Vergelijking DVD navigatie

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Taita
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2008 09:53

Vergelijking DVD navigatie

Bericht door Taita »

Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe (lease)auto waarbij ik nu de Laguna, Mondeo en Passat op de shortlist heb staan. Ik kan deze auto's allemaal voorzien van een DVD audio/navigatiesysteem:
Laguna: Carminat DVD Navigatie € 1295
Passat: RNS 510 € 2490
Mondeo: Blaupunkt denso.... met bluetooth kit € 2400
Alternatief is om een standaard (MP3-)audiosysteem te nemen en een ander navigatiesysteem te laten inbouwen.

Ik heb al heel wat gelezen over deze systemen, maar ik heb geen ervaring met navigatie en ben daarom nog zoekende naar de mogelijkheden en belangrijkste verschillen. Kunnen jullie me helpen met de verschillen en waar jullie voorkeur naar uit zou gaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is een beetje wonderlijk dat je de keuze voor lease auto zou laten afhangen van de navigatie.
Als het op autorijden aankomt zou de Passat sowieso al de voorkeur genieten boven de Laguna en de Mondeo.
Op de Navi van de Laguna kun je (vrijwel) niets extra's aansluiten maar schijnt heel goed te bevallen, de navi van Blaupunkt in de Mondeo is op diverse sites en in tests tot de grond afgebrand wegens bedroevende kwaliteit van scherm en geluidsweergave, en de RNS510 is totnutoe de beste navigatie die VW ooit heeft gevoerd en reeds bewezen kwaliteit. Maar ook hier zijn aanmerkingen op te maken.

Als het om de prijs gaat begrijp ik niet goed hoe je voor € 2490 de RNS510 ingebouwd en al kunt krijgen. Dat moet een meerprijs zijn tov een uitvoering met RNS300 denk ik.

Overigens is de RNS510 geen DVD navigatie, maar wordt deze slechts eenmalig gebruikt om alle gegevens op de harddisk te kopiëren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taita
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2008 09:53

wat meer info

Bericht door Taita »

Ik laat mijn keuze van auto niet van de navigatie afhangen, maar het is wel één van de zaken die ik mee weeg. Alle drie zijn goed rijdende auto's met hun voor en nadelen, maar daar zijn weer andere forums voor.

Navigatie is een optie die substantieel geld kost en waar ik maar moeilijk greep op krijg omdat de informatie erg gefragmenteerd is en door allerlei firmware updates tijdsafhankelijk. Ik begreep dat veel van de problemen van de Mondeo navigatie weer opgelost zijn met de laatste firmware update. Het klopt dat de RNS510 de meerprijs is tov de RNS300. Iets soortgelijks geldt ook voor de Laguna. Deze meerprijzen zijn voor mij relevant als vergelijking met eventuele alternatieven (double-DIN?).

Zaken die voor mij verder belangrijk zijn:
- actuele kaarten
- vlotte werking, gebruikersvriendelijk
- flitspalen
- keuzelijst MP3 nummers
- TMC
- Bluetooth telefoon, met goede adreslijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Als het op autorijden aankomt zou de Passat sowieso al de voorkeur genieten boven de Laguna en de Mondeo.
correction, als het op autorijden aankomt, dan is de Mondeo volgens de diverse autotests de beste
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klopt. Zelfs AMS schreef dat :wink:

Eerder schreef Taita dat er nieuwe SW zou zijn voor de Mondeo Navi. Vraag: waar komt die info vandaan, en wat doet die SW? Aan de beeldschermkwaliteit zal het denk ik niks veranderen, net zo min als aan de kwaliteit van het geluid.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Taita,

Terwijl de geleerden even over de auto aan het praten zijn hierbij mijn reactie op jouw punten van aandacht voor de keuze van een navigatiesysteem.

