Aansluiten van een Philips Carin 522 in een Opel Astra-H

Alles met betrekking tot Opel navigatie
totziens
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:53

Aansluiten van een Philips Carin 522 in een Opel Astra-H

Bericht door totziens »

Hallo allemaal.

8) Ik krijg over enkele maanden (+/- februari 2005) de nieuwe Opel Astra-H Stationwagon geleverd en wil daar zelf de Carin 522 in gaan bouwen. :D Ik heb deze Carin 522 toen zelf in mijn huidige Ford Focus gebouwd en dat ging ook vrij goed. Het bedradingsschema van de Philips heb ik gelukkig. :) Als je eenmaal weet welke (kleur) bedrading je moet hebben is het goed te doen. :o Maar ........................ voordat je alles heb uitgezocht en dubbel hebt gechecked ben je een tijd verder. :shock: Vandaar dat ik er nu al mee bezig ben. :lol: Kan iemand mij verder helpen en/of is er inmiddels al ergens een bedradingstabel/kleurcode/handleiding voor het inbouwen van navigatie bij Opel Astra-H :?:

8) Tot ziens, Dennis 8)[swf width= height=][/swf]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Dennis

volgens mijn gegevens zit de pulsdraad bij een Opel Astra vanaf 2004 in de iso-stekker achter de radio
:arrow: Pulsdraad: Blauw-rode draad in ISO-radiostekker :idea:
de overige draden zijn ook te pakken achter de radio (massa, constante plus en geschakelde plus :arrow: of contactslot als hij wegvalt tijdens het starten :wink: )
voor de verlichting en achteruitrijdraad kan je het beste een twee-aderige draad trekken naar je achterlichten.zie ook Tips & Tricks op dit forum.
voor montage van het beeldscherm kan je even kijken op www.optimount.nl , maar er staan nog geen foto's van een navigatiemount, wel van een dashmount( zie foto) en deze zou je kunnen gebruiken i.c.m. een swiffelmount.
er zal over een tijdje wel foto's beschikbaar zijn van navigatiemounts :wink:

Afbeelding

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
totziens
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:53

Bericht door totziens »

Hallo Topsport.

:thumbsup: Bedankt voor de snelle reactie.
Alles lijkt me heel duidelijk behalve dat wanneer de navi uitvalt tijdens het starten. Dan heb je het over :arrow: het contactslot. Wat bedoel precies dat ik dan moet doen :?:

Het webadres is ook hardstikke goed met alle dealers erbij. Kan ik mij alvast orienteren wat er zoal op de markt is.
De kunst is uiteraard om het systeem te monteren zonder schade aan te richten aan het interieur.

Bedankt tot zover.

Groeten, Dennis.

:lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

totziens schreef:Hallo Topsport.

:thumbsup: Bedankt voor de snelle reactie.
Alles lijkt me heel duidelijk behalve dat wanneer de navi uitvalt tijdens het starten. Dan heb je het over :arrow: het contactslot. Wat bedoel precies dat ik dan moet doen :?:


:lol:
Wat ik daarmee bedoel is dat de geschakelde spanning niet mag wegvallen tijdens het starten van de motor :wink:
zie ook : Tips&Tricks

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
opeltje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58

Bericht door opeltje »

de pulsdraad zit op de nieuwe modellen helaas niet meer op de radio stekker. moet je helaas van de abs pomp halen. opel gebruikt in de astra h een can-bus systeem waar ook de snelheidspuls over gaat. ook heeft deze wagen geen gewone iso stekker meer. er is geen geschakelde spanning meer aanwezig. ook dit gaat over can bus. hier moet je dus een andere aansluiting voor zien te vinden (alarmlicht schakelaar). ook kun je beter de achteruitrij spanning van de schakelaar op de versnellingsbak halen. anders krijg je foutmedingen in het boordsysteem.

groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
totziens
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:53

Bericht door totziens »

8) Hallo opeltje. Klinkt allemaal ingewikkeld met een can-bussysteem en zo. Ik denk dat ik het anders deze keer beter kan laten inbouwen in plaats van dat ik het zelf doe. Ik zie mijzelf niet bepaald de achteruitrij spanning van de schakelaar op de versnellingsbak halen enzo. :cry: Bedankt voor je reactie opeltje. Groet, Dennis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 727
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1541
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 687
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1801
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 720
  • Navigatie opel vivaro 2005
    door stefan_grip » 07 feb 2016 15:20 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 553
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 209

Terug naar “Opel”