Extern audio apparaat op NCDR 2011 aansluiten, ref oud topic

Alles met betrekking tot Opel navigatie
penkeek produksions
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 23:45

Extern audio apparaat op NCDR 2011 aansluiten, ref oud topic

Bericht door penkeek produksions »

Mensen goedenavond,

Ik heb al redelijk wat door het Opel forum gelezen en ook interessante info gevonden, maar er is nog steeds een vraag onbeantwoord.

Ik heb vandaag een Opel Omega gekocht met de Siemens NCDR 2011 navigatie. In mijn vorige bedrijfsauto (Zafira) helemaal gewend geraakt aan MP3 maar nu is dat wat lastiger. Ik heb o.a. het volgende topic reeds gelezen:

http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... 248a1211df

Maar mijn vraag is de volgende:

Als je een cd wisselaar kunt aanlsuiten, dan zou je toch ook een willekeurig ander audio apparaat aan moeten kunnen sluiten?

Ik heb een Vosonic MP3 speler waar audio uit gaat via een normale jack plug. Die heb ik nu aangesloten met een Belkin FM transmitter maar je moet dan wel een goede lege frequentie vinden om enigszins mooi geluid te krijgen, vaak heb ik echter toch wel wat storing vandaar dat ik via kabel zou willen werken.

Als er iemand is die weet hoe ik een MP3 speler via kabel aan kan sluiten zou dat geweldig zijn! Anders zijn er misschien tips over het werken met zo'n Belkin FM transmitter? Misschien dat daar meer uit te halen is.

Mijn dank is alvast groot voor de hulp!

Groeten,

Arjen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
penkeek produksions
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 23:45

Bericht door penkeek produksions »

Ben inmiddels bij een auto hifi techneut geweest en je kunt toch alleen een externe MP3 speler aansluiten MET die verrekte cd wisselaar. Raar verhaal maar goed.

Ook deze kerel vertelde dat een hardware matige FM modulator een oplossing kan zijn. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Verder probeer ik momenteel die unit er uit te krijgen maar ik heb die U beugels niet. Probeer het al met afgezaagde kleerhanger stukken maar hij komt niet los. Iemand een tip??

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor wat betreft het gebruik van een FM modulator moet je even op dit forum zoeken.
Dan vind je één redelijk tevreden gebruiker (noodgedwongen) en verder alleen maar negatieve waarderingen. Dan zul je ook zien dat per definitie geen redelijke geluidskwaliteit mogelijk is.

Alle mogelijkheden mbt deze NCDR 2011 installatie vind je hier.
http://mitglied.lycos.de/hardwarekiller03/lcd.htm

Vorraussetzung das das geht ist das vorhanden sein eines CD-Wechslers, da der den NF-Eingang des NAVI,s erst über den CAN BUS einschaltet. Übrigens muss sich keine CD in dem CD-Wechsler befinden, es muss nur auf CD-Wechsler an NCDR 1100/1500 umgeschaltet werden. Das NCDR 1100/1500 besitzt ja von Werk aus keinen NF-Eingang, was einen Anschluss von zusätzlichen Audio-Geräten verhindert, deswegen ist NUR diese Lösung möglich

Daar vanuit gaande moet je dan nog zelf een interface gaan bouwen omdat dit niet in de markt voorhanden is.
Jouw zegsman heeft gewoon gelijk maar ik ben bang dat hij jou niet aan een interface kan helpen.

Het komt er dus op neer dat er geen enkele goede oplossing is voor dit type navigatie die je er normaliter met jouw methode met wat geluk uit moet kunnen krijgen. De originele beugels hebben wel de voorkeur!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 725
  • Audio DNX 5210
    door Leon65 » 03 jul 2014 12:23 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 682
  • Audio 50 APS valt uit/warmtemelding
    door VDS5 » 12 feb 2015 14:21 » in Mercedes
    Reacties: 2
    Weergaves: 1109
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 958
  • Request dvd cover Audio RNS-E 2015 Europe
    door brainiak » 08 mar 2015 14:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 361
  • Rns510 streamt geen audio met samsung s6
    door humaxima » 11 jul 2017 16:28 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 393
  • Aansluiten MOV 653
    door Sjakhalters » 09 okt 2015 15:15 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 467

Terug naar “Opel”