Navteq & Subaru: wie weet meer?

Uw merk staat er niet bij ?
Dan kan u hier terecht.
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Navteq & Subaru: wie weet meer?

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Mijn vader heeft een nieuwe auto gekocht, deze is gisteren afgeleverd. Het gaat om een Subaru Forester 2.5 XT (model 2006), de auto heeft standaard ingebouwd een DVD Navigatiesysteem... Nu wil mijn vader graag naar Tsjechië navigeren, maar Tsjechië staat helaas niet op de DVD. Tevens kan ik nergens vinden wat voor systeem het nou eigenlijk is, weet iemand misschien meer?.... Als je op de site van Navteq kijkt moet je eerst invoeren wat voor auto je hebt, maar helaas staat Subaru daar niet bij :? Ik heb dus een aantal vragen:

1* Wat voor navigatiesysteem zit er in de (2006) Subaru Forester 2.5 XT (merk + type)?
2* Hoe kom ik aan een navigatie DVD waar ook Tsjechie op staat?
3* Is het ook mogelijk om een DVD van (b.v. Teleatlas) te kopen en deze te gebruiken?

Op de DVD die er bij geleverd is staat het volgende:

DVD Subaru nov05

NAVTEQ
DENSO Corporation
FUJI Heavy Industries LTD

Source IGN France
1993-2004
Ver 2.2 2004 / 2005-11-21 Navigation System
86283AG052 DVD Rom TMC
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Denso is dus het merk begrijp ik (type weet ik nog niet), maar hoe kom ik dan aan andere DVD's?
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Wellicht dat je dit via de dealer moet regelen? Heb je daar al geïnformeerd? Navteq levert niet rechtstreeks DVD's voor deze systemen, blijkt dus. Dan zal het toch via de dealer of via Denso ofzo moeten gaan (weet niet of de laatste benaderbaar is voor dit soort dingen (qua locatie enzo)). Probeer het anders hier eens: https://www.denso.co.jp/en/contactus/pr ... ystem.html
Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Bedankt voor de reactie, we hebben de dealer vanmiddag gesproken maar deze moest het ook weer navragen, en kon daar dus ook niet zo 1,2,3 een antwoord op geven... Dus ik dacht, dan eens vragen op 't Navi Forum.... wie weet weten ze daar meer.....

Ik heb in iedergeval op de site het "Contact" veldje ingevuld, ik ben benieuwd...
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bewijs weer eens onze eerdere opmerkingen op dit forum dat de dealers echt de ballen verstand hebben van dure navigatie-apparatuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ik heb een reactie van Denso gekregen:

Thank you for visiting the DENSO Website and for your message dated November 22. 2005.
Allow us to reply to your request.

We regret to inform you that we cannot provide much information to your question.
Even though we are a leading manufacturer of automobile parts, we do not provide services directly to customers after we distributed our products to the market.
Automobile manufactures and automobile dealers provide distribution of parts and services.
Therefore, we would appreciate if you contact the purchased Subaru dealer near you or a customer relation department of Subaru motor corporation.
They should be able to provide you more advice or information.
We are sorry for the inconvenience.


Belachelijk eigenlijk dat dat dan via de dealer moet, die ook niets van de navi af weet!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ook heb ik nu een reactie van Navteq gekregen:


Bedankt voor uw interesse in onze producten.

NAVTEQ verzorgt de database voor verschillende navigatieystemen die op het
moment op de markt zijn. Helaas verzorgen we dat nog niet voor het
navigatiesysteem dat u gebruikt.

Voor meer informatie over het product voor uw systeem verwijzen we u naar uw
(auto)dealer of naar de fabrikant van uw navigatiesysteem.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Customer Service Centre
PO Box 501
7300 AM APELDOORN
THE NETHERLANDS
International Toll Free Number: 00800 18 23 53 22
Local Toll Free Number Germany: 0800 181 6065
Local Toll Free Number France: 0800 914 478
Local Toll Free Number Italy: 800 781 145
Telephone Number: +31 555 384 245
Fax Number: +31 555 433 947



