DSS Custom Design Systemen voor bv. Ford Audi Mazda

Puttie
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:17

DSS Custom Design Systemen voor bv. Ford Audi Mazda

Bericht door Puttie »

Ik verwacht binnenkort mijn nieuw Ford Mondeo 2.5T, die in verband met de hoge bijtelling van het business pakket geleverd wordt gewoon met de standaard radio/CD-speler. Ik wil er echter een navigatie/radio/dvdv systeem in laten zetten. Naast Pioneer, Kenwood, VD-Dayton en JVC tref ik al surfend ook systeem aan van het Spaanse (?) merk DSS. Zie bijvoorbeeld www.snijders-qcs.nl/catalogus/product/ford en www.dgce.nl/shop/index.php?cPath=35 .
Ziet er niet gek uit, kan zonder nieuwe OEM bezel ingebouwd worden en kunnen zo op de aanwezige connectoren worden aangesloten. Ook de stuurbediening zou het een op een moeten doen. Althans......als ik de sites mag geloven. Heeft iemand al ervaring met deze apparatuur. De uitvoeringen voor de verschillende merken lijken mij technisch identiek, met alleen andere frontjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je bent nummer zoveel die hierover vragen stelt.
Dit soort toestellen komt rgelmatig hier aan bod en je kunt denk ik zelf wel nagaan dat je voor dat geld nooit een fatsoenlijk navigatie-HiFi/systeem kunt kopen. Reken voor een redelijk systeem ongeveer 3 x zoveel.
De beeldkwaliteit, ook van de navigatie, is meestal slecht tot belabberd, het is gewoon een doosje met een PND systeempje erin waarop bijv Route 66 draait waarvoor nauwelijks updates te krijgen zijn, geen koppeling met snelheidspuls etc. De beelden die op de diverse sites staan zijn over het algemeen knap gephotoshopped. En de geboden specificaties zeggen niets over de echte kwaliteit

We wachten nog steeds met smart op iemand die er in trapt en vertelt wat voor zeperd hij heeft.
Op de Dutise fora zijn wel diverse )buitengewoon' teleurgestelden te vinden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michaell
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2008 00:01

Bericht door Michaell »

wat is dit nu voor een antwoord, je kent het hele toestel niet eens.

geef je oordeel als je ervaring met een toestel hebt !!!!!

De DSS is geen chinese rommel, maar een doorontwikkeld systeem per type auto ontwikkeld, geheel oem voorbereid, can-bus gestuurd.
Softwareupdates zonder problemen beschikbaar, prima service van DSS en CSB breda.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb me vergist in de prijs want die las ik als 399 euro
Overigens wordt er met geen woord gerept over de mogelijke software voor de navigatie die niet in de prijs in inbegrepen. Er is sprake van een SIRF III ontvanger wat er op duidt dat het een PNA achtige software moet zijn die normaliter geen pulssignaal kent.
Dus om te zeggen dat het een top apparaat is waag ik te betwijfelen

Maar ga gerust je gang bijnde aanschaf. We horen niet liever dan dat iemand tevreden is.
Vooralsnog heb ik ernstige twijfels bij de continuìteit van de ondersteuning bij dit soort `eendagsvliegen`. Hoe goed ze het ook bedoelen. Vooral het feit dat googlen met dit merk ook niet bijster veel hits oplevert. Nederland, Spanje en Portugal!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Michaell schreef: ...De DSS is geen chinese rommel, maar een doorontwikkeld systeem per type auto ontwikkeld, geheel oem voorbereid, can-bus gestuurd.
Softwareupdates zonder problemen beschikbaar, prima service van DSS en CSB breda.
Ken je dit toestel, en heb je er zelf ervaringen mee? En waar zijn de kaart- en software updates te verkrijgen?
We zien niets liever dan dat (langdurige) ervaringen met anderen gedeeld worden. Dus svp vertel er wat meer over :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Puttie
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:17

Bericht door Puttie »