Ik zal de situatie mbt het carminat systeem geven:
1. er komen jaarlijks nieuwe kaarten uit (DVD). De huidige versie is de V27, nieuwe versie komt rond de zomer uit (vorig jaar kon ik hem midden juli bij de dealer ophalen. kaarten zijn van Navteq. betaal tmc is door renault in veel landen afgekocht, je kunt dus zonder problemen in Fr met V-Traffic en in Du met TMCPro de verkeersinfo pakken. Tussen de datum van verschijnen van de DVD en de datum van de op de DVD gebruikte kaarten database zit ongeveer een half jaar. (je moet er dus vanuitgaan dat indien je een V27 DVD krijgt de gebruikte kaartendb van eind 2006 is)
Dit is overigens vergelijkbaar met alle andere systemen.

2. vlotte werking en gebruikersvriendelijkheid is volgens mij bij het renaultsysteem erg goed verzorgd. Snel systeem, logische, intuitieve werking

3. flitspalen: info staat niet op de database. Je kunt wel handmatig zaken toevoegen (een voor een)

4. keuzelijst mp3: kan ik niets over zeggen, gebruik ik eigenlijk nooit in de auto. ik gebruik - vanwege de reden die Gerritje gaf: je kunt niets externs aansluiten op het carminat systeem - mijn MP3 speler met 30GB geheugen en laat die via een FM transmitter via de radio afspelen. Voor mijn oren in de auto van ruim voldoende kwaliteit.

5. TMC werkt prima, geeft alternatieve routes bij verkeersproblemen ook op de kaart weer. Veel mogelijkheden.

6. bluetooth telefoon met goede adreslijst: werkt goed, echter niet met mijn blackberry. als jij die hebt dan werkt het niet goed om de adreslijst van de blackberry te gebruiken. Kan overigens ook liggen aan gebrek aan doorzettingsvermogen mijnerzijds.

Succes en groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je schrijft
4. keuzelijst mp3: kan ik niets over zeggen, gebruik ik eigenlijk nooit in de auto. ik gebruik - vanwege de reden die Gerritje gaf: je kunt niets externs aansluiten op het carminat systeem - mijn MP3 speler met 30GB geheugen en laat die via een FM transmitter via de radio afspelen. Voor mijn oren in de auto van ruim voldoende kwaliteit.
dan de vraag: kun je wel MP3 CD's en/of DVD's afspelen in je Carminat?

Over de voor- en nadelen van een FM transmitter hebben we het al vaker gehad, daar zijn heeeeeele draadjes mee volgeschreven :wink: Als Taita zoiets overweegt: ff zoeken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

JW: ja, je kunt MP3 CD's spelen.

En ja, daar zijn hele draadjes over volgeschreven en ik blijf een tevreden gebruiker. Maar bij mij staat de muziek nooit zo hard dat ik nog uitsluitend muziek in de auto hoor.....

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

GijsH schreef:JW: ja, je kunt MP3 CD's spelen.

En ja, daar zijn hele draadjes over volgeschreven en ik blijf een tevreden gebruiker. Maar bij mij staat de muziek nooit zo hard dat ik nog uitsluitend muziek in de auto hoor.....

Groet,
Gijs
Ik heb de Carminat nooit in bedrijf gezien, en kun dus z'n ins en outs niet.
Daarom nog de vraag: als je (MP3-)CD's afspeelt, gaat dan de navigatie nog gewoon door?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Als de functionaliteit van het multimediasysteem toch belangrijk is dan zou voor mij de Laguna afvallen.
Waarom, omdat je daar geen dubbeldin aftermarket systeem in kunt zetten. Dat kan wel in de Passat en de Mondeo.

Voordelen van een aftermarket systeem zijn oa :
- geen bijtelling over het systeem
- meer functionaliteiten en beter te upgraden
- mee te nemen naar een evt volgende auto (mits je dat kunt overeenkomen in het leasekontrakt, dus dat het systeem van jezelf is na beëindiging kontrakt)
- dvd kijken tijdens rijden (uiteraard voor de passagiers)
- dvd functionaliteit eenvoudig door te lussen naar een extra scherm(en) voor achterin
- extra input voor bijvoorbeeld achteruitrijcamera, Video en audio in (oa playstation en portable gear)
- zeer goede Ipod en USB functionaliteit
- Bluetooth functie door jezelf te updaten