Wel vreemd dat er wel een Navteq DVD bij geleverd is dan eigenlijk.... Overigens vind ik het van de dealer uit ook niet zo heel erg netjes, mijn vader heeft meerdere keren aangegeven vaak met de auto naar Tsjechie te gaan, vandaar ook de keuze voor een 4 wiel aangedreven auto. Het navigatiesysteem heeft dus een DVD van Europa, Tsjechie behoort ook tot Europa maar staat er dus niet op, dat terwijl er al genoeg systemen zijn die wél Tsjechie ondersteunen. Eigenlijk vind ik dan ook dat de dealer er op had moeten wijzen dat het systeem geen kaarten bevat van Tsjechie. Maar de dealer weet zelf waarschijnlijk helaas niets van het navigatiesysteem dat ze leveren, een beetje jammer van zo'n duur systeem wat overigens standaard in de Subaru Forester 2.5 XT geleverd wordt. Nu maar hopen dat de dealer wél aan een DVD van Tsjechie kan komen...... :roll:

Heeft iemand nog andere suggesties?????
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu maar hopen dat de dealer wél aan een DVD van Tsjechie kan komen......
Zet dat maar uit je hoofd! De enige mogelijkheid is bij een van de komende updates van de DVD en die frequentie ligt bij Japanse systemen op een bedroevend laag peil nog afgezien van de actualiteit van de gebruikte database.

Ook de andere Kaartsoftwarebakkers hebben van Tsjechië nog maar een zeer beperkte dekking in het assortiment.

Overigens meldt Subaru op zijn site een forse meerprijs voor een optioneel navigatiesysteem (niet voor de XT want daar is het standaard)
DVD navigatiesysteem H001ESA100 € 3.545,12
En er als dealer voor dat bedrag dan nog steeds niets van weten, het moet niet gekker worden!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Precies..... :!:

Het is echt een duur systeem, werkt overigens prima met mooie kaarten touchscreen en veel mogelijkheden maar helaas ontbreekt dus de kaart van Tsjechie.... Als de dealer (wat ik ook wel verwacht) er ook niets aan kan doen, dan maar wachten op de volgende kaartupdate en in de tussentijd moet hij maar mijn Mio meenemen. Een beetje jammer dat de dealers niet wat meer van het systeem afweten, zou je idd. toch wel mogen verwachten met zo'n prijskaartje.

Bedankt in iedergeval voor alle moeite!

Groetjes
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Quadrifoglio Verde schreef:Ook heb ik nu een reactie van Navteq gekregen:


Bedankt voor uw interesse in onze producten.

NAVTEQ verzorgt de database voor verschillende navigatieystemen die op het
moment op de markt zijn. Helaas verzorgen we dat nog niet voor het
navigatiesysteem dat u gebruikt.

Voor meer informatie over het product voor uw systeem verwijzen we u naar uw
(auto)dealer of naar de fabrikant van uw navigatiesysteem.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Customer Service Centre
PO Box 501
7300 AM APELDOORN
THE NETHERLANDS
International Toll Free Number: 00800 18 23 53 22
Local Toll Free Number Germany: 0800 181 6065
Local Toll Free Number France: 0800 914 478
Local Toll Free Number Italy: 800 781 145
Telephone Number: +31 555 384 245
Fax Number: +31 555 433 947



Wel vreemd dat er wel een Navteq DVD bij geleverd is dan eigenlijk.... Overigens vind ik het van de dealer uit ook niet zo heel erg netjes, mijn vader heeft meerdere keren aangegeven vaak met de auto naar Tsjechie te gaan, vandaar ook de keuze voor een 4 wiel aangedreven auto. Het navigatiesysteem heeft dus een DVD van Europa, Tsjechie behoort ook tot Europa maar staat er dus niet op, dat terwijl er al genoeg systemen zijn die wél Tsjechie ondersteunen. Eigenlijk vind ik dan ook dat de dealer er op had moeten wijzen dat het systeem geen kaarten bevat van Tsjechie. Maar de dealer weet zelf waarschijnlijk helaas niets van het navigatiesysteem dat ze leveren, een beetje jammer van zo'n duur systeem wat overigens standaard in de Subaru Forester 2.5 XT geleverd wordt. Nu maar hopen dat de dealer wél aan een DVD van Tsjechie kan komen...... :roll:

Heeft iemand nog andere suggesties?????
Inderdaad, vreemd....