Beste Gerritje. Je had inmiddels gezien dat het DSS systeem een "serieuze" prijs heeft. Er zitten nadelen aan alle navigatie/AV-systemen volgens mij, of het nou die van Pioneer, Kenwood, VDO, of de fabrieks-af systemen van Ford (Sony/Blaupunkt) zijn. Ik raadpleeg dit forum al een tijdje, omdat ik juist een goede keuze wil doen. Ik zit er zeker niet op te wachten, om als eerste "sukkel" een "wasi-wasi" apparaat aan te schaffen. Daarom ben ik ook benieuwd of er al goede of juist slechte ervaringen met dit Custom-Fit merk zijn. Als ik goed google, dan is de navi-software volgens mij van Tele-Atlas. Of zegt dat niets ?
Volgens de lokale auto-inbouw dealer is VDO-Dayton gestopt en wordt de software niet meer ondersteunt. Klopt dat? Ik had eigenlijk al een beetje "besloten" voor een MS-6200 systeem (combi van PC 5200 en VRM 6200).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het apparaat, zoals door jou genoemd, komt in vele gedaantes voor en telkenmale als Custom fit voor bepaalde merken. Dit kan natuurlijk een zekere waarde hebben maar niet noodzakelijk.
Dat DSS een Spaanse fabrikant zou zijn is mooi maar ik zou er vooralsnog vanuit gaan dat het ook hier gewoon om een bedrijf gaat dat er in China of elders zijn naam op laat zetten. De andere vergelijkbare toestellen voor 0.a. VW, custom fit, kosten slechts 1/3 van dit op het eerste gezicht vrijwel hetzelfde toestel. Zie hier voor € 499 Het voordeel van het goedkopere toestel is dat die inclusief BT carkit is en de DSS helemaal niets heeft.
De Rotterdamse leverancier Snijders weet ook nog geen half a4-tje aan specificaties te voorschijn te toveren en dat vind ik wat magertjes om te besluiten € 1399 uit te geven voor een toestel dat haast niemand kent. De andere leverancier heeft ze in vele uitvoeringen, ook die voor VW, en er is nog niemand die een review heeft geschreven.
TeleAtlas levert pertinent geen software maar hooguit de kaartgegevens voor de fabrikant van de waarschijnlijk onder Windows Mobile functionerende software.

VDODayton zou stoppen met de productie van after market apparatuur maar de ondersteuning van de kaartupdates wordt verzorgd door Navteq en Tele Altlas en daarover dien je je vooralsnog geen enkele zorg te maken.
Ik zou je de keuze voor een VRM6200 ten sterkste willen afraden. Daarover is hier reeds uitgebreid geschreven.

Op dit moment is de beste keuze een PC5200 gecombineerd met een Kenwood Headunit. Lid Gentry, en met hem vele anderen, noemen dit "the best of both worlds"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michaell
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2008 00:01

Bericht door Michaell »

inderdaad zijn de systemen met een snelheidspuls de beste.

Maar tegenwoordig zijn er nog maar enkele systemen die werken met een snelheidspuls.

enkel de pioneer 900BT en de HD3BT2 en VDO hebben nog een pulse, de rest werkt al lang zonder pulse.

Heb de pioneer HD3BT gehad, de 900BT, de DSS VW gehad en nu de DNX8220BT.

kwa navigatie is enkel nog het voordeel te merken in tunnels. Het nadeel van toestellen is dat je eerst GPS ontvangst moet hebben voor je kunt navigeren.

de DSS is een doorontwikkeld systeem met can-bus verwerking, net zoals van andere merken word dit toestel door china nagemaakt, maar dan zonder can-bus, geen OEM aansluitingen, geen BT enz enz.

de DSS heeft namelijk wel Bluetooth.

bij de DSS word software van Sygic gratis bijgeleverd, maar ook andere software is mogelijk.

Snijders is niet up-to-date met zijn info.

Hier kun je meer info over de verschillende DSS toestellen vinden:
http://soundanddesign.com/catalog/index ... rers_id=65

en hier de folder van DSS in PDF formaat:
http://www.csb.nl/exec/download.php?fileId=575

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Puttie
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:17

Bericht door Puttie »

Volgens mij heeft de JVC KW-NX7000 wel snelheidspuls en gyro.

Verder komt de opmerking van Michaell mij niet onlogisch voor. Alleen op de link die Gerritje opgaf (link op marktplaats is inmiddels inactief) is een systeem te vinden voor 399 terwijl de DSS systemen verder overal (afhankelijk van aanbieder en automerk waarvoor het bedoeld is) tussen de 1100 en 1400 kosten. Dat zou dus wel eens een Chinese kopie van DSS kunnen zijn.

Michaell jij suggereert dat je al een DSS systeem (VW) hebt gehad. Wat waren je ervaringen ?

