Vergelijking DVD navigatie

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Taita
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2008 09:53

Vergelijking DVD navigatie

Bericht door Taita »

Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe (lease)auto waarbij ik nu de Laguna, Mondeo en Passat op de shortlist heb staan. Ik kan deze auto's allemaal voorzien van een DVD audio/navigatiesysteem:
Laguna: Carminat DVD Navigatie € 1295
Passat: RNS 510 € 2490
Mondeo: Blaupunkt denso.... met bluetooth kit € 2400
Alternatief is om een standaard (MP3-)audiosysteem te nemen en een ander navigatiesysteem te laten inbouwen.

Ik heb al heel wat gelezen over deze systemen, maar ik heb geen ervaring met navigatie en ben daarom nog zoekende naar de mogelijkheden en belangrijkste verschillen. Kunnen jullie me helpen met de verschillen en waar jullie voorkeur naar uit zou gaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is een beetje wonderlijk dat je de keuze voor lease auto zou laten afhangen van de navigatie.
Als het op autorijden aankomt zou de Passat sowieso al de voorkeur genieten boven de Laguna en de Mondeo.
Op de Navi van de Laguna kun je (vrijwel) niets extra's aansluiten maar schijnt heel goed te bevallen, de navi van Blaupunkt in de Mondeo is op diverse sites en in tests tot de grond afgebrand wegens bedroevende kwaliteit van scherm en geluidsweergave, en de RNS510 is totnutoe de beste navigatie die VW ooit heeft gevoerd en reeds bewezen kwaliteit. Maar ook hier zijn aanmerkingen op te maken.