Als nadelen kun je noemen:
- mogelijk geen stuurbediening
- iets minder fraai

Kan zijn dat ik wat vergeten ben hoor, don't shoot me....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

JW, zoals gesteld: ik gebruik het nooit en weet dat dus niet. maar waarom zou er verschil zijn in afspelen CD met mp3 en het afspelen van een gewone CD. En bij het spelen van een gewone CD gaat natuurlijk navigatie gewoon door. Ook tijdens bellen overigens (je kunt dan het bel-scherm weer terugwisselen naar het navigatie-, radio- of cd-scherm)

Gentry: je hebt helemaal gelijk vwb multimediale functionaliteit. Maar hij zoekt een goed werkend navigatiesysteem!!

Daarbij volgens mij weegt de bijtelling niet op tegen de extra kosten van een aftermarket systeem inbouwen van een systeem met dezelfde mogelijkheden als het Carminat systeem (navigatiesysteem, incl radio en communicatie) voor maar €1295.

Toen ik nog overwoog misschien een Ford te gaan rijden en daar een systeem achteraf te laten inbouwen waren de kosten voor een aan het Carminat systeem vergelijkbaar systeem boven de €4000 (1295 + 4jr *25% bijtelling * jouw belastingdruk (stel 52%) is nog steeds duidelijk minder dan in een keer €4000)

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

GijsH schreef:JW, zoals gesteld: ik gebruik het nooit en weet dat dus niet. maar waarom zou er verschil zijn in afspelen CD met mp3 en het afspelen van een gewone CD. En bij het spelen van een gewone CD gaat natuurlijk navigatie gewoon door. Ook tijdens bellen overigens (je kunt dan het bel-scherm weer terugwisselen naar het navigatie-, radio- of cd-scherm)

...
Groet,
Gijs
Mijn vraag komt voort uit een volslagen gebrek aan kennis van dit systeem. En dus weet ik ook al niet of er een DVD gebruikt wordt om te kunnen navigeren dan wel dat dit anders werkt. En als je al een DVD gebruikt, moet die er dan uit om er een muziek CD in te stoppen?
Vandaar mijn vraag, gebrek aan kennis dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

@ GijsH

Je hebt een goed werkend mutimediasysteem met alle toeters (navigatie dvd bluetooth etc) en bellen voor € 2000,- of in geval van een Kenwood DNX8220 voor nog minder, dus eerlijk gezegd begrijp ik niet waar de door jou genoemde € 4000- vandaan komt, inderdaad waren de prijzen een paar jaar terug hoger, maar het prijsniveau nu ligt een stuk lager.
En zoals ik al zei, er zitten nogal wat voordelen aan een niet OEM systeem, belangrijkste is dat het geen weggegooid geld is omdat je het systeem kunt meenemen naar een volgende auto of kunt verkopen mocht dat niet weer passen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taita
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2008 09:53

Bericht door Taita »

Bedankt voor alle reacties to zover. Ik heb nu een goed beeld van het Carminat systeem. Ook de RNS 510 is me duidelijk. Deze biedt nogal wat extra functionaliteit. Van het systeem van de Mondeo heb ik nog niet zo'n goed beeld. Het schijnt vergeleken met de andere twee grafisch van mindere kwaliteit te zijn. Een optie die ik overweeg (omdat ik van de mondeo als auto wel gecharmeerd ben) is hierin achteraf een systeem te laten inbouwen. Waar moet ik dan rekening mee houden (stuurbediening, bluetooth, inbouw dashboard, integratie met autocomputer etc) en wat zijn interessante systemen naast de Kenwood DNX8220?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het belangrijkste nadeel van een volledig geïntegreerd systeem is dat je er nooit meer wat anders in kunt zetten in het geval van ontbreken van kaartsoftware, mankementen, slechte prestaties etc. Daar moet je dan de gehele gebruiksduur van de auto, tenzij je vaak kapitalen neertelt, mee leven. Door de prachtige maar op dat moment uiterst vervelende sistuatie van total integration ben je gedoemd om alle nevenfuncties op een slecht systeem te blijven gebruiken.
Wat te denken van de VNR9000, Denso, Magneti Marelli, Volvo RTI en zo zijn er nog wel enkele onbruikbare dan wel minder goed presterende systemen te bedenken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik ben het geheel met Gerritje eens, ik blijf dat een nadeel vinden van dergelijke systemen.
VW lijkt op de goede weg te zijn, maar zal zich wel moeten bewijzen qua updates.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