Ik was zelf al op de sites van CSB en S&D terecht gekomen, maar dank daarvoor. De Spaanse site van DSS is www.dssbyspeedsound.com , maar ook daar is net niet voldoende informatie (met name technische) te vinden. Verder wel een aardige site overigens. Via de CSB site www.csb.nl (importeur !?) kwam ik wel bij een lijstje met dealers. En ja hoor.....er was er ook een in Hengelo. Even bezocht, maar die kende het hele merk niet, wat niet bijdraagt aan het betrouwbare gevoel, zeg maar.

Verder vandaag nog een drietal andere dealers/inbouwstations bezocht. Maar daar kom ik voorlopig niet veel verder mee. Iedere had zijn eigen voorkeur. Geen van drieën wilde meer zaken doen met VDO, dit in verband met de slechte after-sales support. Dus bij hen is de door de gewaardeerde seiorleden Gentry en Gerritje geadviseerde combi van VDO PC5200 en Kenwood headunit geen optie.

Vooralsnog zijn mijn opties volgens mij: Kenwood DNX8220BT, JVC KW-NX7000, Pioneer AVIC-900BT (maar die heeft wel dramatisch slechte recenties hier en elders) of AVIC-HD3-II, een andere dealer zoeken voor een VDO/Kenwood combi (iemand suggesties, een beetje in de buurt als het even kan ?!!), of toch een DSS. Of zie ik nu een aantrekkelijk alternatief over het hoofd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Puttie
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:17

Bericht door Puttie »

DSS maakt gebruik van de navigatie software van Sygic, zie http://sygic.com/oem/index.html en kaarten van TeleAtlas. Verder hebben deze custom-fit systemen geen snelheidspuls en gyro.
Heb inmiddels een dealer ontdekt, die twee toestellen had geplaatst. Hij adviseerde mij een Pioneer F-900 of Kenwood 8220BT of 5220BT. Tja...., zeg het maar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sels
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2008 16:03

Bericht door sels »

Volgens mij zijn dit apparaten van russische makelij, hoewel de russen ze natuurlijk ook in China kunnen laten maken. Het merk is Phantom. Als je de screenshots onder aan deze pagina http://www.phantom.ru/electronics/mm-dvm.htm bekijkt, zie je dat het dezelfde zijn als bij DSS.
Hier een zeer uitgebreide discussie over dit soort apparaten; http://briskoda.net/octavia-ii/cheap-eb ... /115003/2/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En hier kun je terecht voor nog meer van dit spul: http://www.witson.com.cn/newproduct.php
Custom fit voor elk denkbaar merk auto
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In AutoHiFi 2/2009, dat vanmorgen bij mij op de mat viel staat een zeer uitvoerig, 4 pagina's groot verhaal over het DSS systeem.
Daarin ook een link naar http://www.carsystemseurope.de die dit vertegenwoordigt en een PDF http://www.carsystemseurope.de/katalog/DSS.pdf
Ook in ons land is er een vertegenwoordiger: www.csb.nl

Interessant is dat in het artikel gesproken wordt over een "integrierter CAN-Bus-Adapter" , waarbij het me niet duidelijk is of daar dan ook de puls meegenomen wordt.

AutoHiFi gaat de DSS de komende tijd uitvoerig testen, en komt daar in een volgend nummer op terug.
Ik zal daarover berichten, uiteraard :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook al zou de puls worden meegenomen, de "meegeleverde" Sygic software en de andere mogelijke vervangers hebben geen van allen de mogelijkheid om een puls te benutten. Daarbuiten heeft het toestel ook geen ingebouwde gyro waardoor het geheel zich voor heel veel geld toch niet als meer dan een willekeurig ander toestel zonder puls kwalificeert.
Wel mooi is natuurlijk dat het toestel kan communiceren met de rest van de apparatuur in de desbetreffende auto dmv CAN. In hoeverre dit alttijd even vlekkeloos gaat moet je afwachten en dan blijf ik bij de eerdere gedachte dat het voor € 1379 een verrekte duur experiment wordt.

Dat met die Integrierter CAN Bus adapter doet bij mij de schrik om het hart slaan. Dat is nu juist de bron van de meeste bedieningsproblemen. Dat is steeds weer gebleken dat een aantal functies gewoon niet of niet correct werkt maar misschien is dit één van de uitzonderingen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat Sygic niet om kan gaan met een puls wist ik niet, weer wat geleerd :wink:

De vraag is dan wel of Sygic om zou kunnen gaan met EPT http://www.jouwnav.nl/content/review/54 ... waard.html , zoals TT dat nu toepast op de duurdere modellen. En dat, naar ik gelezen heb op het franse forum goed werkt.
Daarmee zou een van de sterkste argumenten om een vast systeem, voorzien van puls en gyro te gebruiken, behoorlijk onder druk komen te staan.