Wat zou hun reactie zijn als je je eerdere posting met gegevens van de DVD nog eens opstuurt en dan om hun commentaar vraagt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Goed idee, ga ik eens proberen!

thx jw
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

of...... probeer es een Subaru dealer te vinden in tjechie, es kijken hoe die dat oplossen.


wel vreemd verhaal van denso. (leading carparts manufacturer.. HIHIHI :oops: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

xgabox schreef:of...... probeer es een Subaru dealer te vinden in tjechie, es kijken hoe die dat oplossen.


wel vreemd verhaal van denso. (leading carparts manufacturer.. HIHIHI :oops: )
Als ik dus Gentry's posting elders lees, Denso is de eigenaar van, dan wel maakt de Kenwoodsystemen :idea:
Nou ja, dan is het geen grootspraak, toch?

Overigens lijkt me dit een prima suggestie, ben benieuwd wat dát oplevert.


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Inderdaad,

Met de kerstdagen gaat hij naar Tsjechie, daat zitten ook Subaru dealers dus ik ben ook benieuwd hoe ze het daar oplossen. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Subaru dealer in Tsjechie geen kaarten van eigen land heeft?! Ik hou jullie in iedergeval op de hoogte van de vorderingen in het "onderzoek". Ik heb zojuist een mail naar Navteq gestuurd met de vraag waarom er wel een Navteq DVD in zit als Navteq voor deze systemen geen software leverd. Ik ben benieuwd!

Groeten!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

de vraag waarom er wel een Navteq DVD in zit als Navteq voor deze systemen geen software leverd
Navteq is primair leverancier van kaartgegevens en laat het maken van specifieke merkgebonden software over aan de desbetreffende softwarebakkers. Daarom staat de naam Navteq nog wel eens op de desbetreffende DVD of CD. In een aantal gevallen echter kun je ook software rechtstreeks van Navteq betrekken maar dat betekent niet dat je hen ook kunt aanspreken op een leverantie of kwaliteit die buiten hun gebied valt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
de vraag waarom er wel een Navteq DVD in zit als Navteq voor deze systemen geen software leverd
Navteq is primair leverancier van kaartgegevens en laat het maken van specifieke merkgebonden software over aan de desbetreffende softwarebakkers. Daarom staat de naam Navteq nog wel eens op de desbetreffende DVD of CD. In een aantal gevallen echter kun je ook software rechtstreeks van Navteq betrekken maar dat betekent niet dat je hen ook kunt aanspreken op een leverantie of kwaliteit die buiten hun gebied valt.
Klopt helemaal wat je schrijft, echter de reactie van Navteq duidde er op dat ze geen kaart-DB voor deze systemen leveren aan Denso:
NAVTEQ verzorgt de database voor verschillende navigatieystemen die op het
moment op de markt zijn. Helaas verzorgen we dat nog niet voor het
navigatiesysteem dat u gebruikt.
En dat verbaasde me. Naar ik aanneem jou toch ook, of lees ik ergens overheen? Of heeft Navteq het wel heel ongelukkig geformleerd?
Afijn, laten we maar even kijken wat de "confrontatie" oplevert die nu door QV in gang gezet is, dan begrijpen we het misschien wel :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Yotota maakt ook gebruikt van Denso, ben benieuwd of die wel Tsjechie "leveren"
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • IGO op Subaru Forester 2016
    door haraldsmit » 10 jul 2018 23:04 » in Subaru
    Reacties: 1
    Weergaves: 593
  • subaru outback 2004 navigatie
    door THE WRAITH » 16 apr 2015 17:52 » in Subaru
    Reacties: 4
    Weergaves: 820
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 832
  • Geen kaarten meer na nieuwsbrief tip
    door JuliavanRob » 15 jul 2016 16:22 » in Garmin
    Reacties: 7
    Weergaves: 785
  • DNX7150DAB start niet meer op
    door nilsdewilde » 18 mei 2016 23:38 » in Kenwood
    Reacties: 4
    Weergaves: 2394
  • Navigatie start niet meer op !
    door p vd berg » 29 jun 2014 14:21 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 2805
  • geen MapShare updates meer?
    door cortrans » 01 mei 2022 11:45 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 265

Terug naar “Overige merken”