scherm met alle tekortkomingen vandien. Maar het doet niets af aan het feit dat iGo de grootste dekking biedt die er te krijgen is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PGA
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 11:49

zenec systeem

Bericht door PGA »

Ik heb sinds een week het zenec systeem in mijn Jetta en het werkt prima. Had eerst een RNS300, maar de navigatie was redelijk traag. Ook redelijk duur, want elke landen CD kost 150euro.
De zenec is snel, kaarten zijn duidelijk (Tele atlas kaarten), bediening aan het stuur werkt perfect, bleutooth voor de GSM is prima.

Ben tevreden en het systeem is maar half zo duur als de nieuwe RNS 510, die 2500euro kost als je hem wil kopen ipv de RNS300.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2008 20:30

Re: zenec systeem

Bericht door berkens »

Hi PGA,
PGA schreef:Ik heb sinds een week het zenec systeem in mijn Jetta en het werkt prima. Had eerst een RNS300, maar de navigatie was redelijk traag. Ook redelijk duur, want elke landen CD kost 150euro.
De zenec is snel, kaarten zijn duidelijk (Tele atlas kaarten), bediening aan het stuur werkt perfect, bleutooth voor de GSM is prima.

Ben tevreden en het systeem is maar half zo duur als de nieuwe RNS 510, die 2500euro kost als je hem wil kopen ipv de RNS300.
Wat voor navigatie-systeem heb je erop aangesloten of heb je de geintegreerde Zenec naviceiver?

De ZE-MC2000 moniceiver + ZE-NA2000 navi-box?

Afbeelding

De nieuwe Zenec MC-2000 heeft zelfs CAN-bus interface en praat met je stok aan het stuur las ik net.

http://www.zenec.com/index.php?id=137&L=1

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rein van Dooren
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 16:01

Ego

Bericht door Rein van Dooren »

Beste Gerritje,
Van jouw info klopt niet erg veel.
Je kunt die 300 echt niet verdienen want de Ze-MC2000 kost overal 799,- en de losse navicomputer 269,-.
Ik denk dat ik het kan weten want ik heb al meer dan 50 systemen verkocht.
Als je iets wilt weten of als er iemand niet tevreden is kun je mij altijd een berichtje sturen.

Verder vraag ik me af, beste Gerritje of je echt dit systeem hebt uitgeprobeerd.
groet Rein

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Ego

Bericht door JW »

Rein van Dooren schreef:Beste Gerritje,
Van jouw info klopt niet erg veel.
Je kunt die 300 echt niet verdienen want de Ze-MC2000 kost overal 799,- en de losse navicomputer 269,-.Ik denk dat ik het kan weten want ik heb al meer dan 50 systemen verkocht.
Als je iets wilt weten of als er iemand niet tevreden is kun je mij altijd een berichtje sturen.

Verder vraag ik me af, beste Gerritje of je echt dit systeem hebt uitgeprobeerd.
groet Rein
Dat heeft Gerritje toch al "gecorrigeerd"?

En wat bedoel je verder met "Van jouw info klopt niet erg veel." Slaat dat op het feit dat er SW gebruikt wordt die geen gyro en puls heeft? En dat zoiets altijd betekent dat er situaties ontstaan dat je geen navigatie hebt?
Dat is gewoon een feit, toch?

Voorts nog de opmerking dat dit forum bedoeld is om HIER ervaringen en informaties met elkaar te delen. Niet via PM's :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Ego

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Rein van Dooren schreef:Ik denk dat ik het kan weten want ik heb al meer dan 50 systemen verkocht.
Ik zou haast zeggen, een typische handelaren-opmerking. :wink:
Het feit dat je 50 systemen hebt verkocht zegt misschien iets over je overredingskracht of de kwaliteit van je website, maar op zich heleaas helemaal niets over jouw competentie mbt de beoordeling van de systemen.
Ik trek die niet in twijfel maar verkoopcijfers zeggen mij en vele anderen helemaal niets :?

Verder is de iGo software waarover wordt gesproken op geen enkele wijze te vergelijken met welke software dan ook voor vaste systemen. Misschien dat je daar juist te weinig ervaring mee hebt om te kunnen vergelijken? :roll:
Er is geen bewegingsinformatie, de interface is een ramp, de teksten deugen voor geen meter want het merendeel is nog steeds Engels en sommige stukken slecht Vlaams, etc. Het lijkt heel wat maar is in feite een redelijk beperkte software die het voornamelijk lijkt te moeten hebben van een aantal exotische landen en oorden waarvoor het dekking zegt te bieden.

Heb je dat ook aan al die 50 klanten verteld :wink: ?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PHILIP82
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 22:51

Bericht door PHILIP82 »

Hoi

Heb mij sinds kort zo'n systeem aangekocht.
Ik ben er zeer tevreden van en al deze opmerkingen die jullie hier maken over dit toestel
heb ik nog niet tegengekomen. Ik vraag mij toch af hoe jullie dit eigenlijk weten, gebruik je de zenec zelf?
Ik doe zo'n 70 000 km per jaar en dit toestel helpt mij daar zeer goed mee!

Nu een vraagje aan iemand die ook zo'n toestel heeft.
Als ik in de bluetoothmodus aan het bellen ben moet ik telkens mijn volume verhogen zodat ik de andere persoon hoor.
maar als het gesprek is afgelopen staat mijn radio veeeeeel te luid. hoe los ik dit op?

Groetjes
Philip

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Ook hier de opmerking

ONBEKEND MAAKT ONBEMIND :?
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Overige merken -- VASTE INBOUW --”