In het AutoHiFi artikel wordt ook vermeld dat Sygic de normale uitvoering is, maar dat er ook TT op gezet kan worden.
Dat zou dan interessant kunnen zijn als die 2-3D accelerometer in de DSS hardware opgenomen is, maar dat zal wel niet het geval zijn.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Ik rijd inmiddels 2 dagen rond met het DSS-systeem in mijn Passat en wil mijn eerste bevindingen wel met jullie delen.

De bediening van het apparaat is zeer eenvoudig. Grote duidelijke knoppen waarmee je zeer eenvoudig tussen de verschillende toepassingen kunt switchen. Fraai is ook dat de knoppen dezelfde rode kleur hebben als achtergrond als de rest van de knoppen van de VW. Opstarten gaat zeer snel. Aanzienlijk sneller dan de Kenwood. Navigatie opstarten duurt iets langer.

Radio
Ontvangst is zeer goed en duidelijk. Groot nadeel is dat de RDS-functie totaal niet werkt. Als je dit aanzet blijft de radio zoeken naar zenders en stemt zelfs af op andere zenders. Als je deze functie echter uitzet dan werkt de informatie over de zenders niet meer! Navraag bij de dealer leert dat dit een bekende fout is die bij een volgende update wordt opgelost. Wanneer? Geen idee!

DVD
Ik kijk nooit films in de auto, maar hij schijnt alle formaten aan te kunnen. Ik draai wel DVD's met MP3 erop en dat gaat redelijk. Af en toe merk ik dat hij terugspringt naar een eerder gedraaid nummer. De ID-tag informatie is naar mijn gevoel ook niet compleet. Dat is bij de Kenwood beter geregeld.

USB
Er zit aan de voorzijde een mini-usb aansluiting. Met de meegeleverde kabel kun je een USB-stick aansluiten om bijvoorbeeld MP3 af te spelen. Mij was eerst niet duidelijk waar dit gekozen kon worden, maar je doet dit via de DVD-toets (?!)

IPOD
Ik heb in het dashboardkastje een kabeltje liggen die permanent verbonden is met de DSS. Ik heb echter geen IPOD dus kan er verder niets over roepen!

Bluetooth
Mijn Nokia 3109 wordt prima gekoppeld, maar helaas niet mijn adresboek (Kenwood wel!). Dat vind ik niet zo'n probleem, maar wel dat ik niet of nauwelijks verstaanbaar ben bij de bellers! Ik heb in die 2 dagen al veel klachten gehad en ja, ik bel heel veel in de auto. Wat ook zeer irritant is dat als je aan het navigeren bent en je krijgt telefoon dat er een popupscherm komt over bijna je gehele scherm. Dit is, in tegenstelling tot de Kenwood, ook niet weg te klikken. Zeer irritant als je midden in een stad zit met veel afslagen.

Navigatie
Is gewoon het programma Drive van Sygic. Inmiddels heet dit programma McGuider maar ik heb nog versie 2008 erin zitten. De gehele software staat op een meegeleverde SD-kaart die bovenin de DSS geplaatst wordt. Helaas is de nieuwste versie nog niet voor DSS beschikbaar. Voor zover ik het kan zien op het kaartje en in de schermen is het gewoon op Windows Mobile gebaseerd. Hoe je dan bijvoorbeeld TomTom moet draaien is me een raadsel. Gewoon een SD-kaart van TomTOm plaatsen? Hier wordt met geen woord over gerept in de handleiding. TMC zit er overigens niet op (schijnt wel te komen).

Het navigeren zelf is heel simpel: het lijkt wel een kopie van TomTom qua bediening. Berekening gaat snel en de kaarten van heel Europa staan op de 2 Gb SD-kaart. Ik heb nog niets gemerkt van onlogische routes. Hij kiest de voor mij logische wegen en geeft dit gewoon goed en duidelijk aan. Zeer duidelijke gesproken stem. Grafisch niet zo fraai, want het is gewoon een opgeblazen scherm met lage resolutie. De nieuwe versie van McGuider schijnt wel fraaier te zijn.

Positiebepaling is redelijk en niet meer dan dat. Wel snelle fix, maar hij zit er af en toe gewoon een aantal meters naast. Geen puls of gyro voor zover ik vast kan stellen!