VW lijkt op de goede weg te zijn, maar zal zich wel moeten bewijzen qua updates.
  • Het systeem is volledig demontabel en maakt geen onderdeel uit van het informatiesysteem van de auto
  • Mede daarom is het ook uitermate gevoelig voor diefstal
  • Hofleverancier is Siemens VDO die vwb updates een buitengewoon betrouwbare leverancier is gebleken met afnemers als BMW, Opel, Renault en alles van VDODayton
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:
VW lijkt op de goede weg te zijn, maar zal zich wel moeten bewijzen qua updates.
  • Het systeem is volledig demontabel en maakt geen onderdeel uit van het informatiesysteem van de auto
  • Mede daarom is het ook uitermate gevoelig voor diefstal
  • Hofleverancier is Siemens VDO die vwb updates een buitengewoon betrouwbare leverancier is gebleken met afnemers als BMW, Opel, Renault en alles van VDODayton
maar wel met eigen software erbij in gebakken toch?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alles komt van Siemens VDO
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

haha jaja, je blijft het systeem verdedigen !!! maar BMW is ook van Siemens VDO, en updates worden door hen bepaald, snappie?
Heb je een VDO zoals wij, dan ben je iets vrijerderderderder
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

JW: antwoord op jouw vraag: DVD zit in de aparte navigatie/bluetooth unit. Je kunt dus zonder de DVD te verwijderen CD's spelen.

En ja, er is veel te zeggen voor een achterafingebouwd systeem. Toen ik vorig jaar aan het 'zoeken' was naar een nieuwe wagen was de prijs voor een volledig multimedia systeem (achteraf ingebouwd) voor de Ford S-max en Galaxy ruim €4000 (indien je vergelijkbare functionaliteit wilde aan het Carminat systeem in de Renault)

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

GijsH schreef: JW: antwoord op jouw vraag: DVD zit in de aparte navigatie/bluetooth unit. Je kunt dus zonder de DVD te verwijderen CD's spelen.
En ja, er is veel te zeggen voor een achterafingebouwd systeem. Toen ik vorig jaar aan het 'zoeken' was naar een nieuwe wagen was de prijs voor een volledig multimedia systeem (achteraf ingebouwd) voor de Ford S-max en Galaxy ruim €4000 (indien je vergelijkbare functionaliteit wilde aan het Carminat systeem in de Renault)

Groet,
Gijs
Bedankt, weer wat bijgeleerd :wink:
Zó is het dus OK, niks moeten wisselen van de kaart CD/DVD om wat muziek te kunnen spelen.

Vraag blijft: kan de Carminat ook MP3 muziek DVD's afspelen? Dat gaat met heel veel systemen niet, ben benieuwd dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

JW: antwoord is nee, de CD wisselaar/speler leest geen DVD. Groet, Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

GijsH schreef:JW: antwoord is nee, de CD wisselaar/speler leest geen DVD. Groet, Gijs
Voor mijn begrip: Is dit alleen een CD lezer? Je hebt het over een CD wisselaar/speler, of is dat een aparte unit?
En kan de Carminat ook Video-DVD's afspelen en laten zien?
Ik weet gewoon niks van de nieuwe Carminat, vandaar m'n vragen :wink:


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

ik wil best blijven antwoorden maar het heeft niets meer met het topic te maken.

het is een gecombineerde CD wisselaar/speler (in dashboard). nee, je kunt op een Carminat geen DVD's spelen.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1304
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1076
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 681
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 722
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1811
  • Hoe RTI Navigatie te demonteren
    door Devoetjes » 28 nov 2015 14:37 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 731

Terug naar “Navigatie algemeen”