Afstandbediening is meegeleverd, evenals een handleiding, maar deze komt niet helemaal overeen met de werkelijkheid. Er staat bijvoorbeeld dat ik de stuurbediening van mijn auto zelf kan programmeren, maar dat menu kom ik nergens tegen. De stuurbediening werkt overigens maar zeer beperkt. Ik kan het volume veranderen en met de sterretjestoets het telefoongesprek beeindigen. Helaas nog steeds niet naar een ander nummer op CD springen of zo.

Samenvattend:
Qua bediening ben ik redelijk tevreden. Ondanks dat het er veelbelovend uitziet lijkt het er echter op dat het product nog niet uitontwikkeld is. De RDS-functie is een gemis, geen TMC, Bluetooth matig, belgeluid zeer slecht, kaartmateriaal en software McGuider verouderd.

Vragen/opmerkingen?
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor het delen van je eerste ervaringen. Niet erg positief als ik dit zo lees....

Ik ben benieuwd naar het vervolg op het verhaal in AutoHiFi, daar zal men zeker tegen deze zaken aan lopen. En hoe ze daar de RDS funktie testen is bekend, zeer systematisch en rigoureus, in de buurt van Stuttgart.
Overigens, kan daar spelen dat de ontvangst in jouw Passat zwak is omdat er een aktieve antenne in zit die nu niet via een Fantoomvoeding van spanning voorzien wordt?

Mbt tot TMC heb ik al een vraagje uit staan. Want dit is een feature dat meer is dan "nice to have".

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

M.b.t. de slechte radio ontvangst ben ik na de diefstal van de RNS510 al diverse malen bij de VW-dealer geweest en de autoshop. Beide partijen beweren dat het goed is aangesloten, maar dat de inbraak mogelijk een kabelbreuk heeft veroorzaakt.

Feit is dat in de Kenwood de radioontvangst dramatisch slecht was, maar in de DSS aanzienlijk beter (maar nog niet zo goed als de RNS!).
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waar zit je radioantenne? Is dat een raamantenne met een versterker? Die moet van spanning voorzien worden.

Hoe dat in jouw Passat gaat weet ik niet, maar normaliter gaat dat via de centrale antennegeleider.
De RNS510 doet dat, maar de Kenwood, en naar ik aanneem de DSS doen dat niet. Daarvoor heb je dan een Fantoomvoeding nodig, die er voor zorgt dat de versterker van spanning voorzien wordt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In mijn eerste respons in dit artikel maakte ik de fout om te denken dat dit ging oven zo'n vermomde "Chinees" van een € 399. Dat was niet eerlijk mbt dit door anderen omschreven supertoestel van € 1379

Nu ik zo de ervaringen hierboven lees ben ik toch bang dat het verhaal de door mij eerder aangegeven richting op gaat. Je betaalt € 1379 voor een toestel dat nauwelijks anders is dan die van € 399
Een droevig verhaal. En nog steeds denken dat het een Spaanse fabrikant was? Laat me niet lachen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

@JW: ik heb een raamantenne, maar heb geen idee of daar een versterker op zit. Tevens staat er een "vin" op het dak, maar dat is volgens mij voor de oorspronkelijke GPS van de RNS510.

@Gerritje: ik denk dat de DSS POTENTIEEL een heel goed apparaat is als ze de zaken oplossen die ik vermeld heb. Het bedieningsgemak t.o.v. Kenwood is een stuk beter, maar er zijn gewoon een aantal zaken die snel opgepakt moeten worden. De RNS blijft voor de VAG-groep gewoon de beste oplossing, in ieder geval voor mijn wensen!
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt een raamantenne en daarbij hoort een versterker-unit die met 12 voltgevoed wordt door de kern van de antennekabel. Als er geen fantoomvoedingsadapter is gemonteerd werkt het nooit.
Ik ben in de software van Sygic nog geen TMC voorzieningen tegengekomen, maar dat kan aan mijn beperkte kennis liggen!
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die updates die ineens wel RDS en evt TMC mogelijk zouden moeten maken en die uitkomst bieden voor de rest van de overigens keurig beschreven problemen.
Ford-FX gebruikers wachten ook al eeuwen op de updates van een "wel goed bekendstaand" bedrijf!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 760
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1178
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4603
  • Geen updates meer voor ingebouwde VDO-Dayton systemen
    door Marc Veen » 27 sep 2014 11:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 25802
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 915
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 539
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2096

Terug naar “Overige merken -- VASTE INBOUW --”